Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2005, 22:27
wr_faya
wr_faya is offline
Neem eens een kijkje op:

http://www.mobieletelefoons.nl/
En ga vervolgens helemaal naar beneden.

Daar heb je een "aktie"/aktie,
waarbij €2,50 per maand moet betalen,
en daarvoor 150 bel minuten krijgt.

Of waarbij je €3,45 per maand betaald,
en daarvoor 200 bel minuten krijgt.

Het gaat trouwens alleen om de simkaart, dus geen telefoon.

Dit lijkt me echt heel sterk?
Dit kan denk ik echt niet; daar zou T-mobile volgens mij alleen op verlies draaien .

Wat denken jullie ervan?

Edit; En nee, dit is echt geen Reclame.
Desnoods haalt de Forumbaas het link naar de site weg.
Oud 31-07-2005, 22:31
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik vind t ook gaar klinken.
misschien moet je eens bij de voorwaarden kijken.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 23:05
Verwijderd
Ik ken iemand die wel eens van een dergelijke aanbieding gebruik heeft gemaakt en dat was wel okee. Het bestaat dus, maar van deze site heb ik tot dusver nog nooit gehoord.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2005, 23:24
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Dit is al het zoveelste topic.

Ik verzeker je, er is niets raars aan.

Stel je voor, je neemt bij een abonnement van 2 jaar een Samsung D500, dat is volgens het boekje 600 euro. 600/24=25 euro. Dat betaal je dan ook meestal voor het abonnement. De winstmarges op de abonnementen zijn sowieso maar erg klein, maar zeker nu iedereen al een mobiel heeft, kunnen ze in de prijzenslag simpelweg niet achterblijven. Ze moeten wel klanten trekken, want de concurrentie is moordend.

3 euro per maand lijkt niets, maar 1.000.000 klanten levert toch 3 miljoen op. En daar kunnen ze de huur van die palen en het onderhoud van hun datacentrum toch wel van vergoeden.
Oud 01-08-2005, 02:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Daar word ook niets op verdiend, en verlies op gemaakt. Ze hopen dat jij flink smst of er over heen belt, dan maken ze wel winst
Oud 01-08-2005, 07:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het scheelt al zoveel als je alleen een sim-abonnement neemt. Dat is bij iedere abonnementenaanbieder zo.

En inderdaad: je hebt geen smstegoed volgens mij? Ze hopen dat jij er gewoon flink overheen gaat omdat je toch maar zo weinig hoeft te betalen.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 08:54
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-08-2005 @ 08:13 :
En inderdaad: je hebt geen smstegoed volgens mij? Ze hopen dat jij er gewoon flink overheen gaat omdat je toch maar zo weinig hoeft te betalen.
Jah, volgens mij ook niet.
Dat is kut, niet kunnen smsen.
En dan betaal je waarschijnlijk 25 cent per sms ofzo
Oud 01-08-2005, 10:10
Verwijderd
Oplichting? Wie licht wie op en hoe dan?
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 10:12
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 11:10 :
Oplichting? Wie licht wie op en hoe dan?
Nou ja; oplichting, het was gewoon een vraag eigenlijk.
Maar hoe dan?

http://forum.fok.nl/topic/734759
Oud 01-08-2005, 10:16
Verwijderd
Wat moet ik met een Fok!-topic? Als iemand daar een simkaart niet heeft ontvangen is dat zijn probleem. Dan opent die persoon maar een topic op opgelicht.nl ofzo.

Er zijn vele winkeltjes op internet die in goedkope abonnementen doen, hoe dat precies werkt is voor een normale onwetende consument blijkbaar moeilijk te doorgronden.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 10:35
Gimme more beer
Citaat:
waaromniet? schreef op 01-08-2005 @ 03:41 :
Daar word ook niets op verdiend, en verlies op gemaakt. Ze hopen dat jij flink smst of er over heen belt, dan maken ze wel winst
Nee, dat is onzin, ze maken er geen verlies op. Een abonnement kost ze niets, alleen de kosten van een simkaart en een maandelijkse factuur oid, maar dat is in totaal een euro per contract ofzo.

Met de inkomsten die ze daar dus uithalen kunnen ze hun vaste lasten (datacentra & telefoonpalen) afbetalen.

De winstmarges per abonnement zijn misschien klein, maar heel Nederland loopt tegenwoordig met een mobiel.
Oud 01-08-2005, 10:37
Gimme more beer
Citaat:
Chloe Siere schreef op 01-08-2005 @ 08:13 :
Natuurlijk heb je wel sms-tegoed. Het scheelt ze echt verschrikkelijk veel netwerk-load als je in plaats van 1 belminuut 1 smsje verstuurt. Dat niet elke provider sms-tegoed geeft kan ik me voorstellen. Ik sms bijvoorbeeld nooit en wil dus een abonnement zonder sms-tegoed. Als ik dan een keer een smsje stuur, zie ik dat wel terug op de rekening.
Oud 01-08-2005, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-08-2005 @ 11:35 :
(...)

De winstmarges per abonnement zijn misschien klein, maar heel Nederland loopt tegenwoordig met een mobiel.
Het is zelfs heel begrijpelijk dat dit soort handel floreert omdat de marges van de 'gewone' telecomaanbieders gruwelijk hoog zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 10:49
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 01-08-2005 @ 11:43 :
Het is zelfs heel begrijpelijk dat dit soort handel floreert omdat de marges van de 'gewone' telecomaanbieders gruwelijk hoog zijn.
Elke grote provider gaat het ook doen. Op de zakelijke markt zijn ze een tijd terug al gaan stunten, dat was vooral voor grootafnemers die hun eigen telefoons regelden. Maar die prijzen kwamen ook richting de prijzen die hier vermeld worden.

Daar zijn ze mee opgehouden, ze hadden genoeg zakelijke klanten en die kunnen toch allemaal flink betalen (dat is de veronderstelling), dus toen kwam de particuliere markt. Ik denk dat dit de prijzen van de toekomst zijn. Want welke student wil nou geen abonnement met 150 belminuten voor een paar euro?
Oud 01-08-2005, 10:56
Roos
Roos is offline
Misschien moet je daarnaast 500 euro betalen voor die simkaart.
Oud 01-08-2005, 11:43
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
nee t is geen oplichting

heb zelf ook 150 minuten voor maar 2.25 per maand
Oud 01-08-2005, 12:35
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 01-08-2005 @ 11:35 :
Nee, dat is onzin, ze maken er geen verlies op. Een abonnement kost ze niets, alleen de kosten van een simkaart en een maandelijkse factuur oid, maar dat is in totaal een euro per contract ofzo.

Met de inkomsten die ze daar dus uithalen kunnen ze hun vaste lasten (datacentra & telefoonpalen) afbetalen.

Oh daar maken ze zeker wel verlies op, en flink ook. Denk niet dat je enig idee hebt wat voor kosten een grote telecommaatschappij maakt.
Oud 01-08-2005, 14:18
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
*** Sido *** schreef op 01-08-2005 @ 12:43 :
nee t is geen oplichting

heb zelf ook 150 minuten voor maar 2.25 per maand
En hoe zit het dan met Smsen?
Als je smst, komt het dan op je rekening?
Oud 01-08-2005, 14:37
Verwijderd
Citaat:
wr_faya schreef op 01-08-2005 @ 15:18 :
Meestal staat een sms gelijk aan een belminuut...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 17:14
rubenrtv
rubenrtv is offline
Hoe kan het zo goedkoop zijn?
Als je bij (bijvoorbeeld) de Belcompany een abonnement afsluit, krijgen zij van de provider (bijv. T-mobile) een bepaald bedrag. Zij kunnen er dan voor kiezen om je hiervan (korting op) toestel of bijv. een ipod of tv te geven. De rest van het bedrag geven ze uit aan personeel, vestigingen en reclames e.d..

Internetshops hebben geen of weinig kosten aan hun personeel (veel een-/tweemanszaken), hebben geen bedrijfspand en slechts enkelen geven geld uit aan reclame.
Zij geven een deel van het geld dat ze van de provider ontvangen dan door aan jou, dit heet een cashback en die ontvang je na enkele weken op je bankrekening.

