Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2006, 15:38
Meertje
Avatar van Meertje
Meertje is offline
hallo,

ik heb een beetje dikke armen (wel wat raar gezegd maar oké). Ik vroeg mij af ik dat oowk weg kon trainen met bepaalden oefeningen? Of worden je armen dan alleen maar dikker omdat je spieren kweekt?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 10:51
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
als je alleen op je armen vet hebt, kun je inderdaad specifieke armoefeningen doen. Ben je over het algemeen wat gezetter dan is het beter om ook in zijn geheel iets aan cardio te doen.

Voor armoefeningen kun je naar de sportschool. Op de apparaten staat meestal welke spieren je traint. Je kunt ook bij een sportwinkel een paar gewichten kopen ( van 1 kilo is genoeg) en triceps/biceps oefeningen doen. Die kun je gewoon googlen.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 13:35
Ndimension
Ndimension is offline
Je kan niet "alleen maar vet op je armen" hebben. Je kunt wel bepaalde oefeningen doen om je armen gespierder te krijgen (dus strakker), maar dat vet zal er gewoon blijven zitten. Tenzij je je eetgewoontes aanpast en cardio doet.
__________________
© Ndimension
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 16:59
Verwijderd
Tevens je armen lijken dan groter te worden omdat je spiermassa een beetje toeneemt. Het vet blijft zitten, zodat de omvang van je arm wat groter lijkt/wordt. Het strakker maken: begin met 3 sets van 20 herhalingen per oefening. (begin met chest press (borstspier, gedeeltelijk voorkant schouderspier en gedeeltelijk triceps) dan vertical row/seated row (rugspier, gedeeltelijk achterkant schouderspier en gedeeltelijk biceps) dan 1 oefening triceps en 1 oefening biceps.

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 17:03.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 17:30
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Pf wat een raad. Gedeeltelijk vet verbranden gaat tot op zekere hoogte wel. Nooit hardlopers gezien met aders op hun benen en een buikje?

Alleen zou toch gewoon naar de sportschool gaan voor een goede fysiek. Je kan je armen wel trainen, maar doe dan duurtraining met armen (bijv fietsen met armen).
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 12-07-2006 @ 18:30 :
Pf wat een raad. Gedeeltelijk vet verbranden gaat tot op zekere hoogte wel. Nooit hardlopers gezien met aders op hun benen en een buikje?

Alleen zou toch gewoon naar de sportschool gaan voor een goede fysiek. Je kan je armen wel trainen, maar doe dan duurtraining met armen (bijv fietsen met armen).
Dat kan niet. Je kan niet plaatselijk vet verbranden. Hardlopers met een buikje. Ja, de reden is misschien dat zij het buikje kwijt willen raken d.m.v. hard te lopen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:43
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 12-07-2006 @ 19:33 :
Dat kan niet. Je kan niet plaatselijk vet verbranden. Hardlopers met een buikje. Ja, de reden is misschien dat zij het buikje kwijt willen raken d.m.v. hard te lopen.
Vertel mij dan eens hoe het komt dat mijn papa eerst "gewoon" dik was en nu hardlopersbenen heeft en een buikje?
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 12-07-2006 @ 20:43 :
Vertel mij dan eens hoe het komt dat mijn papa eerst "gewoon" dik was en nu hardlopersbenen heeft en een buikje?
Hij heeft spieren ontwikkelt door het lopen.

Ik weet niet wat zijn voedingspatroon is. Maar het vet bij de buik is meestal hetgene wat het laatste verbrandt bij de man.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:05
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Haha, tis echt niet zo jongen... Hetzelfde geld voor wielrenners etc. Maarja ga jij maar stug volhouden dat het niet kan omdat je het ergens gelezen hebt.
__________________
Eigen genot eerscht
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Roosje schreef op 12-07-2006 @ 20:43 :
Vertel mij dan eens hoe het komt dat mijn papa eerst "gewoon" dik was en nu hardlopersbenen heeft en een buikje?
Omdat ie oud wordt? En "oude" mensen nou eenmaal meer vet hebben op hun buik?

Plaatselijk wegtrainen kan niet... Of je moet in een 1 of andere cabine gaan zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
adon1s schreef op 12-07-2006 @ 23:05 :
Haha, tis echt niet zo jongen... Hetzelfde geld voor wielrenners etc. Maarja ga jij maar stug volhouden dat het niet kan omdat je het ergens gelezen hebt.
Wat zijn bierbuiken dan? Ken je dat niet? Hoeveel mensen hebben wel niet op een bepaalde leeftijd alleen veel vet op hun buik en niet op hun benen en armen? Mijn moeder bijvoorbeeld en die traint echt niet alleen dr benen hoor
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 22:21
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-07-2006 @ 23:18 :
Omdat ie oud wordt? En "oude" mensen nou eenmaal meer vet hebben op hun buik?

Plaatselijk wegtrainen kan niet... Of je moet in een 1 of andere cabine gaan zitten.
Nee, want hij had het eerst ook al, het is iig niet minder geworden.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 09:11
adon1s
Avatar van adon1s
adon1s is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 12-07-2006 @ 23:20 :
Wat zijn bierbuiken dan? Ken je dat niet? Hoeveel mensen hebben wel niet op een bepaalde leeftijd alleen veel vet op hun buik en niet op hun benen en armen? Mijn moeder bijvoorbeeld en die traint echt niet alleen dr benen hoor
We hebben het over mensen die (plaatselijk) vet wegtrainen. Niet over jouw moeder die niet sport

Mijn vader doet aan krachttraining en loopt al wat jaartjes hard. Zijn bovenlijf zit nog wel spek en een zooi ingezakte spieren aan (incl armen, rug; echt niet alleen buik) maar zijn benen zijn zo droog als wat. En dat heeft niet met plaatselijke verbranding te maken van vet?
Ik geloof er dus zeker wel in dat door duursport waarmee je bijvoorbeeld alleen je benen gebruikt plaatselijk vet kunt verbranden.
__________________
Eigen genot eerscht

Laatst gewijzigd op 13-07-2006 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 09:28
nilsjei1234
nilsjei1234 is offline
Je kan er natuurlijk ook pgf2 inknallen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:09
Verwijderd
Citaat:
adon1s schreef op 12-07-2006 @ 23:05 :
Haha, tis echt niet zo jongen... Hetzelfde geld voor wielrenners etc. Maarja ga jij maar stug volhouden dat het niet kan omdat je het ergens gelezen hebt.
Die hebben zo'n laag vetpercentage omdat zij grotendeels alleen koolhydraten nodig hebben hetzelfde geldt voor marathonlopers. Als je met zo'n hoge hartslag sport, dan verbruik je koolhydraten in de vorm van glucose. Na 20 minuten begint de vetverbranding. Maar aangezien je op zo'n hoge hartslag traint, zijn je koolhydratenvoorraden pas na 1,5 uur zo leeg, dat zij dan pas vet gaan verbranden. En het is erfelijk bepaald waar je als eerste verbrandt. Ik heb van mijn moeder geerft dat ik vet opsla op mijn buik,borst en armen. Ik heb nooit vet op mijn benen gehad. Ik ben vroeger best dik geweest. Bij de 1 verbrandt het vet eerder bij de armen, de ander bij de benen. Dat iemand strakkere benen krijgt komt door de inspanning waarbij de spieren zich versterken. Als je vet verbrandt dan doe je dat over je gehele lichaam.

Trouwens je spant je buik aan als je loopt en zeker met hardlopen. Waarom heeft ie dan nog steeds een buikje?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2006, 10:39
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
MegaManX schreef op 13-07-2006 @ 11:09 :
Trouwens je spant je buik aan als je loopt en zeker met hardlopen. Waarom heeft ie dan nog steeds een buikje?
Dat moet je mijn papa vragen. Hallo, ik heb er ook geen verstand van, ik vind het alleen vreemd dat het niet kan.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:36
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Citaat:
Roosje schreef op 12-07-2006 @ 20:43 :
Vertel mij dan eens hoe het komt dat mijn papa eerst "gewoon" dik was en nu hardlopersbenen heeft en een buikje?
Heb eens tijdens een college gehoord dat een buikje bij mannen met name ontstaat bij een zittende leefstijl waarbij de buikspieren minder dik & slapper worden --> de rugspieren moeten de disbalans compenseren en dat lukt vaak niet, vandaar.

En ik dacht idd ook dat vet in de buik moeilijker te verbranden is.

Maar alles onder voorbehoud, dat college was een tijd geleden
__________________
Hang on, little tomato
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 21:46
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
adon1s schreef op 13-07-2006 @ 10:11 :
We hebben het over mensen die (plaatselijk) vet wegtrainen. Niet over jouw moeder die niet sport
omg, wat ben jij slim he
Met citaat reageren
Oud 14-07-2006, 22:50
Verwijderd
dat er hardlopers zijn met strakke benen en een buikje zegt natuurlijk niets, ik zie minstens zo vaak hardlopers met een dikke kont en geen dikke buik.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2006, 17:19
gewoonmax
Avatar van gewoonmax
gewoonmax is offline
Jazeker. Probeer eens een powerball. Die zijn goed voor je (onder)armen. En anders moet je maar gewoon wat krachtoefeningen doen.

Waar je op moet letten is, niet te zware oefeningen maar een paar keer, maar lichte oefeningen met veel onderbrekingen, veel keer. Dan zorg je voor krachtige spieren met niet teveel massa. Als je te zware oefeningen doet en maar een paar keer train je meer massa.
__________________
Life is too important to be taken seriously
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hoe moet ik mijn spieren trainen?
GeenIdeeWaarom
22 15-07-2008 11:02
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #11
Verwijderd
405 14-03-2006 14:31
Lichaam & Gezondheid [Centraal] Buik(spieren)
Verwijderd
19 08-08-2005 03:12
Verhalen & Gedichten Anouk&Danny
Little Phoebe
500 10-06-2005 16:56
Lichaam & Gezondheid platte buik
MM2
27 05-12-2003 12:24
Lichaam & Gezondheid hoe werk je een bierbuik weg?
Muizzz
18 04-03-2003 07:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:34.