Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2005, 15:22
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
en dan heb ik het niet over hoe jij je verplaatst, maar in hoeverre jij bereikbaar bent.

ben jij zo iemand die altijd zijn mobiel bij zich heeft of die hem juist altijd uit heeft staan?

sms jij overal waar je bent en geef jij hier meer geld aan uit als aan bellen?

vertel ons hoe jou fax/bel/sms/mms/ gedrag in elkaar steekt en in hoeverre dat jouw lifestyle beinvloed.

TS begint,

ik heb altijd mij mobiel bij me en ga zonder de deur niet uit, zelfs tijdens werken heb ik mijn mobiel in me zak zodat ik , mocht ik ge-smsd worden, ik tijdens een stil moment eventjes een berichtje terug kan sturen.

ik sms meer als dat ik bel, en aan mms en die andere zooi doe ik niet.
Oud 03-07-2005, 15:27
Verwijderd
Heb m'n mobiel wel vaak bij me en dan staat 'ie ook aan.
Bellen doe ik alleen heel kort en voornamelijk naar mijn moeder cq. thuis.

Neem m'n telefoon ook mee naar mijn werk, maar dan ligt ie gewoon in mijn tas op de gang en kijk ik af en toe even of ik nog 'vrienden' heb.

Sms'en doe ik wel vrij veel, maar ook maar naar eh. twee personen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:30
Verwijderd
Waarom ga je er uberhaubt vanuit dat iemand sowieso een mobiele telefoon heeft. Niet iedereen is zo hype gevoelig

Denk dat het wel duidelijk is hehe.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:32
Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik heb hem meestal bij me, en hij staat altijd aan. Ik gebruik hem als wekker.
Als ik beltegoed heb, sms ik veel, maar niet overal. Ik heb meestal de eerste twee weken van mn stufi beltegoed, en als dit op is is mijn stufi vaak ook op en wacht ik twee weken en dan heb ik dus ook weer beltegoed. Ik geef meer uit aan smsen dan aan bellen. Ik sms meer dan dat ik bel, maar ik word zelf meer gebeld.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:33
Maharani
Maharani is offline
De mijne staat altijd uit want hij is nooit opgeladen. Ik heb dat ding eigenlijk zomaar want niemand kan mij ooit bereiken. En ik hou eigenlijk niet van bellen, ik sms liever.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:34
Boas
Boas is offline
ik heb pas sinds een jaar een mobiel, en eigenlijk vind ik het nog steeds kut. Ik ben op 1 of andere manier niet graag overal bereikbaar. Ik bel eigenlijk alleen maar als het noodzakelijk is, sms gebruik ik nog wel regelmatig.
Oud 03-07-2005, 15:35
kuik
kuik is offline
ik heb mijn mobiel alleen mee en/of aan als dat mij uitkomt, meestal vergeet ik m aan te zetten of mee te nemen. ik sms nooit, want dat ga zo langzaam en bellen doe ik wel met de gewone telefoon
Oud 03-07-2005, 15:36
Mentalgraffiti
Mentalgraffiti is offline
Mijn mobiele telefoon ligt meestal ergens op mijn kamer, alleen als ik 's avonds ergens naar toe ga neem ik m mee..
Ik sms meer dan dat ik bel, maar het is allebei niet veel. Ik heb eigenlijk alleen een mobiel omdat mijn ma het wilde,,
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:38
Roos
Roos is offline
Over het algemeen heb ik hem wel bij me. Ik vind het gewoon handig als ik afspraken wil maken enzo.
Daarbij heb ik geen huistelefoon dus gebruik ik hem ook thuis.

