Oud 07-01-2007, 22:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:56 :
A omdat? B uiteraard, maar het is wel een oorzaak waarom allochtone jongeren geen stageplek kregen => achtergesteld raken C omdat? (wat betreft discriminatie stageplek)
Je weet net zo goed als ik dat weet dat dat je het aan het omdraaien bent.

De achterstand is geen gevolg van achterstelling. Achterstelling is het gevolg van achterstand met negatieve beeldvorming als resultaat.

Verder zit je ermee dat er totaal geen reden is om aan te nemen dat discriminatie dé oorzaak was.

Aan de andere kant sloeg ik ook Mark al eerder om de oren met de talrijke redenen waar het wel vandaan komt. Verkeerde instelling, gebrek aan netwerkt, gebrek aan aanpassing, te slechte opleiding, geen ervaring, etc etc.


Dus, leg ons maar eens uit waarom werkgevers dat allemaal maar op moeten vangen terwijl dat niet werkt en niks zal veranderen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Oud 07-01-2007, 22:24
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:57 :
Ik vind niet dat kinderen zichzelf moeten onderhouden. Taak van de parents.
Ik geloof simpelweg niet dat er geen geld voor is. Nederlandse kinderen die ouders met een uitkering hebben kunnen ook gewoon HBO gaan doen. Nu zie ik op straat "kansarme"marokkaantjes in bmw's rijden. Zo'n bmw 2e hand kun je zo 4 jaar voor studeren dus dit is echt totale onzin wat je roept. Ook mogen die kinderen best werken voor huin toekomst dat heb ik ook gedaan in Nederland is het normaal dat men zelf verantwoording neemt en niet alles bij zijn ouders, de overheid of wie dan ook neer legt. Verwacht men dat wel dan is Cuba, China of een andere communistische staat misschien een beter land om in te leven.
Oud 07-01-2007, 22:25
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 22:24 :
Verwacht men dat wel dan is Cuba, China of een andere communistische staat misschien een beter land om in te leven.
Je bent wel goed op de hoogte hè? China is wellicht nog kapitalistischer dan de VS, ze noemen het alleen anders.
Oud 07-01-2007, 22:29
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2007 @ 22:25 :
Je bent wel goed op de hoogte hè? China is wellicht nog kapitalistischer dan de VS, ze noemen het alleen anders.
China is nog steeds communistisch, men hoeft daar in veel mindere mate voor zichzelf te zorgen ze hebben daar gewoon staatsscholen waar je helemaal niets voor hoeft te betalen.
Dat China een overheid met winstoogmerk heeft is een ander verhaal.
Oud 07-01-2007, 22:31
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 22:29 :
China is nog steeds communistisch, men hoeft daar in veel mindere mate voor zichzelf te zorgen ze hebben daar gewoon staatsscholen waar je helemaal niets voor hoeft te betalen.
Dat China een overheid met winstoogmerk heeft is een ander verhaal.
Ja, staatsscholen hebben ze in de VS ook. Wat is je punt? China is gewoon niet communistisch, het lijkt er niet eens op.
Oud 07-01-2007, 22:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Mwo, die discussie is te slechten. Het is mogelijk om met niets het hoogste te halen in Nederland, maar dat vraagt wel dat iemand voor de rest geen misstappen maakt en zich bewust is van dat streven.

Helaas zijn er weinig mensen die werkelijk in staat zijn juiste prioriteiten te stellen in uitgaven, dat is op zich geen probleem, maar mist het aan inkomen, dan wordt dat belemmering.

Is dat probleem een probleem van de overheid? Dat is de vraag die we onszelf dan moeten stellen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 07-01-2007, 22:51
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 20:05 :
Ze wordt moe van je omdat je niet leest. Wat ze bedoeld is dat de autochtonen mensen die in de onderklasse zitten vaak niet beter kunnen omdat deze mensen een of andere handicap hebben, een minder hoog iq etc..
En daarna schrijft ze weer dat die autochtone mensen in de onderklase zitten, omdat ze lui zijn en hun kansen niet grijpen. Oh, ik lees wel goed. Maar lees jij ook goed? Ik noemde een aantal oorzaken daarvoor. Oorzaken die ook vaak in allochtonen gezinnen te vinden zijn. Maar men heeft alleen oren naar de allochtonen.

