![]() |
|
Ja ik word er een beetje moe van dat al die onzekere gefrustreede meisjes allemaal claimen dat ze wicca zijn en en speciaal zijn...ik word er zo moe van.
Het is trouwens niet eens 'n echt religie vind ik want ik heb op internet informatie gezocht en de hele wicca basis bestaat uit gejatte elementen uit celtische stammen, europeese tribale stammen met een paar korreltjes joden en christendom... Je kan echt geen krachten oproepen of zo als je een beetje populair een rage aan gaat hangen wat gewoon een mix is met wat intresante dingetjes uit andere geloven. Denk je nou echt dat (als er goden) bestaan ze mensen zegenen die allemaal verschillende pantheon aanbidden. En dan nog wat ze zijn allemaal zo voor de natuur maar ze kopen wel al die wicca kleding die gewoon uit fabrieken komt die net zo hard het mileau vervuilen als de rest, zal die moeder godin leuk vinden; (ik ben wel wicca maar wel super capitalisitsche! ![]() Krijg ik straks allemaal van die gefrustreerde meisjes van 12-17 op m'n dak allemaal beweren dat ze wel speciaal zijn. Maar damens als je nuchter ben lees dan maar even dit of zo: http://www.masonicinfo.com/wicca.htm Daar word heel mooi het bestaan uitgelegd met cijfers en kei harden feitjes... Sorry moest er gewoon even uit sinds m'n zusje beweert dat ze ook wicca is... |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 22:05. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar bij wicca is het zo; we pakken wat van het druidisme, oh leuk een god genaamd; baphomet mooi doen we erook bij, eens even kijken we gebruiken nog wat andere symbolen uit de noorse pantheon en gebruiken hun calender, christendom heeft toch z'n goeie kanten ook al ben ik er zo op tegen doen we ook wat van bij. Hey leuk kijk 'n stel joden wat doen jullie? vet gebruik gaan wij ook doen jah. Aphrodite en Gaia erbij ook ooit van gehoord. allemaal in een potje doen en je krijgt een rage doorgevoerd door de boeken Gerald B. Dat roept bij nogal twijfel op, en iedere wicca verteld alles weer anders en ze hebben niet echt 'n duidelijk richtlijn buiten 'n paar van die magie dingetjes...ze zijn niiet 1 zeg maar het zijn allemaal losse groepjes die maar wat doen en die eenheid missen ze om dicht bij een god te staan en echt een religie genoemd te worden Laatst gewijzigd op 02-06-2005 om 22:42. |
![]() |
||
Citaat:
Over dat chirstendom wist ik niet, bedankt Super-An |
![]() |
||
Citaat:
Verder deel ik je mening wat betreft pubertjes die denken als heks te zijn gebeuren en te kunnen toveren. Maar goed, zolang ze mij met rust laten, boeit het me verder vrij weinig. |
![]() |
||
Citaat:
En alle geloven hebben zonder uitzondering zaken gejat, dus om daarover nu een bepaald geloof verwijten te maken.. dat klopt ook niet.
||
Citaat:
||
Citaat:
Teveel toevalligheden om niet gejat te zijn, zeker als je bedenkt dat het volk waaruit de mythe voortkwam een tijd lang door de Babyloniers werd overheerst, en dus intensief contact met hun cultuur en mythologie had.
||
Citaat:
Misschien was ik eerder wat onzorgvuldig in het formuleren van mijn antwoord, maar het idee leek mij wel duidelijk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En Haplo, ik snap je punt wel, maar zou het niet zo kunnen zijn dat zulk soort verhalen eerder een soort van 'bewijs' zijn voor een soort van 'universele waarheid'. (jaja kom maar op ![]()
|||
Citaat:
![]() Onzin. Je kunt roepen dat de heidenen het jatwerk hebben verricht omdat je niets weet over het onderwerp, maar dan blijft het nog steeds jatwerk, en dan blijft het nog steeds een kromme vergelijking. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Overigens is het niet zo dat als veel mensen iets geloven dat het dan ook waar is. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar het verschil tussen religie en sekte is simpelweg een legale kwestie. Het Christendom was vroeger ook een sekte omdat de Romeinen er geen zin ân hadden, maar na Constantijn de Grote is het 'verheven' tot religie, oftewel uit de illegaliteit gehaald. Vandaar veredelde sekte.
||
Citaat:
||
Citaat:
stel je voor 50-jarige wicca's gekke lui
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij is wicca wel een religie, omdat het die status heeft gekregen (onder andere in Amerika. Ik weet niet of het in Nederland die status al heeft). Er valt over te debatteren of het die status verdient, en de meeste tienermeisjes weten niet eens wat wicca inhoudt, maar de status heeft het. www.whywiccanssuck.com |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dan heb je de Kelten nog, in de andere helft van Europa, maar ook zij hebben niet bepaalde een natuurgeloof. Van de tijd daarvóór weet niemand iets. Iemand kan wel beweren dat er een soort wicca-achtige natuurgodsdienst was, maar daar valt gewoonweg niks over te zeggen. Schriftelijk materiaal was er natuurlijk niet, en er is buitengewoon weinig aan ongeschreven bronnen overgebleven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Ach jah, we zullen allemaal als we dood zijn wel zien wie gelijk heeft op de vraag: geloof ja of nee? zo ja welke dan? Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Jouw periode en die van anderen? Verwijderd | 79 | 30-11-2008 00:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christenen die zeker weten dat hun god echt bestaat? Upke | 289 | 09-07-2004 07:39 | |
Liefde & Relatie |
Ik 20, zij 15 lukt dat? General Fault | 111 | 08-06-2003 19:06 | |
Lifestyle |
Old Skool -- Lifestyle battle Verwijderd | 155 | 14-11-2002 21:27 | |
Psychologie |
omdat alles nep is kleine wicca | 28 | 28-09-2002 15:58 | |
Verhalen & Gedichten |
the one who took place fot another vempire | 4 | 22-08-2001 22:41 |