Oud 27-05-2005, 15:57
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
Citaat:
xemoblastx schreef op 27-05-2005 @ 15:54 :
die ene vraag met die locatie voor het tuinbouwbedrijf...
De rivier de Nijl komt ook in Ethiopië en is dus een goede manier om in de middellandse zee te komen via sudan en egypte om vervolgend door te varen naar Nederland

WAAROM is dit niet goed net alsof je een hele oogst in een vliegtuig kan proppen slaat nergens op
ja precies, daar dacht ik ook nog aan, de antwoorden vind ik soms wel te beperkt. er zijnveel meer mogelijk antwoorden.
verder vond ik het wel goed te doen al hadden ze sommige vragen beter mogen formuleren zodat ik het ook nog snapte
Advertentie
Oud 27-05-2005, 16:01
Femz
Avatar van Femz
Femz is offline
Citaat:
Xia schreef op 27-05-2005 @ 13:55 :
Die vliegvelden, ja! Dat was stom!

Ik heb serieus gezocht naar vliegvelden, maar nergens kunnen vinden!

Dus toen ging ik maar zoeken naar steden die aan rivieren lagen, kwam ik uit bij de hoofdstad...
Inderdaad, deze vraag slaat echt nergens op, ik heb bovendien niet eens gedacht aan hoe snel je die stomme producten moet vervoeren, dan is zeevaart idd onwaarschijnlijk
Stomme vraag
__________________
Leven is het meervoud van Lef
Oud 27-05-2005, 16:03
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Femz schreef op 27-05-2005 @ 16:01 :
Inderdaad, deze vraag slaat echt nergens op, ik heb bovendien niet eens gedacht aan hoe snel je die stomme producten moet vervoeren, dan is zeevaart idd onwaarschijnlijk
Stomme vraag
Ik ook niet. Ik ging eerst nog naar klimaat zoeken, dat was helemaal dom, maar ja
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:05
jet
Avatar van jet
jet is offline
belachelijk examen

blijven klagen mensen
__________________
Ik heb een geheugen als een......uh.....een...... je weet wel, zo'n ding met gaatjes
Oud 27-05-2005, 16:06
xemoblastx
Avatar van xemoblastx
xemoblastx is offline
om over die cirkeldiagram maar niet te spreken...laatste keer dat ik die gemaakt heb was in groep 7 ofzo. WAZIGE SHIZZLE
__________________
okay i believe you but my tommy gun don't
Oud 27-05-2005, 16:07
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Is het iemand al opgevallen dat de voorbeeld cirkeldiagram in het correctie model FOUT is?

Een vereisde is namelijk: "In beide diagrammen worden de havens in volorde van afnemend aantal overgeslagen containers weergegeven"

Dit is tegenstrijdig met het volgende vereisde: "In beide gevallen zijn de havens met de wijzers van de klok mee verwerkt"

Stelletje incapabele-randebielen-die-niet goed-genoeg-waren-om-voor de-klas-te-staan-en-dus-maar-van-achter-hun-bureau-mensen-met-onduidelijke examen-vragen-gingen-lastig-vallen!
Oud 27-05-2005, 16:08
Verwijderd
Ondertussen al 2440 klachten voor AK, blijf zo doorgaan.
Oud 27-05-2005, 16:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ieh, dat kan best kloppen ja

Wat bedoelen ze eigenlijk met dat twaalf uur gebeuren?
Niemand heeft gezegd dat je moet kunnen klokkijken en wiskunde moet kunnen om Aardrijkskundeexamens te kunnen maken
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:11
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2005 @ 16:07 :
Een vereisde is namelijk: "In beide diagrammen worden de havens in volorde van afnemend aantal overgeslagen containers weergegeven"

