Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2006, 05:31
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 17-03-2006 @ 18:05 :
Feelgoodmovies eindigen altijd goed, 95 % van de films eindigen goed. Na 1 min. van zo'n soort film gezien te hebben weet je dat het goed afloopt.
Volgens mij 99%.
Maar je hebt idd gelijk, je merkt al heel snel hoe de film gaat aflopen. Vaak wil je ook een goed einde, maar soms hoop ik gewoon dat het hopeloos misgaat. Dat maakt het voor mij vaak toch een wat betere film.
Oud 18-03-2006, 08:15
Verwijderd
Ik heb eindelijk Charlie and the Chocolate factory gezien. Leuke film!! Vond Johnny Depp echt geniaal, vaak totaal onherkenbaar.
Oud 18-03-2006, 09:30
DanielC
DanielC is offline
Meet Joe Black - Hoeveel sentiment kan je in drie uur film proppen zeg. Brad Pitt en Forlani deden het best aardig, en die scènes waren nog wel de moeite waard, maar de rest van de cast liet het afweten. Het deed me werkelijkwaar helemaal niets. Wat toch best jammer is als een film bijna drie uur duurt. En Marcie Gay Harden :braak:. 4.5.10

Hilary Puff and Her Halfblood Prince - Voor tienermeisjes die nog niet zo goed zelf kunnen denken waarschijnlijk beter bekend als RAISE YOUR VOICE. Ik was stiekem toch wel nieuwsgierig naar deze film, aangezien het al tijden één van onze best verkopende DVD's is. Nou. Ja. Mag je deze film wel helemaal serieus nemen? Volgens mij niet. Maar dat ga ik lekker wel doen. Omdat Hilary Duff in deze film nog een beetje spek op de botten heeft wil ik 'm nog wel een 1.5/10 geven.
Oud 18-03-2006, 10:05
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 18-03-2006 @ 10:30 :
Hilary Puff and Her Halfblood Prince - Voor tienermeisjes die nog niet zo goed zelf kunnen denken waarschijnlijk beter bekend als RAISE YOUR VOICE. Ik was stiekem toch wel nieuwsgierig naar deze film, aangezien het al tijden één van onze best verkopende DVD's is. Nou. Ja. Mag je deze film wel helemaal serieus nemen? Volgens mij niet. Maar dat ga ik lekker wel doen. Omdat Hilary Duff in deze film nog een beetje spek op de botten heeft wil ik 'm nog wel een 1.5/10 geven.
Oud 18-03-2006, 13:18
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 18-03-2006 @ 06:31 :
Volgens mij 99%.
Maar je hebt idd gelijk, je merkt al heel snel hoe de film gaat aflopen. Vaak wil je ook een goed einde, maar soms hoop ik gewoon dat het hopeloos misgaat. Dat maakt het voor mij vaak toch een wat betere film.
Dat heb ik ook altijd. Ik zag laatst een film met standaardverhaal die gewoon slecht afliep, ik was helemaal verbaasd waardoor ik de film uiteindelijk meer waardeerde
Oud 18-03-2006, 13:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja hoor, een slechte afloop maakt een film beter. Echt wel

Wat dachten jullie van een toepasselijke, logische en goed geschreven afloop?
Oud 18-03-2006, 13:36
Chick Rock
Chick Rock is offline
Pride and Prejudice en dan wel de nieuwste versie. Ik heb me zeker wel vermaakt, heb vooral een beetje om Keira heengekeken (dat was niet zo moeilijk als je ziet hoe eng dun ze is) en niet al teveel met de BBC-serie vergeleken. Was de moeite waard, heb veel gelachen, maar uiteindelijk is er maar één conclusie te trekken eigenlijk...

Dit is niet Mr Darcy

Wees nou eerlijk...

óf
Oud 18-03-2006, 13:46
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-03-2006 @ 14:25 :
Het is maar een voorbeeld. Het slechte eind, maakte de film juist bijzonder, terwijl het een standaardplot was
Oud 18-03-2006, 14:35
hasseltboy
hasseltboy is offline
Dresden

Mooi TV-drama, maar een beetje teveel romantiek
Oud 18-03-2006, 14:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 18-03-2006 @ 14:46 :
Het is maar een voorbeeld. Het slechte eind, maakte de film juist bijzonder, terwijl het een standaardplot was
Welke film was dat dan?
Oud 18-03-2006, 15:01
bbyn
bbyn is offline
ik heb cool runnings het laatst gezien.. egt humor..
Oud 18-03-2006, 15:21
Maurice
Maurice is offline
Caché
ik was veel te moe om m'n aandacht erbij te houden en het tempo van de film werkte niet echt mee om me wakker te houden.
tot een gegeven moment op driekwart van de film. vanaf toen zat ik rechtop, maar begreep ik al niet meer hoe ik de daaropvolgende ontwikkelingen moest plaatsen.
Oud 18-03-2006, 16:01
DanielC
DanielC is offline
- Het chaotische en autobiografische meesterwerk van de nieuwe Fellini. Een van mijn favorieten. Hulde. 9/10
Oud 18-03-2006, 16:45
K-pax
K-pax is offline
Memoirs of a Geisha

gedownload en op de pc gekeken, maar toch

Een zeer goede film, ik vond het verhaal goed en leuk om te kijken, alsin entertaining . Ook vind ik dat ze het probleem met japans/ engels praten goed hebben aangepakt. Je word wel in het verhaal meegetrokken. De replies op IMDB zijn een beetje gemixed over deze film though.

7,8/10
Oud 18-03-2006, 16:47
DanielC
DanielC is offline
Het probleem met Japans/Engels praten goed hebben aangepakt? Vertel?
Oud 18-03-2006, 17:57
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
DanielC schreef op 18-03-2006 @ 17:47 :
Het probleem met Japans/Engels praten goed hebben aangepakt? Vertel?
Ik bedoel, je verwacht japans, daarvoor hebben ze niet gekozen maar engels met af en toe een japans woordje erin, ik vind niet dat het gebruik van engels af doet aan het japanse gevoel.

Ik kijk zelf ook anime, japans gesproken engels ondertitelt, dus ik zit er niet mee naar japans te moeten luisteren, maar vaak als je engels gesproken luistert is het erg bagger. Bij deze film valt het mee, het klinkt um sja..... geloofwaardig.

Vroeg je je af waarom ik het zei ?
Oud 18-03-2006, 20:32
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-03-2006 @ 15:51 :
Welke film was dat dan?
Spoiler
Oud 19-03-2006, 01:41
MTpower
MTpower is offline
Braveheart
Zoveelste keer al dat ik deze film heb gezien.
Prachtfilm
9/10
Oud 19-03-2006, 02:07
Dexter_M
Dexter_M is offline
Final destination 3.

Best leuke film
Met erg leuke doodscenes. 7/10
Oud 19-03-2006, 02:15
Verwijderd
Capote

Philip Seymour Hoffman zet een geweldige Capote neer, met dat stemmetje en zijn houding.

De rest van de film is ook wel goed, maar komt helaas nergens echt op gang. De band met de veroordeelden, die Capote opbouwt, wordt niet echt uitgebreid uitgebeeld.

Toch nog een 4/5 , omdat Philip het zo goed deed.
Oud 19-03-2006, 02:38
Verwijderd
Mad Max 2 en Dirty Harry 3.

Beide uiterst aanbevolen voor de liefhebbers van de genres.
Oud 19-03-2006, 09:02
Verwijderd
Munich (2005)
Zuigfilm. Vanwege een gijzelingsactie moet een doodgewone man die totaal geen ervaring heeft met het opsporen van terroristen dat ineens gaan doen. Binnen no-time vindt hij de gezochte mensen, en doodt ze in een handomdraai. Het lijkt wel of de film het van die kleine stukjes actie moet hebben, want verder komt er niet veel spannends in voor.
Ik heb hem dan ook na 1,5 uur maar uitgezet, was gewoon te saai.

Trainspotting
Tweede keer alweer, maar blijft vette film. Ook vooral het Schotse of Welshe (ik weet niet waar de film zich precies afspeelt) accent merkte ik nu pas op. Klinkt wel grappig.

Laatst gewijzigd op 19-03-2006 om 11:30.
Oud 19-03-2006, 09:39
Verwijderd
Citaat:
mrboot schreef op 19-03-2006 @ 10:02 :
Trainspotting
Tweede keer alweer, maar blijft vette film. Ook vooral het Schotse of Welshe (ik weet niet waar de film zich precies afspeelt) accent merkte ik nu pas op. Klinkt wel grappig.
Schots.
Oud 19-03-2006, 09:42
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
K-pax schreef op 18-03-2006 @ 18:57 :
Ik bedoel, je verwacht japans, daarvoor hebben ze niet gekozen maar engels met af en toe een japans woordje erin, ik vind niet dat het gebruik van engels af doet aan het japanse gevoel.

Ik kijk zelf ook anime, japans gesproken engels ondertitelt, dus ik zit er niet mee naar japans te moeten luisteren, maar vaak als je engels gesproken luistert is het erg bagger. Bij deze film valt het mee, het klinkt um sja..... geloofwaardig.

Vroeg je je af waarom ik het zei ?
Ja, ik vond het namelijk nogal storend. En het deed erg veel af aan de autenticiteit, waar ze toch echt wel voor probeerde te gaan. Verschil is natuurlijk dat dit niet gedubbed zoals als bij een animatie film/serie. Ik zag het 'probleem' ook niet, om eerlijk te zijn. Ze hadden de film gewoon Japans gesproken moeten maken, in plaats van een Amerikaanse film met voornamelijk Chinees-Amerikaanse acteurs.

Kill Bill Vol. 1 - Helaas niet meer in de bios, maar weer eens op de DVD. Ik kan 'm nog meer waarderen dan eerst. 8.5/10
Oud 19-03-2006, 12:05
Dinalfos
Dinalfos is offline
ghost in the shell II: Innocence - 8/10

Uitstekend vervolg, goed verhaal, toffe actie en oogstrelende animaties en artwork. De personages blijven nog redelijk vlak en de filosofische dialogen treffen lang niet altijd doel, maar dat doet verder weinig af aan de algehele kijkervaring. De sfeer is briljant.

Vanavond ga ik Phone, Shaolin vs. Evil Dead en Red River(3e keer) kijken
Oud 19-03-2006, 12:38
Kryptonite
Kryptonite is offline
L'auberge Espagnole - Geweldig blije film. Het deed me denken aan mijn vakantie en mijn leven in het algemeen en daar werd ik nog blijer van. Alleen vond ik het einde veel te slap en was het zó standaard vakantie-achtig dat ik 'm ook waarschijnlijk wel weer snel vergeet. 7/10
Oud 19-03-2006, 13:20
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
DanielC schreef op 19-03-2006 @ 10:42 :
Ja, ik vond het namelijk nogal storend. En het deed erg veel af aan de autenticiteit, waar ze toch echt wel voor probeerde te gaan. Verschil is natuurlijk dat dit niet gedubbed zoals als bij een animatie film/serie. Ik zag het 'probleem' ook niet, om eerlijk te zijn. Ze hadden de film gewoon Japans gesproken moeten maken, in plaats van een Amerikaanse film met voornamelijk Chinees-Amerikaanse acteurs.

Kill Bill Vol. 1 - Helaas niet meer in de bios, maar weer eens op de DVD. Ik kan 'm nog meer waarderen dan eerst. 8.5/10
true true, ik had ook liever japans gehad, maar daar was niet voor gekozen. Desondanks vond ik het nog redelijk geloofwaardig, en dat wou ik melden. Het is ook waar dat de acteurs niet allemaal echt japans/chinees oogde, maar dan nog vond ik het niet zeer storend.
Oud 19-03-2006, 16:55
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
House On The Haunted Hill ,
Wel vermakelijk, maar het leek meer een kindergriezelfilm o.i.d. ..
Oud 19-03-2006, 17:03
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 18-03-2006 @ 14:25 :

Wat dachten jullie van een toepasselijke, logische en goed geschreven afloop?
Dat lijkt me logisch.
Het gaat mij er vooral om dat het eens niet goed afloopt, maar dat je wordt verrast doordat de hoofdpersoon bijvoorbeeld doodgaat, of dat het achteraf de slechterik blijkt te zijn.
Niet dat standaard alles komt goed einde.
Oud 19-03-2006, 17:37
Welgemeend
Welgemeend is offline
Citaat:
mrboot schreef op 19-03-2006 @ 10:02 :

Trainspotting
Hoe kan je dat accent pas na de tweede keer opvallen . Das juist een van de beste dingen van de film. En dat het zich in Edinburgh afspeelt is ook wel overduidelijk. .
Oud 19-03-2006, 20:12
Verwijderd
Gandhi

Mwa. Ben Kingsley speelt Gandhi wel goed, maar de film is overgedramatiseerd en bovendien wordt de uitbeelding van Gandhi beperkt tot een hoop one-liners en een karikaturaal personage.
En waarom toch weer die neppe accenten terwijl ze Engels praten? Zucht.

3/5
Oud 19-03-2006, 20:58
BCR
BCR is offline
Elizabethtown.

Beetje langdradig. Wel oke. Stukjes met de familie waren niet zo leuk. Maar de momenten met Drew en Claire wel en de roadtrip aan het eind was gaaf
Oud 19-03-2006, 22:14
Rioto
The machinist - 8/10 .. tering hoe mager kan je wezen
Oud 20-03-2006, 11:13
Tejay
Tejay is offline
The 40 year old virgin

Matig, zeer matig. Slechts zelden kwam er een glimlach op mn gezicht. Laat staan dat ik echt heb zitten lachen.
Het blijkt toch zooo moeilijk om een echt goeie komedie te maken..

Score: 6/10 (al vind ik dat nog te veel eigenlijk)
Oud 20-03-2006, 11:33
Verwijderd
Sowieso, hoe verzin je het om die film te gaan kijken. Voorfilmpjes en titel zeggen meer dan genoeg. Masochist.
Oud 20-03-2006, 11:36
Verwijderd
Citizen Kane, klassieker.
Oud 20-03-2006, 12:09
Verwijderd
Ik heb afgelopen zaterdag Made Men met Jim Belushi proberen te kijken. Wat een prutfilm, ik was ook al redelijk moe, maar het was toch echt een slechte film.
De laatste film die ik echt heb gekeken was Running Scared afgelopen dinsdag in de Sneak. Was een lekkere actiefilm met Paul Walker (fast and the furious)
Oud 20-03-2006, 12:09
Muchacha
Muchacha is offline
It Was Him or Us:
Voor een weekendfilm best goed. Pakkende scenes, vrij goed geacteerd.

Brokeback Mountain:
Mooie film, heel ontroerende scenes (de scene na 4 jaar ), muziek vind ik ook heel mooi, goed geacteerd, ik vond het een dramatische film, je houdt ervan of niet. Hij komt traag op gang, dus mensen die niet tussen de regels kunnen lezen, vallen in slaap.

Saw II:
Ik hoopte op een vreselijk enge film waarbij ik de arm van mijn buur zou platknijpen, jammer genoeg kon ik het allemaal weerstaan (ik kan wel tegen een stoot). Wat niet betekent dat de film niet eng is. Vond em wel goed, maar niet geweldig.

A History Of Violence:
Goede film! Ik had de clue vrij snel door, maar toch een geweldige film! Ik vind hem heel echt. De Amerikanen doen natuurlijk weer geshokeerd over de vrij-scenes, ik vond ze geweldig. En Viggo is still hot.

The Deep End of the Ocean:
Mooie film, beetje melig en Michelle heeft echt wel aan haar gezicht laten prutsen, maar hij verveelde me niet.
Oud 20-03-2006, 12:15
Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
Maypole schreef op 19-03-2006 @ 23:14 :
The machinist - 8/10 .. tering hoe mager kan je wezen
"The producers of the film claim that Christian Bale dropped from about 180 pounds in weight down to about 120 pounds in weight to make this film. They also claim that Bale actually wanted to drop down to 100 pounds, but that they would not let him go below 120 out of fear that his health could be in too much danger if he did. His diet consisted of one can of tuna and an apple per day. His 63-pound weight loss is said to be a record for any actor for a movie role. He since gained the weight back for his role in Batman Begins (2005)." van IMDB

30 kilo Kerel is echt vreselijk eng in die film ja. Dacht zelf eerst dat het getruceerd was...
Oud 20-03-2006, 12:52
ook hallo
ook hallo is offline
Cabin fever
Wat een verschrikkelijke loze film. Ik irriteerde me dood aan de hoofdpersonen, die ontzettend dom waren en eigenlijk aan alles
Oud 20-03-2006, 13:12
RoxX
RoxX is offline
broke backmountain

nou ondanks dat er zoveel over gezegd was vond ik het maar een matige film..

crash

dit vond ik nou wel weer een super vette film

wallace and gromit

met da konijn .. echt gaaf ik heb dubbel gelege
Oud 20-03-2006, 13:39
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 19-03-2006 @ 18:03 :
Dat lijkt me logisch.
Het gaat mij er vooral om dat het eens niet goed afloopt, maar dat je wordt verrast doordat de hoofdpersoon bijvoorbeeld doodgaat, of dat het achteraf de slechterik blijkt te zijn.
Niet dat standaard alles komt goed einde.
Man, dat gebeurt vaak genoeg....En lang niet altijd met een gunstig effect voor de film.
Oud 20-03-2006, 14:12
Uice
Uice is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 20-03-2006 @ 13:15 :
"The producers of the film claim that Christian Bale dropped from about 180 pounds in weight down to about 120 pounds in weight to make this film. They also claim that Bale actually wanted to drop down to 100 pounds, but that they would not let him go below 120 out of fear that his health could be in too much danger if he did. His diet consisted of one can of tuna and an apple per day. His 63-pound weight loss is said to be a record for any actor for a movie role. He since gained the weight back for his role in Batman Begins (2005)." van IMDB

30 kilo Kerel is echt vreselijk eng in die film ja. Dacht zelf eerst dat het getruceerd was...
Het feit dat hij zoveel is afgevallen wordt helaas vaak als eerste genoemd als het om die rol gaat, in plaats van zijn prima acteerprestatie.

Het was trouwens helemaal op eigen initiatief; in het script staat alleen maar dat hij er slecht en mager uitzag, waarna Bale meteen besloot enorm af te vallen, tot grote schrik van de regisseur.
Oud 20-03-2006, 16:45
Verwijderd
cool runnings, blijft tof
Oud 20-03-2006, 22:06
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-03-2006 @ 14:39 :
Man, dat gebeurt vaak genoeg....En lang niet altijd met een gunstig effect voor de film.
Joh?
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die films ziet, en wie zegt dat het altijd een gunstig effect heeft voor de film? Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb gezegd dat ik het soms gewoon hoop, ipv het standaard einde dat alles goed komt. En dat het voor de films die ik heb gezien wel een gunstig effect had.
Oud 21-03-2006, 00:22
Frostbite
Frostbite is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-03-2006 @ 15:12 :
Het feit dat hij zoveel is afgevallen wordt helaas vaak als eerste genoemd als het om die rol gaat, in plaats van zijn prima acteerprestatie.
true

good night and good luck - Ik vond 'm veel boeiender dan ik had verwacht.

spoorloos - Nog nooit heb ik over deze film gehoord zonder dat het einde ook meteen verteld werd dus dat wist ik al. Gewoon echt een goeie film.
Oud 21-03-2006, 01:51
Dexter_M
Dexter_M is offline
Fearless

De nieuwe van Jet Li, erg leuke film met een goed verhaal.
En ze vechtkunsten zijn echt super in deze film. 8/10
Oud 21-03-2006, 09:04
DanielC
DanielC is offline
Quiz Show - Deed me niet zo veel eigenlijk. Beetje gewoontjes. En al dat gepats met beroemde citaten, daar kan ik al helemaal niet tegen. 6/10

Les Amants Criminels - Deze vond ik dan wel weer erg goed, gelukkig. Erg toffe combinatie van de verschillende genres en een heel erg toffe versie van Hans en Grietje erdoor. Niet een van Ozon's beste, zelfs niet helemaal Ozon, maar toch zeker het bekijken waard! 7.5/10
Oud 21-03-2006, 10:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 20-03-2006 @ 23:06 :
Joh?
Maar dat wil niet zeggen dat iedereen die films ziet, en wie zegt dat het altijd een gunstig effect heeft voor de film? Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb gezegd dat ik het soms gewoon hoop, ipv het standaard einde dat alles goed komt. En dat het voor de films die ik heb gezien wel een gunstig effect had.
Maar jij deed het voorkomen alsof een middelmatige film gemakkelijk naar een hoger niveau getild kan worden door er een unhappy ending aan te plakken. En dat is totale bullshit.

Bovendien, wat is "happy"? Wat is "unhappy"? Films met een volledig happy end(als in een sprookje o.i.d, zoals bij Rom coms) nemen snel in aantal af.
Oud 21-03-2006, 14:16
Verwijderd
L.A. Confidential - Het hele jaren 50 sfeertje vind ik echt super.

Quiz Show - Tja, ik vond hem niet bijzonder geniaal ofzo.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten