![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Zeg eens eerlijk, hoelang kennen wij het fenomeen moslimterrorisme, en hoelang bestaat de Islam al? |
Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Wanneer Islam telkens in de zelfde zin als terrorisme en oorlog wordt genoemd, zal Pietje die niets afweet van dat geloof denken dat terrorisme en oorlogen onderdeel zijn van de Islamitische leer en een natuurlijke hekel krijgt aan haar aanhangers. Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Praktisch álle amerikanen zijn kerkbezoekend. Een paar miljoen ook niet, maar er wonen er meer dan 300 miljoen, dus dan valt een paar miljoen snel weg. |
![]() |
|||
Citaat:
Als ik Irak als voorbeeld neem heb ik in een goed aantal van de onthoofdingspeeches toch echt gehoord dat ze dat deden uit naam van allah, enz. Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Kijk ik begrijp wel dat als je een groep enge mannen gehuld in bivakmutsen met allerlei wapens aan hun lichaam onder de kreten "Allahu-akbar" een mens zien slachten alsof het een kip was, je toch ernstige twijfels hebt bij alles wat die mensen zijn, vormt. Maar realiseer je aan de andere kant ook dat bijvoorbeeld de 1.000.000 moslims die al 45 jaar in "het ongelovige Nederland"( ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarbij geld dat het christendom als geheel niet echt (want uberhaupt geen is niet te verdedigen gezien de bijbel) aanleiding geeft voor geweld, maar de fanatieke en ultraconservatieve stromingen die in sommige delen van Amerika gelden doen dat wel, dat samen met nationalisme maakt een effectieve tijdbom. Hetzelfde geld eigenlijk bij de islam, ik kan niet ontkennen dat er passages in de koran staan die geweld verbieden, maar we kunnen er ook niet aan voorbij dat er moslims uit naam van hun geloof geweld hebben gebruikt. Over het algemeen is de sleutel tot het einde van schadelijke vormen van conservatisme, waarin streven naar 'de ware boodschap' of 'de pure leer' en dat soort kreten tot schade aan mensen kan leiden simpel onderwijs, en kritisch nadenken. En ik moet eerlijk zijn: van alle geloven is de islam een van de geloven waar 'wat geschreven staat' het meest letterlijk wordt genomen, en kritiek wordt afgedaan, omdat wat geschreven staat klopt. Als ik in een discussie een christen die de bijbel wil verdedigen als betrouwbaar om de oren sla met het OT dat vol staat van moord en doodslag, dan zullen velen stellen dat dat verouderd is, niet letterlijk genomen moet worden, of sinds het OT niet meer geld. Stel ik bijvoorbeeld dat in de koran wordt opgeroepen tot heilige oorlog, dan krijg ik terug dat dat nooit tot geweld leidt, stel ik dat in de hadtich Mohamed een familie opdracht gaf een dronken iemand te mishandelen, dan krijg ik dat mijn bron niet klopt, enkele hadiths vervalst zouden zijn, of dat dat 'toch wel rechtvaardig' is. Nergens wordt geopperd dat Mohamed misschien een slechte dag had, een foutje maakte, of dat er mischien iets verkeerd is opgeschreven, die mogelijkheid wordt, zelfs wanneer dat zeer aannemelijk is, gewoon verworpen. En dat is de essentie: is constructieve kritiek op de leer en de mensen die het verkondigen toegestaan? Ik denk dat de islam een van de geloven (note: da's een meervoud) is waarbij dat tegengewerkt wordt. En dat is in feite de enige gevaarlijke ontwikkeling die kan leiden tot extremisme en geweld.
||
![]() |
Citaat:
Voor zover ik weet heeft de ira nooit een bom gelegd in Amsterdam of een vliegtuig in een gebouw laten vliegen. ga eens leren lezen. |
![]() |
|||
Citaat:
Ten eerste is het voor de terroristen wčl een oorlogs situatie Ten tweede bestaat het gebruik van geweld tegen burgers buiten een oorlogssituatie al veel langer dan de begindagen van Islam, namelijk al sinds het begin van oorlog Ten derde werd het gebruik van geweld tegen burgers buiten een oorlogssituatie in ieder geval in de middeleeuwen een stuk meer gebruikt door de christenen dan de moslims. Moslims waren het meest tolerante volkje dat er toen in deze contreien rondwandelde. Citaat:
Laatst gewijzigd op 29-09-2005 om 00:49. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
PKK="Vrijheidsstrijders" voor meer een eigen natie dan een religie (alhoewel er wel een religieuze inslag is, gaat het meer om een eigen staat ETA=Eigen staat, ze zijn verder gewoon katholiek, net als de rest van spanje en frankrijk Tamil Tijgers=Niet religieus IRA=Niet per definitie religeus, echter, de reden van het huidige conflict heeft alles met religie te maken (Soennieten vs Sjiieten, zoiets) Alleen is het tegenwoordig in de hogere regionen meer een onafhankelijkheidsconflict. Het grootste gedeelte is dus niet zo religeus als men denkt... |
![]() |
||
Offtopic:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 29-09-2005 om 13:10. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat een vriendin eens tegen me zei:
De Islaam is duidelijk over het doden van onschuldigen. Het vermoorden van 1 persoon is net alsof de gehele mensheid wordt vermoord. Als moslims hebben we het niet voor het zeggen wie dood moet of niet, wie zijn wij om te oordelen of iemand dood moet? Wees voorzichtig, de Islaam is een vredige godsdienst, en streeft naar vrede, alle bloed wat vloeit in de naam van de Islaam, zonder dat de Islaam zelf in het geding is, zal zich tegen degene die het heeft laten vloeien richten op de dag des oordeels. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De bombardementen op london, dresden, coventry, tokio e.d. zijn voorbeelden van terreur in oorlogstijd. We hebben het dan ook simpelweg over georganiseerd geweld tegen niet-combatanten (gewoon burgers kan ik niet schrijven, want paramilitairen en gewapende burgers vallen net zo goed onder het oorlogsrecht) zonder dat dit een strategisch of tactisch doel dient.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Get my point? |
![]() |
||
Citaat:
||||
Citaat:
Citaat:
Ze helpen vreemden door met een ongeldige reden vreemden te vermoorden. Als ik me goed herinner was jij o.a. onder de mensen die betoogden dat de islam dat expliciet verboden heeft. Citaat:
Geweld zonder militair doel (want come on, winnen doen ze op deze manier nooit) tegen onschuldigen. Dat is terreur. Irakeze opstandelingen is trouwens een verkeerde term, over het algemeen hebben we het over mensen die vanuit het buitenland naar Irak komen om daar Irakezen te rekruteren, of zelf aanslagen te plegen. Zonder hen waren de Amerikanen al lang uit Irak, dus als iemand verantwoordelijk is voor een bezetting, dan zijn het de zogenaamde vrijheidsstrijders zelf wel. Bedenk ook hun doel, ze zijn niet geďnteresseerd in een eerlijke staat, ze willen een dictatuur instellen. Er is niets in hun doelen of ideeën dat het niveau van ordinaire misdaad kan overstijgen.
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Jongen, probeer het conflict eens objectief te bekijken i.p.v meteen in aanval over te gaan omdat het hier om een moslimminderheid gaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, Irakezen willen hun land gewoon zelf besturen. Zonder enige bezetting van buitenaf. En verder zijn we erg offtopic geraakt. Gelieve vanaf nu weer ontopic reageren |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Was jij in 1997 in Moskou toevallig? Het lijkt me niet erg leuk als iemand probeert jouw huis op te blazen om hun eis dat ze andere landen mogen bezetten kracht bij te zetten. (je weet hoop ik wel van wat er rond die tijd in Moskou allemaal gebeurde?) Citaat:
Als ze het beste met de irakazen (of in een paar gevallen, mede-Irakezen) dan zouden ze én vreedzame middelen gebruiken, én het geloof buiten zaken laten die duidelijk hun eigen politieke doelen zijn. Verder hebben we het nu over specifieke conflicten, maar wel conflicten waarbij of het geloof de oorzaak was, of erbij betrokken is geraakt. En tja, de islam blijft het geloof dat het meest te zien is bij en rond gewapende confrontaties, het lijkt me wel degelijk relevantie hebben om het te hebben over het hoe en waarom daarachter. ![]()
|
ja hoor verzonnen door de mens
zijn jullie echt bereid om die risico te nemen niet moslim te worden. Want voor jullie het weten is het te laatttt ![]() Allah (swt) heeft de mens louter geschapen om Hem te aanbidden.