Maar soms vind ik het juist lekker om wat te drinken in de stad, of ff een wandelingetje te maken, of boodschappen te doen, en expres mn telefoon thuis te laten.
Oud 03-07-2005, 15:39
Verwijderd
Mijn mobiel staat meestal wel aan, behalve als ik niet gebeld/gesmst wil worden. Ik gebruik 'm voornamelijk om te smsen, bellen doe ik eigenlijk niet zo heel vaak. MMS en andere rotzooi gebruik ik niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:41
Roos
Roos is offline
MMSen vind ik juist leuk. Ideaal om een fotootje te krijgen van vriendinnen als je ergens niet bij kan zijn (of juist te sturen)
Oud 03-07-2005, 15:42
Apomes
Apomes is offline
Ik heb mijn gsm altijd bij me en ik hou van sms'en. Maar als ik veel moet zeggen bel ik wel. Maandelijks vliegt er zo'n 75 euro de deur uit aan sms en bellen.
MMS ofzo gebruik ik nooit
Oud 03-07-2005, 15:44
Verwijderd
Wat ik trouwens scheit irritant vind is mensen die hun telefoon aan laten als je een film met ze gaat kijken. Dan zit je te kijken en dan gaat opeens dat kutding af of ze krijgen zo'n kanker smsje en dan moet er altijd even op gereageerd worden want anders is het onbeleefd Dat ding aanhebben staan is imo dan nog veel onbeleefder.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:46
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 03-07-2005 @ 16:44 :
Wat ik trouwens scheit irritant vind is mensen die hun telefoon aan laten als je een film met ze gaat kijken. Dan zit je te kijken en dan gaat opeens dat kutding af of ze krijgen zo'n kanker smsje en dan moet er altijd even op gereageerd worden want anders is het onbeleefd Dat ding aanhebben staan is imo dan nog veel onbeleefder.
idd
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 15:46
tuttebel
tuttebel is offline
ik bel zelf zelden, kost me teveel. wel word ik vaker gebeld, dan is t wel handig om een mobiel te hebben, omdat ik lang niet altijd thuis ben.
smsen doe ik alleen als ik een (toekomstige) lovah heb met een mobiel, en soms met vrienden. bellen gaat sneller.
Oud 03-07-2005, 15:49
Apomes
Apomes is offline
Citaat:
Lepra de Clown schreef op 03-07-2005 @ 16:44 :
Hier ga ik mee akkoord!
Het gebeurde me wel vaak dat ik tijdens de les een smsje kreeg, maar dat was gewoon omdat ik vergat mijn gsm op stil te zetten.
Oud 03-07-2005, 16:26
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb net twee weken een nieuwe telefoon omdat mijn pa me dat aangesmeerd had en het me bovendien maar vijf euro permaand kost. ikheb er echter niks aan omdat ik toch nooit iemand bel of sms, ik heb d'r een hekel aan en ik ben er tien minuten mee bezig om zo'n berichje in te toetsen. het enige leke van de telefoon s dan ook dat ik er foto's mee kan maken. en ik haat het als mensen me op ongelegen momenten bellen, bijvoorbeeld 's avonds laat, 's ochtends heel vroeg, of 's middags. of nouja eigenlijk mag niemand mij bellen. en ik lees smsjes pas drie dagen nadat ik ze ontvang omdat mijn telfoon altijd leeg is, dus communiceren met mij via die weg gaat niet.
Oud 03-07-2005, 16:29
Jolene
Jolene is offline
Ik heb er een maar ik heb geen idee waarom want ik gebruik m nooit.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 16:54
Miles
Miles is offline
ik heb een siemens mc 60 met een telfort abo

