Advertentie | |
|
28-11-2007, 20:56 | |
Geef haar de afstand die ze wil. Als je steeds toenadering blijft zoeken zal zij zich in een hoekje gedreven voelen. Ze heeft vast heel goed nagedacht over voordat ze het uitmaakte. Ga niet wanhopig achter haar aan want dat zal haar waarschijnlijk alleen maar verder weg duwen.
En handjes vasthouden zie ik ook niet als vriendschappelijk. |
28-11-2007, 21:10 | |
Sorry dat ik dit zo grof ga zeggen, maar flikker alstjeblieft op als je niets nuttigs te zeggen hebt
Ik ken haar een jaar, en ik *weet* dat ik nog een kans heb als ze me die geeft. Dingen als "verloren zaak" of "dit komt niet goed" voegen geen fuck toe, zijn geen oplossing, en hebben puur en alleen als resultaat dat ik me kut voel, en dat jouw post-count omhoog gaat. Kap daar dus alstjeblieft mee. Daarbij wil ik wel even kwijt dat ik de reactie van Volk wel op prijs stel. Dat ik afstand moet nemen weet/wil ik wel, maar kan/doe ik niet. Ik ben echt zo bang dat elke keer dat ik de kans krijg ik weer veel te veel push Elke keer dat ik haar even zie is er zo'n ongelooflijk sterk bang-gevoel, dat ik allemaal dingen doe die ik me eigenlijk had voorgenomen om mee te wachten |
28-11-2007, 21:51 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat het niet goed gaat komen. Natuurlijk heb je een kans als ze je die geeft - dat is nou net het punt, het ziet er niet naar uit dat zij jou die kans wil géven. En het succes van een relatie zit 'm grotendeels in het domweg voor elkaar gaan. Niet omdat het leuk is samen, of omdat je zo vreselijk verliefd bent, maar gewoon het feit dat je allebei de intentie hebt om er écht iets van te maken. En dat doet ze niet. De kans is groot dat ze, zelfs al proberen jullie het weer, blijft twijfelen - en erger, dat jíj ook gaat twijfelen. Ik weet dat je het niet wil horen, maar ik denk dat afstand nemen ook het verstandigste is wat jij kunt doen. Als ze van gedachten verandert, doet ze dat ook wel als jij niet de hele tijd op d'r lip zit (misschien zelfs júist als ze even de kans krijgt om je te missen). En als ze niet van gedachten verandert... tja, dan heb je tenminste vast wat afstand. Sterkte. Ik herken het helemaal en het zuigt. (Bij ons is het na 3 maanden weer goedgekomen, trouwens - en vervolgens na een jaar tóch weer uitgegaan omdat we het gewoon niet meer kregen zoals het vroeger was. Dus tja, eigen ervaring + ervaring van andere = voorspel weinig goeds). |
28-11-2007, 21:55 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-11-2007, 22:45 | ||
Citaat:
Ik heb diverse keren met haar proberen te praten, maar ze "wist het niet", of zei ook telkens wat anders (de ene keer wast dit, de andere keer lag het daaraan, uiteindelijk was het heel iets anders). Het is niet dat ik nu pas ben gaan nadenken, in tegendeel. Echter heb ik wel nu pas het idee dat ik de oorzaak van het probleem heb gevonden. |
29-11-2007, 00:29 | |
Ik herken het ook wel een beetje. iets van 9 maanden geleden ging mijn relatie uit en ik woonde ook samen enzo. De manier waarop het uitging was bij ons wel heel anders, maar ik dacht ook zeker te weten dat als we nog een kans kregen dat het dan wel goed zou komen en dergelijke. Terwijl een aantal weken later deze mening al bijna volledig herzien was.
Je moet je nu realiseren dat een relatie van twee kanten komt, als een van deze partijen het niet meer wil is het over. Zij wil blijkbaar niet meer en dat heb je maar te accepteren, ookal is het niet leuk en doet het pijn. Als je haar over zou halen om het nog een keer te proberen blijft bij haar misschien altijd die twijfel bestaan en is de kans groot dat het later nog kapot loopt. Ook zul je zelf waarschijnlijk gaan twijfelen of ze nog wel genoeg van je houdt en of je het nog wel goed doet en dat soort dingen, dat is niet een fijne manier om een relatie te hebben, daar ga je zelf aan onder door. Als ik jou was zou ik ook niet samen in dat huis blijven wonen. Dat kan echt heel pijnlijk zijn namelijk. Je vraagt je constant af wat de ander aan het doen is en er blijft een soort van spanning heersen. Hoe zou jij het bovendien vinden als ze over een aantal maanden ineens met andere jongens gaat daten? Als je afstand neemt heb je dat soort angst in ieder geval niet meer en kun je een beetje gaan werken aan je eigen leven. Sterkte
29-11-2007, 09:04 | |
Verwijderd
|
tjah ik kan het alleeen maar met Morgan eens zijn. Tis zeker kut.. ik kan merken dat ej echt veel om dr geeft..maar soms is dat gewoon domweg niet genoeg meer.. In ieder geval heel veel sterkte.
Zelf heb ik ook nog even samengewoont nadat mn relatie stuk ging. Geloof me dit is niet goed voor je! Je zal merken dat als jullie ook niet meer samen wonen dat je dan pas echt gaat accepteren dat het uit is. Sterkte! |
29-11-2007, 09:48 | |
Als het al na een jaar zo kut gaat, dan is er ook weinig kans dat het nog goed komt. En waarom zou jij moeten veranderen? Waarom verandert zij niet?
Kortom: jij wil veel meer in de relatie stoppen en een relatie komt normaal gesproken van twee kanten. Aangezien zij het eigenlijk niet meer wil, kun je wel aan haar blijven trekken, maar wordt het nooit meer een volwaardige relatie. Dus: laat haar gaan. Verder is in één huis blijven wonen ook totaal niet verstandig. Jij hebt nog gevoelens voor haar, wil haar het liefst vaak zien en handje vasthouden etc, terwijl zij de knop al om heeft gezet dat het uit is. Dit zal jou alleen maar frustreren, en haar waarschijnlijk ook. Uiteindelijk zal zij dan alsnog vertekken. En: lees de post van Morgan nog maar eens goed door
29-11-2007, 09:58 | |
Het is uit, zij wil iets anders. Daar kan jij niets aan veranderen. Je zegt al veel aan jezelf veranderd te hebben en je kan je wel blijven veranderen voor haar, maar word je daar zelf gelukkig van?
Jezelf veranderen puur om iemand anders gelukkig te houden breekt je een keer op. Ga niet te veel zwelgen in zelfmedelijden, want daar is nog nooit iemand gelukkig van geworden.
29-11-2007, 11:12 | |
Verwijderd
|
Ik denk dat het inderdaad niet slim is geweest om samen te gaan wonen voor de ergste verliefdheidskriebels over zijn. En om dan ook nog eens allebei er nauwelijks een sociaal leven buiten die relatie op na te houden. Maarja dat is nu geweest. Ik denk dat als je ooit nog een kans wil hebben dat het goedkomt, dat je je nu juist zoveel mogelijk terug moet trekken. Misschien moet je haar laten weten: ik geef je alle tijd en vrijheid om je gang te gaan en te ontdekken wat je wil en niet wil, en als je bedenkt dat je t toch weer wil proberen, mag je altijd bij me terugkomen. Of iets in die richting, en er dan verder helemaaaal geen druk achter zetten.. al is dat waarschijnlijk het moeilijkste dat er is.
|
29-11-2007, 11:19 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
ot:Ik sluit me bij de rest aan. Uit is uit. Het beste werkt het als jullie nu een tijd geen contact hebben, want dat geeft jou alleen maar hoop, zo blijkt. Gun elkaar de tijd om hier over heen te komen, want het is overduidelijk uit. Je kunt nog zoveel van iemand houden, maar als dat niet wederzijds is, is het einde verhaal. Neem afstand, gun haar (en jezelf!) de tijd om hetgeen wat gebeurd is te verwerken en als het dan werkelijk zo blijkt te zijn dat jullie bij elkaar horen, laat zich dat dan wel weer zien. Zorg eerst dat je je eigen leven weer op de rails krijgt. |
29-11-2007, 14:37 | ||
Citaat:
Gedeeld verleden en mooie herinneringen? Het proces om dat vaarwel te zeggen is zij al voorbij, daarom kon ze de definitieve stap zetten, het uitmaken. Jij doet het voor alsof ze een beslssing heeft genomen en dat ze daar heel rigoreus in was. Ik garandeer je dat ze veel getwijfeld heeft. Ze dacht er al over na vanaf dat die ergernissen de kop op staken. Zij is geen moeilijk meisje. Jij wil alleen dat zij moeilijk is omdat je zo een andere oorzaak voor jullie break-up kan aanwijzen dan de oorzaak dat zij jou niet meer leuk vind. Kijk eens wat een idiote pscychologische spinsels je allemaal verzint om maar te kunnen beredeneren waarom ze nog op haar beslissing terug kan komen. Tuurlijk zullen je analyses kloppen, want je kent haar immers. je kent haar zelfs zo goed dat je je rot schrok toen ze ineens vertelde dat ze het allemaal niet meer zag zitten. Blijkbaar liet je zelfverklaarde kennis je toen in de steek. Ja die sleur is een probleem geweest. Maar niet zoals jij denkt. Het was in de eerste plaats een probleem omdat het een sleur met JOU was. Jij bent te lief. Kijk je eens snel je gedrag veranderen als je ergernissen bij haar bespeurt. Als een echte slaaf bedien je haar op haar wenken. Tuurlijk groeide haar ergernis hierdoor alleen maar. Is dat aantrekkelijk gedrag voor een vrouw? Heb je je vriendin vaak vertelt dat je van haar hield? Dat ze speciaal was? Tuurlijk. Heb je het vaker vertelt dan dat zij het tegen jou zei? Waarschijnlijk. Waarom direct samen wonen? Kon je niet wachten elke denkbare minuut van je leven aan haar te wijden? Immers, zij is het belangrijkste op deze aardbol. Hoe het ook zij: Je hebt in ieder geval een hoop verkeerd gedaan, anders was het nu niet uit. Maar dat willen de meeste lui niet weten.. ze bedenken een ingewikkelde constructie waarbij de echte oorzaken vermeden worden. Maar de waarheid is simpel. Veel lui veranderen naarmate de tijd verstrijkt hun gedrag waardoor ze niet meer uitdagende en aantrekkelijke kwaliteiten tentoon spreiden waar dit eerst wel het geval was. Vervolgens daalt de interesse van het meisje gestaag..een proces van maanden. De man heeft niks door omdat hij kleine veranderingen in het gedrag van zijn vriendin wegrationaliseert. Maakt zijn vriendin het dan op den duur uit dan probeert de man haar met hopeloze smeekbedes terug te winnen, hetgeen totaal contraproductief is. Maargoed. Koester je herinnering. Ga wat vaker naar buiten. Wees niet zo gretig de volgende keer. Na een tijdje wordt het allemaal wel weer oke. |
29-11-2007, 18:21 | ||
Citaat:
Maar niet om deze topic te hijacken... Ik sluit niet uit dat de break-up niet voornamelijk veroorzaakt is door de TS (ookal denk ik van wel).
29-11-2007, 18:41 | |
Aw ik vind dit zo zielig om te horen
Het is idd erg vervelend en kut om te horen dat je vriendin het allemaal niet meer weet, en je zult je ook nog echt wel een paar dagen/weken ellendig voelen. Want het is ook niet niks hoor. Probeer er niet teveel aan te denken, of denk liever dat alles wel goed komt (niet dat jullie weer iets krijgen, maar denk dat je ooit wel weer gelukkig zal worden). En net zoals iedereen hier zegt, probeer een beetje afstand te nemen. Ja, dat is makkelijker gezegd als gedaan als je gewend bent om bijna alles samen te doen, maar dan kan zij en ook jij weer even op adem komen. Even alles laten bezinken enzo. Als je van haar houdt neem je eventjes afstand. Ik weet niet precies hoe de relatie tussen jullie nu is, maar erover praten helpt. Ik praat nu ook nog best veel met mn ex vriend (we hadden bijna 2 jaar verkering toen we (eigenlijk hij) hebben besloten om het uit te maken) en dat doet me best goed, en hem ook wel. Sommige mensen vinden dit niet erg verstandig maar ik denk daar echt anders over. Doordat ik er veel over heb gepraat met mijn ex, is het allemaal wat minder zwaar geworden, en heb ik minder verdriet om het feit dat ik 'de liefde van mn leven' kwijt ben. Want voor mij was/is hij ook de liefde van mijn leven, en we wilden absoluut niet met ruzie en gebitch uit elkaar. Misschien helpt het ook bij jullie? Iig veel sterkte ermee, en alles komt wel goed someday
30-11-2007, 01:33 | |
Oh jakkes, ik heb ook zo'n vriendje als jij gehad. Op een gegeven moment was de liefde bij mij over maar bij hem nog lang niet waardoor ik me ging ergeren aan de meest kleine dingetjes. De manier waarop hij de telefoon opnam, hoe hij ademde... toen ik het uitmaakte was hij ook wanhopig en de keren dat ik hem daarna nog zag probeerde hij krampachtig te doen alsof ik nog van hem hield door mijn hand te pakken, mij te overvallen met knuffels enzovoort, hetgeen mijn irritatie eerder aanwakkerde dan wegnam.
Mijn tip dus voor jou: laat haar voorlopig even met rust, in elk geval pak niet haar hand terwijl jullie aan het praten zijn enzo. Zij zal zich aangevallen voelen en bevestigd worden in haar irritaties. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het bij jullie nog goed komt maar zoals je nu handelt komt het zeker niet meer goed. Sterkte
30-11-2007, 11:36 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
dan krijg je zo zin om te roepen dat hij zo'n raar stemmetje niet moet opzetten als hij met zijn moeder belt, en dat hij zo luid niet moet ademen, en dat hij zo'n grote happen niet moet nemen als hij eet I know... |
30-11-2007, 15:59 | ||
Citaat:
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Problemen met vriendin Delicate | 7 | 18-08-2005 16:31 | |
Liefde & Relatie |
Vage situatie (wat te doen?) useful_idiot | 34 | 13-08-2005 00:00 | |
Liefde & Relatie |