Dit is tegenstrijdig met het volgende vereisde: "In beide gevallen zijn de havens met de wijzers van de klok mee verwerkt"
Wat is daar tegenstrijdig aan? Vanaf 12 uur verwerk je ze met de klok mee op aflopende grootte, niets aan de hand toch
Oud 27-05-2005, 16:12
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
-:yrinX-NL::- schreef op 27-05-2005 @ 15:36 :
Maar ik ga wel klagen. Veel antwoorden vind ik té vaag en op te veel vragen zijn meerdere antwoorden mogelijk! Naja zeg ik stond een 9
Er staat niet voor niks 'Voorbeeld van een goed antwoord'....
Oud 27-05-2005, 16:13
JH
JH is offline
Ze hadden er weer eens een goed aantal vage vragen inzitten, hoe krijgen ze het toch altijd voor elkaar.
Sommige waren een makkie maar behoorlijk veel lieten veel ruimte tot eigen interpretatie.
Nou ja als ik maar een 4 heb.
__________________
Two Beer Or Not Two Beer, That's the Question
Oud 27-05-2005, 16:16
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Bij vraag 36 stond niet vermeld dat het ZONNEstraling was. Ze moeten zich gaan schamen daar bij het cito. Stelletje pseudo-wetenschappers. Hebben dit soort mensen wel een middelbareschool diploma?
Oud 27-05-2005, 16:18
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2005 @ 16:16 :
Bij vraag 36 stond niet vermeld dat het ZONNEstraling was. Ze moeten zich gaan schamen daar bij het cito. Stelletje pseudo-wetenschappers. Hebben dit soort mensen wel een middelbareschool diploma?
Huh?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:19
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 27-05-2005 @ 16:11 :
Wat is daar tegenstrijdig aan? Vanaf 12 uur verwerk je ze met de klok mee op aflopende grootte, niets aan de hand toch
Het is niet mogelijk om aan beide eisen tegelijk te voldoen. In 1990 is de container overslag in de overige havens namelijk groter dan die van Bremen.

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 16:23.
Oud 27-05-2005, 16:19
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 15:31 :
Ja, maar hoe kon je dan weten dat het eerst Frans was? Ik kon dat ook niet in de atlas terugvinden, maar misschien heb ik bij een verkeerde kaart gekeken. Bij de kaart waar ik keek, stond dat het het Oost-Italiaans Afrika was of zoiets dus toen deed ik maar Italië...

Ik had wel door dat het een stollingsgesteente was, maar waarom was het basalt en geen graniet? (wat ik dus had)
Omdat de continentale plaat uit basalt bestaat en een oceanische uit graniet. Daarom is het ook dat een oceanische onder een continentale schuift en er dus een trog ontstaat.

Over de spoorlijn:
In de atlas (149 a bij 52e druk) kun je zien dat dat ene puntje net Frans grondgebied was. En bij koloniën was het vaak zo dat ze met de aanleg van een spoorweg begonnen vanaf een punt bij de kust en dan het binnenland in. Zodat ze dring uit het binnenland in één keer naar de kust konden vervoeren en dat dan in een schip droppen.
Conclusie spoorweg is door de fransen aangelegd, want die hadden er dan dus baat bij.

Bij ons stond trouwens wel weinig over Vinex en het compacte stad. Gelukkig hadden mijn leraren voor dat geval extra info gegeven.

Over de tuinbouw. Ik heb de vraag niet goed gelezen, dacht dat het om dat andere landje ging. Ik had namelijk dat het een goede vestigingsplaats zou zijn omdat het aan de rode zee lag en dat je dan via het suez kanaal kon. En dat als die snelle trein vanuit Z-europa naar Rotterdam nog beter aansluit het nog beter werd. en dat per schip anders nog het rijn-Rhône kanaal gebruikt kan worden wanneer dat af was.
Maar ja ik heb de vraag dus fout gelezen.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 16:21
M@@rten
M@@rten is offline
De vraag over vliegvelden had ik goed gegokt Had eerst ook gedacht zo dicht mogelijk bij water maar in ons boek staat bij transporteerbaarheid iets over kosten/bederfelijkheid (ook in je opdrachten boek). Als je al je appeltjes via de boot gaat vervoeren zijn ze uiteraard niet meer zo fris als ze hier in Nederland aankomen.

Verder die diagrammen Ik liep gewoon te vloeken toen ik met mn bekertje een cirkeltje moest tekenen. Echt een drama opdracht dus.

Bij ons hadden ook veel mensen het CO2 verhaal bij de laatste vraag wat mij opzich toch een redelijk goed antwoord lijkt En ohja er was iemand bij ons in de klas die het laatste blaadje (17 punten!) vergeten was, waarom ze er dan ook een leeg stuk openlaten in je boekje is voor mij dan ook een raadsel
Oud 27-05-2005, 16:21
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Ik gebruik Wereldwijs.