en ik gebruik m'n mobieltje voornamelijk als notitieboek. en een keer in de twee weken sms ik en ik bel om de twee dagen.
Oud 03-07-2005, 17:13
Vice
Vice is offline
Citaat:
Boas schreef op 03-07-2005 @ 16:34 :
ik heb pas sinds een jaar een mobiel, en eigenlijk vind ik het nog steeds kut. Ik ben op 1 of andere manier niet graag overal bereikbaar. Ik bel eigenlijk alleen maar als het noodzakelijk is, sms gebruik ik nog wel regelmatig.
Als je even niet bereikbaar wilt zijn, dan zet je hem toch uit.
Oud 03-07-2005, 17:23
Boas
Boas is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-07-2005 @ 18:13 :
Als je even niet bereikbaar wilt zijn, dan zet je hem toch uit.
Voor sommigen wil ik wel bereikbaar zijn.. anderen liever niet. Maar ik zet hem ook regelmatig uit of neem hem gewoon niet mee.
Oud 03-07-2005, 17:41
Vice
Vice is offline
Citaat:
Boas schreef op 03-07-2005 @ 18:23 :
Voor sommigen wil ik wel bereikbaar zijn.. anderen liever niet. Maar ik zet hem ook regelmatig uit of neem hem gewoon niet mee.
Ik heb mijn mobiel ook niet altijd bij me. Meestal omdat ik dat ding gewoon vergeet (op te laden).
Oud 03-07-2005, 17:44
Verwijderd
ik heb m'n mobiel altijd bij me, en hij staat ook altijd aan, maar het geluid staat uit. dus als ik gebeld/gesmst word, hoor ik het niet, en reageer ik ook gewoon niet.
ik sms alleen als ik me heel erg verveel, en bellen doe ik er eigenlijk nooit mee, want dat vind ik zonde van m'n beltegoed
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 18:04
idontcare
idontcare is offline
mijn telefoon staat altijd aan, zelfs als ie aan het opladen is. ik haat het om zonder beltegoed te zitten maar vaak zit ik dat wel omdat ik het veelste snel op bel/sms.
ik ben meer een smser dan een beller, ook omdat dit me minder kost dan bellen. op school ligt mn telefoon op mn tafel maar op mn werk zit ie gewoon in mn kluisje en kijk ik alleen in de pauze ernaar
Oud 03-07-2005, 19:57
Verwijderd
Ik heb mijn mobiel meestal wel bij me, maar vaak hoor ik het niet als mensen bellen. Ik bel zelf ook niet zo vaak, smsen doe ik nog wel regelmatig.

Ik heb beltegoed, als ik geen geld heb koop ik dus ook geen beltegoed, zo simpel is dat. Voor mij geen hoge telefoonrekeningen dus.

Ik zorg er wel voor dat ik meestal wel minstens een euro of wat beltegoed heb voor 'noodgevallen', ik haat het om mensen niet te kunnen bellen als het nodig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2005, 20:00
Gadje
Gadje is offline
Ik heb mijn telefoon altijd bij en hij staat ook altijd aan.
Zonder geluid, alleen tril al kan dat af en toe ook een hoop herrie geven. Ik sms veel meer dan dat ik bel ik heb ook een abbo. Maar mms/gprs enzo doe ik niet. Soms ben ik 80 euro kwijt em soms 40, tegenwoordig moe tik wel rond de 40 zitten want ik ben heel arm. Eigenlijk ben ik best wel mobiel, stiekem smsen onder les of werk kan ik intussen ook erg goed.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:00
June bug
June bug is offline
ik heb m'n mobiel vrijwel altijd bij me, en hij staat ook echt altijd aan, ook als hij aan t opladen is. wel gebeurt het af en toe dat hij in m'n tas in de gang ofzo zit en dat ik m dan niet hoor. bellen doe ik alleen als het echt moet, en anders sms ik liever omdat dat goedkoper is. gebeld worden vind ik niet zo erg, behalve als ik bij m'n vader in belgie ofzo zit, dan neem ik ook niet op want dat kost me geld.
Oud 03-07-2005, 20:02
Jones
Mijn mobiel staat bijna altijd aan, 's nachts word ik er toch niet wakker van en daarnaast is het mijn wekker. Ik heb ook geen huistelefoon dus ik gebruik hem vrij veel om contact te houden met vrienden die in andere steden zitten. Sommige mensen sms ik veel, andere mensen bel ik bijna alleen maar mee. Telefoon gaat uit tijdens sociale gebeurtenissen met vrienden (uitgaan, filmpje et cetera)
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:14
Kevintjuuuh
Kevintjuuuh is offline
Ik heb bijna altijd wel me mobiel bij me, maar vandaag ben ik hem vergeten uit de oplader te halen. Maar ik neem hem verder wel altijd mee naar school op stil. Verder bel ik zelf meer, en dan meestal als ik gewoonweg iemand nodig hebt op dat moment. SMS'en doe ik bijna nooit, alleen als iemand anders me SMS't. Meestal spreek ik verder alles af op MSN, dus daar heb je dan geen mobiel voor nodig. Ook doe ik neit aan MMS en dat soort sh*t.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 20:16
Briseïs
Briseïs is offline
Ik heb geen mobiel. Soms jat ik m van mn vader.
Oud 03-07-2005, 20:22
George
George is offline
Ik heb hem altijd bij me en de batterij is permanent bijna leeg. Zodra hij leeg is loop ik drie dagen rond met een niet-werkende telefoon, wanneer ik dan een keer m'n oplader terugvind in m'n zwijnenstal (lees: kamer) doet ie het weer een paar dagen, wat eigenlijk toch geen nut heeft want ik gebruik het ding alleen voor nutteloze smsjes.
Oud 03-07-2005, 20:23
duifeltje
duifeltje is offline
Ik bel eigenlijk alleen als 't nodig is. Het kost toch weer geld.
Soms sms ik voor de lol met vriendinnen maar nu mijn mobiel stuk is gaat dat allemaal een beetje lastig.
Maar ik kan wel zonder blijkt, dus ach, het beïnvloed me niet zo .
Oud 03-07-2005, 21:42
Broeder
Broeder is offline
ik ben nooit zo mobiel, maar ik heb ook niet zo vaak de behoefte om mensen te bereiken of bereikt te worden ik had een nokia gekregen van een halfneger maar die ging kapot en nu heb ik onpraktische telefoon die met papiertjes ertussen om alles op z'n plaats te houden en na één dag is ie leeg maar ik vergeet het ding altijd op te laden dus dan OH JEE
bellen vind ik niet zo niet gaaf en sms'en ben ik meestal te lui voor (en ik heb een hekel aan woordafmaak, een zeer diepgaande afkeer zelfs ) en soms heb ik iets getypt en druk ik op de verkeerde knop en is alles weg en dan ben ik heel sip en zzz. INTERESSANT HE
Oud 03-07-2005, 21:43
Broeder
Broeder is offline
mijn zinnen kloppen niet
Oud 03-07-2005, 21:43
Broeder
Broeder is offline
ohja ik kan ook gewoon het bericht wijzigen maar daar heb ik geen zin in HAHA DE GRAP IS AAN MIJ
Oud 03-07-2005, 21:44
crook
crook is offline
eigenlijk zou ik mijn mobiel in de gracht moeten gooien, dan zou ik niet meer worden lastig gevallen door bijvoorbeeld mijn ex
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 21:44
Kaps
Kaps is offline
Ik heb mijn kosten terug weten te dringen van 120 naar 50 euro.
Nog veel, als je nagaat dat ik een abonnement van 12 euro heb
Oud 03-07-2005, 21:46
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik heb het lang zonder gedaan maar heb nu wel een mobiele telefoon. Handigste functie vind ik eigenlijk nog de wekker. En ik heb laatst weer een leuk spelletje ontdekt: Qbert . Bellen in het openbaar vind ik onbeleefd vooral in de trein daarom doe ik het liever niet. Sms woordenboeken kennen de helft van de woorden die ik wil gebruiken niet, d d duuuurt lang.
Oud 03-07-2005, 23:15
Verwijderd
Ik heb mn telefoon wel bijna altijd bij me maar vaak neem ik niet op omdat ik geen zin heb of gewoon geen tijd heb. Ik sms meer dan dat ik bel, en luister mijn voicemail nooit af.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2005, 23:36
Hagel
Hagel is offline
ik heb er een en ik heb hem altijd bij me. Ik heb geen huistelefoon dus het is wel zo handig er eentje te hebben. Heb het geluid altijd uit en ik neem nooit op want ik hou niet zo van telefoons opnemen. gelukkig weet iedereen die ik ken daarvan dus die spreken mooi wat in en dan bel ik terug want dat durf ik dan weer wel . ik sms vrij weinig, alleen maar naar mensen die niet boeiend genoeg zijn om te bellen.
Oud 03-07-2005, 23:49
Metal
Metal is offline
ik heb geen gsm, en ik pas een keer een sms verstuurd in mijn hele leven.

