Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Mocht dat wel zo zijn dan kan m'n broertje z'n borst nat maken, hij is in Duitsland geboren. ![]()
||
Citaat:
Heeft je broertje geen scholing in Nederland gehad? 10 jaar?
||
Citaat:
||
Citaat:
Dat zij anders met elkaar omgaan of andere gewoonten hebben, heeft verder niks met inburgeren te maken, dat is gewoon een cultuurverschil. En aangezien wij doorgaans willen dat mensen met een andere cultuur integreren en niet assimileren lijkt me daar niks mis mee. Ikzelf heb het idee dat een groot deel van het probleem nog altijd bij de autochtone Nederlander ligt die altijd maar verwacht dat allochtonen zich compleet aanpassen, terwijl dat totaal niet het idee achter integreren is. Het is juist de bedoeling dat autochtonen wat meer begrip opbrengen voor andere gewoonten en dat we naast elkaar en mét elkaar gaan leven.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, men zou dus niet moeten kijken naar allochtoon of niet, maar bv. 'hoe goed is een buitenlander ingeburgerd, en is het nodig dat hij bv een taalcursus volgt' Het lijkt erop dat er problemen worden gecreerd, in de plaats van opgelost, en dat geld is ook al helemaal belachelijk.
||
Citaat:
Losgezien van de mensen die echt problemen veroorzaken in de zin van criminaliteit (want die groep kun je moeilijk gelijk zien aan de rest van de allochtonen).
||
Citaat:
![]() En sommige allochtonen (bv een vader uit Vlaams Belgie die al sinds zn 20e in Nederland woont en werkt) zijn nog 'autochtoner' dan jij zelf ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
zag pas geleden nog een afrikaan, marokkaan en turkse jongen harinkjes happen, erg leuk mwa even OT: ik vind, dat je per persoon moet kijken wat nodig is en ik vind 10 jaar een te grote eenheid, ik zou het op 5 jaar houden en daarbij TS wat denk je dat een jaar studeren kost daar is die 2000 euri niks bij ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind dus dat je die twee dingen wel aan elkaar kunt linken ![]() Het is natuurlijk niet zo dat dan automatisch iedere allochtoon maar een crimineel is, maar vind dus wel dat het goed is dat er van die inburgeringscursussen komen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik vind het overigens onzin om bij inburgering waarde te hechten aan dergelijke tradities. Kan mij het nou schelen of ze haring happen of niet.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@MTpower: denk je dat met een inburgeringscursus die criminele jongeren niet crimineel worden? Een inburgeringscursus is er om cultuurverschillen te overbruggen. En aangezien criminaliteit geen cultuurverschil is verwacht ik niet dat een inburgeringscursus veel zal kunnen helpen.
||
Citaat:
maar goed even iets uitgebreider dan: voor een deel van de (toekomstig) alochtone bevolking is een inburgeringscursus enorm goed, je moet je realiseren dat dit niet om te pesten is, maar als je goed nederlands spreek, en op de hoogte ben van de basis normen en waarden dan heb je een grotere kans in de arbeidsmarkt, alsmede het sociale leven echter ik vind 10 jaar een beetje veel, en dat verschild nog per mens, zo ken ik een italiaan die hier al 40 jaar woont en nog amper een woord nederlands spreekt, en een somalier die na 1 jaar beter nederlands spreek dan de meeste nederlanders om maar wat te noemen conclusie: ik vind niet dat je op deze manie een inburgeringscursus kan opleggen, maar dat er gekeken moet worden naar individueel belang Beter? schrikbarend hoe serieus op die haring gereageerd word ik weet ook wel dat een 3tal niet representatief zijn en dat haring happen weinig met inburgeren te maken heeft
||
Citaat:
Verder heb je wel gelijk natuurlijk.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Europese Parlementsverkiezingen Lorelei | 488 | 19-07-2009 11:58 | |
Vrije tijd |
Salomon Kalou bazz1982 | 72 | 22-03-2006 06:52 | |
Als jij premier zou zijn... Magican | 100 | 23-01-2006 09:29 | |
Inburgertoets te moeilijk voor autochtone leerlingen Atje85 | 100 | 26-04-2004 18:25 | |
'Uitkeringen alleen voor Nederlanders' Plusmarktboy | 150 | 02-04-2004 16:48 | |
Homo's en moslims steeds vaker gediscrimineerd! Dutchy15 | 144 | 16-05-2002 22:35 |