Citaat:
Naar verhouding zitten er veel meer allochtonen met een totaal andere cultuur dan de nederlandse in die onderklasse. Omdat het dus niet zo kan zijn dat mensen van de ene afkomst dommer zijn dan mensen van de andere afkomst is dus de enige logische verklaring dat er onder allochtonen met die cultuur veel mensen zijn die de aanwezige kansen in deze maatschappij gewoon niet grijpen.
Ja, naar verhouding zijn er meer allochtonen in die onderklasse. Maar zoals ik al aangaf, zijn problemen en oorzaken vaak hetzelfde. Daarom heeft het geen nut om speciaal voor die groep een aparte aanpak te nemen. Immers, je lost er niets mee op en die jongeren gaan nog minder meewerken, omdat ze gediscrimineerd worden.
Oud 07-01-2007, 22:58
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 22:02 :
Aan de andere kant sloeg ik ook Mark al eerder om de oren met de talrijke redenen waar het wel vandaan komt.
Oh, ik dacht dat je me 'neersabelde' met een 'genadeklap'?
Oud 07-01-2007, 23:44
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 21:59 :
Het is voor hun eigen toekomst. Een baantje hebben alle jongeren. Wat is er erg aan je eigen boeken betalen, in tegenstelling tot je eigen mobieltje en scooter en dure kleren en uitgaan?
Het staat gewoon vast dat als je ouders minder hebben het kind minder krijgt. Hier kan onvrede uit ontstaan.

Citaat:
juno schreef op 07-01-2007 @ 22:00 :
Het is natuurlijk een negatieve cirkel waar je je in bevind.
Oud 07-01-2007, 23:47
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 22:02 :
Je weet net zo goed als ik dat weet dat dat je het aan het omdraaien bent.

De achterstand is geen gevolg van achterstelling. Achterstelling is het gevolg van achterstand met negatieve beeldvorming als resultaat.
Wat betreft het vinden van stageplekken, kun je niet spreken over een achterstand

Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 22:02 :
Verder zit je ermee dat er totaal geen reden is om aan te nemen dat discriminatie dé oorzaak was.

Aan de andere kant sloeg ik ook Mark al eerder om de oren met de talrijke redenen waar het wel vandaan komt. Verkeerde instelling, gebrek aan netwerkt, gebrek aan aanpassing, te slechte opleiding, geen ervaring, etc etc.
Het is door diverse instanties vastgesteld dat discriminatie ook vaak een rol speelt. Die reden is er dus wel. Dus deze jongens de schuld geven van hun problemen, is te eenzijdig.


Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2007 @ 22:02 :
Dus, leg ons maar eens uit waarom werkgevers dat allemaal maar op moeten vangen terwijl dat niet werkt en niks zal veranderen.
En dan ga je er bij voorbaat al uit dat Marokkaanse jongens minder kunnen dan hun blonde soortgenoten? Kom nou.
Oud 07-01-2007, 23:49
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 22:24 :
Ik geloof simpelweg niet dat er geen geld voor is. Nederlandse kinderen die ouders met een uitkering hebben kunnen ook gewoon HBO gaan doen. Nu zie ik op straat "kansarme"marokkaantjes in bmw's rijden. Zo'n bmw 2e hand kun je zo 4 jaar voor studeren dus dit is echt totale onzin wat je roept. Ook mogen die kinderen best werken voor huin toekomst dat heb ik ook gedaan in Nederland is het normaal dat men zelf verantwoording neemt en niet alles bij zijn ouders, de overheid of wie dan ook neer legt. Verwacht men dat wel dan is Cuba, China of een andere communistische staat misschien een beter land om in te leven.
Ach jongen, het is altijd makkelijk praten.
Oud 07-01-2007, 23:50
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 07-01-2007 @ 22:51 :
En daarna schrijft ze weer dat die autochtone mensen in de onderklase zitten, omdat ze lui zijn en hun kansen niet grijpen. Oh, ik lees wel goed. Maar lees jij ook goed? Ik noemde een aantal oorzaken daarvoor. Oorzaken die ook vaak in allochtonen gezinnen te vinden zijn. Maar men heeft alleen oren naar de allochtonen.


Ja, naar verhouding zijn er meer allochtonen in die onderklasse. Maar zoals ik al aangaf, zijn problemen en oorzaken vaak hetzelfde. Daarom heeft het geen nut om speciaal voor die groep een aparte aanpak te nemen. Immers, je lost er niets mee op en die jongeren gaan nog minder meewerken, omdat ze gediscrimineerd worden.
Dus als de oorzaken onder allochtonen dezelfde zijn als die bij autochtonen dan zeg je dus in feite dat allochtonen naar verhouding dommer of luier zijn dan autochtone mensen want naar verhouding komen er meer allochtonen in de onderklasse terecht en de oorzaken zijn immers het zelfde. Ik denk dat jij niet goed zit bij linkse partijen hoor
Oud 07-01-2007, 23:51
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 23:49 :
Ach jongen, het is altijd makkelijk praten.
Ja, je gooit gewoon alles op discriminatie
Oud 07-01-2007, 23:54
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 23:50 :
Dus als de oorzaken onder allochtonen dezelfde zijn als die bij autochtonen dan zeg je dus in feite dat allochtonen naar verhouding dommer of luier zijn dan autochtone mensen want naar verhouding komen er meer allochtonen in de onderklasse terecht en de oorzaken zijn immers het zelfde. Ik denk dat jij niet goed zit bij linkse partijen hoor
Ja, want de enig denkbare oorzaak is domheid en luiheid natuurlijk!
Oud 07-01-2007, 23:58
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 23:51 :
Ja, je gooit gewoon alles op discriminatie
Goh, en dat terwijl ik speciaal voor jou een lijst met mogelijke oorzaken gegeven hebt, waarbij discriminatie maar een factor is (ik zeg niet eens dat deze groot is!).
Oud 07-01-2007, 23:59
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2007 @ 23:54 :
Ja, want de enig denkbare oorzaak is domheid en luiheid natuurlijk!
Als de oorzaken bij zovel autochtonen als allochtonen het zelfde liggen hoe kan het dan dat er meer allochtonen in de onderklassen belanden. Ik heb het al zo vaak gezegd: dit kan gewoon niet
Die oorzaken zijn helemaal niet het zelfde want als dat wel zo was dan waren die verhoudingen niet zo scheef en dan hadden we het nu niet over dit probleem gehad.
Oud 08-01-2007, 00:00
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 23:58 :
Goh, en dat terwijl ik speciaal voor jou een lijst met mogelijke oorzaken gegeven hebt, waarbij discriminatie maar een factor is (ik zeg niet eens dat deze groot is!).
En al die factoren kunnen dus niet zomaar opgelost en moeten toch echt vanuit deze mensen zelf komen. Eventueel met wat hulp hier en daar.
Oud 08-01-2007, 00:01
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:00 :
En al die factoren kunnen dus niet zomaar opgelost en moeten toch echt vanuit deze mensen zelf komen. Eventueel met wat hulp hier en daar.
Lekker makkelijk, om de schuld af te schuiven op de groep in kwestie, dit getuigt van gemakzucht.
Oud 08-01-2007, 00:07
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:01 :
Lekker makkelijk, om de schuld af te schuiven op de groep in kwestie, dit getuigt van gemakzucht.
Die discriminatie is er niet voor niets. Als ik zo'n gastje binnen zie lopen met zo'n laxe houding en die begint dan zo brutaal te praten dan heb ik meteen al zoiets van laat maar. Je geeft zelf al aan dat ze een soort straat cultuurtje hebben en daardoor zo worden. Is het dan niet aan die ouders om ze bij dat straat cultuurtje weg te houden?
Mijn ouders zagen er altijd heel erg op toe dat ik niet met de "verkeerde mensen" om ging, waarom doen allochtone ouders dat dan niet? Die kunnen hun kinderen toch ook gewoon van de straat houden? Als ik iets aan de hand had waar de politie voor moest komen dan had ik zo een groot probleem met me ouders dat zelfs het hele dorp niet groot genoeg was. Bij allochtonen schijnt dat niet uit te maken die hangen de volgende dag weer rustig op straat, waarom krijgen ze dan geen huisarrest ofzo?
Oud 08-01-2007, 00:08
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:07 :
Die discriminatie is er niet voor niets.
Oke je rechtvaardigt dus nu discriminatie .
Oud 08-01-2007, 00:14
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:08 :
Oke je rechtvaardigt dus nu discriminatie .
\
Discriminatie is onderscheid maken en ja ik pleit dus voor onderscheid maken. De ene groep heeft een andere aanpak nodig dan de andere. Zie de dingen in mijn post waar je niet op in gegaan bent.
Oud 08-01-2007, 00:17
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:14 :
\
Discriminatie is onderscheid maken en ja ik pleit dus voor onderscheid maken. De ene groep heeft een andere aanpak nodig dan de andere. Zie de dingen in mijn post waar je niet op in gegaan bent.
Je generaliseert, dus waarom zou ik erop ingaan? En als je ervoor pleit een hele groep anders aan te pakken, vererger je juist het probleem. Denk jij dat ik later mijn (allochtone) kinderen hier op zie groeien, als zij al op basis van hun etniciteit worden gediscrimineerd?

