Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 12:34
Verwijderd
'k ben al een tijdje op zoek naar de Quake II multiplayer map "The Edge". Deze draaide een tijd geleden op gamepoint.nl, nu helaas niet meer . In een ander topic hierover werd gezegd dat-ie gewoon standaard bij versie 3.20 zit, maar ik kan 'm niet vinden. Ook als ik online inlog op servers waar ze met deze map spelen, krijg ik een foutmelding dat de map niet gevonden is in maps/q2dm1. Ik kan alleen multiplayer spelen in de standaard maps, zoals Warehouse, Boss, City enz.
Moet ik de Pak-file verplaatsen of iets dergelijks?

Laurens
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 14:13
bam
Avatar van bam
bam is offline
[miereneukt]
zegt het woord Games je iets?

Verwijder deze tread en open m opnieuw in games tenzij er toevallig een FB zo vriendelijk is om m te verplaatsen'[/miereneukt]

ik zou t niet weten. Ik zou zeggen zoek de Quake cd na.
__________________
Ik ben nieuw

Laatst gewijzigd op 14-10-2002 om 14:15.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 14:22
dystopia
dystopia is offline
Misschien vreemd, maar vragen over games horen op Games. Hoewel games ook software zijn
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 19:12
Verwijderd
Citaat:
bambix schreef:
Ik zou zeggen zoek de Quake cd na.
Heb ik gedaan, staat ie niet op. Hij schijnt bij q2 versie 3.20 te zitten, maar daar kan ik 'm ook niet vinden..

Citaat:
dystopia schreef:
Hoewel games ook software zijn
Ik wilde net zeggen..bovendien gaat het hier niet over een vraag over het spel inhoudelijk, maar over een "technische"vraag.
Maargoed dat doet er ff niet toe..

Verder nog iemand een id?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 22:38
Verwijderd
Uh nou.

Dat zit zo. Bij de retail versie van Quake2 zaten geen multiplayer maps (Q2DM*). Pas bij een patch (volgens mij idd 3.20) kwamen de maps Q2DM1 t/m Q2DM7 erbij. Dus als je de patch hebt geinstalleerd dan moet ie er gewoon tussen zitten hoor.

Als het goed is bevinden de maps zich in PAK4.PAK iid.. gewoon zoeken.

Probeer in de console 'map q2dm1' te typen





Owja, The Edge is echt een vette map imho
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 10:04
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Als het goed is bevinden de maps zich in PAK4.PAK iid.. gewoon zoeken...Probeer in de console 'map q2dm1' te typen...
Thx! 'k zal vanavond ff kijken of ie er idd bijzit.

Citaat:
eXo schreef:
Owja, The Edge is echt een vette map imho
Zekers!
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 17:48
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Als het goed is bevinden de maps zich in PAK4.PAK iid..
Nou dat weer ; ik heb in de hele quake2 dir. geen pak4.pak file staan. Er staan wel pak0.pak, pak2.pak en pak5.pak!

Citaat:
eXo schreef:
Probeer in de console 'map q2dm1' te typen
nope, werkt ook niet. "Can't find maps/q2dm1.bsp"

Er staat me wel iets van bij dat, toen ik voor 't eerst inlogde op de gamepoint server waar the edge draaide, The Edge gedownload werd. Dit gebeurde verder gewoon automatisch.

Misschien dat iemand me de pak4.pak file kan mailen oid? (mits het bestandje niet te groot is, 'k heb maar een 56k6 modem )

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 17:54.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:56
-(HeD)-
Avatar van -(HeD)-
-(HeD)- is offline
egde is imho vetste q2 online map...

als je op zone.com speelt is bijna elke game gehost met deze map
__________________
www.relentlessassault.com // Gemert Based Thrash Metal
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Nou dat weer ; ik heb in de hele quake2 dir. geen pak4.pak file staan. Er staan wel pak0.pak, pak2.pak en pak5.pak!



nope, werkt ook niet. "Can't find maps/q2dm1.bsp"

Er staat me wel iets van bij dat, toen ik voor 't eerst inlogde op de gamepoint server waar the edge draaide, The Edge gedownload werd. Dit gebeurde verder gewoon automatisch.

Misschien dat iemand me de pak4.pak file kan mailen oid? (mits het bestandje niet te groot is, 'k heb maar een 56k6 modem )
Ik heb es zitten kijken, en hij zit niet in pak4.pak maar in pak1.pak. Als het goed is zit die bij de patch, hij is 12,3 mb groot.

