Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2006, 19:18
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Even een kort vraagje;

Ik ben al vaak begonnen met sporten, heb ongeveer 12 jaar gevolleybald maar omdat dit op donderdagavond en op de zaterdag was ben ik hiermee gestopt vanwege een bijbaantje. Dus nu wil ik voor de derde keer beginnen bij de sportschool.. alleen ik heb erg weinig zelfdiscipline, kun je dit trainen?
Weet iemand hoe ik meer zelfdiscipline kan ontwikkelen?

ps. ik weet niet of het hier thuis hoort!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 19:20
Verwijderd
Vind je sporten bij de sportschool wel leuk dan, als je er zo hard discipline bij nodig hebt? En zo niet, kun je dan niet beter een sport gaan doen die je wél leuk vindt?

Wat voor veel mensen wel helpt is met iemand afspreken om samen te gaan sporten, dan kun je er niet zo makkelijk onderuit.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 19:21
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Mijn zusje gaat ook wel naar dezelfde sportschool, maar ik kan erg goed nee zeggen of smoesje verzinnen hoor. Nu ben ik van plan om voor schooltijd te gaan. Moet vaak om een uur of 11 op school beginnen.

Ik heb geen idee welke andere sport ik dan zou moeten gaan doen, volleybal is geen optie omdat de trainingstijden niet overeen komen met de tijd die ik over heb.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 21:40
Bertje B.
Bertje B. is offline
Heb je een doel voor ogen waarom je naar de sportschool gaat? Zoja, hou je dat doel voor en onthoud dat je het anders nooit bereikt als je niet gaat. Een keertje in de zoveel tijd niet gaan moet kunnen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2006, 22:11
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Als je 12 jaar hebt gevolleybald ligt het niet aan je zelfdiscipline, maar aan de sportschool. Kennelijk is fitness niet jouw ding, kies een sport die overeenkomt met de tijd die je over hebt. Als je dat leuk vind heb je opeens weer de motivatie om te gaan.

Ik heb nooit erg fanatiek kunnen sporten, fitness werd altijd een drama. Al mn andere sporten skipte ik op een gegeven moment, en nu roei ik al 3 maanden met nog steeds evenveel motivatie. Ik vidn het gewoon leuk om te doen, daarom blijf ik komen. (langer en regelmatiger dan ooit tevoren)
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 08:15
Pjuter
Pjuter is offline
wat is je doel om naar de sporschool te gaan? en wat wil je daar gaan doen?
__________________
www.domeen.nl
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 11:47
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
nooit trainingen overslaan, als je dat 1 keer doet doe je het nog vaker.
stel jezelf doelen. als je elke training merkt dat je iets weer iets langer vol kunt houden, een paar herhalingen meer, of iets meer gewicht, heb je veel meer motivatie/zin om volgende keer weer te gaan.
trainingspartner is ook een goed idee.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 13:17
Verwijderd
Eens met Poepkind, als je wel 12 jaar lang elke week twee keer kunt volleyballen, ligt het niet zo zeer aan je discipline alswel aan het feit dat je sportschooldingen blijkbaar lang niet zo leuk vindt als volleybal. Zou dus inderdaad kijken wat je wél ziet zitten. Squash? Klimmen? Hardlopen? Voetbal? Kijk wat voor sporten er georganiseerd worden op tijden waarop je wel kunt, en ga eens langs. Er zit vast iets bij wat je leuker vindt dan fitness of spinning...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 17:16
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
Hulk schreef op 22-11-2006 @ 12:47 :
nooit trainingen overslaan, als je dat 1 keer doet doe je het nog vaker.
stel jezelf doelen. als je elke training merkt dat je iets weer iets langer vol kunt houden, een paar herhalingen meer, of iets meer gewicht, heb je veel meer motivatie/zin om volgende keer weer te gaan.
trainingspartner is ook een goed idee.
Yup
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:09
*carmen*
Avatar van *carmen*
*carmen* is offline
Denk wel dat het er aan lag dat ik bij volleybal een soort van verplichting had om te komen, het ging immers om een teamsport. Als ik niet kwam, zat ik of zaterdag aan de kant tijdens de wedstrijd of moest ik meedoen terwijl ik niet goed getraind was.

bij fitness is het moeilijk om te gaan want je hebt die verplichting niet (jawel als ik iemand zoek waarmee ik heen moet gaan).
Maar het andere positieve aan fitness is ook weer dat het op 'mijn' tijden kan en dat ik me niet hoef te richten naar de wil van de rest.