De 2,50 p/m kan op 2 manieren worden opgebouwd:

1) Jij betaalt gewoon elke maand bijv. 15 euro aan T-Mobile (plus je sms-kosten e.d.) en ontvangt na bijv. 8 weken een cashback.

abonnementskosten 12 * 15 = 180
cashback 1 * 150 = 150 -
--------------------
30 euro per jaar
30 : 12 = 2,50 p/m

(Mocht je gaan sms'en met dit abonnement krijg je zoiets:
abonnements- + smskosten 12 * 20 = 240
cashback 1 * 150= 150 -
------------------
90 euro per jaar
90 : 12 = 7,50 (Je ziet dus: 5 euro sms'en = 5 euro meer p/m))

2) Het abonnement is een sim-only abonnement. Je krijgt geen cashback maar een maandelijkse factuurkorting. (Dit zijn vaak minder goede aanbiedingen, aangezien deze door de provider zelf bedacht worden)

abonnementskosten 12 * 2,50 = 30 euro per jaar

abonnements- + smskosten 12 * 7,50 = 90 euro per jaar

90 : 12 = 7,50 (Je ziet dus ook hier: 5 euro sms'en = 5 euro meer p/m)

Waarom wordt het zoveel duurder als ik ga sms'en?
Kijk, de 2,50 per maand die jij zou betalen zijn gebaseerd op dat abonnement met 150 belminuten en 0 sms'jes.
Als je dus niet sms't betaal je inderdaad (omgerekend, kom ik zo op) 2,50 p/m, als je wel sms't wordt je rekening dus hoger en betaal je meer per maand. Sms'en kost het normale bedrag (15-20 cent per sms'je).
Ditzelfde geldt voor bellen in/naar het buitenland, mms'en en dataverkeer.

Waarom geven de providers zulke hoge bedragen aan de winkels?
Op het moment is er een ware oorlog om klanten ontstaan in de Nederlandse telecommarkt. Er zijn op dit moment 5 providers en veel mensen denken dat dit er te veel zijn. Om goede resultaten aan de moederbedrijven te laten zien, zoals een vergroot marktaandeel, proberen ze allemaal, maar vooral Orange, Telfort en T-Mobile, veel nieuwe klanten te winnen.
Daarnaast hopen ze dat de klanten teveel gaan bellen, bij een "alleen-belminuten"-abonnement gaan sms'en of niet op tijd opzeggen. Als je niet (op tijd) opzegt, ben je al je kortingen kwijt. Je belt namelijk maar 1 of 2 jaar voor bijv. 2,50 p/m. Hierna betaal je gewoon het volle tarief.
Oud 01-08-2005, 19:46
Darko
Darko is offline
Citaat:
rubenrtv schreef op 01-08-2005 @ 18:14 :
Hoe kan het zo goedkoop zijn?
Als je bij (bijvoorbeeld) de Belcompany een abonnement afsluit, krijgen zij van de provider (bijv. T-mobile) een bepaald bedrag. Zij kunnen er dan voor kiezen om je hiervan (korting op) toestel of bijv. een ipod of tv te geven. De rest van het bedrag geven ze uit aan personeel, vestigingen en reclames e.d..

Internetshops hebben geen of weinig kosten aan hun personeel (veel een-/tweemanszaken), hebben geen bedrijfspand en slechts enkelen geven geld uit aan reclame.
Zij geven een deel van het geld dat ze van de provider ontvangen dan door aan jou, dit heet een cashback en die ontvang je na enkele weken op je bankrekening.

De 2,50 p/m kan op 2 manieren worden opgebouwd:

1) Jij betaalt gewoon elke maand bijv. 15 euro aan T-Mobile (plus je sms-kosten e.d.) en ontvangt na bijv. 8 weken een cashback.

abonnementskosten 12 * 15 = 180
cashback 1 * 150 = 150 -
--------------------
30 euro per jaar

abonnements- + smskosten 12 * 20 = 240
cashback 1 * 150= 150 -
------------------
90 euro per jaar
90 : 12 = 7,50 (Je ziet dus: 5 euro sms'en = 5 euro meer p/m))
Het enige punt is dat T-mobile naar mijn weten tegenwoordig cashbacks verbied, dus ik vind het wel een beetje vreemde aktie, maar het kan natuurlijk ook dat internetshops de dans ontspringen.

