Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2006, 17:57
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Hoi,

ik zit nu in het 6e jaar van het gymnasium en ik ben me nu aan het oriënteren. Ik denk dat ik wel bedrijfskunde wil gaan doen en ben nu aan het twijfelen tussen Amsterdam en Rotterdam. Het voordeel van Amsterdam is dat ik dan thuis kan blijven wonen (is een half uur met de trein), maar het voordeel van Rotterdam is dat dat het Erasmus een betere school is dan de VU en dat het daar minder wiskundig is dan op de VU, niet dat ik slecht ben in wiskunde maar leuk vind ik het niet (en dat mijn nicht daar ook studeert en dat is natuurlijk altijd handig).

Nou vroeg ik mij dus af aangezien ik nog volop aan het twijfelen ben: Wat zouden jullie kiezen, bedrijfskunde in Rotterdam of Amsterdam?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2006, 18:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Qua stad zelf zou ik Amsterdam kiezen omdat ik die stad op zichzelf gewoon veel gaver vind. Nadeel is zoeken van kamers (en op kamers is echt leuker als je gaat studeren, misschien niet meteen, maar op termijn zou je het imo wel moeten doen)
Wat ik van de studie weet (in mijn dispuut zit iemand die bedrijfskunde doet) zou ik voor Rotterdam kiezen. Maar goed, zoveel weet ik er dus niet van als medico.

Maar goed, uiteindelijk krijg je het in elke stad wel naar je zin. Rotterdam is ook echt wel leuk om te studeren dus ik zou je keuze meer baseren op welke studie beter is en met name beter bij je past. Mijn advies is dus ga op beide uni's een dagje met een student meelopen. Dan proef je de sfeer en weet je wat meer over hoe de studie is in de verschillende steden.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:39
zoemzoem
Avatar van zoemzoem
zoemzoem is offline
Ik zou als ik jou was voor Rotterdam gaan. De economie/bestuurkundige studies zijn daar inderdaad een van de beste van Nederland. Het is voor jou een voordeel dat het er minder wiskundig is en dat er een familielid studeert en uiteindelijk wil je toch wel een keer op kamers, dus waarom niet gelijk?

Aan de andere kant vind ik Amsterdam wel een veel leukere stad dan Rotterdam. En de VU vind ik ook een goede universiteit.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 18:41
Verwijderd
Als Rotterdammer moet ik nu natuurlijk melden dat Rotterdam een veel leukere stad is.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:01
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Nou het nadeel van kamers is dus dat je alles zelf moet doen en dan ook financieel enzo. Amsterdam is wat dat betreft makkelijker (omdat ik dan dus thuis blijf wonen).
Zouden jullie me de voordelen van op kamers gaan uit kunnen leggen? En of het echt zo veel gedoe is en zo 'anders' dan gewoon thuis bij paps en mams?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 19:01
Goede Fee
Avatar van Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-10-2006 @ 19:41 :
Als Rotterdammer moet ik nu natuurlijk melden dat Rotterdam een veel leukere stad is.
Ik koos voor Rotterdam en het bevalt me hier prima!
__________________
<3
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 30-10-2006 @ 20:01 :
Nou het nadeel van kamers is dus dat je alles zelf moet doen en dan ook financieel enzo. Amsterdam is wat dat betreft makkelijker (omdat ik dan dus thuis blijf wonen).
Zouden jullie me de voordelen van op kamers gaan uit kunnen leggen? En of het echt zo veel gedoe is en zo 'anders' dan gewoon thuis bij paps en mams?
Op kamers is gewoon goed voor je ontwikkeling; je word zelfstandig, krijgt een eigen leven, geniet veel meer vrijheid, etc. Financieel gezien is het inderdaad 'zwaarder' maar de combinatie ouderlijke bijdrage, extra stufi en werk en/of lening is ruim voldoende om het te redden.
Daarnaast heeft Rotterdam met stip de beste bedrijfskundige faculteit van Nederland en heeft het een ietswat verstopt, maar leuk studentenleven met veel studie- en studentenvereniging. De stad lijkt in eerste opzicht wat kil en onpersoonlijk/ongezellig, maar het is echt een stad van de tweede indruk.

