Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nouja; je denkt wel mee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() be my personal ideeenschenker ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nouja, dat vind ik dan. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Persoonlijk raad ik je aan vwo te gaan doen na het behalen van je havo-diploma. De ervaring leert dat veel hbo-p doorstromers het niet redden op de universiteit. Mocht je toch voor je propedeuse gaan, dan zou ik de lerarenopleiding Nederlands kiezen. Ik ken een jongen die nu geschiedenis op het hbo studeert en wil doorstromen naar de universiteit, om daar geschiedenis te gaan studeren. Hij zit in een groep met allemaal mensen die met hun P naar de uni willen. Die groep hoeft dan ook geen stage te lopen op scholen en krijgt in plaats daarvan extra theorie. Misschien is er bij de lerarenopleiding Nederlands ook wel zo'n systeem.
|
Verwijderd
|
Ik zou gewoon de propedeuse van de lerarenopleiding Nederlands doen. Dat hebben meer mensen bij ons gedaan en, ongeacht de statistieken, is volgens mij van hun nog niemand afgevallen. Als je als hbo-instromer moeite hebt op de universiteit, dan heb je denk ik ook moeite als je eerst vwo gaat doen. Veel verschil zit er niet tussen de lesmethoden en aangeboden stof op vwo en havo.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Zou voor vwo gaan. Ben zelf ook van 3vwo naar 4 havo gegaan en stond voor dezelfde keuze als jij: p halen op hbo of terug naar het vwo. Heb toen gekozen voor vwo. Vooral bij Nederlands zit er gewoon echt wel verschil in stof. Ik weet niet of je op het hbo veel literatuur e.d. behandelt, maar als dat niet zo is heb je echt een achterstand straks.
Ik moet eerlijk zeggen dat het wel even doorzetten is op het vwo en dat ik het nu na twee jaar helemaal gehad heb. Niet zozeer omdat het echt moeilijk is, maar wel omdat 7 jaar (in jouw geval dan 8 jaar) middelbare school gewoon een beetje te lang is. Maar ik ben zo blij dat ik het wel gedaan heb, want ik merk wel dat het vooral bij de talen wel scheelt of je havo of vwo doet. Je krijgt gewoon veel meer achtergrondinformatie over de stromingen en cultuurgeschiedenis e.d. en ik kan me voorstellen dat juist op de universiteit dat heel belangrijk is. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Van de Havo naar de WO (TU)? evelientje23 | 7 | 17-06-2015 15:28 | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Van de Havo naar de WO (TU)? evelientje23 | 0 | 15-06-2015 15:19 | |
Studeren |
Onderzoek van Reinwardt Academie naar WO studenten sarauna | 3 | 10-02-2015 14:38 | |
Studeren |
Hbo MER - WO RECHT joejoe | 0 | 14-09-2011 21:26 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe hebben jullie jullie nieuwe studie uitgekozen? Verwijderd | 30 | 30-08-2005 20:38 | |
Algemene schoolzaken |
Interessetest -(L)- | 80 | 09-01-2005 20:34 |