MAAR.. als je 'm al op de gamepoint server hebt gespeeld, dan is ie al op je schijf gedownload. Wat je dan moet doen is ff zoeken waar gamepoint 'm neer heefd gedonderd in je Quake map, (zoek dus naar q2dm1.bsp) kopieer hem en plak hem in de map: baseq2\maps.

Als je dan map q2dm1 typt moet ie het doen ! suc6
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 18:22
Black Rainbow
Avatar van Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Er zijn verschillende patches uit van quake 2, zowel met als zonder de dm levels, dus waarschijnlijk heb je de verkeerde gedownload, ff goed kijken welke je moet hebben, hoe groter hoe beter
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 14:14
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
als je 'm al op de gamepoint server hebt gespeeld, dan is ie al op je schijf gedownload.
The Edge stond idd op m'n schijf, maar ik heb daarna de schijf een paar keer geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd, dus hij is weg .

Citaat:
Black Rainbow schreef:
Er zijn verschillende patches uit van quake 2, zowel met als zonder de dm levels, dus waarschijnlijk heb je de verkeerde gedownload, ff goed kijken welke je moet hebben, hoe groter hoe beter
a.h vandaar! 'k ben weer es iets te knieperig geweest met de downloadgrootte; "mijn" 3.20 patch is maar 5.3 mb groot. Ik zal kijken of ik de dm levels misschien ergens los kan downloaden. iig bedankt!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
The Edge stond idd op m'n schijf, maar ik heb daarna de schijf een paar keer geformatteerd en opnieuw gepartitioneerd, dus hij is weg .



a.h vandaar! 'k ben weer es iets te knieperig geweest met de downloadgrootte; "mijn" 3.20 patch is maar 5.3 mb groot. Ik zal kijken of ik de dm levels misschien ergens los kan downloaden. iig bedankt!
Als je toch gewoon een server joint met die map dan download ie 'm vanzelf !
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 09:53
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
Als je toch gewoon een server joint met die map dan download ie 'm vanzelf !
Dacht ik ook ja, bij gamepoint gebeurde dat tenminte wel, maar als ik nu een server join die The Edge draait (bijvoorbeeld zone.com en blowlands.net) zegt Q2: "server does not have this map" en: "Can't find maps/q2dm1.bsp". 't ziet er toch naar uit dat ik gewoon die 12 mb patch moet gaan downloaden...

En met een 56k modempje gaat dat niet zo heel erg snel
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Dacht ik ook ja, bij gamepoint gebeurde dat tenminte wel, maar als ik nu een server join die The Edge draait (bijvoorbeeld zone.com en blowlands.net) zegt Q2: "server does not have this map" en: "Can't find maps/q2dm1.bsp". 't ziet er toch naar uit dat ik gewoon die 12 mb patch moet gaan downloaden...

En met een 56k modempje gaat dat niet zo heel erg snel
ik geloof dat het een optie is 'download maps' die je kunt aanzetten bij 'multiplayer options iod' (iig het menu waar je je naam en model/skin kan kiezen).

Ik zou je graag een plezier willen doen door q2dm1.bsp te uploaden maar dan heb je er nog weinig aan want hij gebruikt allerlei nieuwe textures die niet bij de retail pak0.pak zitten.

Maar wat ik me toch afvraag.. je hebt 56k6 modem en toch speel je online?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:14
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef:
ik geloof dat het een optie is 'download maps' die je kunt aanzetten bij 'multiplayer options iod' (iig het menu waar je je naam en model/skin kan kiezen).
Die heb ik ook wel aanstaan,en andere maps download hij wel, bijvoorbeeld custom made maps, maar zodra hij een q2dm1 t/m q2dm6 wil downloaden krijg ik die melding.

Citaat:
eXo schreef:
Ik zou je graag een plezier willen doen door q2dm1.bsp te uploaden maar dan heb je er nog weinig aan want hij gebruikt allerlei nieuwe textures die niet bij de retail pak0.pak zitten.
Toch bedankt.

Citaat:
Maar wat ik me toch afvraag.. je hebt 56k6 modem en toch speel je online?
Ach, 't went. Bovendien is m'n ping niet zó hoog dat ik nauwelijks kan spelen. Meestal is ie zo rond de 240 en ik kan nog steeds "goed" mensen raken.

Nog vier maandjes en heb ik ADSL..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Die heb ik ook wel aanstaan,en andere maps download hij wel, bijvoorbeeld custom made maps, maar zodra hij een q2dm1 t/m q2dm6 wil downloaden krijg ik die melding.



Toch bedankt.



Ach, 't went. Bovendien is m'n ping niet zó hoog dat ik nauwelijks kan spelen. Meestal is ie zo rond de 240 en ik kan nog steeds "goed" mensen raken.

Nog vier maandjes en heb ik ADSL..
Mmmsja da's gaar naja d'r zit niks anders op dan toch die grote patch te downen. Heb je eigenlijk gamespy of hoe vind je je servers?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 19:28
Verwijderd
Momenteel speel ik nog helemaal niet online, vooral omdat ik de dm maps nog niet heb, terwijl dat wel m'n meest favoriete maps zijn. Ben dan ook nog niet opzoek geweest naar q2servers...

'k zal die patch wel downen als er hier ADSL is aangelegd, 'k heb m'n ouders zover gekregen het nu al aan te vragen
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 20:35
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Duckje schreef:

Nog vier maandjes en heb ik ADSL..
Dan kun je heel je speelstijl weer aanpassen. (want lagere ping is hogere reactie en als je juist die hoge ping gewend bent dan wil dat nog wel eens een beetje mis gaan. Maar daar ben je zo overheen.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-10-2002, 02:34
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
eXo schreef:
Owja, The Edge is echt een vette map imho
Ja, mee eens. Tis ook een vrij 'eerlijke' map. Je hebt nl. ook mappen waar a) zieke wapens inzitten en makkie te verkrijgen zijn (BFG en Railgun enzo kom je te vaak tegen) of b) mappen waar je wanneer je doet gaat gewoon te weinig kans hebt om terug te komen. En nog wel een aantal elementen die 't spelen niet voor iedereen even aangenaam maken...

Op mijn server staat de BFG uit omdat de meesten die op mijn server spelen erover klaagde dat het een lauw wapen was. Ik draai nl. zelf een snel servertje

Wie speelt er hier Quake2 online?

PS: ik heb dit spel ook tijden op een 56k6 modem gespeeld. Als je dan online speelt heb je echtwel een nadeel eraan hoor. Maar op binnenlandse servers en met niet al teveel spelers valt 't nog enigzins mee. Hetzelfde geldt voor mij met RtcW en mijn TNT2. Als ik daarmee online speel trekt m'n grafische kaart 't niet. Kun je doen wat je wilt maar anderen met betere hardware hebben dan gewoonweg een voordeel tov. jou.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs

Laatst gewijzigd op 27-10-2002 om 02:39.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:04
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
Wie speelt er hier Quake2 online?

PS: ik heb dit spel ook tijden op een 56k6 modem gespeeld. Als je dan online speelt heb je echtwel een nadeel eraan hoor. Maar op binnenlandse servers en met niet al teveel spelers valt 't nog enigzins mee. Hetzelfde geldt voor mij met RtcW en mijn TNT2. Als ik daarmee online speel trekt m'n grafische kaart 't niet. Kun je doen wat je wilt maar anderen met betere hardware hebben dan gewoonweg een voordeel tov. jou.
"vroeger" (dwz een jaar of twee/drie geleden) toen ik 't online speelde, hadden ongeveer 50% van de spelers (schat ik) dezelfde verbinding als ik. Toen kon ik nog wel goed meekomen, maar als ik 't nu probeer maak ik geen schijn van kans...*snif*
'K ga daarom pas over een maand ofzo weer actief online spelen, als er hier ADSL is aangelegt.

BTW waarom heb je een voordeel ten opzichte van andere spelers als je betere hardware hebt? Het ziet er alleen mooier uit, en voor Quake 2 heb je niet zo'n zware pc nodig...Natuurlijk draait Q2 dan vloeiender, maar 'k weet niet of dat nou zo'n verschil maakt...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Duckje schreef:
"vroeger" (dwz een jaar of twee/drie geleden) toen ik 't online speelde, hadden ongeveer 50% van de spelers (schat ik) dezelfde verbinding als ik. Toen kon ik nog wel goed meekomen, maar als ik 't nu probeer maak ik geen schijn van kans...*snif*
'K ga daarom pas over een maand ofzo weer actief online spelen, als er hier ADSL is aangelegt.

