Advertentie | |
|
29-05-2007, 22:51 | ||
Citaat:
|
29-05-2007, 23:33 | ||
Citaat:
En ontopic, ja, ik ken drie mensen die erheen gingen. Slechts eentje daarvan zou ik enig talent toedichten, maar de reden dat hij faalde was dan ook drugsgebruik in plaats van zijn inzet.
30-05-2007, 21:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Je koopt op het Luzac je diploma niet. Je koopt er discipline. Eenmaal weg, vervalt die discipline. Vandaar dat zoveel Luzac'ers na hun school er weinig van bakken. En voor velen is de financiële prikkel er natuurlijk niet genoeg. Dat wel. Laatst gewijzigd op 30-05-2007 om 21:22. |
31-05-2007, 02:30 | ||
Citaat:
31-05-2007, 14:31 | ||
Citaat:
31-05-2007, 15:00 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
31-05-2007, 20:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
01-06-2007, 04:05 | ||
Citaat:
02-06-2007, 10:56 | ||||||
Citaat:
Citaat:
Ik ben zelf al redelijk erg, maar wat daar rondliep was werkelijk bedroevend. Allemaal mensen die je Lacoste shirtje bekijken, na 5 minuten tot de conclusie komen dat het nep is, en daarom niet meer met je willen praten. En overigens was het shirtje nog een origineel ook [/QUOTE] Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
02-06-2007, 18:31 | ||||
Citaat:
Citaat:
Als of de kwaliteit van het huidige onderwijs zou beteren, of er meer scholen zoals het Luzac zouden zijn in de (voor meer mensen) betaalbare variant, zou waarschijnlijk ook niet 60% van alle scholieren op het VMBO eindigen. Het probleem is nu vaak dat scholieren wel willend zijn, maar simpelweg de mogelijkheden niet hebben. Citaat:
04-06-2007, 13:20 | ||
Citaat:
Je krijgt gewoon tegemoetkoming scholieren, vanaf 18 jaar.
04-06-2007, 23:11 | ||
Citaat:
Dus ik zou ze even nogmaals bellen en aangeven dat de tweede reden inderdaad een beetje raar is en de eerste reden best ontweken kan worden omdat er vaker les gegeven wordt aan 17 jarigen. |
05-06-2007, 09:38 | ||
Citaat:
Als ik van 9 tot 3 les heb, dan heb ik ongeveer 5 lesuren achter de rug en ben ik gewoon huiswerk-vrij. Juist omdat ik ALLES al op school maak. Alleen periode 3 is op bijv. het Luzac erg druk omdat je niet alleen al je P.O.'s (dat waren er in mijn geval 9) in een krappe 8 weken af moet hebben, maar in diezelfde periode een profielwerkstuk in elkaar dient te zetten, en ook nog normale lessen hebt. Dan nog is 24/7 blokken echt onzin.
05-06-2007, 10:28 | ||
Citaat:
Mijn vorige school had 2 vertrouwenspersonen op 1500 leerlingen, het luzac heeft 2 vertrouwenspersonen op 130 leerlingen. En zo zou ik nog heel wat andere voorbeeldjes kunnen geven.
05-06-2007, 10:51 | ||
Citaat:
|
05-06-2007, 11:44 | ||
Citaat:
Waar ik op school zat was het overgrote merendeel van de Luzac klanten een geboren faler met een pappa en mama die hen wel ergens in zouden kopen. Voor zover ik die mensen heb kunnen volgen nadat ze van school gingen (of getrapt werden) is die attitude ook niet echt veranderd. Andere uitzonderingen bestaan natuurlijk zoals je het al beschrijfd, maar naar het Luzac gaan omdat het anders niet lukt is een recept voor rampen. Eerst omdat de attitude niet hoeft te veranderen, ten tweede omdat je met "2004-2007 Middelbare school X, 2007-2008 Luzac College" feitelijk op je CV zet 'hallo, ik heb totaal geen discipline en kan niet zelfstandig werken'. Tenzij je later verbetering laat zien op papier blijft het tegen je werken lijkt me.
