06-12-2006, 14:14 | |
De verkiezingen zijn achter de rug en de kabinetsformatie is in volle gang.
Op de dag van de verkiezingen opende Firdaus dit topic. Het topic is, naar traditie van dit forum, uitgelopen op een stevige discussie over diverse maatschappelijke problemen en de daaraan verbonden standpunten van politieke partijen. Het lijkt mij een goed idee om hier het nieuws rondom de kabinetsformatie te posten en verder te gaan met de oude discussies. |
Advertentie | |
|
06-12-2006, 14:29 | |||
Citaat:
Citaat:
06-12-2006, 14:30 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
06-12-2006, 14:34 | ||
Citaat:
06-12-2006, 14:38 | ||
Citaat:
06-12-2006, 15:29 | |
Verwijderd
|
Inderdaad. Zo zag ik laatst op het nieuws dat de CO2 ondergronds opslaan de stroom van fossiele brandstoffen maar ongeveer 50% duurder maakt. Dat maakt kolen weer interessant, omdat er nog veel kolen is en 50% duurdere kolen nog altijd stukken goedkoper zijn dan zonne-energie.
|
06-12-2006, 17:51 | |
sp pvda cda zie ik inderdaad niet gebeuren
cda pvda cu lijkt misschien het meest haalbaar maar als de pvda dat doet worden ze voglende verkiezingen totaal opgegeten door de sp dus dat zullen ze niet doen het lijkt me leuk als de voorspelling van plasterk uitkomt (links minderheidskabinet met gedoogsteun van d66 en pvdd) |
06-12-2006, 18:00 | ||
Citaat:
Onderwijs moet al jaren vernieuwen. Neem de 2e fase. Je hebt allemaal nieuwe, dure boeken nodig, wat allemaal echt duurder is dan voor de 2e fase. Op mijn middelbare school was de 2e fase ook de aanleiding het boekenfons af te schaffen en over te stappen naar van Dijk. Resutaat: Veel meer geld kwijt. Denk echt niet dat de kostenstijgingen in deze sectoren alleen maar aan de lage productiviteit (Wat overgens een moeilijk iets is, het gaat wel om zorg met mensen en je komt niet ergens om alleen maar even snel iemand te wassen en aan te kleden en dat op een zo hoog mogelijk tempo te doen om maar iets te noemen wat naar mijn idee dit begrip een stukje moeilijker maakt in deze dectoren), verkeert besteed geld etc ligt.
06-12-2006, 20:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-12-2006, 02:05 | |||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
07-12-2006, 04:13 | ||
Citaat:
07-12-2006, 07:55 | ||
Citaat:
07-12-2006, 08:21 | ||
Citaat:
Ik pleit voor een grootschalige subsidie op zonnecellen en standaard (verplicht) toepassing van een ground source heat pump. Ja, dat kost de staat geld, maar dat is wèl het meest eerlijke gebruik van de gestegen aargasprijs (die gekoppeld is aan de olieprijs maar de staat geen cent meer kost). Energiebaten niet gebruiken om uitkeringen mee te betalen maar om energie op de lange termijn mee te maken. |
07-12-2006, 10:04 | ||
Citaat:
dat lukt nooit
07-12-2006, 11:08 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-12-2006, 12:00 | ||||||||
Citaat:
Maar reageer nu eens inhoudelijk. Dat heb je niet gedaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
07-12-2006, 12:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-12-2006, 12:58 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 13:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
07-12-2006, 13:13 | ||||
Citaat:
Groenlinks verklaart hen meteen tot staatsvijand die met harde belastingmaatregelen gedwongen moet worden weer voorop te lopen in de Grote Groene Revolutie. Leuk en aardig, maar diegenen zijn niet de vervuilers. Groenlinks wilde toch de vervuilers bestrijden? Beetje dom om dan vervolgens plannen te maken die averrechts werken. Citaat:
Dit ontkennen van de oplossingen van kernenergie begint bijna creationisme-achtige vormen aan te nemen. Iedere keer weer hetzelfde gezeik over zogenaamd geen oplossing voor afval en een te beperkte voorraad.. Laten we gewoon eens op basis van feiten discussiëren. Vind je kernenergie slecht? Mooi. Toon aan waarom dat zo is. Groenlinks en Greenpeace zijn op voorhand uitgesloten als bron omdat hun onderzoek onbetrouwbaar bleek. Aan de andere kant, als die beide organisaties gelijk hebben, dan is vast de gehele nucleaire wetenschap het met ze eens. Dus, kom maar met die onderzoeken en scripties zou ik zeggen, toon maar aan dat de tegenstanders van kernenergie meer zijn dan windbuilen, ik zou de discussie verwelkomen. Citaat:
Dat is achteruitgang onder het mom van vooruitgang. Wij wilden nu juist weten waar de oplossing vandaan moet komen.
