Oud 25-02-2006, 19:01
ShadowX
Avatar van ShadowX
ShadowX is offline
Jaja, het is een feit:

Leers

Mijn naam is Gerd Leers, burgemeester van Maastricht: Minder kiddo’s aan de hasj, voel ik als mijn dure plicht.

Achtduizend kilo koopt men hier per jaar, want meer dan een miljoen toeristen komen voor die waar.
Illegale kwekers hebben wij niet in de hand; verbieden helpt niet, er is geen wet tegen bestand.

Ik zeg: reguleer, dan kun je wetten maken. En besparen we de samenleving vele dure knaken.
De politie hoeft die kwekers niet meer te gaan vangen, En aan de sterkte van die stuff kun je regels hangen.

Duidelijk beleid, dáár kun je mee werken; Neem de proef maar op de som, dan zullen we het merken.

VS

De Don

Volgens 'artiest' Donner ''wordt je van een blowtje duf, Dus steel de show nou niet zo suf. Ja de drugs gaan van de straat, er komt actie na gepraat. Je ziet die rotzooi overal bloeien. Eigen teelt loopt uit hand. En de bajes blijft maar groeien. Dankzij deze hennep plant. Dus die zolders moeten leeg, 't zou niet goed zijn als ik zweeg.''

In het referein rapt De Don:
''Hier spreek Donner van justi-tie
Ik doe het samen met poli-tie
Schuif die dope maar aan de kant
Want een addict Nederland
Zijn zaken die ik liever niet-zie.''



Wat vinden wij hiervan?

[edit]ow ik zie net dat 'ie ook al op N&A staat... Mod, kijk maar wat je ermee doet [/edit]
__________________
This is my signature. There are many like it, but this one is mine. Without me, my signature is useless. Without my signature, I am useless.

Laatst gewijzigd op 25-02-2006 om 19:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2006, 20:59
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Omg Te belachelijk voor woorden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 00:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
donner is kei thugg life
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 00:39
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zeehond23 schreef op 26-02-2006 @ 01:35 :
donner is kei thugg life
Ik vind de rap van die burgermeester die pro legaliseren is, beterder.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 01:33
Verwijderd
Ja, ik zag het bij NOVA. Ik zat alsmaar te denken: "is dit nu een grap?".

Dat denk ik nu nog steeds.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 06:21
Verwijderd
Het is allebei verschrikkelijk gay maar ik ben in die battle wel voor Leers. (a)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 07:50
Verwijderd
... ditideengrapjeditiseengrapjeditiseengrapje

...
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 09:57
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-02-2006 @ 07:21 :
Het is allebei verschrikkelijk gay maar ik ben in die battle wel voor Leers. (a)
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 15:39
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Natuurlijk is het een grap.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 16:31
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Ik ben er wel voor om kamerdebatten te vervangen met rapbattles.

yo zalm, wil je biefstuk met mij? kom spitten dan, hé, wat?!'

VVD posse tegen SGP-Unit enzo.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 16:38
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
fucking triest

ben bang dat het geen grap is ook, volgens mij heeft donner niet bepaald een overdosis humor.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 16:43
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
't is wel 'n goede manier om satire uit te bannen; dit overtreft geen enkele caberetier. (a)
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 18:41
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
cha0s schreef op 26-02-2006 @ 17:31 :
Ik ben er wel voor om kamerdebatten te vervangen met rapbattles.

yo zalm, wil je biefstuk met mij? kom spitten dan, hé, wat?!'

VVD posse tegen SGP-Unit enzo.
Bretels jezelf neger, ik pop een dop in je aars
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DNMB schreef op 26-02-2006 @ 17:38 :
fucking triest

ben bang dat het geen grap is ook, volgens mij heeft donner niet bepaald een overdosis humor.
Nee, hij heef het gedaan omdat het maken van rapmuziek zijn roeping is gebleken
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:23
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-02-2006 @ 07:21 :
Het is allebei verschrikkelijk gay maar ik ben in die battle wel voor Leers. (a)
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 19:33
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 26-02-2006 @ 17:43 :
't is wel 'n goede manier om satire uit te bannen; dit overtreft geen enkele caberetier. (a)
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 20:46
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het nummer van Leers zowel inhoudelijk als muzikaal beter. Inhoudelijk omdat ik het totaal met de beste man eens ben en muzikaal omdat ik van rock houd en niet van standaard rapmuziek zoals die wordt gebruikt in het nummer van Donner.

Verder is het alletwee natuurlijk te lachwekkend voor woorden.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 08:45
Verwijderd
De rap van Donner <33.
Inhoudelijk slaat het nergens op, maar ik lag gevouwen.

Ik ben het overigens ook niet helemaal eens met de beste burgemeester Leers, zodra je meer wetten gaat maken, worden het net kleine kinderen.. "Je mag maar 1 koekje per dag".. Jaja.. alsof jij vroeger echt maar 1 koekje pakte, zodra mamma de deur uit was..
Juist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2006, 10:38
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lilith schreef op 27-02-2006 @ 09:45 :
De rap van Donner <33.
Inhoudelijk slaat het nergens op, maar ik lag gevouwen.

Ik ben het overigens ook niet helemaal eens met de beste burgemeester Leers, zodra je meer wetten gaat maken, worden het net kleine kinderen.. "Je mag maar 1 koekje per dag".. Jaja.. alsof jij vroeger echt maar 1 koekje pakte, zodra mamma de deur uit was..
Juist.
Maar hij heeft wel gelijk. Als je nog meer wetten gaat maken die dingen verbieden hebben de mensen het gevoel dat ze beperkt worden in hun bewegingsvrijheid en gaan ze zich er tegen verzetten.

Inderdaad precies hetzelfde als het kleine kind wat geen koekjes mag maar het toch doet als mamma er niet is. Alleen dan verplaats je de context naar het onderwerp waar het nu over gaat.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:04
Verwijderd
Den Don flowt best aardig.

" Je ziet die rotzooi overal bloeien
Eigen teelt loopt uit hand
En de bajes blijft maar groeien
Dankzij deze hennep plant "

Hij geeft hier trouwens wel een mooie voorzet voor een makkelijke inkopper voor den tegenpartij.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:17
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
lol

Leers is een goeie knakker
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:22
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Die rap van Donner is urban, terwijl die van Leers teruggrijpt op de jaren tachtig rap'muziek'.

Het is allebei om te gillen.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ufke schreef op 27-02-2006 @ 17:04 :
Den Don flowt best aardig.
Hij flowt niet. Die zinnen zijn gewoon achter elkaar geplakt.

Toch blijft het vet om hem te horen rappen. Maar het meest hilarisch zijn die negernichtenstemmen tijdens het refrein: justiiiiiitie.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 16:34
Verwijderd
Is die stem ook echt Donner zelf?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 27-02-2006 @ 17:26 :
Hij flowt niet. Die zinnen zijn gewoon achter elkaar geplakt.
Dan weet de CTRL-C/CTRL-V negert goed hoe hij Den Don kan laten flowen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-02-2006, 18:47
squat
squat is offline
Die politici maken zich belachelijk met hun gedichtjes.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 18:57
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Ufke schreef op 27-02-2006 @ 18:44 :
Dan weet de CTRL-C/CTRL-V negert goed hoe hij Den Don kan laten flowen.
Tis heel simpel Ooit Mc Femke van LVO gehoord?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 20:02
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 27-02-2006 @ 11:38 :
Maar hij heeft wel gelijk. Als je nog meer wetten gaat maken die dingen verbieden hebben de mensen het gevoel dat ze beperkt worden in hun bewegingsvrijheid en gaan ze zich er tegen verzetten.

Inderdaad precies hetzelfde als het kleine kind wat geen koekjes mag maar het toch doet als mamma er niet is. Alleen dan verplaats je de context naar het onderwerp waar het nu over gaat.
Uhm.
Die Leers wil juist alles reguleren, aan banden leggen.
Hij wil JUIST regels.

"reguleer, dan kun je wetten maken. En besparen we de samenleving vele dure knaken.
De politie hoeft die kwekers niet meer te gaan vangen, En aan de sterkte van die stuff kun je regels hangen.

Duidelijk beleid, dáár kun je mee werken; Neem de proef maar op de som, dan zullen we het merken."

Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 20:28
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Lilith schreef op 27-02-2006 @ 21:02 :
Uhm.
Die Leers wil juist alles reguleren, aan banden leggen.
Hij wil JUIST regels.

"reguleer, dan kun je wetten maken. En besparen we de samenleving vele dure knaken.
De politie hoeft die kwekers niet meer te gaan vangen, En aan de sterkte van die stuff kun je regels hangen.

Duidelijk beleid, dáár kun je mee werken; Neem de proef maar op de som, dan zullen we het merken."

Voor zover ik het begrepen heb wil hij wetten maken om het te reguleren en te legaliseren. Dit in tegenstelling tot minister Donner die wetten wil maken die alles verbieden. Dat lijkt me nogal een verschil.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:15
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Ik ga iig Maastricht in vanavond met mn joints
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 27-02-2006, 21:48
Verwijderd
Wat een idioot die Donner. En een eikel ook nog.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 09:18
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 27-02-2006 @ 21:28 :
Voor zover ik het begrepen heb wil hij wetten maken om het te reguleren en te legaliseren. Dit in tegenstelling tot minister Donner die wetten wil maken die alles verbieden. Dat lijkt me nogal een verschil.
Huhu.
Met andere woorden zegt Leers dus: "Je mag per dag/keer/maand/jaar/whatever zoveel gebruiken, en daarin zit zoveel werkzame stof, en dat mag alleen daar in dat gebouw.".

Nee.. dat gaat echt werken.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 11:46
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 28-02-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 28-02-2006 @ 10:18 :
Huhu.
Met andere woorden zegt Leers dus: "Je mag per dag/keer/maand/jaar/whatever zoveel gebruiken, en daarin zit zoveel werkzame stof, en dat mag alleen daar in dat gebouw.".

Nee.. dat gaat echt werken.
Die regels zijn er nu ook. Maximaal vijf gram bij je hebben, maximaal vijf planten thuis. En op zich houden de meeste mensen zich er ook wel aan. Ik heb in elk geval niet zoiets van omgawd ik ga even expres zes gram halen want for teh win dan ben ik rebels.

Het punt is alleen dat het richtlijnen zijn, een enorm grijs gebied, waarmee iedereen omgaat zoals hij of zij wil. En iedereen bedoel ik vooral de autoriteiten. Of je ergens wel of niet mag blowen, of je een boete krijgt of niet, etc, hangt allemaal af van het al dan niet goede humeur van de eventuele politie die je tegenkomt.

Daarbij denk ik dat Leers vooral doelt op wetten omtrent het telen en niet hoeveel er maximaal per jointje mag of hoevaak je mag blowen etc, etc. Want nu worden telers behandeld als heuse criminelen, terwijl het product van hun activiteiten gedoogd en goedgekeurd wordt. Als de overheid zegt van 'ok, teel er maar op los, maar dan wel niet meer dan zus-en-zo-veel kilo per oogst plz en de boel oppompen naar 80% thc is flauw dus doe maar even 79%' dan zie ik daar niet veel kwaads in.

Eigenlijk vind ik dit verhaal nu een beetje kut want het is scheef en niet geheel wat ik bedoelde te zeggen, hehe. Maar ik heb geen zin meer om het te veranderen, dus ik houd het hier maar bij. Ghe.

Oja, ik heb echt zo'n mental picture van kwekerijen die subsidie krijgen van de regering. Dat gebeurt niet, maar het zou wel echt hip zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.