ik ga er ook niet aan beginnen, want ik kan me voorstellen dat het heel verslavend werkt.

nu ga ik slapen.
Oud 04-07-2005, 00:34
Blenderhead
Blenderhead is offline
Ik heb een telefoon en bel vrij vaak, maar hou het wel kort. Sms doe ik zelden, tenzij ik zat ben of niet in de gelegenheid om te praten. Email niet zo heel veel.
Oud 04-07-2005, 00:42
*oma*
*oma* is offline
Ik heb m'n mobiel altijd bij me. Maar ik ben em ook vaak kwijt, dan is die wel in de buurt, dus als hij/ zij afgaat hoor ik het wel. Dar ding is niet aan mijn lijf vergroeit ofzo.
Oud 04-07-2005, 05:54
Cosa_nostra
Cosa_nostra is offline
ben te mobiel.
heb er vaak 2 bij me tegelijk
Oud 04-07-2005, 07:38
11568
11568 is offline
Ik h eb na 2 jaar sinds zaterdag weer een telefoon. Mweh, ik vind het eigenlijk maar irritant. Onthouden dat je 'm moet opladen, dat ding meeslepen. Helaas heb ik me een abonnement voor 2 jaar laten aansmeren :/ Ik sms niet want dat vind ik echt te omslachtig voor woorden.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2005, 08:35
Drez
Drez is offline
Mijn telefoon staat altijd aan en ik heb hem ook altijd bij me. Soms vergeet ik hem en dan voel ik me kaal. Ik sms meer dan dat ik bel, maar ik zit sowieso altijd boven mn belminuten. Oh en hij kan wel foto´s maken maar die verstuur ik nooit.
Oud 04-07-2005, 09:00
AngelLena
AngelLena is offline
Ik heb em altijd bij me, hij staat altijd aan (behalve tijdens tentamens) dus ik ben altijd bereikbaar. Ik sms meer dan dat ik bel al heb ik ook periodes dat ik enorm veel moet bellen als er bv dingen geregeld moeten worden of voor school of voor mijn werk. MMS bij hoge uitzondering, is me veel te duur.
Oud 04-07-2005, 09:23
Quantes
Quantes is offline
ben jij zo iemand die altijd zijn mobiel bij zich heeft of die hem juist altijd uit heeft staan?
Ik vergeet hem heel vaak en gebruik hem weinig, meer voor noodgevallen.

sms jij overal waar je bent en geef jij hier meer geld aan uit als aan bellen?
nee, sms soms

vertel ons hoe jou fax/bel/sms/mms/ gedrag in elkaar steekt en in hoeverre dat jouw lifestyle beinvloed.
Ik mail vooral, dat is lekker snel en makkelijk. De rest ook wel, maar vind het zulke onzin dat mensen allemaal voor niks gaan bellen. Volgens mij beinvloed at mijn lifestyle wel ja.
Oud 04-07-2005, 10:06
vixen
vixen is offline
Ik heb mn telefoon altijd bij me, als ik hem vergeten ben dan ga ik terug naar huis. Ik bel en sms veel te vel en dat is stom, want ik heb niet altijd geld om de rekening te betalen.
Oud 04-07-2005, 10:13
Kaater
Kaater is offline
Na maanden zonder mobiel [te lui om op te waarderen, waardoor ze me eruit hadden gegooid] Heb ik sinds vorige week er weer een.
toen ik geen netwerk had, had ik toch altijd mijn mobiel bij, voor de klok en kalender
2 jaar terug smsde ik keiveel, maar nu heb ik er hooguit 3 of 4 gestuurd. Ik heb em voor noodgevallen, en verder vind ik het gewoon leuk om overal foto's van te maken, dus nam ik een mobiel met camera
Reageren

Regels voor berichten