Scholieren.com forum
Gesloten
« 3456789 »
Oud 27-06-2005, 23:06
Blood Fire Rage schreef op 27-06-2005 @ 19:38 :
Whahahahaha! Waar halen ze het vandaan?
hahahahahah

Straks wordt Nederland nog binnengevallen.
Oud 28-06-2005, 10:55
Verwijderd
Van Persie op vrije voeten

Uitgegeven: 27 juni 2005 15:20
Laatst gewijzigd: 27 juni 2005 15:58

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft maandag beslist dat profvoetballer Robin van Persie niet langer hoeft vast te zitten. De 21-jarige Rotterdammer zat twee weken in voorarrest nadat er aangifte van verkrachting tegen hem was gedaan.

Het OM in Rotterdam maakte bekend dat hij nog wel verdachte blijft, maar ziet momenteel geen aanleiding hem langer vast te houden. De voetballer hoeft gedurende het onderzoek niet in Nederland te blijven.

Het onderzoek is nog niet afgerond. Omdat het nog loopt, kan het OM verder geen mededelingen doen. De rechter-commissaris verlengde twee weken geleden het voorarrest van de voetballer om de opsporingsdiensten meer tijd te geven voor nader onderzoek.

Voldoende respect

Van Persie's raadsman A. Moszkowicz stelde eerder dat zijn cliënt niet ontkent dat hij in een Rotterdams hotel is geweest, maar wel dat hij de vrouw heeft verkracht. Volgens Moszkowicz zou de vrouw met voldoende respect zijn behandeld. Van Persie verbleef niet in het hotel, maar wat hij er die bewuste nacht deed, wilde de advocaat niet zeggen. Hij zei ook niet te weten hoe lang de voetballer daar was geweest.

De raadkamer zou dinsdag beslissen of Van Persie langer in voorarrest moest blijven zitten.

Bron
Oud 28-06-2005, 13:02
Strandtenteigenaars ontevreden over mooi weer

Mooi weer zorgt voor heel veel blije gezichten. Als het maar niet te lang duurt, want dan zien we de lol er niet meer van in. We krijgen een slecht humeur en verlangen binnen de kortste keren naar een verlossend regenbuitje. Het is ook nooit goed. Klachten uit ondernemersland komen uit zeer onverwachte hoek. De strandtenthouders.

Strandmoeheid
Nederlanders hebben altijd wat te mopperen. Is het eindelijk mooi weer, beginnen de strandtenthouders te klagen. Bij mooi weer treedt er zekere strandmoeheid op. Is er in het begin van de mooie dagen nog een run op het strand, en dus op de tentjes waar heerlijke koele drankjes en ijsjes kunnen worden aangeschaft, als het mooie weer te lang aanhoudt, dan loopt het strandbezoek terug.

Liever af en toe slecht weer
Eigenaars van strandtenten zagen het liefst dat het een paar dagen goed, en dan weer een paar dagen slecht weer was. Het beste voor de business is als de mensen naar het strand blijven verlangen. Bij aanhoudende hitte wordt het de strandgangers op een gegeven moment gewoon te heet, en gaan ze liever winkelen. Temperaturen tussen 20 en 24 graden zijn het beste voor winst opleverend strandbezoek.

Gelukkig heeft het alweer geregend.

http://www.hetnet.nl/werk_opleiding/100w13376.htm

nederlanders <3 altijd zeiken
Oud 28-06-2005, 13:05
Verwijderd
Mr. Pignati schreef op 28-06-2005 @ 14:02 :
Strandtenteigenaars ontevreden over mooi weer
(..)

nederlanders <3 altijd zeiken
Ik wilde net zeggen.
Oud 28-06-2005, 14:44
Verwijderd
S. schreef op 28-06-2005 @ 11:55 :
Van Persie op vrije voeten

Uitgegeven: 27 juni 2005 15:20
Laatst gewijzigd: 27 juni 2005 15:58

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft maandag beslist dat profvoetballer Robin van Persie niet langer hoeft vast te zitten. De 21-jarige Rotterdammer zat twee weken in voorarrest nadat er aangifte van verkrachting tegen hem was gedaan.

Het OM in Rotterdam maakte bekend dat hij nog wel verdachte blijft, maar ziet momenteel geen aanleiding hem langer vast te houden. De voetballer hoeft gedurende het onderzoek niet in Nederland te blijven.

Het onderzoek is nog niet afgerond. Omdat het nog loopt, kan het OM verder geen mededelingen doen. De rechter-commissaris verlengde twee weken geleden het voorarrest van de voetballer om de opsporingsdiensten meer tijd te geven voor nader onderzoek.

Voldoende respect

Van Persie's raadsman A. Moszkowicz stelde eerder dat zijn cliënt niet ontkent dat hij in een Rotterdams hotel is geweest, maar wel dat hij de vrouw heeft verkracht. Volgens Moszkowicz zou de vrouw met voldoende respect zijn behandeld. Van Persie verbleef niet in het hotel, maar wat hij er die bewuste nacht deed, wilde de advocaat niet zeggen. Hij zei ook niet te weten hoe lang de voetballer daar was geweest.

De raadkamer zou dinsdag beslissen of Van Persie langer in voorarrest moest blijven zitten.

Bron
Ik heb gehoord dat hij een Marokkaanse vrouw heeft.
Oud 28-06-2005, 14:57
Verwijderd
Rick Steiner schreef op 28-06-2005 @ 15:44 :
Ik heb gehoord dat hij een Marokkaanse vrouw heeft.
Ik ook. Hij zou zich ook bekeerd hebben.
Oud 28-06-2005, 14:59
Verwijderd
S. schreef op 28-06-2005 @ 15:57 :
Ik ook. Hij zou zich ook bekeerd hebben.
Zoiets heb ik ook gehoord. Hij schijnt zelfs Marokkaans bloed in zich te hebben.
Oud 28-06-2005, 15:00
Verwijderd
Rick Steiner schreef op 28-06-2005 @ 15:59 :
Zoiets heb ik ook gehoord. Hij schijnt zelfs Marokkaans bloed in zich te hebben.
Nou, dat heb ik weer nét níet gehoord.
Oud 28-06-2005, 15:06
Van Perzie = iran = moslim = niet handjes thuis kunnen houden

had ik vantevoren ook wel kunnen verzinnen
Oud 28-06-2005, 15:06

Wel een knappe dame.
Oud 28-06-2005, 15:07
Verwijderd
Joostje schreef op 28-06-2005 @ 16:06 :

hoezo Iran? Maak er dan Palestijn van ofzo
Oud 28-06-2005, 15:07
S. schreef op 28-06-2005 @ 16:07 :
hoezo Iran? Maak er dan Palestijn van ofzo
Perzie is het oude Iran, ongeveer

sjah van Perzie, enzo
Oud 28-06-2005, 15:08
Verwijderd
Joostje schreef op 28-06-2005 @ 16:07 :
Perzie is het oude Iran, ongeveer

sjah van Perzie, enzo
Ahzo.
Oud 28-06-2005, 15:49
Verwijderd
Joostje schreef op 28-06-2005 @ 16:06 :

Oud 28-06-2005, 15:50
Verwijderd
S. schreef op 28-06-2005 @ 16:00 :
Nou, dat heb ik weer nét níet gehoord.
Mischien moet ik het hem maar es persoonlijk vragen als ik hem zie.

Hij is van hier uit de buurt waar ik woon.
Oud 28-06-2005, 15:53
Verwijderd
Rick Steiner schreef op 28-06-2005 @ 16:49 :
Joost is een ware sarcast.
Oud 28-06-2005, 15:53
Verwijderd
Rick Steiner schreef op 28-06-2005 @ 16:50 :
Mischien moet ik het hem maar es persoonlijk vragen als ik hem zie.

Hij is van hier uit de buurt waar ik woon.
Doe dat!
Oud 28-06-2005, 15:58
Verwijderd
S. schreef op 28-06-2005 @ 16:53 :
Doe dat!
Hij is geloof ik al weer naar Engeland terug. Maar hij zal toch wel weer terugkomen een keer.
Oud 28-06-2005, 15:58
Verwijderd
Rick Steiner schreef op 28-06-2005 @ 16:58 :
Hij is geloof ik al weer naar Engeland terug. Maar hij zal toch wel weer terugkomen een keer.
Vast wel
Oud 28-06-2005, 20:39
Verwijderd
Bond tegen vloeken doet aangifte tegen RVU

Geplaatst op 23 juni 2005

De Bond tegen het vloeken heeft bij het Arondissementsparket in Amsterdam aangifte gedaan tegen de RVU naar aanleiding van het programma God bestaat niet. De Bond klaagt de omroep aan op grond van de artikelen 147, 147a (smalende godslastering) en 137 e (belediging).

Al voordat de serie begon, schreef de Bond een brief aan de directie van de RVU. De Bond maakte daarin niet zozeer bezwaar tegen de gesprekken in het programma, als wel tegen de zogeheten bumperfilmpjes. De RVU antwoordde tot op heden niet op de brief.

In de bumperfilmpjes wordt Jezus Christus geridiculiseerd en geminacht, oordeelt de Bond. De Bond hoopt met deze aangifte op een rechterlijke uitspraak over godslastering.

Er kwamen bij de Bond tientallen klachten binnen over de serie. Intussen hebben verschillende kerken geprotesteerd bij de RVU. Ook zijn er kamervragen over het programma gesteld.

Bron: http://www.bondtegenvloeken.nl/actue...70&categorie=a

Ze blijven het maar proberen...
Oud 28-06-2005, 20:47
Verwijderd
When does the hurting stop.
Oud 28-06-2005, 21:01
Haha, ze hadden sinds 1995 geen aangifte meer gedaan, maar nu twee keer binnen een half jaar. De andere aangifte was tegen columnist Frits Abrahams van het NRC, omdat hij God ‘een geile beer’ noemde, die ‘aan zijn gerief’ komt door een kind te doden.

Maar goed, ze doen maar, weet vrijwel zeker dat ze de zaak toch niet winnen. Ze krijgen toch geen subsidie, he?
Oud 28-06-2005, 22:22
Verwijderd
Amerikaanse helikopter in Afghanistan neergestort

Uitgegeven: 28 juni 2005 23:04

KABUL - Een Amerikaanse Chinook-helikopter met naar verluidt zestien mensen aan boord is dinsdag neergestort tijdens een operatie tegen rebellen in het oosten van Afghanistan. Dat meldden Amerikaanse nieuwszenders. Het ministerie van Defensie kon niet zeggen of er overlevenden waren.

De Chinook vervoerde militairen naar oostelijk Afghanistan, waar de Amerikanen operaties uitvoeren tegen onder anderen Taliban-strijders. In Afghanistan zijn ook Nederlandse militairen actief.

De Taliban, de door de Amerikanen verdreven voormalige machthebbers in Afghanistan, hebben verklaard verantwoordelijk te zijn voor de crash. Taliban-strijders zouden de heli uit de lucht hebben geschoten.

Bron
Oud 28-06-2005, 23:27
Verwijderd
Rollo Tomasi schreef op 28-06-2005 @ 22:01 :
Maar goed, ze doen maar, weet vrijwel zeker dat ze de zaak toch niet winnen. Ze krijgen toch geen subsidie, he?
Sinds Balkenende-II zeker niet meer. Zelfs de Urker Plantkundige Vereniging tot Bevordering van de Vensterbankbegonia moet er aan geloven.
Oud 29-06-2005, 03:21
'Verdonk niet welkom bij herdenking slavernij'

Minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken is niet welkom bij de herdenking van de afschaffing van de slavernij, die op 1 juli in Amsterdam gehouden wordt. Dat is althans de mening van een groot deel van de Surinaamse gemeenschap in Amsterdam, zo beweert programmamaker G. Codfried bij de door Surinamers veelbeluisterde zender radio Mart.

Volgens Codfried wordt de zender de laatste weken overstelpt met telefoontjes van boze mensen die het totaal niet gepast vinden dat Verdonk met haar huidige beleid een praatje komt houden over de gevoelige geschiedenis van het slavernijverleden: ''De Surinaamse gemeenschap snapt er niks van dat Verdonk komt. Ze vinden het een gruwel.'' Volgens hem kondigen veel mensen aan dat ze Verdonk gaan uitjoelen tijdens haar toespraak en haar de rug toe zullen keren. ''Straks krijgen we dezelfde taferelen als in 2001 toen de koningin kwam. De nazaten van de slaven werden toen buitengesloten achter grote hekken. Als ze Verdonk op dezelfde manier gaan beschermen, kan het nog wel eens een vervelende 1 juli worden.''

De organisatie van de nationale herdenking, slavernij-instituut Ninsee, was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. Behalve minister Verdonk is de planning dat ook burgemeester Job Cohen, PvdA-Kamerlid John Leerdam en Ninsee-voorzitter Edgar Campbell op de herdenking in het Amsterdamse Oosterpark spreken. Verder worden bij het Nationaal Slavernijmonument in het park kransen neergelegd ter nagedachtenis aan de honderdduizenden slaven die omkwamen in de ruim drie eeuwen durende periode van de slavernij.

bron
Oud 29-06-2005, 07:34
nare man schreef op 29-06-2005 @ 00:27 :
Sinds Balkenende-II zeker niet meer. Zelfs de Urker Plantkundige Vereniging tot Bevordering van de Vensterbankbegonia moet er aan geloven.
Mja, maar het MDI krijgt volgens mij nog steeds subsidie, vandaar.
Oud 29-06-2005, 10:27
Antwoorden van de heer Bot, minister van Buitenlandse Zaken, op vragen van de leden Timmermans, Verbeet en Van Heemst (allen PvdA) over de behandeling van een groep Amsterdamse scholieren aan de Duits-Poolse grens.

Vraag 1
Bent u op de hoogte van de onheuse en onaanvaardbare behandeling van een groep Amsterdamse scholieren bij de Duits-Poolse grens op dinsdag 24 mei en vrijdag 27 mei jl. in verband met een bezoek aan het voormalige concentratiekamp Auschwitz?

Antwoord
Ik ben op de hoogte via berichten uit de pers en heb via de Poolse ambassade op 30 mei jl. de verklaring van de school ontvangen over de gebeurtenissen op 24 en 26 mei jl. Op 31 mei jl. heb ik ook een fax van het College van Burgemeester en Wethouders van Amsterdam betreffende dit incident ontvangen.

Vraag 2
Hebben deze scholieren en hun begeleiders verklaard zowel door de Poolse als door de Duitse autoriteiten op grove, beledigende en discriminerende wijze te zijn benaderd? Zo ja, bent u bereid hierover verklaringen van deze scholieren en hun begeleiders te laten opnemen.

Antwoord
De Poolse ambassade in Den Haag heeft direct nadat het incident via de media bekend werd, contact gezocht met de school en om een beschrijving van het incident gevraagd, zodat de Poolse autoriteiten actie konden ondernemen. De directie van de school heeft maandag 30 mei jl. een brief aan de Poolse en Duitse ambassadeurs gezonden voorzien van een verklaring van één van de begeleiders. In de brieven wordt melding gemaakt van racisme. In de verklaring wordt een beschrijving gegeven van een onheuse behandeling bij de Poolse en Duitse grenscontrole aan de Pools-Duitse grens. De verklaring maakt onder meer melding van onbeleefd en overdreven formeel gedrag. Daarnaast wordt melding gemaakt van een vraag of de leraren “ook normale kinderen bij zich hadden” alsmede van seksueel getinte grappen van de kant van de Poolse grenswacht.

Vraag 3
Wat is uw oordeel over deze verklaringen? Deelt u de mening dat deze manier van omgaan met burgers onaanvaardbaar is? Zo ja, op welke wijze gaat u de betreffende autoriteiten hierop aanspreken?

Vraag 4
Bent u bereid op basis van deze verklaringen bij zowel de Duitse als de Poolse regering om opheldering te vragen over hetgeen zich op 24 en 27 mei jl. aan de grensovergangen heeft voltrokken, en om daarbij te eisen dat de grensautoriteiten ter verantwoording worden geroepen en dat er maatregelen worden genomen tegen ambtenaren die zich tegenover deze Amsterdammers hebben misdragen?

Antwoorden
Ik heb de Nederlandse ambassades in Berlijn en Warschau verzocht navraag te doen bij de Duitse en Poolse autoriteiten naar wat er naar hun inzicht aan de grens is voorgevallen en te vragen welke maatregelen in reactie daarop zijn of worden genomen.

Uit de reacties van de Poolse en de Duitse autoriteiten komt het volgende naar voren. Op de heenreis duurde de controle door de Duitse grensbeambten relatief lang, als gevolg van het feit dat volgens de Duitse grenswacht één leerling niet beschikte over een geldige verblijfstitel voor Duitsland en twee leerlingen niet beschikten over de juiste documenten voor grensoverschrijding. De “reizigerslijst voor schoolreizen binnen de Europese Unie” waarop deze leerlingen vermeld waren, voldeed volgens de grenswacht niet aan de voorwaarden. Voor de eerste leerling werd een nooddocument opgesteld. Eén van de twee andere leerlingen kon het paspoort van zijn moeder overleggen, waarin hij vermeld stond. De gegevens van één leerling werden via de gebruikelijke wegen in Nederland nagetrokken. Op deze manier werd doorreis naar Polen alsnog mogelijk gemaakt. Vervolgens vond aan Poolse zijde de controle van documenten plaats die hoort bij deze grensovergang, die immers een buitengrens van het Schengen-gebied betreft. Zowel de Poolse als de Duitse autoriteiten geven aan dat de beschuldigingen van ongepast gedrag van de grenswacht niet bevestigd konden worden. Ook de controle bij de terugreis zou de tijd in beslag genomen hebben die nodig was voor alle controlehandelingen. De Poolse autoriteiten stellen tenslotte expliciet in relatie tot de beschuldiging van ongepast gedrag dat maatregelen worden genomen om de grensprocedures die toegepast worden op jeugdige reizigers die de grenzen van de Republiek Polen overschrijden, verder te versoepelen.

Ik concludeer hieruit dat een deel van het oponthoud aan de grens te maken heeft gehad met problemen rond de documenten van de leerlingen. Wat betreft de klacht over onheuse behandeling lopen de versies van de gebeurtenissen uiteen.

Uit de reactie van de Poolse autoriteiten op het incident blijkt dat zij zich zeer bewust zijn van de verantwoordelijkheid voor een correcte behandeling van personen tijdens de grenscontrole. Dit wordt ook onderstreept in de reactie van de Poolse Ambassadeur in Nederland op de brief van de school, waarin deze onder meer stelt: “De Poolse grenswacht benadrukt, ondanks het gebrek aan bewijzen voor ongepast gedrag van haar beambten, haar medevoelen naar aanleiding van het bij de grensprocedures ervaren ongemak en verzekert dat de grenswacht het hoogste belang hecht aan een blijvende vervolmaking van de kwaliteit van de grenscontroles, met bijzondere aandacht voor het competentieniveau, de verantwoordelijkheidszin en de beschaafde omgangsvormen van zijn beambten”. Daarnaast stelt hij “Als ambassadeur van de Republiek Polen in Nederland wens ik mijn oprechte spijt te betuigen over het feit dat Nederlandse jongeren mijn land verlaten hebben met het gevoel niet correct behandeld te zijn geweest. … Ik geloof stellig dat de hierboven uitgedrukte garanties van de Poolse grenswacht de weerspiegeling vormen van een oprechte bekommernis om de noodzakelijke procedures te verzoenen met zo min mogelijk ongemakken voor – in het bijzonder – de jonge bezoekers van mijn land”.

De mededeling van de Poolse autoriteiten dat men streeft naar verdere versoepeling van de procedures geeft eveneens aan dat men het zover mogelijk terugbrengen van de controle serieus neemt.

Vraag 5
Is de Nederlandse ambassade te Warschau op vrijdag 27 mei jl. ingeschakeld om de problemen op te lossen? Zo ja, wat heeft de ambassade ondernomen en waartoe hebben deze acties geleid? Kunt u de Kamer inzicht geven in de rapportage die de ambassade over deze voorvallen heeft opgesteld?

Antwoord
De begeleidende personen hebben telefonisch contact gezocht met de ambassade te Warschau. Deze heeft hun geadviseerd de grenswacht om naam en telefoonnummer van de behandelende Poolse ambtenaar te vragen, zodat de ambassade zelf contact op zou kunnen nemen met de grenswacht. Uit het verslag van de begeleiders blijkt dat deze werden verstrekt; aangezien de Poolse beambten onmiddellijk daarna aangaven dat de reis kon worden voortgezet, heeft er verder geen contact tussen de ambassade en de behandelende ambtenaar plaatsgevonden.

Hierover heeft de ambassade niet gerapporteerd; op dat moment leek het te gaan om een incident.

Vraag 6
Was de reis door zowel de school en de scholieren zelf en de gemeente Amsterdam zorgvuldig voorbereid, inclusief het zorgen voor geldige reisdocumenten en eventueel benodigde visa? Zo ja, hoe kan er dan toch aan een binnengrens van de EU gedoe ontstaan?

Antwoord
De school heeft ter voorbereiding van de reis contact gehad met de Poolse ambassade en de IND. De grens tussen Duitsland en Polen is een buitengrens van het Schengen-gebied. Derhalve dienen de Duitse en Poolse grensautoriteiten volledige grenscontroles uit te voeren. Zoals uiteengezet in de antwoorden op de vragen 3 en 4 was de Duitse grenswacht van mening dat één leerling niet beschikte over een geldige verblijfstitel voor Duitsland en twee leerlingen niet beschikten over de juiste documenten voor grensoverschrijding.

Vraag 7
Op welke wijze bent u van plan aandacht te besteden aan de Amsterdamse scholieren die, zoals te begrijpen is, zeer geschrokken zijn?

Antwoord
Ik ben in gesprek met de Poolse autoriteiten en de school over een Pools initiatief om naar aanleiding van het incident de leerlingen op een positieve wijze in contact met Polen en hun Poolse leeftijdsgenoten te brengen.
Oud 29-06-2005, 14:01
Verwijderd
Gluurder kruipt in reservoir dames-wc
Een 45-jarige man is in de Amerikaanse staat New Hampshire gearresteerd nadat hij werd aangetroffen in het afvalreservoir van een damestoilet. Gary Moody uit Gardiner was onder het toilet gekropen, van waaruit hij een perfect uitzicht had op de billen die boven hem plaats namen.

Een 14-jarig meisje dat vanuit het toilet een vreemd geluid hoorde kreeg de schrik van haar leven toen ze onder zich een gezicht zag. De man werd vervolgens door de politie uit zijn schuilplaats gehaald. "Het is een onvoorstelbaar smerige omgeving en alvorens we hem met iemand in contact brachten, moesten we hem volledig ontsmetten. Het was net alsof we radioactief materiaal in handen hadden", vertelt de plaatselijke sheriff John Hebert.

Moody is na het betalen van een borgsom van 250 dollar voorlopig vrijgelaten. Hij moet half juli voorkomen voor het onrechtmatig betreden van privé-eigendom. Hoe hij in het afvalreservoir wist te komen staat niet vast. Aangezien de bak afgesloten was wordt vermoed dat hij via het toilet erin is gekropen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/55471

Waarom in godsnaam.
Oud 29-06-2005, 14:04
O
M
G

Oud 29-06-2005, 14:42
Stoeptegelgooiers veroordeeld wegens moord

Uitgegeven: 29 juni 2005 15:01
Laatst gewijzigd: 29 juni 2005 15:06

DEN HAAG - De rechtbank in Den Haag heeft woensdag vier Rijswijkse mannen gevangenisstraffen opgelegd tot zes jaar. De rechtbank acht hen schuldig aan het medeplegen van moord op de 30-jarige Udense automobiliste die stierf doordat ze een stuk stoeptegel in haar gezicht kreeg.

Alle vier de mannen zijn schuldig aan de dood van de vrouw, ook al hebben maar twee van hen daadwerkelijk een stuk steen laten vallen, vindt de rechtbank.
http://www.nu.nl/news/548717/15/Stoe...ens_moord.html

oef zware uitspraak.
Voor die twee die niet een stuk steen hebben laten vallen dan.
Oud 30-06-2005, 12:39
Verwijderd
Kalou niet van Feyenoord naar PSV

Uitgegeven: 30 juni 2005 11:38
Laatst gewijzigd: 30 juni 2005 11:51

AMSTERDAM - Feyenoord verkoopt Salomon Kalou niet aan PSV. Dat meldt de Rotterdamse club woensdag. "Er is geen sprake van dat wij Kalou aan de concurrent verkopen", aldus technisch directeur Mark Wotte. "Wat wij willen, is juist het contract van Kalou openbreken en verlengen." De verbintenis van de Ivoriaan loopt in 2007 af.

PSV wilde Kalou graag overnemen van Feyenoord en was volgens diverse media zelfs bereid om Theo Lucius als ruilobject te gebruiken. De Rotterdammers nemen echter geen enkel bod van PSV serieus en hopen de spits langer vast te leggen.

"Daarover zijn al een half jaar besprekingen gaande. Er ligt voor Kalou een geweldig nieuw contract klaar, waaruit blijkt hoe graag we hem willen behouden", laat Wotte weten. "Dat is de lijn. In die lijn doen we al een jaar meer dan ons best om hem aan de status van Nederlander te helpen. Alle partijen weten dat."

Bron
------------------------------------------------
Shit!
Oud 30-06-2005, 14:37
Verwijderd
Leger Israël bestormt hotel met joodse extremisten

Uitgegeven: 30 juni 2005 14:25
Laatst gewijzigd: 30 juni 2005 14:54

GUSH KATIF - Een groep van circa tweehonderd joodse extremisten heeft donderdag een hotel in de nederzetting Gush Katif op de Gazastrook verlaten, nadat leger en politie het gebouw waren binnengevallen.

De kolonisten en hun aanhangers in het gebouw verzetten zich met hun bezettingsactie tegen de geplande Israëlische terugtrekking uit de Gazastrook. De meesten zouden het pand vrijwillig hebben verlaten, een aantal bezetters is naar buiten gesleept.

Leger en politie waren massaal aanwezig in Gush Katif, in het zuiden van de Gazastrook. Ze hadden de omgeving van het hotel voor de bestorming hermetisch afgesloten om te voorkomen dat de bezetters van buiten hulp zouden wkrijgen.

Militair gebied

Het Israëlische leger heeft donderdag de joodse kolonies in de bezette Gazastrook tot 'gesloten militair gebied' verklaard. Het leger wil zo voorkomen dat groepen ultrarechtse extremisten uit Israël naar de Gazastrook trekken om tegen de ontruiming van de nederzettingen te demonstreren.

De maatregel komt na gewelddadigheden tussen joods extremisten en het leger. In Gush Katif, in het zuiden van de Gazastrook, kwam het woensdag tot een confrontatie, toen Israëlische militairen een bezet gebouw probeerden te ontruimen. Daarbij vielen enkele gewonden. Bij een ander incident werd een Palestijn bijna gelyncht door joodse extremisten.

Veiligheidsdiensten

De Israëlische veiligheidsdiensten beschikken over informatie dat aanhangers van de kolonisten de Gazastrook in willen trekken "om met provocaties de zaak te laten escaleren", zei een legerwoordvoerder woensdag. In Gush Katif is de aanwezigheid van het leger flink opgeschroefd.

De Israëlische regering van premier Sharon wil de 21 joodse nederzettingen op de kleine dichtbevolkte Gazastrook opgeven. Daarbij beoogt Sharon meer kolonisten naar de bezette Westelijke Jordaanoever te dirigeren. Sharon heeft gewaarschuwd dat hij "alle noodzakelijke maatregelen" zal nemen om de ondermijners van zijn terugtrekkingsplan te stoppen.

Bron
Oud 30-06-2005, 14:40
Verwijderd
Universiteit verbiedt one-night-stands
Een universiteit in de centraal gelegen Chinese stad Chongqing heeft aangekondigd one-night-stands te gaan verbieden.

Onethisch
De maatregel is onderdeel van een serie nieuwe regels, die alle 'onethische' relaties binnen de universiteit aan banden legt. Volgens een woordvoerder van de universiteit heeft nog niemand tegen de nieuwe maatregel geprotesteerd.

Bron
----------------------------------------------
Oud 30-06-2005, 14:41
Verwijderd
Nieuwe wet verbiedt werken in hitte
De Verenigde Arabische Emiraten (VAE) hebben een wet uitgevaardigd die bedrijven verbiedt hun werknemers te laten werken in de zon gedurende de hete zomerperiode.

Druk
Met de maatregel komt de Golfstaat, waar de temperatuur kan oplopen tot 50 graden, tegemoet aan internationale druk om de arbeidsomstandigheden te verbeteren.

Verbod
De nieuwe wet verbiedt arbeid op onbeschaduwde plekken 's middags tussen 12:30 uur en 16:30 uur gedurende de maanden juli en augustus.

Bron
----------------------------------------
Oud 30-06-2005, 14:43
Verwijderd
Korte tijd terreuralarm in Washington

In Washington is korte tijd een terreuralarm van kracht geweest nadat een privé-vliegtuigje het verboden deel van het luchtruim binnengevlogen was.

Capitool
De politie ontruimde het Capitool. Ook mensen uit enkele omliggende kantoren moesten hun werkplek verlaten. President Bush werd uit voorzorg naar een veilige locatie gebracht.

Straaljagers
Het verdwaalde vliegtuigje kwam binnen een straal van 16 km van het Capitool. Maar al snel wijzigde het zijn koers. Onder begeleiding van twee straaljagers van de luchtmacht werd het vliegtuig zonder problemen aan de grond gezet.

Verboden deel
Het is de tweede keer dit jaar dat er alarm werd gegeven omdat er een vliegtuig het verboden deel van het luchtruim boven Washington was binnengevlogen.

Bron
----------------------------------
Ochjeetje, wat een angst!
Oud 30-06-2005, 15:20
Rare jongens, die Amerikanen.
Oud 01-07-2005, 19:55
Je zult maar burgemeester van dit dorp zijn.

Oud 03-07-2005, 13:33
Hardloper geraakt door kogel jager

Uitgegeven: 3 juli 2005 13:17
ASSEN - Een 55-jarige hardloper uit Steenwijk is zaterdagmiddag in een bos nabij Vledder gewond geraakt door een kogel uit het geweer van een jager. De 59-jarige jager uit Vledder wordt zware mishandeling ten laste gelegd en zijn geweer is in beslag genomen.

Het slachtoffer was aanspreekbaar en werd overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel.

De kogel heeft waarschijnlijk eerst iets anders geraakt en toen het hoofd van de man. De schutter maakte deel uit van een groep jagers die bezig was het jachtgeweer in te schieten en bij te stellen. De kogel had wel inmiddels snelheid verloren waardoor hij vermoedelijk niet diep in het hoofd doordrong, aldus de politie.
http://www.nu.nl/news/550548/12/Hard...gel_jager.html
Oud 03-07-2005, 14:59
omfg, fokking dombo's om een geweer te gaan stellen op een andere plek dan een schietbaan.
Oud 04-07-2005, 09:40
Verwijderd
Nawijn krijgt 'hondenhok' in Kamer

Uitgegeven: 4 juli 2005 09:44

DEN HAAG - Tweede-Kamerlid Nawijn is zeer ontevreden over zijn nieuwe kantoorruimte in het Tweede-Kamergebouw. Nadat hij uit de LPF-fractie was gestapt kreeg hij als Groep Nawijn drie kamers aangeboden door Kamervoorzitter Weisglas. Die huisvesting is volgens Nawijn "beneden alle peil".

"Een hondenhok is er niets bij", aldus Nawijn maandag. Hij overweegt nu zijn werkzaamheden vanuit het Palazzo di Pietro, het vroegere woonhuis van Pim Fortuyn in Rotterdam, te gaan voeren.
Oud 04-07-2005, 09:42
Drama-queen.
Oud 04-07-2005, 10:25
Verwijderd
nare man schreef op 04-07-2005 @ 10:40 :
Nawijn krijgt 'hondenhok' in Kamer
Zou hij wel in een hondenhok passen
Oud 04-07-2005, 10:40
Verwijderd
Zelfdoding vaker op middelbare leeftijd

Uitgegeven: 4 juli 2005 10:29

VOORBURG - In 2004 hebben 1514 inwoners van Nederland een einde gemaakt aan hun leven. Vrouwen die zichzelf om het leven brengen, zijn met 51,5 jaar gemiddeld ouder dan mannen (47,6 jaar). In de afgelopen jaren is het aantal gevallen van zelfdoding onder personen van middelbare leeftijd toegenomen.

Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag gemeld. Volgens het CBS ligt het aantal zelfdodingen al jaren op nagenoeg hetzelfde niveau. De groep bestaat voor tweederde uit mannen. Een gemiddelde van vier zelfdodingen per dag is ruim 1 procent van het totaal aantal overledenen in Nederland (circa 370 per dag).

Bron
-----------------------------------------------------
Ai.
Oud 04-07-2005, 10:55
Verwijderd
S. schreef op 04-07-2005 @ 11:25 :
Zou hij wel in een hondenhok passen
Ik kan niet wachten tot er een uitermate kansloos juridisch steekspel losbarst over wie nou eigenlijk het recht heeft dat Palazzo di Pietro te bewonen.
Oud 04-07-2005, 11:10
Verwijderd
nare man schreef op 04-07-2005 @ 11:55 :
Ik kan niet wachten tot er een uitermate kansloos juridisch steekspel losbarst over wie nou eigenlijk het recht heeft dat Palazzo di Pietro te bewonen.
No doubt dat ze zich weer eens zullen verlagen.

98-jarige vrouw moet in 2010 voor rechter komen

Een 98-jarige vrouw die een rechtszaak om eigendom had aangespannen, moet van de rechter op 25 maart 2010 terugkomen.

Hoorzitting
De hoogbejaarde klaagster was de zaak over eigendomsrechten in 1997 begonnen. Pas in 2001 was de eerste hoorzitting. Vandaag besloot het hof in de stad Macerata de volgende zitting te plannen in 2010.

Dieptepunt
De advocaten van de hoogbejaarde Amalia Cuccioletti spraken van een 'nieuw dieptepunt' in de Italiaanse rechtspraak. Volgens hen heeft het hof een verzoek om de zaak versneld te behandelen, zelfs afgewezen. Volgens de advocaten is het 'niet heel erg waarschijnlijk' dat Cuccioletti er volgende keer bij zal zijn.

Bron
Oud 04-07-2005, 11:11
Verwijderd
Tsja, Italië staat bekend om zijn verschrikkelijk trage rechtspraak. Een procedure in eerste aanleg kan makkelijk tien jaar duren.
Oud 04-07-2005, 11:12
Verwijderd
nare man schreef op 04-07-2005 @ 12:11 :
Tsja, Italië staat bekend om zijn verschrikkelijk trage rechtspraak. Een procedure in eerste aanleg kan makkelijk tien jaar duren.
Wel een béétje lullig voor een vrouw van 98 jaar.
Oud 04-07-2005, 11:34
Verwijderd
Ja. Maar aan de andere kant, je kunt natuurlijk niet verwachten dat zaken voorrang krijgen omdat iemand zo zielig en oud is.
Oud 04-07-2005, 11:56
Verwijderd
Nee, oké. Ze kan het natuurlijk proberen, wellicht geeft die rechtzaak haar de kracht om te blijven leven.
Oud 04-07-2005, 13:37
Jongeman doet in vrouwenkleding examen voor zus

Uitgegeven: 4 juli 2005 14:29
Laatst gewijzigd: 4 juli 2005 14:30

MOSKOU - Een Russische jongen is betrapt toen hij, zwaar opgemaakt en verkleed als vrouw, een examen maakte in plaats van zijn zus. Hij liep tegen de lamp door zijn overmatig gevulde boezem. Dat meldde het persbureau Interfax maandag.

Volgens het hoofd van de faculteit voor journalistiek van de universiteit van Moskou trokken vooral de "ongebruikelijk prominente vrouwelijke geslachtskenmerken" van de jongen de aandacht van de surveillanten
nu.nl
« 3456789 »
Gesloten

Soortgelijke topics

Normale versie Uitloggen