Ik zou voor bedrijfskunde in Rotterdam gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:44
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
FuSe schreef op 30-10-2006 @ 22:11 :
Op kamers is gewoon goed voor je ontwikkeling; je word zelfstandig, krijgt een eigen leven, geniet veel meer vrijheid, etc. Financieel gezien is het inderdaad 'zwaarder' maar de combinatie ouderlijke bijdrage, extra stufi en werk en/of lening is ruim voldoende om het te redden.
Daarnaast heeft Rotterdam met stip de beste bedrijfskundige faculteit van Nederland en heeft het een ietswat verstopt, maar leuk studentenleven met veel studie- en studentenvereniging. De stad lijkt in eerste opzicht wat kil en onpersoonlijk/ongezellig, maar het is echt een stad van de tweede indruk.

Ik zou voor bedrijfskunde in Rotterdam gaan.
Bedankt, (overigens ook voor de andere reacties: bedankt )hier heb ik dus wat aan.
Is het financieel ook zonder ouderbijdrage te doen? En wat klopt er van als ik denk dat als ik op kamers ga dat ik mijn dagen in Rotterdam eenzaam en alleen slijt op een kamertje.
En kregen jullie last van heimwee?
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 21:57
Hempo
Hempo is offline
Denk dat het studentenleven beter is dan bij pappie en mammie thuis zitten. Op opleiding en verenigingen leer je genoeg mensen kennen.

Kamers huren kost zo'n 300 euro denk ik. Van de Ib-groep krijg je mininmaal 250 uitwonend, afhankelijk van wat je ouders verdienen meer.

Verder moet je voor jezelf bepalen hoe duur je leven is. Huur, studiekosten incl. boeken & readers, boodschappen, kleding, uitgaan, (openbaar) vervoer en andere vrije tijd.

Ik kom (zonder studie en boeken - oudrs betalen) op zo'n 600 euro per maand.

Oftewel: Ibgroep + 300 euro per maand bijwerken, en als je daar geen tijd voor hebt is een lening heel gewoon, ook bij IBG. Je kunt geloof ik max. 750 euro lenen per maand.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2006, 22:17
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Magican schreef op 30-10-2006 @ 20:01 :
Nou het nadeel van kamers is dus dat je alles zelf moet doen en dan ook financieel enzo. Amsterdam is wat dat betreft makkelijker (omdat ik dan dus thuis blijf wonen).
Zouden jullie me de voordelen van op kamers gaan uit kunnen leggen? En of het echt zo veel gedoe is en zo 'anders' dan gewoon thuis bij paps en mams?
Grow up en ga gewoon op kamers. Goed voor je ontwikkeling/zelfstandigheid. Daanaast komt je heus wel rond met een baantje, studiefinanciering en wat geld van je ouders denk ik.

'' de studententijd is de leukste tijd van je leven'' zal ook wel niet voor niets zovaak worden gezegd
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 30-10-2006 @ 22:44 :
Bedankt, (overigens ook voor de andere reacties: bedankt )hier heb ik dus wat aan.
Is het financieel ook zonder ouderbijdrage te doen? En wat klopt er van als ik denk dat als ik op kamers ga dat ik mijn dagen in Rotterdam eenzaam en alleen slijt op een kamertje.
En kregen jullie last van heimwee?
Of je eenzaam en alleen je tijd slijt op een kamertje ligt aan jezelf. Bedrijfskunde (of IBA) is geen studie waarbij je veel intensief contact met je studiegenoten hebt (15 contacturen (dus college's of werkgroepen) per week is veel). Daarnaast moeten de mensen je liggen. Echter, Rotterdam kent genoeg leuke studie-, studenten- en sportverenigingen om mensen te leren kennen.

Ik heb alles behalve heimwee gehad toen ik het huis uit ging
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 10:09
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Bedankt
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 19:46
Verwijderd
Als ik een maat mag geloven die bijna klaar is met IBA dan stelt Amsterdam überhaupt geen ene reet voor als het om bedrijfskundige opleidingen gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 20:44
iThink
Avatar van iThink
iThink is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-10-2006 @ 20:46 :
Als ik een maat mag geloven die bijna klaar is met IBA dan stelt Amsterdam überhaupt geen ene reet voor als het om bedrijfskundige opleidingen gaan.
subtiel

Rotterdam heeft idd een betere naam, maar als ik jou was zou ik er wel eens intensief gaan kijken of je het wat vind, Het moet je wel liggen zeg maar!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2006, 21:09
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Magican schreef op 30-10-2006 @ 22:44 :
En wat klopt er van als ik denk dat als ik op kamers ga dat ik mijn dagen in Rotterdam eenzaam en alleen slijt op een kamertje.
En kregen jullie last van heimwee?
Dat hangt uiteraard helemaal van jezelf af. Ik had het aan het begin wel een beetje met een hele nare kamer en kende niemand. Maar dat is vrij snel over gegaan en uiteindelijk ben ik lid geworden bij een studentenvereniging. Ik heb het erg goed naar mijn zin in Rotterdam, maar qua stad zelf vind ik Amsterdam op zichzelf leuker dan Rotterdam. (Als ik ga winkelen en qua uitstraling van de stad zelf) Maar ik denk dat in beide het studentenleven leuk is.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2006, 21:52
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ken iemand die bedrijfskunde doet aan de EUR en hij wil er na zijn bachelor mee stoppen en iets anders gaan doen omdat hij zo baalt van de organisatie enzo van de studie in Rotterdam. Informeer daar dus ook even goed naar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 19:45
Juanes.
Avatar van Juanes.
Juanes. is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-11-2006 @ 22:52 :
Ik ken iemand die bedrijfskunde doet aan de EUR en hij wil er na zijn bachelor mee stoppen en iets anders gaan doen omdat hij zo baalt van de organisatie enzo van de studie in Rotterdam. Informeer daar dus ook even goed naar.
Twee vrienden van mij zijn juist weer enorm te spreken over de organisatie van de studie in Rotterdam, zij studeren ook beide bedrijfskunde.

Persoonlijk zou ik voor Rotterdam gaan, en dan vooral omdat bedrijfskunde daar nu eenmaal beter staat aangeschreven. Daarnaast kent Rotterdam een leuk studentenleven, al is het eventjes zoeken.

Succes met je keuze!
__________________
Je moet waarheid niet verwarren met een mening van de meerderheid *Geeft kusje*
Met citaat reageren
Oud 02-11-2006, 21:36
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Citaat:
Juanes. schreef op 02-11-2006 @ 20:45 :
Succes met je keuze!
Bedankt. Als ik volgend jaar heb gekozen zal ik dit topic uppen

En mijn nicht die vond de organisatie ook heel goed in Rotterdam dus.., nogmaals bedankt allen voor de hulp.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-11-2006, 12:07
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Ik zou naar opendagen gaan, meelopen met een student, er met veel verschillende mensen over praten en kijken wat je van de steden vindt. Want het lukt je niet als je het ergens niet naar je zin hebt, ook al staat die studie zo hoog aangeschreven
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:48
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Magican schreef op 02-11-2006 @ 22:36 :
Bedankt. Als ik volgend jaar heb gekozen zal ik dit topic uppen

En mijn nicht die vond de organisatie ook heel goed in Rotterdam dus.., nogmaals bedankt allen voor de hulp.
maar rotterdam is wel stom en amsterdam leuk. dus ja..
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studies en ervaringsdeskundigen
Tink*
19 10-04-2016 17:24
Studeren Welke school HBO BITM
phanteks
0 30-03-2016 21:29
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
Verwijderd
17 30-05-2008 10:52
Studeren Economie, waar en wat?
jasp12
30 31-05-2007 14:57
Studeren Rotterdam of Amsterdam deel2
Magican
14 14-01-2007 15:35
Studeren Bedrijfskunde
Li
25 24-06-2005 18:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.