Verder gaat het om een klein percentage van een hele groep. Maarja die nuances kun jij nog niet maken .
Oud 08-01-2007, 00:25
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:17 :
Je generaliseert, dus waarom zou ik erop ingaan? En als je ervoor pleit een hele groep anders aan te pakken, vererger je juist het probleem. Denk jij dat ik later mijn (allochtone) kinderen hier op zie groeien, als zij al op basis van hun etniciteit worden gediscrimineerd?

Verder gaat het om een klein percentage van een hele groep. Maarja die nuances kun jij nog niet maken .
Onzin. Als in een bepaalde groep meer mensen ontsporen dan is daar een andere aanpak voor nodig. Deze aanpak kun je bijvoorbeeld bij de politie en jeugdzorg neer leggen. Wanneer een jongere met marokkaanse achtergrond in aanraking komt is de kans dat hij ontspoort nou eenmaal groter, de cijfers wijzen dat immers uit en je geeft zelf al aan dat veel marokkaanse ouders verwachten dat hun kinderen "op straat" opgevoed worden. De politie zou daarom dus in zo een geval direct in overleg moeten gaan met bureau jeugdzorg voor een passende oplossing en eventueel die ouders voorlichting geven over hoe je een kind in nederland opvoed en er uiteraard ook sancties aan verbinden als hun kinderen opnieuw in contact met de polite komen.
Oud 08-01-2007, 00:28
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:25 :
Onzin. Als in een bepaalde groep meer mensen ontsporen dan is daar een andere aanpak voor nodig. Deze aanpak kun je bijvoorbeeld bij de politie en jeugdzorg neer leggen. Wanneer een jongere met marokkaanse achtergrond in aanraking komt is de kans dat hij ontspoort nou eenmaal groter, de cijfers wijzen dat immers uit en je geeft zelf al aan dat veel marokkaanse ouders verwachten dat hun kinderen "op straat" opgevoed worden. De politie zou daarom dus in zo een geval direct in overleg moeten gaan met bureau jeugdzorg voor een passende oplossing en eventueel die ouders voorlichting geven over hoe je een kind in nederland opvoed en er uiteraard ook sancties aan verbinden als hun kinderen opnieuw in contact met de polite komen.
Eh, zou dit niet moeten gebeuren met alle kinderen die rottigheid uithalen?
Oud 08-01-2007, 00:32
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:28 :
Eh, zou dit niet moeten gebeuren met alle kinderen die rottigheid uithalen?
Nee, omdat nederlandse ouders hun kinderen toch echt wel hard aan pakken als oom agent voor de deur staat hoor.
Oud 08-01-2007, 00:32
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:32 :
Nee, omdat nederlandse ouders hun kinderen toch echt wel hard aan pakken als oom agent voor de deur staat hoor.
Wederom generaliseer je. Goh tis wel duidelijk dat je uit een dorp komt heh?
Oud 08-01-2007, 00:36
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:32 :
Wederom generaliseer je. Goh tis wel duidelijk dat je uit een dorp komt heh?
Ben je nu zelf niet hard bezig met generaliseren?
Ik heb overigens niet altijd in een dorp gewoond. De rede dat wij in een dorp zijn gaan wonen was dat onze vorige buurt (in een stad) niet echt meer veilig was en je direct gevaar liep wanneer je de arabische voertaal daar niet sprak. Tevens hadden we op 15 minuten afstand fietsen de grootste moskee van europa dus ga mij niet vertellen dat ik er niets van weet.
Oud 08-01-2007, 00:40
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:36 :
Ben je nu zelf niet hard bezig met generaliseren?
Ik heb overigens niet altijd in een dorp gewoond. De rede dat wij in een dorp zijn gaan wonen was dat onze vorige buurt (in een stad) niet echt meer veilig was en je direct gevaar liep wanneer je de arabische voertaal daar niet sprak. Tevens hadden we op 15 minuten afstand fietsen de grootste moskee van europa dus ga mij niet vertellen dat ik er niets van weet.
Liep je echt gevaar

Geeft je nog steeds niet het recht te generaliseren, dorpeling
Oud 08-01-2007, 00:46
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:40 :
Liep je echt gevaar

Geeft je nog steeds niet het recht te generaliseren, dorpeling
Moeder werd bedrijgt en voor hoer uitgemaakt. Zusje was aangerand en met een mes aangevallen. Ja, je liep daar als nederlander, of in mijn geval nederlander van joodse afkomst gevaar.
Oud 08-01-2007, 00:49
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:46 :
Moeder werd bedrijgt en voor hoer uitgemaakt. Zusje was aangerand en met een mes aangevallen. Ja, je liep daar als nederlander, of in mijn geval nederlander van joodse afkomst gevaar.
Nou, dat had vast niks te maken met je attitude.
Oud 08-01-2007, 00:52
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-01-2007 @ 00:49 :
Nou, dat had vast niks te maken met je attitude.
Nee, die was alleen naar buiten gaan wanneer noodzakelijk. Ik zou zeggen ga zelfs eens naar de wijk poelenburg in zaandam vooral jongens met lang haar zijn daar erg populair om in elkaar te slaan. Maar goed zullen we eens terug on topic gaan?
Oud 08-01-2007, 00:52
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:46 :
Moeder werd bedrijgt en voor hoer uitgemaakt. Zusje was aangerand en met een mes aangevallen. Ja, je liep daar als nederlander, of in mijn geval nederlander van joodse afkomst gevaar.
Mijn moeder wordt ook vaak uitgescholden omdat ze een hoofddoek draagt. Mijn broertje is door een surinaamse jongen bedreigd met een mes. Ja tis shitty, maar je moet nuchter en redelijk blijven .
Oud 08-01-2007, 00:55
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 00:52 :
Mijn moeder wordt ook vaak uitgescholden omdat ze een hoofddoek draagt. Mijn broertje is door een surinaamse jongen bedreigd met een mes. Ja tis shitty, maar je moet nuchter en redelijk blijven .
Ik blijf ook wel nuchter en redelijk. Ik denk ook niet dat ik er racistisch door ben geworden ofzo ik heb een surinaamse vriendin en ga vaak stappen met een marokkaanse maat die overigens het zelfde denk als mij over de hang-marokkaantjes. Het vreemde is overigens dat wanneer hij ze aanspreekt over hun gedrag ze blijkbaar wel respekt voor hem hebben.
Oud 08-01-2007, 01:16
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 00:55 :
Ik blijf ook wel nuchter en redelijk. Ik denk ook niet dat ik er racistisch door ben geworden ofzo ik heb een surinaamse vriendin en ga vaak stappen met een marokkaanse maat die overigens het zelfde denk als mij over de hang-marokkaantjes. Het vreemde is overigens dat wanneer hij ze aanspreekt over hun gedrag ze blijkbaar wel respekt voor hem hebben.
Oke, als je nu eens wat minder generaliseert, ben je helemaal cool

Overigens is het met dat laatste dat je vriend nou eenmaal op dezelfde golflengte zit als die marokkaanse hangjongeren. Ik krijg meestal ook geen grote bek alsk allochtone jongentjes hun plaats wijs.
Oud 08-01-2007, 01:20
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
ijscoman schreef op 07-01-2007 @ 23:50 :
Dus als de oorzaken onder allochtonen dezelfde zijn als die bij autochtonen dan zeg je dus in feite dat allochtonen naar verhouding dommer of luier zijn dan autochtone mensen want naar verhouding komen er meer allochtonen in de onderklasse terecht en de oorzaken zijn immers het zelfde. Ik denk dat jij niet goed zit bij linkse partijen hoor
Ik denk dat jij geen dingen moet lezen die er niet staan.

Immers: ik zei dat er naar verhouding meer allochtonen zijn in de onderklasse, die kampen met dezelfde situatie als autochtone jongeren. Hoezo houdt dat in dat allochtonen dommer of luier zouden zijn? Nonsens dus.
Oud 08-01-2007, 11:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 23:47 :
Het is door diverse instanties vastgesteld dat discriminatie ook vaak een rol speelt. Die reden is er dus wel. Dus deze jongens de schuld geven van hun problemen, is te eenzijdig.
Maar dat kan geen verklaring geven voor lagere participatie en opleidingscijfers.

Die lijken me samen met criminaliteit en de polarisatie door tegendiscriminatie van autochtonen (omvang wordt geschat rond 200.000 gevallen per jaar aldus NRC Next en enkele tijdschriften) het grootste probleem.
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 23:47 :
En dan ga je er bij voorbaat al uit dat Marokkaanse jongens minder kunnen dan hun blonde soortgenoten? Kom nou.
Niet bij voorbaat. Statistisch gezien is er echter wel een grote kans van.

Waar komt dat door en hoe het op te lossen, dat is de vraag.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2007, 15:39
ijscoman
Avatar van ijscoman
ijscoman is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 01:16 :
Oke, als je nu eens wat minder generaliseert, ben je helemaal cool

Overigens is het met dat laatste dat je vriend nou eenmaal op dezelfde golflengte zit als die marokkaanse hangjongeren. Ik krijg meestal ook geen grote bek alsk allochtone jongentjes hun plaats wijs.
Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Van nederlanders nemen ze dus niet zo snel iets aan maar wel van mensen uit hun eigen cultuur, dit is dus de reden waarom deze jongeren toch een iets andere aanpak nodig hebben.
Oud 08-01-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 11:47 :
Maar dat kan geen verklaring geven voor lagere participatie en opleidingscijfers.

Die lijken me samen met criminaliteit en de polarisatie door tegendiscriminatie van autochtonen (omvang wordt geschat rond 200.000 gevallen per jaar aldus NRC Next en enkele tijdschriften) het grootste probleem.
wat bedoel je met polarisatie door tegendiscriminatie ?

Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 11:47 :
Niet bij voorbaat. Statistisch gezien is er echter wel een grote kans van.
Ohja volgens welke bron?

Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 11:47 :
Waar komt dat door en hoe het op te lossen, dat is de vraag.
Werkgevers moeten integreren, immers integratie komt van 2 kanten
Oud 08-01-2007, 17:55
Verwijderd
Citaat:
ijscoman schreef op 08-01-2007 @ 15:39 :
Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel te zeggen. Van nederlanders nemen ze dus niet zo snel iets aan maar wel van mensen uit hun eigen cultuur, dit is dus de reden waarom deze jongeren toch een iets andere aanpak nodig hebben.
Het hebben van dezelfde golflengte =/= cultuur.

Ik heb geen 'Antiliaanse' cultuur, maar ik weet net zo goed respect te dwingen van deze hangjongeren. Het gaat erom op wat voor een manier je iemand benaderd.
Oud 08-01-2007, 18:57
juno
Avatar van juno
juno is offline
Mag jij me uitleggen hoe.

Niet dat ik ze ooit tegenkom, maar goed, dat heeft meer te maken met de plaatsen waar ik wel en niet kom.
Oud 08-01-2007, 21:28
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
juno schreef op 08-01-2007 @ 18:57 :
Niet dat ik ze ooit tegenkom, maar goed, dat heeft meer te maken met de plaatsen waar ik wel en niet kom.
Dat zal de reden zijn van je totaal verkeerde beeld van het fenomeen.
Oud 08-01-2007, 21:35
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 08-01-2007 @ 18:57 :
Mag jij me uitleggen hoe.
Ik ben geen expert. Maar ik zwijg nooit als ik zie dat men aan het klooien is.
Oud 08-01-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 07-01-2007 @ 21:18 :
@T_ID
Ik vraag om bronnen, als jij beweringen doet zonder bron, zijn deze onbetrouwbaar. Verder is het duidelijk dat cultuur lang niet de enige factor is, waarom sommige jongeren de mist in gaan.

Dus kom maar met bronnen die

a) ondersteunen dat alleen Antiliaanse criminelen mobiel zijn en andere groepen niet

en

b) die laten zien dat cultuur de oorzaak is van iemand zijn achtergestelde positie.

Oud 08-01-2007, 22:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Vragen naar de bekende weg. Kennelijk nogal populair.

"Nederland legt de komende jaren persoonsgegevens van alle overlastgevende en criminele Antilliaanse jongeren vast in een aparte databank. De 21 gemeenten waar veel Antillianen wonen, hadden om zo'n index gevraagd om onderling beter informatie over de jongeren te kunnen uitwisselen.[...]
Het ministerie van Justitie liet dinsdag weten dat de index specifiek voor Antilliaanse risicojongeren is gemaakt, omdat die 'tamelijk mobiel' zijn en zich niet altijd laten inschrijven in het bevolkingsregister. Uit de index moet bijvoorbeeld blijken of een jongere ook in een andere gemeente bekend is."
http://www.ad.nl/binnenland/article923054.ece


Aan jou is het nu om te bewijzen dat al die 21 gemeenten zich maar wat inbeelden en zaken verzinnen.

Verder doe je er goed aan mijn posts nog eens te lezen. Ik stel nergens dat cultuur een direct factor in de achtergestelde positie is. Problemen die uit de cultuur voort komen echter, en met name de aanpassingsproblemen, zorgen echter voor de achterstand in onderwijsgraad, taal, en onderwijs op zich.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2007, 22:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 22:56 :
Vragen naar de bekende weg. Kennelijk nogal populair.

"Nederland legt de komende jaren persoonsgegevens van alle overlastgevende en criminele Antilliaanse jongeren vast in een aparte databank. De 21 gemeenten waar veel Antillianen wonen, hadden om zo'n index gevraagd om onderling beter informatie over de jongeren te kunnen uitwisselen.[...]
Het ministerie van Justitie liet dinsdag weten dat de index specifiek voor Antilliaanse risicojongeren is gemaakt, omdat die 'tamelijk mobiel' zijn en zich niet altijd laten inschrijven in het bevolkingsregister. Uit de index moet bijvoorbeeld blijken of een jongere ook in een andere gemeente bekend is."
http://www.ad.nl/binnenland/article923054.ece


Aan jou is het nu om te bewijzen dat al die 21 gemeenten zich maar wat inbeelden en zaken verzinnen.
Waar zijn de jeugdwerkers, politieagenten en alle andere mensen die ervaringen hebben dan? We weten dondersgoed dat beleid zo gekleurd als de pest is? Beantwoord verder alsnog mijn vragen niet, die jij wel als waar aanneemt?
Oud 08-01-2007, 22:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 22:57 :
Waar zijn de jeugdwerkers, politieagenten en alle andere mensen die ervaringen hebben dan?
Wie heeft een gemeente in dienst op dit vlak? Toch niet heel toevallig jeugdwerkers en politiemensen?
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 22:57 :
We weten dondersgoed dat beleid zo gekleurd als de pest is?
Aan jou om dat te bewijzen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 22:59 :
Wie heeft een gemeente in dienst op dit vlak? Toch niet heel toevallig jeugdwerkers en politiemensen?
Ik vroeg je om bronnen die dit bevestigde? Want jij verzint er blijkbaar diverse personen bij, terwijl het alleen gaat om 'gemeenten' die erom hebben gevraagd,

Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 22:59 :
Aan jou om dat te bewijzen.
Neejoh, beleid is zo ontzettend objectief. We kunnen het niet oneens zijn met ambtenaren, immers ze zijn alwetend en objectief.
Oud 08-01-2007, 23:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:08 :
Neejoh, beleid is zo ontzettend objectief. We kunnen het niet oneens zijn met ambtenaren, immers ze zijn alwetend en objectief.
Nou, als jij wilt betogen dat die database ontsproten is aan pure discriminatie en dat er geen nuttig doel is, dan moet het met 21 gemeenten welhaast de spreekwoordelijke joodse samenzwering zijn voordat er een andere oorzaak gevonden kan worden.

Antiliaanse criminele jongeren zijn mobieler dan normaal. Dat hindert de normale aanpak. Daarom is een speciale databank nodig.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 08-01-2007, 23:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-01-2007 @ 23:10 :
Nou, als jij wilt betogen dat die database ontsproten is aan pure discriminatie en dat er geen nuttig doel is, dan moet het met 21 gemeenten welhaast de spreekwoordelijke joodse samenzwering zijn voordat er een andere oorzaak gevonden kan worden.

Antiliaanse criminele jongeren zijn mobieler dan normaal. Dat hindert de normale aanpak. Daarom is een speciale databank nodig.
Dus alles wat ambtenaren zeggen, neem jij meteen voor waar aan? Oke interresant, wetenschappelijke bronnen zijn dus niet nodig, we hebben ambtenaren die alles bepalen?
Oud 08-01-2007, 23:26
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:15 :
Dus alles wat ambtenaren zeggen, neem jij meteen voor waar aan?
Als het gaat om de collectieve ervaring van ervaringsdeskundigen in 21 gemeenten (we praten dan waarschijnlijk over honderden mensen die dit verschijnsel tegenkomen in hun werk) dan is dat wel degelijk betrouwbaar.

Voordat het omgezet zal worden in een beleid, zoals nu gebeurd is, gaat het echter ook nog door de controle van het ministerie, die checken of iets zo is, hoe dat zo is, en waarom, en die stellen op basis daarvan een aanpak samen.

Dat hele traject acht ik wel degelijk betrouwbaar.
Citaat:
Kenjirro schreef op 08-01-2007 @ 23:15 :
Oke interresant, wetenschappelijke bronnen zijn dus niet nodig, we hebben ambtenaren die alles bepalen?
Als die het tegendeel beweren zal er ook zeker heroverweging plaats moeten vinden. Mocht jij die kunnen leveren, graag, tot die tijd ga ik echter mee met wat via andere wegen bewezen is, zoals hierboven.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Ik blijf ze graag zien
pppppp
4 07-11-2016 06:22
Software & Hardware [Opslag] Beste oplossing mbt betrouwbaarheid
]{ing
5 14-10-2007 14:38
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Hoeveelheid opgeloste zouten in mineraalwater
MC Bobie
5 01-06-2005 18:37
Liefde & Relatie ik zie hem graag maar kan het niet zeggen..help?
miss kittie
7 14-07-2003 18:48
Liefde & Relatie Weet iemand een oplossing?
Tsoenami
8 10-04-2003 16:53
Huiswerkvragen: Exacte vakken algebraïsch oplossen van een sinusformule
GoRäikkönen!!!
2 19-06-2002 19:46


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.