Een doel is misschien wel slim, ik wil weer strakker worden, ik pas broeken niet meer van een jaar geleden dus daarvoor moet ik gewoon sporten. Heb me inderdaad vandaag ingeschreven, dus we zullen zien. Heb abonnement voor 3 maanden.. wil 2x in de week gaan! Dit moet wel anders win je nooit je geld terug...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2006, 18:22
Vip3r
Vip3r is offline
Citaat:
*carmen* schreef op 22-11-2006 @ 19:09 :
Denk wel dat het er aan lag dat ik bij volleybal een soort van verplichting had om te komen, het ging immers om een teamsport. Als ik niet kwam, zat ik of zaterdag aan de kant tijdens de wedstrijd of moest ik meedoen terwijl ik niet goed getraind was.

bij fitness is het moeilijk om te gaan want je hebt die verplichting niet (jawel als ik iemand zoek waarmee ik heen moet gaan).
Maar het andere positieve aan fitness is ook weer dat het op 'mijn' tijden kan en dat ik me niet hoef te richten naar de wil van de rest.

Een doel is misschien wel slim, ik wil weer strakker worden, ik pas broeken niet meer van een jaar geleden dus daarvoor moet ik gewoon sporten. Heb me inderdaad vandaag ingeschreven, dus we zullen zien. Heb abonnement voor 3 maanden.. wil 2x in de week gaan! Dit moet wel anders win je nooit je geld terug...
Pfff, 2x per week is ook wel minimaal ja. Maar houd er rekening mee. Zet het trainen voor alles. Zodra je trainingen over gaat slaan is het einde zoek, vooral in het begin dan. Als je eenmaal de discipline hebt en je bent goed bezig dan kan het altijd dat je eens (wegens goede reden) een training overslaat.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 10:59
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
*carmen* schreef op 22-11-2006 @ 19:09 :

bij fitness is het moeilijk om te gaan want je hebt die verplichting niet (jawel als ik iemand zoek waarmee ik heen moet gaan).
Maar het andere positieve aan fitness is ook weer dat het op 'mijn' tijden kan en dat ik me niet hoef te richten naar de wil van de rest.
Hmm ik denk dat je keihard gaat falen in fitness en ze je dr na 1 maand niet meer zullen zien. ALs de enige motivatie is dat het op een handige tijd is Ik zou wel leukere dingen weten met die handige tijd

oeh en als je met iemand gaat gat dat ook niet werken, dan eindig je in de mac met een sundae (en ja ik spreek uit ervaring hihi)
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 15:54
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
*carmen* schreef op 21-11-2006 @ 20:18 :
Even een kort vraagje;

Ik ben al vaak begonnen met sporten, heb ongeveer 12 jaar gevolleybald maar omdat dit op donderdagavond en op de zaterdag was ben ik hiermee gestopt vanwege een bijbaantje. Dus nu wil ik voor de derde keer beginnen bij de sportschool.. alleen ik heb erg weinig zelfdiscipline, kun je dit trainen?
Weet iemand hoe ik meer zelfdiscipline kan ontwikkelen?

ps. ik weet niet of het hier thuis hoort!
Hoe zelfdiscipline te ontwikkelen? Fitniss laat ik regelmatig verstek gaan. Ik kan wel benoemen wat niet hielp?
1. Ik nam een dure sportschool -> geld als stok achter de deur (werkt niet).
2. Sportschool die dicht bij mijn school zit zodat ik vanuit school naar de sportsschool kan (ik heb geen zin met een sporttas op school te sjouwen en bij de receptie worden ze je "mag ik mijn tas hier vandaag stallen"-vraag ook zat)
3. Doelen met je persoonlijke trainer opstellen (dat doet me weinig?)
4. Sportschool waar je boel tv-schermen hebt die afleiden (er staan altijd crapy zenders op, en verder wordt het er niet leuker van).

Kortom, ik denk dat de conclusie is "je moet fitniss an sich leuk vinden, de randomstandigheden optimaal maken (dichtbij je huis bv) en dan maar bidden dat het goed komt"
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 20:05
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Als je iets doet wat je leuk vindt, dan doe je het uit jezelf. Probeer anders een sport uit in groep, dat ga je sneller doen dan even fitnessen?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 20:05
Fayelinde.
Avatar van Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Als je iets doet wat je leuk vindt, dan doe je het uit jezelf. Probeer anders een sport uit in groep, dat ga je sneller doen dan even fitnessen?
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Hattrick XX
Methuselah
500 26-06-2008 02:31
Psychologie Snijden?
Rach_xx-
216 22-09-2006 21:53
Flora & Fauna Overtuig mij es van het nut van vissen? (de sport dan he?)
Eend
301 06-01-2005 10:12
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #23!!!
Daantje_0705
479 13-08-2004 11:10
Vrije tijd So.com Sport Quiz #2
RayMania
114 27-04-2004 08:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.