Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2005, 14:12
Verwijderd
Wat voor muziek gebruiken jullie voor verschillende dingen? voor meditatie, rituelen, rust, whatever. Vertel eens.

Voor reiniging en eigenmaking heb ik een cd met feng shui, daar heb ik een muziekje van gekozen dat erg passend is. Ik heb heel wat cds met yogamuziek, meditatiemuziek, elementen, tai-chi, chinese, feng shui, geluiden enz enz. De voorkeur gaat uit naar de chinese melodieën.
Voor meditatie heb ik een voorkeur voor een tai chi muziek en dan welbepaald 4 of 5 nummers. Deze luisteren erg prettig, geven een sfeer en hebben een opbouw en bepaalde stukken. En ze zijn erg handig te gebruiken bij de ademhaling. Voor tai chi zelf heb ik ook een voorkeur voor de tai chi muziek natuurlijk.

Bij rituelen gebruik ik niet snel muziek of ik zoek hem ter plekke uit.
Advertentie
Oud 04-05-2005, 21:17
Timmy
Timmy is offline
meestal als ik tarot ga leggen of ga pendelen heb ik Gotan Project aan dat is erg rust gevend. Of Enigma is ook goed te doen daarbij
Oud 04-05-2005, 23:22
Verwijderd
Wat bedoel je met 'elementen'? Het geluid van stromend water, uitbarstende vulkanen?
Oud 05-05-2005, 22:47
Weylyn
Weylyn is offline
Ik gebruik niet vaak muziek, wanneer mogelijk mediteer ik buiten. De enkele keren dat ik echter wel muziek gebruik kan het van alles zijn. Alles met een rustige melodie is goed maar bij voorkeur geen zang,
Oud 08-05-2005, 23:32
Dauron
Dauron is offline
ik gebruik de geluiden die de natuur mij geeft op dat moment, ik mediteer in het bos achter mijn huis.

mutant? maak je gebruik van cirkels voor je begint? let dan wel goed op waar je de cd-speler neerzet, je kan het gebruiken als de elementaire vorm van lucht, bij gebrek aan wierrook. anders moet je het ver buiten de cirkel zetten, anders is je cdspeler binnenkort stuk, astraal en elektro gaat NIET samen. het heeft mij al een tv gekost, woede uitbarsting en toen was er rook...
Oud 09-05-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 04-05-2005 @ 23:22 :
Wat bedoel je met 'elementen'? Het geluid van stromend water, uitbarstende vulkanen?
Muziek naar de elementen. Kabbelend water maar dan in een melodie, idem lucht enzo. En natuurlijk ook met eventuele natuurlijke geluiden erin toegevoegd.

Dauron, ik mediteer niet in een cirkel. Mijn rituelen voer ik wel uit in een cirkel, maar mijn elektrische toestellen blijven daarbuiten evenals horloges. Verder heb ik nog nooit last gehad van electische apparaten die een cirkel niet zagen zitten omdat ze in de buurt stonden.
Oud 19-05-2005, 10:20
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik luister wel eens naar Enya Heerlijk rustig, dat zet ik dan ook op als ik wil leren of wil slapen. Hetzelfde met Norah Jones. Heerlijke wegdroom muziek.

Verder luister ik overdag gewoon naar blije punk. Krijg ik energie van
Oud 28-05-2005, 15:06
0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Ozric Tentacles vind ik ook wel een aanrader qua rustige muziek die je e.v.t. bij meditatie op kan zetten.

Laatst gewijzigd op 29-05-2005 om 02:22.
Oud 28-05-2005, 20:00
Samzel
Samzel is offline
als ik mediteer doe ik het zonder muziek, maar heel soms zet ik mijn celtische cd op.
Oud 29-05-2005, 12:14
Releric
Releric is offline
Spiritual discoveries- the spiritual world of massage bij mediteren.
Oud 04-06-2005, 16:09
duff-mckagan
duff-mckagan is offline
ik mediteer nooit ofzo en doe niet aan die mystieke dingen maar ik hou wel van muziek en zet guns n' roses op bij alles.
Oud 05-06-2005, 13:08
Loisjuh
Loisjuh is offline
Als ik mediteer probeer ik me alleen dáár op te concentreren, en ik heb ook het liefst alleen stilte om me heen..(jammer genoeg heeft m'n familie er niet echt veel respect voor en komen ze gewoon m'n kamer binnenwandelen, of zingen ze rustig en keihard door . Ze praten zelfs nog tegen me!! ) Maar nu ik erover nadenk, is het misschien inderdaad wel een goed idee om een rustig muziekje op te zetten..
Advertentie

Regels voor berichten