Advertentie | |
|
16-09-2002, 16:43 | |
Roken verbieden??? Krijg de tering verdomme. Ik rook al jaren en het enige dat de waarschuwingen op pakjes peuken (ik kijk geen tv) teweeg hebben gebracht is dat ik continu van merk verwissel omdat ik me dood erger aan die gigantische witte blokken op me pakje "roken kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood". De kans lijkt me groter dat iemand een hartaanval krijgt van de af en toe veel te lompe teksten op pakjes peuken dan dattie daadwerkelijk aan roken dood gaat.
|
16-09-2002, 17:03 | |
Mensen mogen van mij best roken, zolang ze het maar op hun eigen terein doen. Ik vind het acosiaal dat mensen overal hun peuk neergooien en de grondbeheerder kan dat weer fijn schoonmaken. Ik ga toch ook niet in iemands kamer m'n kauwgom op de grond spugen.
En die reclames werken toch niet. Als iemand wil roken, dan doet die dat ook. Alleen het is zo jammer dat sommige rokers geen rekening houdt met niet-rokers.
16-09-2002, 23:40 | |
Ik vind die spotjes altijd wel grappig maar ik denk niet dat ze werken. Waar ik echt 100% voor ben is dat ze die anti-rookspotjes die ze in Frankrijk hebben uitgezonden ook in Nederland gaan uitzenden. Ik weet niet of jullie t gehoord hebben:
De ene dag was er een radio'reclame' waarin gezegd werd dat er een levensgevaarlijk product op de markt was, waarin die en die en die stof zou zitten (welke ze precies zeiden weet ik niet, ik rook niet ) iig een gevaar voor de gezondheid. Na veel telefoontjes van verontruste Fransen werd de dag erop bekend gemaakt om welk product het ging: de sigaret. Dit vind ik nou echt goed, okee, het is misschien wat hard, maar beter dan al die softe spotjes die hier te zien/horen zijn. Dit zet mensen echt aant denken! |
17-09-2002, 12:19 | |
Die spotjes hebben geen nut, iedereen weet zo langzamerhand wel dat roken slecht is .. en die teksten op pakjes sigaretten, mja, die kunnen ze ook wel op een zak patat of i.d gaan zetten
In Canada mag je trouwens bijna nergens roken; niet in restaurants of café's, alleen nog maar buiten .. en das wel oke, vind ik .. zo hebben weinig niet rokers er nog last van
17-09-2002, 14:50 | |
hmm die klote-spotjes werken alleen maar averechts, ik ben pas gestopt met roken, maar als ik zo'n spotje zie krijg ik gewoon de neiging om een peuk te pakken gewoon om die klootzakken een hak te zetten..
maar tja ik denk gewoon dat je moet laten zien WAAROM roken zo slecht voor je is wat het precies met je doet, dus niet met die dreigende teksten van ROKEN IS DODELIJK,BEGIN ER NIET AAN op pakjes want daar heb je geen HOL aan. Maar gewoon voorlichtingsfilms: mensen intervieuwen die kanker hebben door roken, of die er ernstig ziek door zijn geworden.. En ook goede voorbeelden zijn die spotjes van die stervende marlboro kerel. en vroeger hadden ze ook altijd wel een goed spotje over zo'n jong meisje die een sigaret opsteekt en bij elke heis een stuk ouder en lelijker wordt..
20-09-2002, 08:49 | ||
Citaat:
|
20-09-2002, 11:17 | ||
Citaat:
Net alsof je het zelf proeft.... en ook tijdens eten... bah. mijn eten smaakt dan meteen niet meer. Maar goed........ on-topic: vind die reclames maar stom. Denk niet dat het uitmaakt. En al dat gedrag dat die niet-rokers doen, getuigt mi vaak aan een gebrek aan moraal (behalve dan die van de tattoo misschien). Alsof je asociaal gedragen beter is dan roken..... |
20-09-2002, 11:21 | ||
Citaat:
Enfin, rokers beseffen vaak niet wat ze veroorzaken. Maartja.... de jellikliniek zegt niet voor niets dat heroine en nicotine de twee zwaarste drugs zijn. Men is doodsbang voor heroine en haar verslaving, maar nicotine schijnt een maatschappelijk geaccepteerde drug te zijn. stelletje junkies! ik lach me rot dat je je lichaam zo afhankelijk laat maken mwuahaha (sorry,.... beetje in een sarcastische bui; maar tja dat krijg je als je steeds meer last van de rook begint te krijgen) |
20-09-2002, 16:37 | |
Het is goed dat de media in plaats van het roken te stimuleren (zoals in veel programma;s en videoclips gebeurt) nu eens een anti-rook campagne voert. Roken levert een vervelende stank op die iemands voorkomen erg onprettig maakt; de omgeving van deze persoon ruikt onprettig; en soms beginnen hele wijken of ruimtes ook al te stinken naar die vieze walm, waarvan ik me afvraag of rokers hiervan beuwst zijn of dat ze daar mee zitten.
Ik heb begrpen dat MTV het aantal clips met geweld en seks overdag wil gaan minderen, laten ze dan ook om die tijd geen clips meer zien die aanzetten tot roken omdat de populaire, veel oudere, superhelden ook roken. Kinderen beginnen steeds vroeger aan roken en andere dingen die eigenlijk niet voor hun leeftijd zijn omdat pophelden en oudere vrienden/famileileden die ook de helden imiteren dat ook doen. Ik zou niet weten waarom je anders zou roken; want lekker is het volgens mij voor niemand; het is een beetje meedoen en het kan misschien een makkelijke uitvlucht zijn voor mensen die erg stressgevoelig zijn en met roken een rustpunt hopen te vinden. Ik ben wel voor een anti-rook campagne op TV. Orginele naam voor een mogelijke presentator; Danny Rook? De waarschuwingen op de pakjes zijn iig al een goed initatief al betwijfel ik of het werkt omdat de merknaam toch nog goed zichtbaar is en men daar naar kijkt; als de klant de tekst niet intresseert leest hij het ook niet; hij weet immers, zoals is duidelijk gemaakt via diverse media uitingen, dat het gaat om een tekst die hem van zijn verslaving cq liefhebberij moet afbrengen en de echte roker zal dat geen barst intresseren omdat die daar lak aanzalhebben en stug doorroken.
Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 16:39. |
20-09-2002, 16:53 | ||
Citaat:
REIE
20-09-2002, 21:58 | |
Ik wens alle rokers een soort van rook allergie toe...
Zet mij 10 minuten in een kamer met rokers, en ik krijg na 5-10 minuten et zó benauwd dat ik denk dattik zowat doodga...en ik hoest me nog dágen te pletter...en alleen maar omdat dr een paar mesnen een 'lekker' sigarettje willen roken... En als e dr wat van zegt mot je je niet zo aanstellen...en vinden ze je irritant enzo...
23-09-2002, 14:28 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
23-09-2002, 14:57 | |
ook zo belachelijk. mijn pik was al klein voordat ik rookte. slaat nergens op. ik ben ook uit weloverwogen redenen begonnen met roken. ik ga toch dood, wil niet lang leven en hou van dingen die slecht voor me zijn. mijn stukje nihilisme en hedonisme.
maar ik respecteer wel de ruimte voor andere mensen die niet van rook houden. ik dwing je niet om te roken, dwing mij dan ook niet om te stoppen. Laatst gewijzigd op 23-09-2002 om 15:00. |
23-09-2002, 18:41 | ||
Citaat:
|
23-09-2002, 19:09 | |
Ook zo'n domme reclame is dat mensen die roken een kleine pik hebben, ik rook dan wel nie maar ik vind het maar dom. En ook van die breeje gasten die gewoon lekker rustig aan het biljarten zijn en vervolgens door van die irritante nietrokers worden verjaagd, slaat gewoon nergens op.
23-09-2002, 19:57 | |
budget Philip Morris voor reclame: miljarden
budget Philip Morris voor anti rook campagne: miljoenen zolang tabaksbedrijven antie-rook spotjes financieren moeten we twee keer nadenken of de spotjes de jeugd niet juist tot roken aanzet voordat we ze uitzenden ZE GAAN TOCH GEEN GELD UITGEVEN OM MINDER TE VERKOPEN |
23-09-2002, 23:55 | |
*zucht*
Rokers zijn toch stom, ze maken zich afhankelijk, irriteren anderen met hun gerook.. LAAT ZE ROKEN DAN! Kijk toe hoe ze rochelend aan een enge ziekte sterven! Ha! Wraak voor de stomme rokers, hadden ze maar niet moeten roken! [ONTOPIC] Die spotjes nu op TV werken niet. Ze zijn flink vermakelijk, maar werken niet. Waarom niet? Omdat er ook mensen zijn die () roken lekker vinden! En die vinden het niet erg om een aantal jaren dementerend in een verzorgingshuis te missen[/ONTOPIC]
26-09-2002, 18:19 | |
Wat intereseert het nou of iemand wel of nie rookt? als die persoon het toch lekker vind? snoep is ook lekker maar te veel is slecht, ga ik toch geen reclamedinges make van anti-snoep??
t is toch iedereen zn eige leve? waarom gaat iedereen er dan zo moeilijk over doen? maar ja
27-09-2002, 15:14 | ||
Citaat:
(* vul hier een willekeurige enge ziekte in)
28-09-2002, 13:38 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens ook bij die "cool pose" reclame lach ik me rot. Ik zou op straat zulke kinderen spontaan uitlachen. btw www.us.nl doet het niet |
02-10-2002, 12:13 | ||
Citaat:
en astmapatienten: ik ken het gevoel van datzelfde rookhok van 4 bij 4 op het vliegveld in helsinki waar 25 mensen in staan te roken. oioioi |
14-10-2002, 21:26 | |
Dat roken niet goed is weet iedereen, maar ik vind roken niet erg mits je hetniet te erg ont maakt (1 of 2 pakjes per dag vindik echt heel veel) Als je heel je levenlang 1 pakje per week rookt ga je misshien 5 jaar eerder dood. Maar wat is nu belangrijker kwaliteit of kwantiteit. Niet dat rokenzoveel kwaliteit heeft maar als iemand door roken van zijn leven geniet, laat m toch lekker.
|
15-10-2002, 10:31 | ||
Citaat:
15-10-2002, 14:14 | |
t schijnt dat het als je uit gaat, de rook die je binnenkrijgt 8 keer schadelijker was dan anders ofzo
naja iig is de beste manier om roken te stoppen, de hele tabaksindustrie oprollen....maja dat gebeurt toch nooit oja, of ze moeten het verbieden om overal behalve thuis te roken
15-10-2002, 15:24 | ||
Citaat:
|
15-10-2002, 16:05 | ||
Citaat:
had me voor genomen me niet te veel te bemoeien met dit topic, maar kon het tóch niet laten...
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israel versus Hezbollah deel III Verwijderd | 500 | 27-07-2006 14:34 | |
De Kantine |
[gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II Machiavelli | 500 | 28-09-2004 21:34 | |
Drugs & Alcohol |
Drank&alcohol= alleen maar plezier hebben. Verwijderd | 49 | 24-12-2003 19:33 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik ben tegen ROKEN! PsychoBoy | 158 | 25-12-2002 00:34 |