Nergens gezien wat VINEX beleid, groeikernenbeleid en compacte stad beleid zijn.

Die tuinbouw bedrijf had ik in de buurt van een spoorgang zodat ze naar de Rode Zee konden worden vervoerd en vanuit daar met het schip.

Die cirkeldiagram had ik dus 4 vd 5 punten omdat we rekenmachines en passers kregen van de surveillanten.

de allerlaatste vraag, het antwoord kon ook zijn dat door ontbossing - minder co2 word opgenomen, hierdoor de langgolvige straling word vastgehouden, maar dit staat niet in het antwoordmodel..

Bij vraag 11 had ik ook dat de pijlen veelal naar de buurlanden wijzen, maar dat is dus fout..

Nog nooit gehoord van die fckng dimensies uit vraag 12..

vraag 14: duurzame ontwikkeling omdat er meer met trein gereisd word dan met auto, blijkt dus verkeerd te zijn ik had auto ipv vliegtuig..

vraag 22: ik had dus ook italie, de spoorweg loopt grotendeels door italie, en ze zeggen RUIM 100 jaar geleden..

vraag 29: er bestaat al een oceaan tussen antarctica en australie in die periode, dat antwoord slaat nergens op

vraag33 : WTF is evapotranspiratie

KORTOm die fucking infantielen bij het CITO moeten eens leren een examen te maken die overeenkomstig is met de stof uit de boeken en niet zelf gekke dingen gaan bedenken
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 16:23.
Oud 27-05-2005, 16:21
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Aardrijkskunde is denk ik veruit het vak met de slechtste vragen van alle examens. Die mensen zijn echt in staat om vragen te stellen waar je wel 10 antwoorden op kunt verzinnen... naja, mijn docent zei dat hij goede redenatie/ antwoorden er toch wel doorheen praat bij de 2e corrector, dus dat komt wel goed. Gelukkig hangt er niet veel vanaf (hoogstens het verschil tussen een 7 en een 8).
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 27-05-2005, 16:21
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:18 :
Huh?
Radioactieve straling? infraroodstraling? Jomandastraling? Je bent niet exact genoeg bezig als je zomaar wat vraagt over "straling".
Oud 27-05-2005, 16:22
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:19 :
Omdat de continentale plaat uit basalt bestaat en een oceanische uit graniet. Daarom is het ook dat een oceanische onder een continentale schuift en er dus een trog ontstaat.

Over de spoorlijn:
In de atlas (149 a bij 52e druk) kun je zien dat dat ene puntje net Frans grondgebied was. En bij koloniën was het vaak zo dat ze met de aanleg van een spoorweg begonnen vanaf een punt bij de kust en dan het binnenland in. Zodat ze dring uit het binnenland in één keer naar de kust konden vervoeren en dat dan in een schip droppen.
Conclusie spoorweg is door de fransen aangelegd, want die hadden er dan dus baat bij.
Oké, over die spoorweg kan ik me nog iets indenken, maar daar had ik totaal niet aan gedacht en hebben wij ook nooit geleerd.

Ik snap het nog steeds niet, want het ging toch niet over een trog? Het was toch gewoon een plaatje van een vulkanisch gesteente en gok maar welk soort stollingsgesteente het was, of niet? En er stond nog iets in de vraagstelling, maar dat weet ik niet meer..
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:23
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2005 @ 16:21 :
Radioactieve straling? infraroodstraling? Jomandastraling? Je bent niet exact genoeg bezig als je zomaar wat vraagt over "straling".
Ow
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:24
waves
Avatar van waves
waves is offline
oproep aan iedereen die ak stom vond: ga klagen bij het LAKS! alsjeblieft?

(en als je t niet moeilijk vond, doe t dan omdat ik vandaag jarig ben??? )
__________________
~ Liefhebben = Loslaten ~
Oud 27-05-2005, 16:26
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
waves schreef op 27-05-2005 @ 16:24 :
oproep aan iedereen die ak stom vond: ga klagen bij het LAKS! alsjeblieft?

(en als je t niet moeilijk vond, doe t dan omdat ik vandaag jarig ben??? )
Gefeliciteerd!

