Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2006, 21:27
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-11-2006 @ 22:23 :
(pvda, sp, groenliks, partij van de dieren, d66)
Die hebben geen meerderheid..
Oud 22-11-2006, 21:27
DMC
DMC is offline
omg geert naar 9 zetels, 35,3% geteld...
Oud 22-11-2006, 21:28
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:25 :
Naah, gaat niet gebeuren Kenji. CDA is veruit de grootste en neemt dus het voortouw. Dat betekend of CDA-PVDA, of een hele creatieve coalitie met iets als CDA-VVD-PvdV-CU.
PvdV en CU gaat heel lastig worden denk ik.
Ik denk dat het toch CDA-PvdA-CU wordt, het wordt denk ik de stabielste coalitie die mogelijk is.
Verwijderd
Citaat:
Naah, gaat niet gebeuren Kenji. CDA is veruit de grootste en neemt dus het voortouw. Dat betekend of CDA-PVDA, of een hele creatieve coalitie met iets als CDA-VVD-PvdV-CU.
Als ze PvdV opnemen in de coalitie, dan voorspel ik dat we volgend jaar weer mogen stemmen . Dus dat zou rampzalig zijn.
mepsteen
mepsteen is offline
als het maar niet zo'n links zooitje word, dan is het mij best.
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-11-2006 @ 22:26 :
Eh, rechts maakt er vaak een rommeltje van, omdat ze de economie belangrijker vinden dat de mens zelf. Welvaart van een land is altijd maar bij een selecte groep.
Gozer, dat was in de Middeleeuwen, tegenwoordig leven we in een staat van de middenklasse.

Jij beweerd dat rechts slecht is voor de onderkant van die middenklasse, ik beweer met vele anderen dat erg linkse partijen juist de middenklasse plunderen omdat ze geen idee hebben waar de economische en financiële kracht van Nederland echt ligt. Voor beiden is iets te zeggen, maar je kan niet zomaar een conclusie trekken.
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-11-2006 @ 22:28 :
Als ze PvdV opnemen in de coalitie, dan voorspel ik dat we volgend jaar weer mogen stemmen . Dus dat zou rampzalig zijn.
Weten we geheel niet. Van Wilders hebben we weinig gezien aangezien hij bij de VVD altijd op de achterbankjes zat.
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Het valt me op dat Wilders de meeste procenten krijgt van de meest idiote, outback randgemeenten waar met geen mogelijkheid moslims te vinden zijn.
Oud 22-11-2006, 21:29
Daevrem
Daevrem is offline
Als er racisten in het kabinet komen dan krijg je een volksopstand.
CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Citaat:
CDA-PVDA-CU misschien?
Verwijderd
Citaat:
Makaveli schreef op 22-11-2006 @ 22:28 :
PvdV en CU gaat heel lastig worden denk ik.
Ik denk dat het toch CDA-PvdA-CU wordt, het wordt denk ik de stabielste coalitie die mogelijk is.
Als Pvda en Cu nou het cda laten stikken en met SP, groenlinks en partij van de dieren (of d66) aan tafel gaan
Oud 22-11-2006, 21:30
CaptainCaveman
Citaat:
Daevrem schreef op 22-11-2006 @ 22:29 :
Als er racisten in het kabinet komen dan krijg je een volksopstand.
Dan leven er in Nederland behoorlijk wat racisten...
CaptainCaveman
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-11-2006 @ 22:29 :
Als Pvda en Cu nou het cda laten stikken en met SP, groenlinks en partij van de dieren (of d66) aan tafel gaan
Lijkt me niet echt een denkbare combinatie. SP met CU en PVDD?
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 22-11-2006 @ 22:28 :
als het maar niet zo'n links zooitje word, dan is het mij best.
*kuch*

Telkens als er vervroegde verkiezingen kwamen was er een centrum-rechts kabinet aan de macht..
Verwijderd
Citaat:
ChristenUnie gaat echt niet met Wilders in één coalitie zitten.
Oud 22-11-2006, 21:31
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 22-11-2006 @ 22:29 :
CDA-PVDA-CU misschien?
Is een optie, maar de rechtervleugel van de PVDA gaat vuur spuwen als de CU een zogenaamd 'principieel punt' in zou brengen. Het kan, maar echt werken zou het niet.

