26-04-2006, 17:52 | ||
Citaat:
|
26-04-2006, 18:18 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
in suriname word je ECHT WEL op drugs gecontroleert, ze halen alles open en fouilleren je en er zijn daar ook drugshonden dus je opmerking slaat ook nergens op. |
26-04-2006, 18:33 | ||
Citaat:
Inplaats dat passagiers boos worden op het controlebeleid van Nederland laat ze boos worden op de surinaamse regering en het politieapparaat, aangezien deze zo corrupt zijn als maar kan met als gevolg dat Suriname een paradijs is voor drugshandelaars. Jammer want Suriname is echt een land met potentie. Staat heel hoog in de top als het gaat om meest vruchtbare landen ter wereld, behoorlijk rijk aan grondstoffen en procentueel 1 van de minst aangetaste landen ter wereld. Er zijn heel veel gebieden waar geen mens is geweest. Bovendien ook een prachtige cultuur, maar liefst 5 grote bevolkingsgroepen die in harmonie met elkaar leven. En niet te vergeten leven er nog behoorlijk wat primitieve stammen met de nadruk op primitief. Ik heb dat zelf mogen zien, echt prachtig. (beetje reclame maken voor Suriname moet kunnen toch ) |
26-04-2006, 21:13 | ||
Citaat:
Er is zelfs een rel over geweest, of dat nu Suriname of de Antillen was weet ik niet meer, maar Nederland wilde een bodyscanner betalen en dat veroorzaakte een rel. Wat dachten die Nederlanders wel niet, een beetje een bodyscanner neerzetten! dat zou immers werken, stel je voor! Die bodyscanner kwam er dus niet, waardoor tot tijden na die rel onschuldigen in een huis van bewaring vastgehouden werden totdat bleek dat ze idd geen bolletjes geslikt hadden. Dat praat de huidige gang van zaken niet goed, maar het is onzinnig om te roepen dat dat puur door Nederland komt.
26-04-2006, 21:22 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
26-04-2006, 21:58 | ||
Citaat:
Anyway, kern van de zaak is dat Surinamers er bij drugscontroles onder moeten lijden dat er in Suriname niet genoeg gedaan wordt aan drugsbestrijding, onnodig, zelfs. Proeven met een bodyscanner zijn overigens op dit moment bezig, er gaan al stemmen op om dat naast cabinepersoneel ook voor reizigers te doen, hoewel het apparaat (vanwege vage redenen) omstreden blijft.
26-04-2006, 22:05 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
26-04-2006, 23:50 | ||
Citaat:
Overigens denk ik niet dat iedereen in een vliegtuig bij een 100%-controle een inwendig onderzoek krijgt. Uit de losse pols meende ik dat iemand die weigert zich te laten fouilleren en/of waartegen sterke verdenkingen bestaan (bijvoorbeeld angstvallig niet willen eten of drinken) onderworpen kan worden aan zo'n onderzoek. Ook kan men een röngten foto eisen om zo'n onderzoek te voorkomen meende ik. Overigens is het effect van die controles onbetwistbaar, aldus het Ministerie van Justitie itself: http://www.justitie.nl/nieuws/pers/p...hol_succes.asp http://www.justitie.nl/pers/persberi...es_onjuist.asp http://www.justitie.nl/nieuws/pers/p...odzakelijk.asp "Het aantal koeriers per risicovlucht is enorm gedaald. Na bekendmakingvan de maatregel was er sprake van een substantiële verlaging van de bezettingsgraad van de vliegtuigen. Dit duidt er op dat vele drugskoeriers hebben afgezien van het ondernemen van de reis. In de eerste week van de actie werden er gemiddeld 10 koeriers per vlucht aangehouden. Na vier weken lag het gemiddelde onder 1 per vlucht. Mede naar aanleiding van de uitbreiding van de controles op vluchten vanuit Suriname schommelt dit aantal thans gemiddeld rond vijf aanhoudingen. Een vorig jaar verschenen analyse maakte duidelijk dat er naar schatting, in de periode voorafgaand aan de actieperiode, maximaal 50 koeriers per vlucht drugs smokkelden." Tussen de 10 en de 50 per vliegtuig, 'substantiële daling bezettingsgraad'...
27-04-2006, 01:40 | ||
Citaat:
Of koffers doorzocht worden boeit niet zozeer, dat wordt door de cijfers over smokkel meer dan gerechtvaardigt.
27-04-2006, 12:41 | ||
Citaat:
|
27-04-2006, 14:18 | ||
Citaat:
27-04-2006, 23:02 | ||
Citaat:
Het is me wel opgevallen dat ze niet alles controleren op schiphol. Ik had een foto tasje om mijn nek met mijn fototoestel erin, maar dat werd niet onder de scanner gelegt en ook niet open gemaakt. Maarja denk dat een drugshond het wel geroken zou hebben als ik drugs in doe. Denk dat die beesten alles wel vinden. Daarom vind ik het openmaken van die tassen ook zo raar. |
27-04-2006, 23:22 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
27-04-2006, 23:34 | ||
Citaat:
|
28-04-2006, 01:30 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
ik kan atm geen bron vinden maar ik zal t even opzoeken |
28-04-2006, 08:39 | ||
Citaat:
28-04-2006, 08:40 | ||
Citaat:
28-04-2006, 17:47 | ||
Citaat:
De rede dat surinamers beter zijn geintegreerd heeft vooral met de taal en uiteraard het kolonialisme te maken. Bovendien wonen behoorlijk wat blanken in suriname ook wel boeroe's genoemt. Dus men is erg gewend aan nederlanders en de nederlandse cultuur. Me ouders kennen bijvoorbeeld echt heel veel nederlandse kinderliedjes en weten bijna meer van de nederlandse geschiedenis dan de surinaamse geschiedenis. Ben zelf een mix typetje, me ouders zijn allebei gemixte surinamers je ziet echt niet wat nou precies onze afkomst is. Heb zwart tussen kroes en glad haar met een rooie zik en ben redelijk licht van kleur, maar wordt wel snel bruin in de zon. In me familie heb je mensen zo zwart als de nacht en zo wit als melk. Me moeder komt uit een gezin van 13 (17 of meer... met half zusjes/broers meegrekent) kinderen en ze zijn allemaal divers, echt raar om te zien alsof ze allemaal een andere vader hebben. Dus ja men is gewoon gewent aan diversiteit. Antilianen hebben meer moeite met het nederlands, omdat papiamento veel meer lijkt op spaans/portugees. Grammatica en zinstructuren zijn dus aanzienlijk anders dan in het nederlands, integenstelling tot sranan tongo dat veel meer heeft van het engels/nederlands wordt ook wel "negerengels" genoemt. Zo zie je maar hoe belangrijk taal is voor een goeie integratie. |
29-04-2006, 01:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat je hier geen "last" hebt van surinamers omdat alle surinamers die hier zijn, hier zijn gekomen om te studeren en geld hadden dus geen tuig zijn. |
29-04-2006, 07:44 | ||
Citaat:
Ik ben hindoestaans Surinaams. Zie er ook meer uit als een Indier. Veel verschillende afkomsten wonen er in Suriname. En dat zonder dat er echt spanningen zijn tussen de verschillende groepen. Er staat zelfs een Moskee naast een Synagoog en de straat daarachter staat een kerk. Zo kan het ook. Daar wordt niet moeilijk gedaan over mensen met een ander geloof en dat soort dingen. |
29-04-2006, 20:45 | ||
Citaat:
|
01-05-2006, 15:31 | ||
Citaat:
Ik ben opgegroeit bij nederlandse ouders, dus werd niet geslagen. Maar zo een corrigerende tik helpt je wel dingen afleren. In Suriname mocht ik van mijn tante me nichtje slaan is ze een grote mond had tegen mij (ik heb het niet gedaan). Zij sloeg haar dochter ook als ze heel erg stout was. Maar is wel goede opvoeding denk ik die Surinaamse opvoeding. Zolang ze je maar niet zo hard slaan dat je het ziekenhuis in moet. |
01-05-2006, 18:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
en het vervelende aan mensen is dat je slimme mensen hebt en domme en de meeste tienermoeders zijn nou niet echt al te slim dus vandaar dat de meeste kinderen ontsporen |
04-05-2006, 21:36 | ||
Citaat:
04-05-2006, 22:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-05-2006, 13:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-05-2006, 13:13 | ||
Citaat:
|
05-05-2006, 13:14 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-05-2006, 13:17 | ||
Citaat:
|
05-05-2006, 13:23 | ||
Citaat:
En Suriname is geen coke land. De regering daar doet er meer aan dan jij denkt. Maarja jij weet er waarschijnlijk niks van af. Het enige wat jij over Suriname weet is het nieuws dat je hier hoort en dat is inderdaad niet zo positief maar dat is de schuld van de media. En die 100% controlles zijn een gevolg van slecht nederlands drugsbeleid. Je mag namelijk wel vanalles gebruiken maar niet kopen. Als het gebruik van cocaine nou ook strenger werd aangepakt dan was de vraag niet zo groot. (Je weet wel vraag en aanbod) En in Nederland wordt ook genoeg drugs ge-exporteert en daar de regering niet veel aan hoor. En van de onafhankelijkheid weet je ook al niks. Het is niet zo dat Suriname perse onafhankelijk wilde worden. Ze moesten wel van Nederland zodat hun van hun kolinale trauma af konden komen na de ramp waar het op uitliep in Indonesie. Dus om daarom de subsidies stop te zetten is onzin. En Nederland kan het best missen. Nederland heeft genoeg verdient aan Suriname en er zijn Nederlandse bedrijven die er nog steeds aan verdienen. |
05-05-2006, 13:25 | ||
Citaat:
|
05-05-2006, 14:29 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-05-2006, 14:37 | ||
Citaat:
En rot toch op met die slavernij. Elke keer moet er maar weer aan het collectieve schuldgevoel gewerkt worden. Daar hebben de mensen die nu in Nederland leven geen drol mee te maken. Ik wordt er zo ziek van dat elke keer maar weer slavernij geroepen wordt en wij ons schuldig moeten gaan voelen. En over Joegoslavie gesproken, ik weet daar het fijne niet van af, maar het is wel erg makkelijk om zoiets maar weer bij Nederland neer te leggen.
05-05-2006, 15:13 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-05-2006, 15:21 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
dekolonisatie rwanda / suriname iwnhimmn | 1 | 05-02-2010 15:43 | |
De Kantine |
Miss Suriname in Zuid Afrika NewFrenkie | 3 | 20-11-2009 19:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Suriname heeft plannen voor kernenergie Supersuri | 343 | 02-04-2007 15:57 | |
Verkiezingen Suriname Supersuri | 17 | 27-05-2005 00:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
suriname maureen_89 | 1 | 22-11-2003 15:08 | |
Stelling:Voor de mensen in Suriname is het beter als het land bij Nederland Hoort PreCiouZ | 9 | 02-01-2003 15:31 |