Ik heb al vier keer geklaagd, maar dat was per ongeluk. Ik drukte iets te vaak op verzenden
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:30
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:22 :
Oké, over die spoorweg kan ik me nog iets indenken, maar daar had ik totaal niet aan gedacht en hebben wij ook nooit geleerd.

Ik snap het nog steeds niet, want het ging toch niet over een trog? Het was toch gewoon een plaatje van een vulkanisch gesteente en gok maar welk soort stollingsgesteente het was, of niet? En er stond nog iets in de vraagstelling, maar dat weet ik niet meer..
owja dat stond bij ons in het boek. Van die spoorwegen opbouw.

Nou kijk je hebt dus 2 hoofdgesteentes in die platen.
Basalt en Graniet.
En een continentale plaat bestaat uit Basalt.
En een oceanische uit Graniet.

Dan is het dus 1 van die twee. En het ging om een continentale plaat, want anders ligt er dus niet allemaal van die shit op en was er nog een zee boven getekend ofzo (want dat hoort ook bij een doorsnede) en dus ging ik er vanuit dat het een continentale plaat was en dan is het dus basalt.


Die trog die noemde ik er alleen maar even bij om te verduidelijken dat je gewoon dat verschil hebt in die 2 (basalt,graniet) tussen een continentale- en oceanischeplaat. Want basalt is dus sterker dan graniet en daarom schuift het onder elkaar. Maar dat heeft in princiepe niets te maken met die doorsnede neen. Alleen ter verduidelijking van het verschil dus.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 16:31
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2005 @ 16:21 :
Radioactieve straling? infraroodstraling? Jomandastraling? Je bent niet exact genoeg bezig als je zomaar wat vraagt over "straling".
Euh.. dat vind ik bullshit... het ging toch over klimaten,.. welke straling had je dan gedacht? Al die bovenstaande hebben daar vrij weinig mee te maken, ofwel? Straling op de stralingsbalans heeft altijd betrekking op de zon, dus dit vind ik gezeik

Iig. ik vond die vraag 22 ook fout, hoe kan je nou weten dat het niet van die Italianen was, volgens mij lag meer dan de helft toch echt in Italiaans-oostelijk-Afrika en dat stond letterlijk op die kaart. Hoe je dan moet raden dat het Frankrijk is en niet Italië, dat is echt bullshit.
Owja.. ik was ook bijna vergeten die laatste 6 vragen te maken... lekker handig van die figuren dat ze zo'n heel blaadje leeglaten, gelukkig merkte ik het op tijd, anders had het me een hele landing punten gekost.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 27-05-2005, 16:32
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:30 :
owja dat stond bij ons in het boek. Van die spoorwegen opbouw.

Nou kijk je hebt dus 2 hoofdgesteentes in die platen.
Basalt en Graniet.
En een continentale plaat bestaat uit Basalt.
En een oceanische uit Graniet.

Dan is het dus 1 van die twee. En het ging om een continentale plaat, want anders ligt er dus niet allemaal van die shit op en was er nog een zee boven getekend ofzo (want dat hoort ook bij een doorsnede) en dus ging ik er vanuit dat het een continentale plaat was en dan is het dus basalt.


Die trog die noemde ik er alleen maar even bij om te verduidelijken dat je gewoon dat verschil hebt in die 2 (basalt,graniet) tussen een continentale- en oceanischeplaat. Want basalt is dus sterker dan graniet en daarom schuift het onder elkaar. Maar dat heeft in princiepe niets te maken met die doorsnede neen. Alleen ter verduidelijking van het verschil dus.
Ja, ik wist ook wel dat het een van de twee is. Maar granitisch is toch juist de oceanische plaat? Zo heb ik het tenminste geleerd...
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:35
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 27-05-2005 @ 16:31 :
Euh.. dat vind ik bullshit... het ging toch over klimaten,.. welke straling had je dan gedacht? Al die bovenstaande hebben daar vrij weinig mee te maken, ofwel? Straling op de stralingsbalans heeft altijd betrekking op de zon, dus dit vind ik gezeik

Iig. ik vond die vraag 22 ook fout, hoe kan je nou weten dat het niet van die Italianen was, volgens mij lag meer dan de helft toch echt in Italiaans-oostelijk-Afrika en dat stond letterlijk op die kaart. Hoe je dan moet raden dat het Frankrijk is en niet Italië, dat is echt bullshit.
Owja.. ik was ook bijna vergeten die laatste 6 vragen te maken... lekker handig van die figuren dat ze zo'n heel blaadje leeglaten, gelukkig merkte ik het op tijd, anders had het me een hele landing punten gekost.
Dit is geen gezeik maar wetenschappelijke correctheid.