||
Citaat:
Al helemaal nooit als ik daarvoor normen en waarden die ik beschouw als de basis voor rechtvaardigheid overboord moet zetten. Laat staan dat ik iets anders kan doen dan lachen om de bewering dat we geschapen zouden zijn om een god te aanbidden. Ik heb in al mijn jaren nog nooit een grammetje aan reden gezien waarom dat waar zou zijn, en het is dus voor mij een verzinsel als iemand dat zegt. Al helemaal als ik mijn eigen bestaan, gedrag, ontstaan en toekomst prima kan verklaren met feiten en mijn eigen levensfilosofie.
|
maar wie ben jij om te zeggen wat Allah moet doen en wat Hij niet moet doen
hij is degene die jou heeft geschapen. Als hij wil gooit Hij ons allemaal de hel in, maar Hij gunt degenen die geloven en goede werken verrichten het paradijs. Daar is het echte leven. Dit leven is vergelijkbaar met het water dat op een naald zit die je eenmaal in de zee doopt. De zee is hier het hiernamaals. Waar kiezen jullie voor...DIt leven of het hiernamaals dat nooit eindigt. Wat belet jou om nog te geloven? Jullie bekijken het allemaal te negatief. Daarentegen houdt Allah zielsveel van de gelovigen. Veel meer dan je eigen moeder. Als je naar Hem loopt, komt hij rennend naar je toe ![]()
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nogmaals, omdat jij dat gelooft betekent dat niet dat dat zo is lieve schat. En lees hierboven eens terug over alles wat er geschreven is, ik kan je niet anti-bekeren en dat wil ik ook niet per definitie, maar dan zie je dat we er toch anders over denken dan je door hebt.... |
![]() |
|
zoals je blieft
109. De Ongelovigen (Al-Kaafiroen) Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Zeg: "O gij ongelovigen, 2. Ik bid niet aan, wat gij aanbidt, 3. Noch gij bidt aan, wat ik aanbid. 4. Noch wil ik aanbidden, wat gij aanbidt, 5. Nogmaals gij wilt niet aanbidden wat ik aanbid. 6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst." jammer wacht maar mensen die tijd komt nog wel dan zullen jullie lelijk op jullie neus kijken verder zeg ik niks tis helemaal aan jullie, of jullie geloven of niet
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 01-10-2005 om 00:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
(Uitzonderingen hierop zijn echter wel de vaak onzekere vrouwen en meisjes die bijvoorbeeld verliefd worden op een moslim en zichzelf bekeren en met hem trouwen, waarna de Islam soms misbruikt wordt door bepaalde mannen om deze vrouwen te onderdrukken.) Ik vind het juist mooi en bewonderenswaardig als mensen op zoek gaan naar een diepere zingeving van hun leven en deze in sommige gevallen vinden in een bepaald geloof. Dat is toch juist prachtig. Als andere mensen dit vinden in andere dingen dan is dit even mooi. Ik geloof niet, maar ik zie het geloof daardoor niet als iets verwerpelijks. Ik zie God als een schitterend en onzichtbaar fenomeen dat een concept is waar mensen zelf leven aan gegeven hebben. Dit is ook de reden waarom het beeld van wat God is in de loop der eeuwen al zo vaak gewijzigd is en bestaat in zoveel verschillende manifestaties en vormen. In mijn ogen hoeft God niet daadwerkelijk te bestaan om het te ervaren. Of God bestaat en in wat voor context is ook niet te bewijzen of te weerleggen, dat is ook de charme van het geloof. Maar de ervaring van God en het geloof hierin ligt namelijk binnenin jezelf, dat is juist de kracht ervan. In de Bijbel wordt gezegd dat God de mens geschapen heeft naar zijn evenbeeld, maar het is denk ik vooral vaak zo dat de mens een uitvergroot en gepurificeerd evenbeeld van zichzelf ziet in God. En tegelijkertijd ziet men God vaak als een niet te bevatten, niet waarneembaar en niet verklaarbaar centrum van totaliteit dat alles overstijgt. En ik denk dat deze twee zienswijzen heel goed te combineren zijn en ervoor kunnen zorgen dat God mensen in staat stelt om bijvoorbeeld boven zichzelf uit te stijgen, te zoeken naar zuivering, om liefde te ontwikkelen en in de praktijk te brengen, ultiem geluk te ervaren, zingeving te vinden in het leven, moeilijke situaties en gebeurtenissen te accepteren, kracht te ervaren, hulp en steun te vinden bij problemen en tegenslagen, antwoorden op de mysteries van het leven te zoeken, geďnspireerd en bezield te zijn en zekerheid en vertrouwen te bieden en een leidraad te volgen bij het leven dat niet altijd even makkelijk is. In de meeste gevallen komt het dus op mij over alsof het geloof voor mensen die geloven in God een positieve aanvulling is op hun leven. Waarom zou je dit als atheďst dan niet gewoon kunnen accepteren en respecteren? Vanwaar die strijd om mensen die geloven hiervan af te brengen of te veroordelen? Als mensen uit de naam van Allah bijvoorbeeld misdaden begaan, dan is dit hun (mis)interpretatie van bijvoorbeeld een aantal verzen uit de Koran. Zij hebben hieraan hun eigen betekenis gegeven of gebruikt voor hun eigen doeleinden. Dit maakt het geloof zelf toch niet een slecht iets? Ik bedoel, extremisme en fundamentalisme is toch niet alleen beperkt tot het gebied met betrekking tot het geloof. |
![]() |
||
Citaat:
het is gewoon de waarheid jammer dat jullie dat niet kunnen inzien
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Op deze site zijn er een aantal Moslims, waaronder ik. ( elhamdullilah) Ik vind alleen de manier waarop je mensen probeert te overtuigen van jouw waarheid een beetje verkeerd, that's all. |
![]() |
||
Citaat:
Dat is gewoon de waarheid, jammer dat je dat niet kunt inzien. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mijn excuses dan dat ik niet goed ben in overtuigen ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik denk helemaal niet dat jij slecht bent in overtuigen. Het is gewoon zo dat niemand een ander wiens hart dichtstaat voor andere levensvisies de zijne eigen kan laten maken en al helemaal niet met dreigementen. Dat zou net zoiets zijn als dat je van een willekeurige voorbijganger die je op straat treft zou eisen dat deze jou zou mogen, of dat hij anders klappen van jou krijgt. Naast dat je niemand "op het rechte pad brengt", zorg je er met die bedreigingen voor dat anderen jou met je geloof raar, star en agressief zullen vinden; het tegengestelde van wat jij probeert te bereiken. En ik meen me Hadeeth te kunnen herinneren waarin die starre houding á la Jehova-getuigen wordt afgekeurd. Uit tactische en religieuze overwegingen is het het beste om alleen wanneer erom gevraagd wordt, dus wanneer mensen hun hart hebben opengesteld te vertellen over jouw waarheid. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mij ergert het vooral dat gelovigen (in dit geval FatihVercetti) nooit willen inzien dat wat zij de 'juiste' weg vinden, of de 'waarheid', niet voor iedereen geldt. Het is logisch dat je dat denkt dat dat de waarheid is, want het is jouw geloof, het is de wijze waarop je je leven inricht.
Maar verplaats je nou éven in de ander, als je dat tenminste kunt. Waarom zou jij het bij het rechte eind hebben? Omdat het in jouw boekje staat? Waarom hebben die miljard moslims het bij het rechte eind, en die twee miljard christenen het verkeerd? Of hebben misschien die miljard hindoes het bij het juiste eind en bestaat er helemaal geen 'ene' god? Voor mij ben je niet anders dan een klein kind, dat niet kan begrijpen dat andere kinderen zijn speelgoed niet leuk vinden. Maar ik vind het zo leuk, ik ben blij dat ik het heb, en voor mij is het het allermooiste speelgoed dat er is! Ja, leuk voor je, maar ga er dan zelf mee spelen, en val anderen er niet mee lastig. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Britten gaan moslims extra controleren koelieboelie | 158 | 23-08-2006 17:13 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De juistheid van de Koran Rafiq | 131 | 01-01-2005 12:01 | |
-->Bewijzen voor het bestaan van God<-- Eviellan | 116 | 09-12-2004 15:40 | |
Overeenkomsten Islam-Christendom Verwijderd | 270 | 28-11-2004 13:56 | |
Islam vs Christelijke kerk Stanley | 60 | 15-04-2004 16:29 | |
Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme... BiL@L | 62 | 17-09-2003 04:17 |