05-06-2007, 22:45 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ook niet zo dat zij ontzettend 'zoveel meer' bijles krijgen dan normaal. Dat verschilt per persoon. Zo kreeg ik geen enkele bijles, terwijl anderen dat wel kregen. Volgens mij is deze situatie analoog aan die op 'regulier' onderwijs. Hét grote verschil is wel dat je kleinschaliger en meer op je persoonlijke situatie gericht onderwijs krijgt. Bij Luzacleerlingen betekent dat in veel gevallen dat er ook discipline wordt toegepast - iets dat 'regulier' onderwijs niet kan bieden. Discipline betekent in dit geval niet dat leraren alles voorkauwen. Nee, je moet het nog steeds zelf doen - net als alle andere leerlingen van Nederland. Citaat:
En verder, een 'scenario voor rampen' is het natuurlijk niet. Dat een leerling geen discipline heeft na het afronden van Luzac, kun je het Luzac niet aanrekenen. Het Luzac stelt niet als doel om je discipline bij te brengen. Het enige doel is dat je je diploma haalt. Dat is waar ouders voor betalen. Het legt discpline op, maar geeft geen cursus discipline of iets dergelijks. Discipline bijbrengen is wel een zaak van de ouders - en in mindere mate van de 'reguliere' school waarop de leerling eerst heeft gezeten. Laatst gewijzigd op 05-06-2007 om 22:47. |
06-06-2007, 09:49 | ||
Citaat:
12-06-2007, 12:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: @Anoniemm: Een nichtje van mij heeft geprobeerd nadat ze in 5vwo was blijven zitten 5 en 6 in één jaar te doen op het Luzac. Ze is gezakt. Wat ik wil zeggen: het Luzac pocht met zijn succesvehalen, maar bedenk je wel dat het dus geen slagingsgarantie is.... |
17-06-2007, 10:09 | ||
Citaat:
|
20-06-2007, 20:20 | ||
Citaat:
22-06-2007, 23:05 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-06-2007, 21:59 | ||
Citaat:
kan iemand mij trouwens vetrellen of ze daar nou ook een gymnasium hebben of alleen een atheneum??? |
28-06-2007, 23:47 | ||
Citaat:
09-07-2007, 23:26 | ||
Citaat:
een schooljaar op luzac kost je rond 16 a 17.000 euro inclusief boeken, dit is voor een voltijd opleiding. En het is soieso het eindexamen jaar want op het Luzac doe je de laaste 2 jaar in een. Ik heb afgelopen jaar Luzac College Havo 4/5 gedaan, en het is vooral tot je eerste SE week hard werken want dan sluit je alle vakken van Havo 4 af. Een vriend van mij heeft wel zijn gymnasium gehaald op het luzac, maar dit omdat hij het voorgaande jaar al zijn gymnasium diploma had gehaald, maar op Luzac gemiddeld een 8 kwam halen voor de studie geneeskunde. (is trouwens gelukt op het Luzac) En aan iedereen die zegt dat je een diploma koopt, loop eens een weekje mee op het luzac en oordeel zelf, inplaats van zo zwart wit je mening te roepen!!! Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 12:12. |
19-07-2007, 13:21 | ||
Citaat:
19-07-2007, 19:45 | ||
Citaat:
|
24-07-2007, 18:11 | ||
Citaat:
Dan koop je je diploma toch? Je betaalt voor die extra aandacht, discipline en het strak houden. Op een 'normale' school zou je dat niet krijgen, en dus niet slagen. Het is gewoon een 'afvalputje' waar ze toch nog het afval proberen te recyclen, meer niet. Uitgezonderd de gevallen die school een tijd hebben gemist door redenen die buiten hun zelf liggen. Tsja, dan kom je opeens in de echte wereld. Je diploma is dan dus weinig waard. Een 'normaal' diploma betekent (of zou iig moeten betekenen) dat je het daar wel redt omdat je geleerd hebt om zelfredzaamte zijn. En ja, door de slechte stand van het onderwijs moet je dat wel leren, wil je slagen. Ik heb er gekeken, en het was werkelijk niks voor mij. Ook het idee van privaat onderwijs vind ik werkelijk krankzinnig. Ga je inzetten voor beter onderwijs ofzo! [/QUOTE] Ik vind eigenlijk dat dit wel een beetje oppervlakkig is.. Het middelbare onderwijs wordt afgestemd op 60+% van de mensen. Over het algemeen haalt de overgrote meerderheid het diploma via een gewone middelbare school. Zoals het ook "gewoon" hoort. Er zijn ook kinderen die dit niet kunnen of gebrekkig zouden kunnen omdat ze niet bij die 60% passen. Het onderwijs van tegenwoordig is niks vergeleken met het onderwijs van vroeger.. VWO is nu maar een veredelde HAVO van vroeger.. HAVO gaat richting de oude MAVO... en het VMBO komt niet eens in de buurt van MAVO... Er zijn mensen die werkelijk het uiterste uit zich willen halen.. Die kiezen idd voor Luzac.. in PRINCIPE koop je deze extra aandacht en je koopt deze werkhouding + discipline.. maar wie ben jij om te zeggen dat hier iets mis mee is.. of dat dit minder is dan een gewone middelbare school? Er zijn belachelijk intelligente jongens die op een gewone middelbare school geen zak uitvoeren en NIKS doen.. Gewoon zessen en zevens scoren voor de zogenaamde "moeilijke" vakken.. zonder iets te doen... Iedere leraar weet wat deze jongens werkelijk kunnen.. maar iedere leraar weet ook dat dit er nooit uit zal komen op een middelbare school. Het Luzac bied hier een uitstekende oplossing.... Deze jongens zien de middelbare school gewoon niet als uitdaging.. en terecht.. het onderwijs is belabberd en matig.. Nu ga jij dus zeggen dat dit soort jongens bijvoorbeeld, minder zijn/minder capaciteit hebben dan de rest omdat een gewone middelbare school niet bij ze past? Dan zeg ik: Akkoord, vanaf nu schaffen we alle bijzondere hulp af.. Dyslectie bestaat niet meer.. Dyslecten krijgen GEEN extra hulp bij hun schoolcarriere.. laat ze maar afzakken naar het laagste niveau... Braille voor blinden.. verdwijnt.... Rolstoelen? verboden op school... Wanneer jij niet bent zoals 60+% zak jij maar gewoon af.... Bovenstaande problemen zijn gewoon biologisch.. Dyslectie is aangeboren... Je zou dus kunnen zeggen "daar kunnen ze niks aan doen" aan luiheid kan men soms ook niks doen... Als iets in jouw hoofd werkelijk beneden jouw peil is, dan ga je er toch niks voor doen.. die "arrogantie" heeft iedereen. Als aantoonbaar is dat iemand zonder ook maar iets te doen.. het gewoon haalt met zessen en zevens.. zoals zovelen.... dan is er voor zo'n persoon het Luzac als oplossing.. om toch een goede werkhouding aan te leren / voor hoge cijfers te zorgen... P.S. net mijn VWO diploma gehaald op een middelbare school. E&M.. Ga nu naar het VAVO om in 1 jaar heel N&G te halen.. dus ik ben geen luzacfan/idool |
24-07-2007, 19:30 | ||
Citaat:
Degenen die het wél kunnen, kunnen zich namelijk handhaven als beteren tussen de zesjesmentaliteit, zonder dat alles voor ze geregeld wordt zoals op het Luzac. Op eigen kracht werken verslaat altijd gedwongen motivatie.
25-07-2007, 17:56 | ||
Citaat:
De mensen die zeggen dat het huidige niveau van het (v)mbo hoger ligt dan het niveau van de mavo moeten deze stelling eens gaan onderbouwen met feiten, (zelfs de huidige minister van onderwijs heeft deze stelling niet onderbouwd maar wel volhouden dat het klopt). Het zou natuurlijk kunnen dat je op het huidige (v)mbo meer competenties bezit, maar je kan met dat diploma ''bar'' weinig. Kijk anders maar eens op www.beteronderwijsnederland.nl zitten aardig wat docenten en die zeggen zelf dat het niveau drastisch gedaald is volgens een onderzoek van eenvandaag onder docenten van het middelbaar onderwijs. Daarom twijfel ik sterk of het wel klopt dat het huidige niveau van het (v)mbo hoger ligt dan de oude mavo.
Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 18:13. |
25-07-2007, 19:59 | ||
Citaat:
Wij maakten op onze school oefenexamens van de oude mavo in duits en economie, en wij snapten het voor 90% en dat terwijl we KBL deden (een tikkeltje makkelijker dan de oude mavo). Ons op school werd ook aangeraden voor duits uit de oude examenbundels van de mavo te leren Overigens veranderen er niet zoveel opgaves, in ons examen van dit jaar kwam ik een opgave tegen die ook te vinden was in het examen duits mavo-c van 1996. Laatst gewijzigd op 25-07-2007 om 20:01. |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Luzac College Verwijderd | 1 | 09-04-2014 21:10 | |
Algemene schoolzaken |
Luzac College Robin93 | 34 | 08-07-2011 15:19 | |
Algemene schoolzaken |
Luzac College xFre | 24 | 29-01-2009 17:39 | |
Algemene schoolzaken |
Luzac College ...? mizy | 10 | 31-10-2005 16:05 | |