Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2006, 18:16
Canine 13
Canine 13 is offline
Beste mensen,

Aan het eind van het jaar ga ik mijn eindexamen halen, en na het HBO. Maar ik heb nog geen enkel idee wat ik hierna wil gaan studeren? Hoe moet ik nou ooit een keuze gaan maken.
Ik vind zo veel leuk. En ik zou echt niet weten wat ik zou willen worden later. Hoe moet ik nou ooit vinden wat bij me past?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2006, 18:52
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
wat voor eindexamen ga je halen?
belangstellingsonderzoek doen oid, wij weten ook niet wat je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 19:30
Canine 13
Canine 13 is offline
Ik zit in 5HAVO, met het profiel EM.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:43
Verwijderd
Gelukkig valt er dan al heel veel af . Je hoeft in iedergeval niet te besluiten of je iets technische of maatschappelijks wil gaan doen want dat heb je al besloten.

Doe eens een interesse test en kijk wat eruit komt. Wat vind je de leuskte vakken? Wil je de economische / management kant op of wil je meer met recht? Je kan ook de projectleiderkant op in de bouw (vastgoedkunde) of bijvoorbeeld ervoor kiezen om bedrijfskunde te gaan doen.

Er zijn best veel mogelijkheden maar je moet voor jezelf eerst ff een paar "sectoren" uitkiezen waarvan jij denkt dat ze bij je passen en dat je dat leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 08:20
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
www.qompas.nl

Daar kun je vanalles invullen en dan komt er wel iets leuks uit.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 14:38
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Je hebt toch bij de economische opleidingen ook zoiets als een algemene propedeuse? Weet niet precies wat het in houd maar volgens mij krijg je dan veel economische richtingen en dan moet je in de 2e een richting kiezen. Maakt de keuze makkelijker.

Maar daar zou je even wat van op moeten zoeken want ik heb geen verstand van economische studies
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 14:54
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
jij weet iig wat je wilt..ik wist na 6 vwo nog niet precies wat k wilde.
nu doe ik pabo en ben zeer tevreden
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 15:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 16-10-2006 @ 22:43 :
Gelukkig valt er dan al heel veel af . Je hoeft in iedergeval niet te besluiten of je iets technische of maatschappelijks wil gaan doen want dat heb je al besloten.
Dat ze dat in de 3e klas niet wilde, betekent niet dat dat nog steeds zo is
Hoewel bepaalde opleidingen (technisch, medisch) afvallen ivm het gemis aan vakken. Maar maatschappelijke opleidingen kunnen nog steeds wel hoor.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 18:45
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Balance schreef op 17-10-2006 @ 16:00 :
Dat ze dat in de 3e klas niet wilde, betekent niet dat dat nog steeds zo is
Hoewel bepaalde opleidingen (technisch, medisch) afvallen ivm het gemis aan vakken. Maar maatschappelijke opleidingen kunnen nog steeds wel hoor.
Het heet dan ook niet voor niets Economie en Maaschappij.

(Lijkt me dus nogal logisch dat maatschappelijke opleidingen nog prima kunnen.)
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 20:01
Verwijderd
Weet je écht niet wat je wilt na je examens. Gooi er dan lekker nog 2 jaartjes vwo tegen aan. Ondertussen heb je wat extra tijd om te kiezen, en met je vwo diploma heb je keuze uit meerdere studies.

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het vwo echt niet veel moeilijker is dan de havo. Dus houdt deze optie altijd open.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 17-10-2006 @ 16:00 :
Dat ze dat in de 3e klas niet wilde, betekent niet dat dat nog steeds zo is
Hoewel bepaalde opleidingen (technisch, medisch) afvallen ivm het gemis aan vakken. Maar maatschappelijke opleidingen kunnen nog steeds wel hoor.
Ik bedoelde ook niet dat hij persé in de economie terecht moest komen, maar hij moet niet kiezen tussen bijvoorbeeld Natuurkunde en Onderwijskunde, hetgeen wat ik wel moest.

Vanwege de vakken keuze kan hij gewoon niet gemakkelijk (zonder extra inspanningen) naar bijvoorbeeld Technische Natuurkunde of whatever doorstromen maar wel naar veel maatschappelijke opleidingen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 06:58
Verwijderd
TS is een zij.

De kans dat je het niets vindt bestaat altijd, daarbij zul je dan niet de eerste zijn, overstappen naar een andere studie is in dat geval echt geen schande. Op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken, misschien kan je idd iets als een algemeen jaar doen van studies die je leuk vindt.

Ga naar open dagen, vraag informatie aan, stel vragen aan mensen die de studies doen die jou interessant lijken, loop een dagje mee, enz. Schrijf van alle studies die je wat lijken alle voors en tegens op en maak uiteindelijk 'gewoon' een keuze.

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 07:00.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 08:56
Verwijderd
Wat bij mij werkte was een globale selectie maken van een aantal studies die mij echt leuk leken. Daar open dagen van gevolgd.
Ook zijn er wel is orientatiedagen op faculteiten, dat je een dag lang alle studies van bijvoorbeeld de faculteit sociale/agogische opleidingen kunt bekijken en introcolleges daarover krijgt. Dat is echt te orientatie.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:00
Vitamintje
Vitamintje is offline
Misschien kun je de toekomst gids bestellen, dan kun je precies ziet wat er allemaal is. En dan inderdaad zoals Anneka zegt de open dagen af en vervolgens meeloopdagen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 17:08
manahatta
manahatta is offline
ooo zo moeilijk idd!
Ik heb gewoon ienemienemutten gedaan tussen alle studies die ik leuk vond.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Psychologie kweet het even niet meer:( (lang verhaal)
Oktober
7 05-11-2003 00:34
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Levensbeschouwing & Filosofie Aan de Christenen!
Mujahideen
56 06-03-2002 09:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.