En je kon weten dat de italianen die spoorlijn daar nog niet hadden neergelegd omdat de Italianen er pas in 1936 waren, terwijl je in de opgave kon lezen dat de spoorlijn in 1905 gelegd is.
Oud 27-05-2005, 16:36
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:32 :
Ja, ik wist ook wel dat het een van de twee is. Maar granitisch is toch juist de oceanische plaat? Zo heb ik het tenminste geleerd...
En precies waar dan zeg ik dat dat niet zo is?
Want ik zeg steeds dat basalt bij continentaal hoort
en Graniet bij oceanisch.

Ezelsbrug> basaLt continentaaL, of ridder graniet sterker dan ik kan niet> iedereen is sterker dan dat ei a.k.a het hoort bij oceanisch.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason
Oud 27-05-2005, 16:36
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2005 @ 16:35 :
Dit is geen gezeik maar wetenschappelijke correctheid.

En je kon weten dat de italianen die spoorlijn daar nog niet hadden neergelegd omdat de Italianen er pas in 1936 waren, terwijl je in de opgave kon lezen dat de spoorlijn in 1905 gelegd is.
Stomme strikvragen dus
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:38
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:36 :
En precies waar dan zeg ik dat dat niet zo is?
Want ik zeg steeds dat basalt bij continentaal hoort
en Graniet bij oceanisch.

Ezelsbrug> basaLt continentaaL, of ridder graniet sterker dan ik kan niet> iedereen is sterker dan dat ei a.k.a het hoort bij oceanisch.
Sorry, ik zei het verkeerd in mijn quote. Ik dacht dat basalt bij de oceanen horen en graniet bij continentaal. Want basalt was dunner en zwaarder dus dat ging onder de continentale plaat.

Serieus, ik snap er nu echt niets meer van
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:40
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:36 :
Stomme strikvragen dus
Het zijn een stel sadisten, dat is waar. Het is natuurlijk voldoende om te toetsen of iemand kaart 149A kan vinden, maar ze moesten zo nodig de leesvaardigheid van kandidaten testen.
Oud 27-05-2005, 16:43
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:38 :
Sorry, ik zei het verkeerd in mijn quote. Ik dacht dat basalt bij de oceanen horen en graniet bij continentaal. Want basalt was dunner en zwaarder dus dat ging onder de continentale plaat.

Serieus, ik snap er nu echt niets meer van
Ja dat is het dus niet. Graniet is zwakker.
Daarom schuift een oceanische onder een continentale.
Maar ja boeiend.
Als je een her moet kun je het maybe ergens opschrijven, maar als je geen her moet dan boeit het toch niet.
Kan niet zeggen dat m'n leven incompleet was geweest als ik dit niet snapte

Citaat:
Het zijn een stel sadisten, dat is waar. Het is natuurlijk voldoende om te toetsen of iemand kaart 149A kan vinden, maar ze moesten zo nodig de leesvaardigheid van kandidaten testen.
heyhey houdt je er wel rekening mee dat het hier uit 149 A uit de 52e druk is! Kijk en met die 52e druk he daar kun je nog geen cirkel diagram mee tekenen. Tijd voor een uitbreiding dus!
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 16:45.
Oud 27-05-2005, 16:43
Verwijderd
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:21 :
Ik gebruik Wereldwijs.

Nergens gezien wat VINEX beleid, groeikernenbeleid en compacte stad beleid zijn.

vraag 14: duurzame ontwikkeling omdat er meer met trein gereisd word dan met auto, blijkt dus verkeerd te zijn ik had auto ipv vliegtuig..

Als ze die vraag 14 toch fout tellen he, dat zijn het echt een stelletje prutsers bij het CITO.
Oud 27-05-2005, 16:44
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:38 :
Sorry, ik zei het verkeerd in mijn quote. Ik dacht dat basalt bij de oceanen horen en graniet bij continentaal. Want basalt was dunner en zwaarder dus dat ging onder de continentale plaat.

Serieus, ik snap er nu echt niets meer van
praat geen onzin

continentaal = graniet

oceanisch = basalt

basalt is zwaarder dan graniet, daarom duikt de oceanische onder de continentale

en het moest wel basalt zijn want dat is gewoon uit een vulkaan gekomen, het was ook waaiervormig..
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:45
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Ik heb trouwens als ik heel streng nakijk volgens het correctiemodel al een score van 35. Bij N=1,0 ongeveer een 5.5. AK heb ik dus al in de pocket.
Oud 27-05-2005, 16:46
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:43 :
Ja dat is het dus niet. Graniet is zwakker.
Daarom schuift een oceanische onder een continentale.
Maar ja boeiend.
Als je een her moet kun je het maybe ergens opschrijven, maar als je geen her moet dan boeit het toch niet.
Kan niet zeggen dat m'n leven incompleet was geweest als ik dit niet snapte
Nee, ik hoef geen her, Aardrijkskunde is mijn keuzevak en ik mocht een 3,3 halen.

Maar ik vind het irritant dat ik het verkeerd heb geleerd en ik twijfel nog steeds aan jou, omdat ik echt 100% zeker weet dat ik heb geleerd dat oceanisch van basalt is en dat dat zwaarder is en dat het daarom subductie veroorzaakt en zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:46
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Fernand0^T0rres schreef op 27-05-2005 @ 16:43 :
Als ze die vraag 14 toch fout tellen he, dat zijn het echt een stelletje prutsers bij het CITO.
het zijn gewoon fucking infantielen

ze moeten die normering heel hoog gaan doen willen ze hun klunzerige fouten verbeteren

want dit examen sloeg nergens op
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:46
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Psychedelic schreef op 27-05-2005 @ 16:35 :
Dit is geen gezeik maar wetenschappelijke correctheid.

En je kon weten dat de italianen die spoorlijn daar nog niet hadden neergelegd omdat de Italianen er pas in 1936 waren, terwijl je in de opgave kon lezen dat de spoorlijn in 1905 gelegd is.
Dat eerste vind ik wel gezeik, dat kon je echt weten. Maar hoe kon ik in godsnaam weten dat die Italianen pas in 1936 kwamen? Dat zie ik namelijk nergens staan...?
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 27-05-2005, 16:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:44 :
praat geen onzin

continentaal = graniet

oceanisch = basalt

basalt is zwaarder dan graniet, daarom duikt de oceanische onder de continentale

en het moest wel basalt zijn want dat is gewoon uit een vulkaan gekomen, het was ook waaiervormig..
Dan heb ik toch gelijk?

Hm.. Dat waaiervormig was me dus niet opgevallen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:47
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 27-05-2005 @ 16:46 :
Dat eerste vind ik wel gezeik, dat kon je echt weten. Maar hoe kon ik in godsnaam weten dat die Italianen pas in 1936 kwamen? Dat zie ik namelijk nergens staan...?
Stond in de bron slimmie

maar ze zeiden RUIM 100 jaar dus het kon goed mogelijk zijn dat italie het had gebouwd

klote vraag
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:48
Psychedelic
Avatar van Psychedelic
Psychedelic is offline
Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:43 :
heyhey houdt je er wel rekening mee dat het hier uit 149 A uit de 52e druk is! Kijk en met die 52e druk he daar kun je nog geen cirkel diagram mee tekenen. Tijd voor een uitbreiding dus!
Als jij met een cirkeldiagram hebt aangetoond dat de Fransen die spoorlijn hebben gebouwd mag je van mij een tien krijgen.
Oud 27-05-2005, 16:48
Bellyn
Avatar van Bellyn
Bellyn is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:44 :
praat geen onzin

continentaal = graniet

oceanisch = basalt

basalt is zwaarder dan graniet, daarom duikt de oceanische onder de continentale

en het moest wel basalt zijn want dat is gewoon uit een vulkaan gekomen, het was ook waaiervormig..
whaha serieus, nuja dan kun je alsnog dat ezelsbruggetje gebruiken, want daardoor heb ik lekker het ene opgeschreven terwijl ik het andere bedoelde en het dus alsnog goed.
Het maakt neit uit hoe je het doet, goed is goed

hmm misschien is het woord subtiel jou onbekend.
Want fouten maken is menselijk en niet direct onzin.
Maar ja dat is misschien ook wel moeilijk te snappen.

ow en volgende keer neem ik gewoon een schaar mee en knip ik een voorbeeld cirkeldiagram uit m'n atlas, heb ik tenminste al een cirkel en dan is dat bloody dure ding ook nog is ergens goed voor geweest

Verder boeit dit allemaal niet want ik heb geen her. Voor de mensen die wel een her hebben kan ik alleen maar adviseren dat ze wat meer tijd steken in de stof, maar vooral in de vaardigheid met de atlas. Want daar gaan gewoon de meeste punten vanuit. Ik heb de stof alleen doorgelezen, maar veel atlas voordigeheden geoefend.
__________________
everything happens for reason and sometimes nothing happens for a reason

Laatst gewijzigd op 27-05-2005 om 16:56.
Oud 27-05-2005, 16:49
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:47 :
Dan heb ik toch gelijk?

Hm.. Dat waaiervormig was me dus niet opgevallen
\


sorry

Citaat:
Bellyn schreef op 27-05-2005 @ 16:36 :
En precies waar dan zeg ik dat dat niet zo is?
Want ik zeg steeds dat basalt bij continentaal hoort
en Graniet bij oceanisch.

Ezelsbrug> basaLt continentaaL, of ridder graniet sterker dan ik kan niet> iedereen is sterker dan dat ei a.k.a het hoort bij oceanisch.
ik moest eigelijk haar quoten

geen onzin aub met je basalt = continentaal en graniet = oceanisch
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:50
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:49 :
\


sorry
Ik raakte al helemaal in de war

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het basalt moest zijn. Omdat het waaiervormig was, maar ik dacht juist dat het grote brokstukken waren en dat het dan graniet was. Ach ja.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:51
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:47 :
klote vraag
Zoveel is duidelijk...
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 27-05-2005, 16:52
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:50 :
Ik raakte al helemaal in de war

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom het basalt moest zijn. Omdat het waaiervormig was, maar ik dacht juist dat het grote brokstukken waren en dat het dan graniet was. Ach ja.
kijk het kon geen graniet zijn, want dan zou graniet helemaal onderaan zitten, want daar berust de continentale plaat op
het moest basalt zijn omdat t bovenop andere lagen was uitgevloeid, als een vulkaan erupteert komt er ALTIJD basalt uit, en ergens in het boek stond ook dat basalt waaiervormig is
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:54
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 27-05-2005 @ 16:52 :
kijk het kon geen graniet zijn, want dan zou graniet helemaal onderaan zitten, want daar berust de continentale plaat op
het moest basalt zijn omdat t bovenop andere lagen was uitgevloeid, als een vulkaan erupteert komt er ALTIJD basalt uit, en ergens in het boek stond ook dat basalt waaiervormig is
In mijn boek niet, maar goed. De rest van je uitleg vind ik beter en logischer, ik snap het nu
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Oud 27-05-2005, 16:55
Domenica
Avatar van Domenica
Domenica is offline
Ik had basalt goed gegokt!
Oud 27-05-2005, 16:56
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-05-2005 @ 16:54 :
In mijn boek niet, maar goed. De rest van je uitleg vind ik beter en logischer, ik snap het nu
Mja in sommige boeken staan sommige dingen nou eenmaal niet. Maar als die ratten van t CITO daar eens rekening mee houden en niet van die cirkeldiagram onzinvragen erin zetten misschien dat we dan het examen beter konden maken.
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Oud 27-05-2005, 16:58
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Ben ik nou de enige die basalt opgeschreven heeft omdat het plaatje uit het examen zo leek op een foto in mijn aardrijkskundeboek?
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Advertentie
 

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken spiektips en smoesjes! handig
Couscousje
4 30-10-2017 07:59
Studeren Aardrijkskunde Examen 2010 Tijdvak II
Verwijderd
0 13-01-2011 12:43
Eindexamens 2005 Algemeen klaagtopic
tinkebel
79 24-05-2005 19:03
De Kantine smoesjes en spiektips! erg handig!
Couscousje
36 08-09-2003 19:22
Algemene schoolzaken Enquete (1 vraag) Vind je dat de vrije pakketkeuze terug moet ipv profielen?
Verwijderd
48 23-05-2003 10:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.