07-12-2006, 14:07 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 14:09 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-12-2006, 14:15 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 16:03 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
07-12-2006, 16:17 | |
CDA wijst links blok af
door Jaap Folkerts en Paul Jansen DEN HAAG - Het CDA gaat niet regeren met de PvdA én de SP. CDA-leider Balkenende voelt er volgens ingewijden niets voor premier te worden van een overheersend links kabinet met een christendemocratisch sausje. Het CDA vreest dan in het kabinet en in de Tweede Kamer geheel overvleugeld te worden door de linkse partijen. In de CDA-top wordt een coalitie van CDA, PvdA en SP daarom "de minst aantrekkelijke van alle opties" genoemd. De CDA-top koerst wél aan op een centrumlinkse coalitie, maar dan waarschijnlijk met de PvdA en de ChristenUnie. Een coalitie van CDA, SP, ChristenUnie en GroenLinks is ook nog niet helemaal afgeschreven, maar de kans daarop wordt klein geacht. Veelbetekenend is dat Balkenende en SP-leider Marijnissen gisteravond na afloop van hun gezamenlijke onderhoud met informateur Hoekstra beiden aangaven dat de CDA-leider vindt dat een coalitie van CDA, PvdA en SP te veel naar links helt. Marijnissen twijfelde openlijk aan de politieke haalbaarheid van samenwerking en stelde ook dat "mijn en zijn geloofwaardigheid" op het spel staan. "Balkenende worstelt met de getalsverhoudingen", aldus de SP-voorman. Verder benadrukten beiden opnieuw dat de inhoudelijke verschillen tussen het CDA en de SP enorm groot zijn. Met PvdA-leider Bos voorziet het CDA veel minder zware onderhandelingen. Op onderdelen is het CDA bereid de PvdA in haar verlangens tegemoet te komen. telegraaf tis allemaal wel heel voorspelbaar eh |
07-12-2006, 16:19 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 16:23 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
mwah, dat ligt denk ik aan hoe ze het gaan doen de komende 4 jaar. ik ben alleen niet voor 2 christelijk conservatieve partijen in het kabinet. |
07-12-2006, 16:25 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 16:28 | ||
Citaat:
och de cu heeft 6 zetels en is ook nog overwegend links |
07-12-2006, 16:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
en de pvda krijgt dan ook een kans, mede doordat de cu ook naar links neigt, om een links beleid te voeren... De sp is ook gewoon 'hot' op dit moment en ik moet nog maar zien hoe dat over 4 jaar is, wat niet wegneemt dat ik het interessant had gevonden om de SP in het kabinet te zien. |
07-12-2006, 17:37 | ||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens zou het helemaal geen kwaad kunnen voor jou om zijn gehele lezing nog eens na te kijken. Natuurlijk ken ik zijn speech niet meer uit mijn hoofd (duurde best wel lang), maar hij gaf heel veel voorbeelden van milieuvriendelijk(er) produceren, zonder dat de economie eronder lijdt, maar waar de economie juist van groeit. Het hoeft dus geen óf-óf situatie te zijn. Citaat:
|
07-12-2006, 18:01 | ||||||
Citaat:
Verder hebben we reden genoeg om aan Groenlinks te twijfelen. Naar hun standpunten over kernenergie en de hypotheekrenteaftrek hebben ze namelijk geen enkel onderzoek gedaan, want anders zou de wetenschap ze niet keihard tegenspreken. Citaat:
Het CO2 uitstoot argument vervalt dus. De enige die dan nog tegen kan zijn zijn mensen die een ander dus überhaupt het hebben van bezit misgunnen, oftewel afgunst. Zeg me alsjeblieft dat je daar niet onder valt en dat er dus niks mis mee is om een auto te bezitten, puur voor mobiliteit. Citaat:
Stel: Ik woon en werk in Gronigingen op fietsafstand, ook mijn ontspanning en vermaak blijft grootdeels binnen de stadsgrenzen. (werk in Groningen... ) Maar, mijn familie woont in Middelburg. Ik schaf een auto aan voor verjaardagen. Ik heb in dit hypothetische geval een grote familie en maak dus 15 ritjes per jaar naar familie. Reken zelf maar uit hoe dat zich verhoudt tot auto's van forensen. Van kopen om te rijden is geen sprake. (verder kopen mensen per definitie geen auto om mee te rijden, maar om hun mobiliteit te vergroten, maar die redenatiefout in je betoog even terzijde) Citaat:
Niet mee eens? Graag onderbouwing welke facetten van de marktwerking precies hebben geleid tot tekorten in geschoold personeel. Je bent nu in feite bezig de ene bewering met de andere te onderbouwen. Dat is een cirkelredenatie. Je zult eerst moeten aantonen dat de collectieve benadering per definitie even duur was geweest en al die misstanden had voorkomen. Citaat:
Cijfers, voetnoten, argumenten. Zonder dat is jouw verwijt net zo goed een slogan als iedere andere uitspraak.
07-12-2006, 18:15 | |||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
07-12-2006, 18:15 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 18:51 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 18:58 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 19:01 | ||
Citaat:
|
07-12-2006, 19:02 | ||
Citaat:
Overigens een grote, actieve overheid niet garant voor inkomensnivellering. Uit onderzoek van SCP blijkt dat vooral de minima en de rijksten het meest profiteren van de overeidsuitgaven. |
07-12-2006, 20:15 | |||||||||
Citaat:
Citaat:
De overheid moet dus terughoudend zijn met haar 'maakbaarheids'-beled. Maar wanneer de CO2-uitstoot zo nodig beperkt moet worden, dan is het beter om bepaalde aanpassingen gewoonweg te verplichten. Een goed voorbeeld daarvan is de roetfilter bij dieselmotoren. De overheid belast auto's zonder deze filters niet met extra belastingen, maar stelt het hebben van een dergelijke filter gewoonweg verplicht. Citaat:
Citaat:
Wanneer ik een alcoholische drank koop, betaal ik ook alleen tijdens de consumptie. Niet bij het binnenstappen van de slijter of supemarkt. Citaat:
Overigens bestaan de huidige problemen in de verpleeghuizen al een geruime tijd en al ver voor het aantreden van het eerste kabinet-Balkenende. Citaat:
Maar niet alleen bepaalde documenten, ook degenen die direct betrokken zijn bij de kerncentrale, bevestigen dat de veiligheid niet in het geding is. Uiteraard blijft er altijd een risico. Maar er dienen nu eenmaal afwegingen gemaakt te worden. Het gehele milieubeleid is een afweging. Wanneer de overheid zo nodig de CO2-uitstoot wil beperken, is het nemen van een risico betreffende kernenergie niet te voorkomen. Denken dat Nederland zichzelf kan voorzien met zon-, wind- en bio-industrie is voorlopig een illusie. Citaat:
Citaat:
|
07-12-2006, 20:45 | ||
Citaat:
www.boudewijndegroot.nl > 'Draai weer bij' > 'Picknick' > 'Liedtekst' > 'Prikkebeen' |
07-12-2006, 21:07 | |||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: