Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-09-2007, 15:19
Inanis
Inanis is offline
zijn hier mensen die zich bewust bezig houden met verwachtingen?
Advertentie
Oud 04-09-2007, 15:20
Verwijderd
Iets meer informatie zou het wel duidelijker maken wat mij betreft...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 15:26
Inanis
Inanis is offline
zat ik al aan te denken. ik kan het beter anders stellen.
misschien moeten we bij een concreet iets beginnen.

wat verwacht je in een vriendschap?
Oud 04-09-2007, 15:47
Izietje
Izietje is offline
Ik weet wel dat verwachtingen verdraaid lastige dingen zijn. Want doordat we vaak verwachtingen hebben van dingen en het zelden is zoals onze verwachtingen zijn we teleurgesteld.
Bij vriendschappen en relaties speelt dat ook een belangrijke rol.
Int begin gaat het vaak goed bij vriendschappen omdat je dan allebei nog weinig verwachtingen hebt, maar naarmate je elkaar beter kent, krijg je meer verwachtingen, zoals geregeld af willen spreken, die ander kunnen vertrouwen. Maar als de ander dan weinig af kan spreken kan dat al lastig zijn, je hebt dan allebei een ander beeld van de vriendschap, en als je hier niet over praat of dit op tijd bijstelt kan het in de soep lopen.
Bij 'n relatie is het al helemaal lastig. Waarneer je verliefd wordt heb je al snel een ideaalbeeld van de ander en stel je je de relatie met hem al helemaal voor. Als je dan ook daadwerkelijk wat krijgt kan het behoorlijk tegenvallen,z eker als de tijd van de roze wolk voorbij is.
Gelukkig zijn wij ook goed in staat om onze verwachtingen bij te stellen en te relativeren.
Oud 04-09-2007, 16:01
Inanis
Inanis is offline
ik probeer er het liefst voor te zorgen dat anderen zo min mogelijk verwachtingen bij me hebben, behalve de verwachting dat ze bij me terecht kunnen.
en verwachtingen bij anderen.. ik verwacht zo weinig.. eigenlijk alleen dat ze aardig voor me zijn.
t interesseert me niet of iemand een advocaat, putjesschepper, beroepscrimineel, psychopaat, clown of moslim is. minder zijn wel de eeuwige pessimisten. maarja met negatieve mensen heb je meestal ook weinig leuke, interessante gesprekken.
Oud 04-09-2007, 17:43
Verwijderd
Ja, ik probeer altijd weinig van mensen te vragen, zodat ze ook niet veel terug kunnen verwachten van mij. De reden hiervoor is dat ik zelf graag doe waar ik zin in heb en mij niet verplicht wil voelen om er voor anderen te zijn.

Niet dat ik ongevoelig ben of nooit voor mensen klaar sta, maar ik vind dat het iets is dat uit mezelf moet komen en niet iets dat mensen kunnen verwachten van mij.

Op die manier hou ik me dus bezig met verwachtingen. Ik vind ze maar eng
Met citaat reageren
Oud 04-09-2007, 20:23
marrel
marrel is offline
Ik probeer bewust geen verwachtingen meer te maken om te voorkomen dat dingen tegen vallen aangezien ik vaak een lat erg hoog leg, en te genieten van alles wat je er wel van terug krijgt.
Oud 05-09-2007, 09:27
coopergirl
coopergirl is offline
Mijn verwachtingen zijn in de regel niet zo heel erg positief... Zodat het in de praktijk mogelijk kan meevallen..
Oud 05-09-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Mijn verwachtingen zijn in de regel niet zo heel erg positief negatief, zodat het in de praktijk mogelijk kan meevallen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2007, 13:38
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik verwacht alles van mezelf en niets van anderen.

Dat is een beetje een probleem, geloof ik.
Oud 05-09-2007, 21:43
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
Ik verwacht alles van mezelf en niets van anderen.

Dat is een beetje een probleem, geloof ik.
de meesten verwachten van zichzelf meer dan van anderen denk ik zo.
ik kan me weinig dingen indenken die anderen kunnen en ik niet (in sommige gevallen na het te trainen).
daarmee verwacht ik dus dat ik zo'n beetje alles zou moeten kunnen wat anderen kunnen mits ik mezelf het aangeleerd heb.

als je dat alles zou moeten kunnen.. dat alles zou moeten kunnen begrijpen.. dan heb je daarmee ook heel veel verantwoordelijkheid, naar anderen toe, maar vooral naar jezelf toe.

maarja aan de andere kant, er is zoveel om te 'kunnen' en te begrijpen. uiteindelijk is maar een klein deel echt belangrijk. dat wat het meest logisch is en het meest in je eigen belang is.

Soms is het zelfs beter om iets niet te kunnen of begrijpen.
Oud 06-09-2007, 15:20
Verwijderd
coopergirl schreef:
Mijn verwachtingen zijn in de regel niet zo heel erg positief negatief, zodat het in de praktijk mogelijk kan meevallen.

jup dit.

Laatst gewijzigd op 06-09-2007 om 18:16.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2007, 15:28
Jazzcrime
Jazzcrime is offline
Citaat:
Ik probeer bewust geen verwachtingen meer te maken om te voorkomen dat dingen tegen vallen aangezien ik vaak een lat erg hoog leg, en te genieten van alles wat je er wel van terug krijgt.
hetzelfde voor mij, ik stel alleen wel aan mijzelf verwachten, maar dat is natuurlijk ook gemakkelijker in te schatten dan verwachtingen van anderen...

het probleem met verwachtingen is dat je er helemaal in op kunt gaan, waardoor je op een gegeven moment knetterhard op je bek kan gaan
Oud 06-09-2007, 19:04
Luki
Luki is offline
Ik stel redelijke verwachtingen aan gebeurtenissen en probeer het in de juiste banen te laten lopen. Succes is als dat lukt.. De truc is juist om iets (te hoog) te mikken, en je grenzen daarmee te verleggen.
Reageren

Regels voor berichten