Dan is CDA-PVDA-VVD net zo goed mogelijk. Alle drie die partijen hebben al eens met elkaar in een coalitie gezeten.
Oud 22-11-2006, 21:31
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 22-11-2006 @ 22:30 :
Dan leven er in Nederland behoorlijk wat racisten...
Gelukkig niet zoveel als in Duitsland en Belgie. Want daar is het 1/3de tot 1/4de.
Oud 22-11-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:28 :
Gozer, dat was in de Middeleeuwen, tegenwoordig leven we in een staat van de middenklasse.

Jij beweerd dat rechts slecht is voor de onderkant van die middenklasse, ik beweer met vele anderen dat erg linkse partijen juist de middenklasse plunderen omdat ze geen idee hebben waar de economische en financiële kracht van Nederland echt ligt. Voor beiden is iets te zeggen, maar je kan niet zomaar een conclusie trekken.
Naja, tis een hele andere discussie, ik laat het voor wat het is .

Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:28 :
Weten we geheel niet. Van Wilders hebben we weinig gezien aangezien hij bij de VVD altijd op de achterbankjes zat.
Wilders is net een cassettebandje (ik zeg geen cd, want hijs conservatief). Hij blaat hetzelfde, en de overige kamerleden van zn partij zijn net zoals de lpf ers, nietsnutten van de straat geplukt.
Oud 22-11-2006, 21:33
Ceespop
Ceespop is offline
CDA en PVDA matct totaal niet. als dat zo was, hadden we er per definitie meet aan gehad. maar CDA is meer rechts en PVDA toch weer links .
Oud 22-11-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 22-11-2006 @ 22:30 :
Lijkt me niet echt een denkbare combinatie. SP met CU en PVDD?
Waarom niet? Ze zijn allemaal links hoor.
Oud 22-11-2006, 21:34
Ceespop
Ceespop is offline
Christenunie is sociaal-rechts.
Oud 22-11-2006, 21:34
Verwijderd
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-11-2006 @ 22:34 :
Zeker niet!
Oud 22-11-2006, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 22-11-2006 @ 22:27 :
Een coalitie van 5 partijen Wat klopt daar niet aan.
Kan dat niet?
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
jøss_1991 schreef op 22-11-2006 @ 22:34 :
Sociaal-conservatief, hooguit.
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-11-2006 @ 22:32 :
Wilders is net een cassettebandje (ik zeg geen cd, want hijs conservatief). Hij blaat hetzelfde, en de overige kamerleden van zn partij zijn net zoals de lpf ers, nietsnutten van de straat geplukt.
Mwo, wat we van Wilders hebben gezien qua oplossingen was weinig werkbaar, maar niemand weet of dat verkiezingsretoriek was, of echt wat hij voor zal stellen.
Ik was destijds nog geen lid van de VVD en volgde de fractie ook niet, dus ik kan niet erg veel zinnigs zeggen over wat Wilders deed toen hij voor de VVD in de 2e kamer zat.
Daevrem
Daevrem is offline
De kleine partijen die over links passen beter bij elkaar dan PvdV met de CU. De CU is de VVD al te links af en CU is anti-Verdonk.

Ze hebben nu alleen nog net te weinig zetels.
Oud 22-11-2006, 21:37
Verwijderd
Ik zou de ChristenUnie als een centrum-linkse partij definiëren.

En wat is Marianne Thieme een hysterisch wijf zeg. En dat is dan één van mijn medestanders op het gebied van dierenrechten.
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:35 :
Mwo, wat we van Wilders hebben gezien qua oplossingen was weinig werkbaar, maar niemand weet of dat verkiezingsretoriek was, of echt wat hij voor zal stellen.
Ik was destijds nog geen lid van de VVD en volgde de fractie ook niet, dus ik kan niet erg veel zinnigs zeggen over wat Wilders deed toen hij voor de VVD in de 2e kamer zat.
Met de standpunten die hij nu heeft, is hij een complete clown.
CaptainCaveman
Wat een raar figuur die Marianne Thieme... we hebben gewonnen!... hm. Is dat zo?