BTW waarom heb je een voordeel ten opzichte van andere spelers als je betere hardware hebt? Het ziet er alleen mooier uit, en voor Quake 2 heb je niet zo'n zware pc nodig...Natuurlijk draait Q2 dan vloeiender, maar 'k weet niet of dat nou zo'n verschil maakt...
Ik hoor bij diablo2 (jah jah) wel eens mensen klagen over LAG terwijl er niks aan de hand is. Maar wat blijkt nou. Die hebben client side lag (inkakkende framerate) dus dat happert ook. Vandaar dus dat dat uitmaakt. Als het op je PC zo vloeiend mogelijk loopt heb je IIG alle fouten zeker aan de server te danken.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2002, 18:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Duckje schreef:
"vroeger" (dwz een jaar of twee/drie geleden) toen ik 't online speelde, hadden ongeveer 50% van de spelers (schat ik) dezelfde verbinding als ik. Toen kon ik nog wel goed meekomen, maar als ik 't nu probeer maak ik geen schijn van kans...*snif*
'K ga daarom pas over een maand ofzo weer actief online spelen, als er hier ADSL is aangelegt.
hoe hoog is je ping nu gemiddeld? Met ADSL scheelt 't flink zo is mijn ervaring. In Nederland heb ik nu ping 40-60 ms met fatsoenlijke servers (mijn gateway pingen is 23 ms!)

Citaat:
BTW waarom heb je een voordeel ten opzichte van andere spelers als je betere hardware hebt? Het ziet er alleen mooier uit, en voor Quake 2 heb je niet zo'n zware pc nodig...Natuurlijk draait Q2 dan vloeiender, maar 'k weet niet of dat nou zo'n verschil maakt...
Als er een airstrike is heb ik iets van 0-2 frames per seconde in RtcW. Meestal kan ik gewoon helemaal niks doen en zie ik gewoon geen ene fluit van wat er dan gebeurd. Zelfde geldt als ik ga knallen met redelijke settings op 800x640 tegen 1 tegenstander. Ik zie hem niet eens goed bewegen. Aan de andere kant is het redelijk te doen met minimale settings maar dan zie ik mijn tegenstanders niet goed. Zeker vanaf een grote afstand zie ik dat niet goed.

Overigens viel het ook nog enigzins mee met demo 1 en toen het spel net uit was zonder allerlei patches viel het ook nog enigzins mee. Tegenwoordig is 't helaas niet te doen, zeker niet op servers waar al die clanwhorez spelen. Die zijn sowieso al beter dan mij en met 'slechte' hardware (exclusief enkele games ben ik hartstikke met m'n hardware) hebben hen gewoon een vet voordeel tov. mij.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 12:39
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef:
hoe hoog is je ping nu gemiddeld?
Als ik nu online ga spelen is m'n ping zo rond de 250. Dat is nu veel te hoog, omdat tegenwoordig de meeste mensen die online spelen een breedband verbinding hebben. Die hebben dus een gigantisch voordeel t.o.v mij. Daarom begin ik pas over een maand weer met online spelen, als er hier ADSL is aangelegd. Tot die tijd oefen ik wel met Eraser.

Citaat:
dystopia schreef:
Tegenwoordig is 't helaas niet te doen, zeker niet op servers waar al die clanwhorez spelen. Die zijn sowieso al beter dan mij en met 'slechte' hardware (exclusief enkele games ben ik hartstikke met m'n hardware) hebben hen gewoon een vet voordeel tov. mij.
Bij de nieuwere en dus zwaardere spellen heb je idd wel een voordeel als je de nieuwste/beste hardware hebt ja, alles draait idd soepeler, waardoor je dus in staat bent om beter te reageren op je tegenstanders.

Maar bij Quake 2 maakt het opzich niet uit wat voor hardware je hebt, het draait al redelijk soepel op een een 'oude' pc. Daarom is dit spel ook eerlijker, ook mensen met een 'mindere' pc kunnen soepel spelen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2002, 22:14
dystopia
dystopia is offline
Daarom speel ik ook zo graag Q2

Hm maar een ping van 250 is idd een nadeel. Ik had meestal 400 of meer met dialup. Anyways, komt binnenkort gelukkig goed
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 13:43
Verwijderd
Quake 2 r00lz

de eraserbot ook alleen ik kan me nog herinneren dat ie de bots vaak in dat hoekje met de shotgun liet oplopen (in q2dm1 dus)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:28.