Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2006, 19:52
Lietje87
Lietje87 is offline
Heey,
Ik heb al jaren last van acné en ben een tijdje terug naar een alternatieve arts geweest die met Chinese kruiden werkt.
Ik moest eerst om de 2 weken terugkomen en tegenwoordig om de 4 weken. Ik krijg elke keer een bakje met kruiden mee en die moet ik dan 2 maal daags met water vermengen en opdrinken(heel smerig).
Eerst leek het wel te werken, maar op een gegeven moment werd m'n huid alleen maar slechter en slechter.
En nu is dat helaas nog steeds zo, heel mn gezicht zit onder.
Zou het kunnen zijn dat ik niet tegen het middel kan en het daarom veel erger word?
Ik zou graag willen weten of jullie eventuele ervaringen hebben met Chinese kruiden. Laat het maar horen
xxx
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 19:57
Juda[NL]
Avatar van Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Klinkt vreemd, erg vreemd, maar bij mij is het helemaal weg nadat ik van die rhinotabletten (menthol/eucalyptus) heb gebruikt om te dampen zeg maar...
__________________
- the owl asks, but never answers -
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 20:03
Suey
Suey is offline
Ik heb wel ervaring met chinese kruidenthee...echt ongelofelijk ranzig. Ik heb het gehad vanwege huidproblemen en in combinatie met acupunctuur. Maar bij mij vertelden ze dat het eerst nog veel erger moest worden voordat het weg kon gaan...omdat je lichaam zich moet zuiveren ofzoiets. Nou ik heb er heel veel positieve dingen over gehoord maar bij mij hielp het niet en het was allemaal erg duur dus ik ben ermee gestopt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:06
FLuKee
FLuKee is offline
Citaat:
Lietje87 schreef op 22-01-2006 @ 20:52 :
Heey,
Ik heb al jaren last van acné en ben een tijdje terug naar een alternatieve arts geweest die met Chinese kruiden werkt.
Ik moest eerst om de 2 weken terugkomen en tegenwoordig om de 4 weken. Ik krijg elke keer een bakje met kruiden mee en die moet ik dan 2 maal daags met water vermengen en opdrinken(heel smerig).
Eerst leek het wel te werken, maar op een gegeven moment werd m'n huid alleen maar slechter en slechter.
En nu is dat helaas nog steeds zo, heel mn gezicht zit onder.
Zou het kunnen zijn dat ik niet tegen het middel kan en het daarom veel erger word?
Ik zou graag willen weten of jullie eventuele ervaringen hebben met Chinese kruiden. Laat het maar horen
xxx
Je zou misschien beter naar een dermatoloog gaan, ik denk dat die je beter zal kunnen helpen dan iemand die waarschijnlijk aan iedereen dezelfde kruiden geeft, waar je dan nog niet eens controle hebt over wat er precies in zit en wat de dosage is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:29
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Ik zou er maar mee opletten, in België is er met Chinese kruiden een schandaal geweest, het merendeel van de gebruikers is ondertussen gestorven, en diegenen die nog overblijven zitten aan de nierdialise of hebben al andere organen moeten krijgen wegens kankervorming door de kruiden.
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 21:53
Lietje87
Lietje87 is offline
Bedankt voor jullie reacties! Zal ik deze kuur nog even afmaken en bij de eerstvolgende afspraak zeggen dat ik ermee stop, of zal ik per direct stoppen.
Het kan inderdaad zo zijn dat alle onzuiverheden er nu wel uitkomen, maar ik moet zeggen dat het dan wel erg lang duurt voor ik resultaat zie. Ik heb nog niet eens een verbetering gezien
En ik word ook wel 'n beetje bang van dat schandaal in Belgie haha
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 23:05
Verwijderd
Is het niet handiger om naar een gewone huisarts te gaan?
Zelf had ik ook best wel erge acné en gebruik nu diane-35 waardoor het bijna weg is.
Mijn huisarts had het toen over een heel traject van middelen: van benzoylperoxide, antibiotica, diane-35 enz.
Dan gaan ze eerst wat lichts proberen (meestal benzoylperoxide) en als dat niet helpt steeds zwaarder.

Ik hoefde dat niet omdat mijn huisarts vond dat gezien mijn leeftijd (was 19 toen) het handiger was om meteen diane-35 te gaan gebruiken omdat hij wel dacht dat ik zelf ook wel vanalles had geprobeerd.

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 23:08.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2006, 01:41
Verwijderd
Van dergelijke dingen geloof ik geen donder. Als er in die kruiden of planten echt werkzame stoffen zijn, dan zijn ze meestal wel beschikbaar in de vorm van tabletten of voedingssupplementen, en hoef je niet een hele alternatieve kuur te volgen. Gewoon geld-uit-de-zak-klopperij als je het mij vraagt.

Als jongere kun je gewoon heel weinig tegen acne doen, behalve je gezicht goed schoonmaken. Als het echt zo erg dreigt te worden dat de verwachting er is dat je er littekens aan overhoudt, dan zal je huisarts je wel doorverwijzen naar een huidarts.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 13:34
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Diana-35, na 3 maanden word het minder en nu heb ik helemaal niets meer

Ik ben een tijdje gestopt met Diane, maar het kwam weer terug, dus nu slik ik het alweer een tijdje en heb nu weer een perfecte huid
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-01-2006 @ 02:41 :
Van dergelijke dingen geloof ik geen donder. Als er in die kruiden of planten echt werkzame stoffen zijn, dan zijn ze meestal wel beschikbaar in de vorm van tabletten of voedingssupplementen, en hoef je niet een hele alternatieve kuur te volgen. Gewoon geld-uit-de-zak-klopperij als je het mij vraagt.
Dat is dus niet waar. Net als dat 'alternatieve brandstof' af wordt gehouden door de overheid (omdat ze veel aandelen hebben in Shell ofzo, iig belangenverstrengelingen) gebeurt dit ook met medicijnen. Het zou wel een probleem worden voor de medicijnindustrie als er werkzame stoffen in planten zouden worden gevonden en daar medicijnen van zouden worden gemaakt. Dat zou de medicijnindustrie geld gaan kosten (minder winst, etc).

De natuur zit ingenieus in elkaar. Ingewikkelde moleculen die in de natuur worden gevonden, kunnen door mensen vaak niet worden nagemaakt. Wanneer er dus werkzame stoffen zijn in een plant, dan kan de mens die niet namaken. Daar is de wetenschap gewoon nog niet ver genoeg mee. Ik kan me juist voorstellen dat er planten zijn die geneeskrachtige eigenschappen hebben. De natuur zou zichzelf in balans moeten houden, mensen wisten vroeger (toen er nog geen medicijnen waren) ook goed welke planten ze waarvoor moesten gebruiken.

Nou zeg ik niet dat je alleen maar voor kruiden enzo moet gaan, want dat is onzin. Kanker kun je niet zomaar genezen, net als vele andere ziektes. Maar die rommel die je van de huidarts tegen acné krijgt is wel zo slecht, dat ik dat niet zo snel zou nemen.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 17:45
FLuKee
FLuKee is offline
Wat je zegt klopt niet hoor.

Citaat:
ekki schreef op 24-01-2006 @ 18:24 :
De natuur zit ingenieus in elkaar. Ingewikkelde moleculen die in de natuur worden gevonden, kunnen door mensen vaak niet worden nagemaakt. Wanneer er dus werkzame stoffen zijn in een plant, dan kan de mens die niet namaken. Daar is de wetenschap gewoon nog niet ver genoeg mee.
Dat klopt, maar als in een plant een werkzame stof gevonden wordt, dan gaan farmaceutische bedrijven die niet toedienen met kruidenthee hoor. Zo haalt men bijvoorbeeld antitumorale stoffen uit taxussoorten. Wat er gebeurt is dat men dan de actieve stof identificeert en afzuivert, zodat het toch als gedoseerd en zuiver preparaat toegediend kan worden.

Dat iets synthetisch niet kan nagemaakt worden wil niet zeggen dat er enkel kruidentherapie beschikbaar is. Het probleem met die kruiden is dat ze verkocht worden als "over the counter"-product, en er is nauwelijks controle over de inhoud van zo'n preparaten (soms giftige verontreinigingen, zie het Chinese kruidenschandaal in België). Ook de dosis kan echt significant verschillen van verpakking tot verpakking.

Wat je zegt over de medicijnindustrie klopt ook niet hoor. Een bedrijf zal maar al té blij zijn om een nieuwe werkzame stof te "ontdekken", ook al komt die uit een plant.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 12:33
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Wat schijnt te werken (al werkt het niet geweldig voor je acne, het is sowieso goed voor je huid):

Twee eetlepels kamille
Twee eetlepels lavendel
Twee eetlepels lindebloesem

Dat in een schaaltje, kokendheet water er overheen gieten en met een handdoek over je hoofd stomen. Mag maar twee keer per week dacht ik. Die kruiden kun je trouwens in groene zakjes bij de Tuinen kopen.

Daarna heb je een hele zachte huid ^^
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.