Het gaat hier over mensen, niet over dieren... Leuk dat ze zoveel aan dieren denkt, en zoveel aan het milieu wil doen, maar ik denk niet dat je daar heel erg in mee kan komen.
Ceespop
Ceespop is offline
als er een coalitie met 5 partijen komt dan moet er eindeloos lang gepraat worden en er is dan dikke kans dat ze er met zijn vijfen niet uit komen. dan heb je nog niets, oftewel; onwaarschijnlijk.
Oud 22-11-2006, 21:38
CaptainCaveman
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 22:37 :
Ik zou de ChristenUnie als een centrum-linkse partij definiëren.
Amen.

Citaat:

En wat is Marianne Thieme een hysterisch wijf zeg. En dat is dan één van mijn medestanders op het gebied van dierenrechten.
Idd..., lol
Oud 22-11-2006, 21:38
Verwijderd
CDA-PvdA-ChristenUnie is de enige realistische optie.
Oud 22-11-2006, 21:39
T_ID
T_ID is offline
In de nieuwste peilingen enkele veranderingen:

Geen zetel meer voor de LPF.
9 zetels voor Wilders in plaats van 8
2 voor de dieren, tegenover vorige peiling 3

Rutte is met zijn speech bezig. Valt me op dat eigenlijk zowel Kamp als Zalm als Rutte zich niet uit het veld laten slaan en het hebben over de toekomst en het landsbelang.
Oud 22-11-2006, 21:41
CaptainCaveman
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:39 :

Rutte is met zijn speech bezig. Valt me op dat eigenlijk zowel Kamp als Zalm als Rutte zich niet uit het veld laten slaan en het hebben over de toekomst en het landsbelang.
Hij deed het leuk
Oud 22-11-2006, 21:42
Ceespop
Ceespop is offline
maar hij had wel kramp denk ik.
Oud 22-11-2006, 21:43
Sherpao
Sherpao is offline
Schande dat Wilders 9 zetels heeft gehaald. Dit betekent dus dat ruim een half miljoen mensen de oorlog hebben verklaard aan de moslims.
Oud 22-11-2006, 21:44
Ceespop
Ceespop is offline
liever niet.
Oud 22-11-2006, 21:44
Verwijderd
Jammer dat Wilders meer stemmen heeft gekregen dan GL, dat zegt veel over het volk in dit land...
Oud 22-11-2006, 21:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
CaptainCaveman schreef op 22-11-2006 @ 22:41 :
Hij deed het leuk
Sterkste speech tot nu toe vind ik eigenlijk.

Ook bij de PVDA zijn ze nu hun opperwezen aan het aanbidden aan de kreten te horen.
edit: Bos is nu met een soort tweede herstelspeech bezig? huh?
Oud 22-11-2006, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 22:44 :
Jammer dat Wilders meer stemmen heeft gekregen dan GL, dat zegt veel over het volk in dit land...
Liever je Islamitische medeburger het lastig maken, dan opkomen voor het milieu
Oud 22-11-2006, 21:47
CaptainCaveman
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:45 :
Sterkste speech tot nu toe vind ik eigenlijk.

Ook bij de PVDA zijn ze nu hun opperwezen aan het aanbidden aan de kreten te horen.
edit: Bos is nu met een soort tweede herstelspeech bezig? huh?
'Hebben jullie de verkeerde prognose gezien?' Grapjas
Oud 22-11-2006, 21:48
Daevrem
Daevrem is offline
Gelukkig feliciteerde Bos Wilders niet.

Vraag me af wat Balkenende, de man zonder normen en waarden, hetzelfde gaat doen.
Oud 22-11-2006, 21:49
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Je bent een arme sloeber, en je bent jaloers op je buurman die wél heeft gestudeerd, een goede baan heeft en ook die nieuwe auto voor de deur heeft staan. Dan weet je het, je wilt eerlijk delen met mensen. De grap is alleen dat je zelf niets hebt, maar je hardwerkende buurman wel. Dus je stemt maar op SP.

Erg zwart wit beredeneert maar zo zou je het wel kunnen zeggen.

De partij van de dieren slaat al helemaal nergens op. Mensen zijn belangrijker dan dieren, daar ga je toch geen partij voor oprichten. Plaats zo'n partij maar in hetzelfde rijtje waar andere carnavalspartijen inzitten. Over tien jaar kunnen we alleen nog maar lachen over de PVDD, net zoals we nu lachen over de Tegenpartij en de Feestpartij.

Ik vind gewoon dat het CDA en de VVD verder moeten gaan. Ze waren op de goede koers, en ze moeten het klusje afmaken. Links zorgt alleen maar voor ellende, in de staatskas en in de portemonnee van hardwerkende mensen.
Oud 22-11-2006, 21:50
DMC
DMC is offline
SP op 26
66,9% geteld
Oud 22-11-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 22-11-2006 @ 22:45 :
Liever je Islamitische medeburger het lastig maken, dan opkomen voor het milieu
Mja, Wilders is een slag apart.
Oud 22-11-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-11-2006 @ 22:49 :
Je bent een arme sloeber, en je bent jaloers op je buurman die wél heeft gestudeerd, een goede baan heeft en ook die nieuwe auto voor de deur heeft staan. Dan weet je het, je wilt eerlijk delen met mensen. De grap is alleen dat je zelf niets hebt, maar je hardwerkende buurman wel. Dus je stemt maar op SP.

Erg zwart wit beredeneert maar zo zou je het wel kunnen zeggen.

De partij van de dieren slaat al helemaal nergens op. Mensen zijn belangrijker dan dieren, daar ga je toch geen partij voor oprichten. Plaats zo'n partij maar in hetzelfde rijtje waar andere carnavalspartijen inzitten. Over tien jaar kunnen we alleen nog maar lachen over de PVDD, net zoals we nu lachen over de Tegenpartij en de Feestpartij.

Ik vind gewoon dat het CDA en de VVD verder moeten gaan. Ze waren op de goede koers, en ze moeten het klusje afmaken. Links zorgt alleen maar voor ellende, in de staatskas en in de portemonnee van hardwerkende mensen.
Je kan zoveel vinden, CDA en VVD hebben geen meerderheid en kunnen dus niet verder gaan regeren.
Oud 22-11-2006, 21:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 22-11-2006 @ 22:48 :
Vraag me af wat Balkenende, de man zonder normen en waarden, hetzelfde gaat doen.
Die gaat waarschijnlijk blij zijn.

Balkenende en Marijnissen (en de anarchisten ) zijn de enige echte winnaars van deze verkiezingen.

67% geteld:

CDA - 40
PVDA - 33
VVD - 22
SP - 26
CU - 6
PvdV - 9
GL - 7
PvdD - 3
D66 - 3
SGP - 2
LPF - 0
EenNL - 0

Pastors en LPF pleite, -1 voor CU, +1 SP, +1 Wilders
Oud 22-11-2006, 21:56
Sherpao
Sherpao is offline
Citaat:
Sylph schreef op 22-11-2006 @ 22:53 :
Mja, Wilders is een slag apart.
Niet alleen Wilders maar ook ruim een half miljoen man.
Oud 22-11-2006, 21:56
CaptainCaveman
Gerrit Zalm: 'De Partij van de Anarchisten?' Mwaoh, die...'
Oud 22-11-2006, 21:59
Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Sherpao schreef op 22-11-2006 @ 22:56 :
Niet alleen Wilders maar ook ruim een half miljoen man.
Een half miljoen man met een mening. Je kan ze negeren en verketteren of je kan ze ook serieus nemen.
Oud 22-11-2006, 22:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID schreef op 22-11-2006 @ 22:54 :
Die gaat waarschijnlijk blij zijn.
"We gingen voor goud, we hebben goud".
Lol, de opticien zegt dat ik bijziend ben, maar ben ik helderziend of wat?

Best een sterke speech van Balkenende overigens.

Regels voor berichten