Citaat:
Waarom geven de providers zulke hoge bedragen aan de winkels?
Op het moment is er een ware oorlog om klanten ontstaan in de Nederlandse telecommarkt. Er zijn op dit moment 5 providers en veel mensen denken dat dit er te veel zijn. Om goede resultaten aan de moederbedrijven te laten zien, zoals een vergroot marktaandeel, proberen ze allemaal, maar vooral Orange, Telfort en T-Mobile, veel nieuwe klanten te winnen.
Daarnaast hopen ze dat de klanten teveel gaan bellen, bij een "alleen-belminuten"-abonnement gaan sms'en of niet op tijd opzeggen. Als je niet (op tijd) opzegt, ben je al je kortingen kwijt. Je belt namelijk maar 1 of 2 jaar voor bijv. 2,50 p/m. Hierna betaal je gewoon het volle tarief.
Niet alleen T-mobile, Telfort en Orange hebben hoge kortingen, ook Vodafone heeft hoge kortingen (meestal bij mijn ex-werk het hoogst van alle 5). Orange is enorm irritant, omdat zij pas fatsoenlijke kortingen geven vanaf een €32.50 abbo. KPN liep een poosje een beetje achter, maar heeft de kortingen ook weer omhoog gegooid.
Oud 01-08-2005, 21:16
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Darko schreef op 01-08-2005 @ 20:46 :
Het enige punt is dat T-mobile naar mijn weten tegenwoordig cashbacks verbied, dus ik vind het wel een beetje vreemde aktie, maar het kan natuurlijk ook dat internetshops de dans ontspringen.
Ook Orange en Vodafone verbieden cashbacks, maar dit wordt vaak genegeerd.

Citaat:

Niet alleen T-mobile, Telfort en Orange hebben hoge kortingen, ook Vodafone heeft hoge kortingen (meestal bij mijn ex-werk het hoogst van alle 5). Orange is enorm irritant, omdat zij pas fatsoenlijke kortingen geven vanaf een €32.50 abbo. KPN liep een poosje een beetje achter, maar heeft de kortingen ook weer omhoog gegooid.
Waarom ik die 3 noem is omdat zij de meeste kans maken te verdwijnen, Vodafone en KPN stunten vaak, maar de andere 3 zijn constant bezig met aanbiedingen.
Orange zijn inderdaad de betere aanbiedingen vaak vanaf 32,50, maar je kunt altijd downgraden (heb ik ook gedaan --> 150 euro winst op mn abo ).
Ik vind de KPN-aanbiedingen nog steeds erg duur in vergelijking met de anderen.
Vodafone's hoge kortingen zijn vaak alleen bij Debitel Vodafone naar mijn weten.
Oud 01-08-2005, 23:26
Gimme more beer
Citaat:
waaromniet? schreef op 01-08-2005 @ 13:35 :
Oh daar maken ze zeker wel verlies op, en flink ook. Denk niet dat je enig idee hebt wat voor kosten een grote telecommaatschappij maakt.
Onzin. Dan nog maken ze geen verlies op het bedrag dat ze je laten betalen. Ze maken namelijk geen directe kosten op het abonnement, maar hebben vaste lasten die ze met een bepaald aantal verkochte abonnementen moeten dekken. De extra gebelde tijd à 8 cent per minuut en de smsjes van 10 - 20 cent per sms zijn natuurlijk extra inkomsten daarbovenop, daar heb je gelijk in.

Wat jij zegt is dat ze meer geld kwijt zijn aan één abonnement dan dat het ze oplevert en dat is onzin. Het gaat om de drempelwaarde van het aantal verkochte abonnementen en extra inkomsten.
Oud 02-08-2005, 13:30
Verwijderd
Dit werkt niet via een cashback principe maar door een afspraak met t-mobile. Als een provider cashbacks niet toestaat en jij regelt dat toch heb je een groot probleem; met een beetje pech krijg je dan je vergoeding gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 13:32
Verwijderd
Voor het sms-en kan je een sms-bundel afsluiten en met een beetje gezoek kan je deze aanbieding ook vinden op de site van t-mobile zelf
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2005, 14:46
koelieboelie
koelieboelie is offline
je hebt nu deze aktie:

TELFORT 200+100 BONUS BELMINUTEN VOOR SLECHTS € 2,50 PER MAAND- DIRECT OP JE FACTUUR!!

dus zonder cashback!! (maar die 100 bonus minuten zijn alleen voor savonds van 2000 tot 0800)

deze ga ik nemen denk ik!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 16:09
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-08-2005 @ 00:26 :
Onzin. Dan nog maken ze geen verlies op het bedrag dat ze je laten betalen. Ze maken namelijk geen directe kosten op het abonnement, maar hebben vaste lasten die ze met een bepaald aantal verkochte abonnementen moeten dekken. De extra gebelde tijd à 8 cent per minuut en de smsjes van 10 - 20 cent per sms zijn natuurlijk extra inkomsten daarbovenop, daar heb je gelijk in.

Wat jij zegt is dat ze meer geld kwijt zijn aan één abonnement dan dat het ze oplevert en dat is onzin. Het gaat om de drempelwaarde van het aantal verkochte abonnementen en extra inkomsten.
Dat zou wel erg makkelijk rekenen zijn. Denk dat je niet echt een idee hebt van het feit dat als er ook maar 2x naar de klantenservice word gebeld, de kosten daarvan al hoger zijn. Dat er bandbreedte gereserveerd moet worden, dat er ook nog een bonus naar de tussenpersoon gaat etc. Zolang hier niet overheen word gebeld, word er verlies op gemaakt, en dik. Als alle abonnementen zoals deze waren, en niemand er over heen belt, komen ze niet eens ook maar op de helft van de vaste lasten uit.
Oud 02-08-2005, 16:21
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-08-2005 @ 14:30 :
Dit werkt niet via een cashback principe maar door een afspraak met t-mobile. Als een provider cashbacks niet toestaat en jij regelt dat toch heb je een groot probleem; met een beetje pech krijg je dan je vergoeding gewoon niet.
Ik heb de aanbieding zelf niet bekeken, daarom gaf ik ook twee manieren hoe je aan de prijs kan komen.
Als de provider cashbacks niet toestaat, maar ze wel aangeboden worden, is dat niet jouw probleem maar dat van de shop. Jij hebt namelijk een contract met deze shop en krijgt van deze shop de cashback. Als de shop gestraft wordt door de provider door bijvoorbeeld geen vergoeding te geven, heb jij daar niets mee te maken. Jij hebt een contract en daar moeten ze zich aan houden.
Oud 02-08-2005, 16:32
@Moon
@Moon is offline
Deze acties komen tegenwooordig veelvuldig voor. Dus zo vreemd is het niet. Op www.telecomvergelijker.nl kan je wat uitleg vinden.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 21:10
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
@Moon schreef op 02-08-2005 @ 17:32 :
Deze acties komen tegenwooordig veelvuldig voor. Dus zo vreemd is het niet. Op www.telecomvergelijker.nl kan je wat uitleg vinden.
Daar wou ik inderdaad ook naar toe linken.
Je kunt ook mij pm'en als je vragen hebt.
Oud 03-08-2005, 14:31
Gimme more beer
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-08-2005 @ 17:09 :
Dat zou wel erg makkelijk rekenen zijn. Denk dat je niet echt een idee hebt van het feit dat als er ook maar 2x naar de klantenservice word gebeld, de kosten daarvan al hoger zijn. Dat er bandbreedte gereserveerd moet worden, dat er ook nog een bonus naar de tussenpersoon gaat etc.
Over de persoon bij de klantenservice heb je gelijk, maar dat zijn vaste lasten en die zijn ook altijd gelijk. De bandbreedte, daar betalen ze ook vaste bedragen voor. Het is niet zo dat op het moment dat iemand de klantenservice belt, ze dat geld kost, de klantenservice kost ze altijd geld.

Volgens mij begrijp je niet wat ik zeg. Je zegt dat het abonnement opzich meer geld kost dan dat het oplevert en dat is niet waar. Dat het hebben van een bedrijf geld kost, zal ik niet betwisten. Maar daar heb je inkomsten voor en die haal je uit onder andere de verkoop van je abonnementen en je extra minuten, data en smsjes.

Het is niet zo dat als ik een abonnement koop, ze ineens meer verlies draaien, zo werkt het niet.
Oud 03-08-2005, 15:16
thunder110
thunder110 is offline
Ik had vorig jaar een orange 20 abonnement met een maandelijkse factuur van €0,- En het voordeel is dat je je tegoed onbeperkt kan meenemen en uiteindelijk om kan laten zetten in beltegoed.
Oud 03-08-2005, 17:05
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
thunder110 schreef op 03-08-2005 @ 16:16 :
Ik had vorig jaar een orange 20 abonnement met een maandelijkse factuur van €0,- En het voordeel is dat je je tegoed onbeperkt kan meenemen en uiteindelijk om kan laten zetten in beltegoed.
Zoiets had ik ook, maar dan Orange 30. Bij mij was het dan een cashback actie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2005, 17:38
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
Die had ik ook . Uiteindelijk toen al m'n tegoed op was, had ik al 150 euro tegoed opgespaard op m'n volgende abonnement (waar ik zelfs 150 euro winst op maak ). Gaat lekker
Oud 04-08-2005, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Dan moet je zeker wel meer betalen voor je telefoon?
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 18:54
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
stefano schreef op 04-08-2005 @ 19:52 :
Dan moet je zeker wel meer betalen voor je telefoon?
dat soort deals is volgens mij altijd een sim-only abonnement, zonder telefoon erbij dus
Oud 04-08-2005, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Martine1986 schreef op 04-08-2005 @ 19:54 :
dat soort deals is volgens mij altijd een sim-only abonnement, zonder telefoon erbij dus
Die wil ik dan ook wel! Waar kan je dat soort aanbiedingen vinden?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 07:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
stefano schreef op 04-08-2005 @ 21:57 :
Op vrijwel alle sites van de abonnementen aanbieders.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2005, 14:51
rubenrtv
rubenrtv is offline
Citaat:
stefano schreef op 04-08-2005 @ 21:57 :
www.telecomvergelijker.nl

dit soort aanbiedingen zijn er niet vaak, meestal heb je aanbiedingen om 90/150 minuten te bellen voor 0,50-2,00 euro.
Je kan ook voor 4 euro per maand 17,50 euro tegoed en een toestel krijgen.
Kijk maar even wat er deze maand voor aanbiedingen zijn.
Oud 17-08-2005, 13:51
StijnSpoortNiet
StijnSpoortNiet is offline
er is geen enkele reden waarom dit oplichting zou zijn. En hoe meer mensen zoiets nemen, hoe groter de kans is dat T-Mobile er winst op maakt. Hoe meer betalers, hoe minder de overheadkosten (vooral voor onderhoud van het netwerk+loon persoon) de winst drukken.
Oud 19-08-2005, 10:11
Verwijderd
Citaat:
wr_faya schreef op 01-08-2005 @ 15:18 :
Je kunt bij T-mobile ook smsbundels erbij kopen, moet je maar even checken.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 13:26
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 31-07-2005 @ 23:27 :
Neem eens een kijkje op:

Dit kan denk ik echt niet; daar zou T-mobile volgens mij alleen op verlies draaien .

Wat denken jullie ervan?

het is geen oplichterij volgens mij hoor, al lijkt het wel zo.
een winkel in Alkmaar had ook zo'n aanbieding maar dan van Vodafone. Maar het komt er op neer dat je een gewoon abbo krijgt (zeg van bijv. 17,50 euro per maand) en dat je dat ook gewoon aan de provider betaald (dit schrijven ze af van je rekening) maar dat jij van de winkel die dit aanbied in één keer al het geld krijgt wat jij daarmee teveel betaald. Dus de aanbieding is bijv. 2 euro p/m. Dan betalen zij jou 15,50 (x24 als je er twee jaar aan vast zit). xxx
Oud 19-08-2005, 15:06
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 31-07-2005 @ 23:27 :
Neem eens een kijkje op:

Wat denken jullie ervan?

helemaal geen onzin of oplichting het is zelfs nog belachelijk duur!
wacht tot november / december en kijk nog eens op de aanbiedingsites (gsm.nl / gsmstunter.nl etc). ik heb vorig jaar een vodafone 200 abbo afgesloten voor omgerekend 1 cent per jaar (d.m.v. cashback). ze gaven toen zelfs GRATIS debitel 100 abbo's weg om naam te maken.
Oud 19-08-2005, 15:13
Miracle
Miracle is offline
Mijn tante kreeg een poosje geleden een gratis abonnement aangeboden, over vaag gesproken.
Oud 19-08-2005, 15:55
koelieboelie
koelieboelie is offline
ik heb nu die van telfort, van 200+100 belminuten voor 2.50
(die 100 bonus minuten kan je alleen van 8 savonds tot 8 sochtends gebruiken)
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 22:14
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Miracle schreef op 19-08-2005 @ 16:13 :
Mijn tante kreeg een poosje geleden een gratis abonnement aangeboden, over vaag gesproken.
mijn vader ook. incl. nieuwe mobiele telefoon.
Oud 19-08-2005, 23:09
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 19-08-2005 @ 14:26 :
het is geen oplichterij volgens mij hoor, al lijkt het wel zo.
een winkel in Alkmaar had ook zo'n aanbieding maar dan van Vodafone. Maar het komt er op neer dat je een gewoon abbo krijgt (zeg van bijv. 17,50 euro per maand) en dat je dat ook gewoon aan de provider betaald (dit schrijven ze af van je rekening) maar dat jij van de winkel die dit aanbied in één keer al het geld krijgt wat jij daarmee teveel betaald. Dus de aanbieding is bijv. 2 euro p/m. Dan betalen zij jou 15,50 (x24 als je er twee jaar aan vast zit). xxx

Nee, in dit geval is die 2,50 gewoon het factuurbedrag
Met citaat reageren
Oud 19-08-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Big Brother schreef op 19-08-2005 @ 16:06 :
helemaal geen onzin of oplichting het is zelfs nog belachelijk duur!
wacht tot november / december en kijk nog eens op de aanbiedingsites (gsm.nl / gsmstunter.nl etc). ik heb vorig jaar een vodafone 200 abbo afgesloten voor omgerekend 1 cent per jaar (d.m.v. cashback). ze gaven toen zelfs GRATIS debitel 100 abbo's weg om naam te maken.
Spoor jij wel helemaal? Dat het goedkoper kan met een actie geloof ik best (niet veel goedkoper)
maar het is
1. niet belachelijk duur
2. t-mobile maakt hier verlies op.
3. vergelijk het is een met de prijzen wat je gemiddeld moet betalen voor 150 minuten so.

Voordeel is hier ook dat je niet afhankelijk bent van een cashback (en dus de betrouwbaarheid van de webshop)
Met citaat reageren
Oud 20-08-2005, 12:16
Big Brother
Big Brother is offline
Citaat:
Alex schreef op 20-08-2005 @ 00:13 :
Spoor jij wel helemaal? Dat het goedkoper kan met een actie geloof ik best (niet veel goedkoper)
maar het is
1. niet belachelijk duur
2. t-mobile maakt hier verlies op.
3. vergelijk het is een met de prijzen wat je gemiddeld moet betalen voor 150 minuten so.

Voordeel is hier ook dat je niet afhankelijk bent van een cashback (en dus de betrouwbaarheid van de webshop)
ja ik spoor wel, ik vind 12 * 2,50 = 30 euro veel duurder dan 1 cent. en die cashback zit wel snor als je bij een van de bekendere shops besteld.
en of ze verlies maken vraag ik me af, ze maken er gewoon geen winst op

en ik ben het met je eens dat het nog altijd goedkoper is dan die 17,50 ofzo die je normaal per maand betaald, maar het is nog steeds "duur"
Oud 24-08-2005, 12:04
Rachel
Rachel is offline
Vraagje;
Heeft iemand ervaring met gsmeasy?
Ik wil daar namelijk een Vodafone abonnement aanschaffen en dan een sim-only
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten