Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2006, 18:47
moon
Avatar van moon
moon is offline
Weet iemand of je ergens een rolstoel kunt huren?
Mijn zus heeft ME en er zijn dagen dat ze zich zo zwak en vermoeid voelt dat ze echt niks meer kan. Nou komt ze als mijn ouders op vakantie zijn een paar dagen naar ons toe en dan wil ik haar graag mee nemen naar buiten, zodat ze toch nog wat frisse lucht krijgt enz. Ik wil haar dan eigenlijk mee nemen in een rolstoel ofzo, iemand een idee of je een rolstoel kan huren?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 18:55
Verwijderd
Ik denk dat je contact moet opnemen met de ggd of het rode kruis, daar kunnen ze je vast verder helpen. Maar ze zijn sowieso te huur, net als krukken en dergelijke.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 18:55
Ske*
Avatar van Ske*
Ske* is offline
Mutualiteiten zoals CM of zo. Wel in België hé
__________________
Lang , mijn systeembeheerder | www.google.be | Aspire 3020
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:23
Verwijderd
Bij de Thuiszorg, volgens mij, je zou het aan je huisarts kunnen vragen.

Wil ze zelf in een rolstoel? Ik bedoel, jij kunt wel bedenken dat dat leuk is ed, maar wil ze het zelf ook? En is dat niet ook te vermoeiend voor haar, zitten kan ook heel inspannend zijn, al lijkt het tegendeel misschien waar? Kun je niet beter lekker met haar in de thuis gaan liggen oid?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 19:24
Verwijderd
Neem eens contact op met het rode kruis idd of thuiszorgwinkels. Die kunnen je vast wel verder helpen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:19
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-07-2006 @ 20:23 :
Bij de Thuiszorg, volgens mij, je zou het aan je huisarts kunnen vragen.

Wil ze zelf in een rolstoel? Ik bedoel, jij kunt wel bedenken dat dat leuk is ed, maar wil ze het zelf ook? En is dat niet ook te vermoeiend voor haar, zitten kan ook heel inspannend zijn, al lijkt het tegendeel misschien waar? Kun je niet beter lekker met haar in de thuis gaan liggen oid?
Leonoor, je hebt daar echt helemaal gelijk in. Ik zou het ook nooit door drukken als mijn zus dat niet zou willen. Ik wacht gewoon af wat zij van het idee vindt. Ik wil gewoon het beste voor haar en daarom bedenk ik dit soort dingen. Ik weet dat voor haar indrukken soms inderdaad al te veel zijn, daar hoeft ze niet eens lichamelijke inspanning voor gehad te hebben. Maar ik vind het voor haar gewoon zo zwaar als ze altijd zowat maar 4 muren ziet en niet meer. Maar goed, ik laat het volledig van haar af hangen, wat zij prettig vindt. Ik probeer me alleen intussen te oriënteren of er mogelijkheden zijn om dus bijv. met haar naar buiten te gaan, als ze dat dus zou willen.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 20:50
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
er zit in groningen een bedrijf dat verhuurt -naar eigen zeggen- 'alles', in ieder geval ook rolstoelen. Misschien dat er bij jou in de buurt ook zo'n soort bedrijf zit.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:00
Verwijderd
Ik weet dat waar ik vroeger woonde(capelle a/d ijssel) een soort van thuiszorgwinkel zat. Ik heb daar ook een rolstoel kunnen lenen(hoefde ik ook niet voor te betalen) toen ik met een ernstige zweepslag zat. Dat werd vergoed door de verzekering. Als er zo'n winkel zit kan dat gewoon volgens mij en anders is bij de thuiszorg of bij de ggd denk ik ook wel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 21:08
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Lekker samen naar de Efteling.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 15:13
Verwijderd
@moon: Ik vind het ook hartstikke lief van je, hoor. Indrukken kunnen idd al te veel zijn, maar ook het moeten zitten kan zwaar zijn. Die vier muren zijn voor haar op bepaalde dagen misschien wel heerlijk...ik kan me daar iig iets bij voorstellen.

Een dagje Efteling lijkt me wat veel van het goede idd...
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #161
Dott
487 22-02-2011 21:05
De Kantine Stelletje saaie communisten! #1291
Verwijderd
500 25-01-2011 14:45
Lifestyle (bijna) blut & doorgaan met je lifestyle
Sooz
124 25-02-2007 17:08
De Kantine Meeting a.s Zaterdag @ Utrecht, Burger King
Verwijderd
500 26-04-2004 18:49
Levensbeschouwing & Filosofie opwekking
debotjuh
27 03-07-2003 10:09
Lichaam & Gezondheid wie heeft er ook chronische ziekte?
Catootjuh
108 27-06-2003 11:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.