Advertentie | |
|
24-12-2007, 17:57 | |
http://www.home.nl/nieuws/bizar/artikel/00345025
Gps voor kindje Jezus MIAMI (ANP) - De eigenaren van een grote kerststal nabij de Amerikaanse stad Miami hebben het beeld van Jezus in de kribbe voorzien van een gps-systeem. Deze voorziening moet voorkomen dat net als drie weken het beeld wordt gestolen en spoorloos blijft. Ook de beelden van Jozef en Maria zijn van het technologische snufje voorzien. Volgens de krant Miami Herald heeft een joodse advocaat uit Miami betaald voor de anti-diefstalvoorzieningen. Hij las over de diefstal van de kribbe en besloot geld te doneren om rovers voortaan buiten de stal te houden. wou het in het tiswah zetten, maar hier lijkt het me wat meer gepast
24-12-2007, 18:51 | ||
Citaat:
|
24-12-2007, 20:21 | |||
Citaat:
-Wie ongevraagd folders verspreid met lichaamsdelen of lijken er in, is gestoord. -Wie een ander zijn mensenrechten wil ontzeggen respecteerd niemand. Citaat:
Bovendien is dit een poging van een aantal medewerkers van de kliniek om geweldadige sekteleden van Schreeuw om Leven van hun terrein te verwijderen. Iets waar ze uiteraard alle recht op hebben tenzij er een vergunning is aangevraagd en gegeven, en de fundamentalisten zich niet misdroegen. Dat doen ze echter wel, door opdringerig illegale demonstraties te organiseren en jarenlang mensen te stalken. Ze botweg neerslaan is misschien iets overdreven, maar men kan niet beweren dat het onverdiend is.
26-12-2007, 18:30 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 26-12-2007 om 18:36. |
26-12-2007, 20:29 | |||
Citaat:
Citaat:
Wat er wel uit op te maken is dat CU aanhangers, fundamentalisten met dergelijke denkbeelden etc, geen respect verdienen. En als figuren zoals dat Schreeuw voor Leven ergens staan te brallen, kan ik het best begrijpen als normale respectabele mensen niet op dergelijk tuig zitten te wachten, en hen dan met geweld overtuigen te verkassen.
27-12-2007, 00:19 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
27-12-2007, 10:45 | ||
Citaat:
27-12-2007, 11:29 | |||
Citaat:
Mensen die dat doen zijn respectloos en ronduit gestoord. Citaat:
27-12-2007, 16:40 | ||
Citaat:
En je laatste alinea gaat totaal nergens over. Als je het met iemand niet eens kan zijn is het niet gelijk tuig en is het ook niet gelijk normaal om ze met geweld aan te pakken. Helaas probeer jij in dit topic alle christenen over één kam scheren en deze mensen als gewelddadige sekteleden neerzetten. Ten eerste gaat het maar over kleine groepjes mensen die meedoen aan deze demonstraties (in dit geval maar 20) en ten tweede stonden ze gewoon rustig bij elkaar met fakkels. |
27-12-2007, 19:12 | |||||
Citaat:
Citaat:
Volgens de Van Dale: sek·te (de ~, ~n/~s) 1 [pej.] gesloten religieuze groepering met een sterke leider Schreeuw om Leven is derhalve een sekte. Citaat:
Als zo'n figuur op mijn stoep stond te schreeuwen dat ik niet geloof en dat ik daarom naar de hel ga zou ik hem na de tweede vraag er ook van af slaan als de politie weigert hem mee te nemen (wat ze bij die illegale demonstratie vreemd genoeg weigerden). Daar zit je immers niet op te wachten, en dat weten die asociale sekteleden zelf drommels goed. Citaat:
Gelukkig is dat niet zo en zijn de figuren van Schreeuw om Leven een marginaal stelletje mafkezen zonder krediet of geloofwaardigheid die even weinig met een mainstream Nederlandse christenen gemeen hebben als bananen met ijsberen.
27-12-2007, 20:06 | |
Je zou er goed aan doen je wat meer te verdiepen. Lees dit eens. Zij het wat gedateerd, het laat wel zien dat het allemaal niet zo zwart-wit als je beweert.
http://www.nd.nl/htm/dossier/abortus...en/031219a.htm Een stil getuigenis voor de abortuskliniek 19 december 2003 door onze redacteur Hilbert Meijer De nachtwake voor de abortuskliniek in Utrecht is als een begrafenis. ,,Een stille herdenking van de 34.000 kinderen die dit jaar geaborteerd zijn'', zegt C. Verwoert, die donderdagavond gewapend met fakkel en folders voor de kliniek aan de Biltstraat post. ,,Dan schreeuw je niet, maar word je stil.'' UTRECHT - Bij de kliniek in Utrecht staat een man of vijftien, met fakkels. Een enkeling leest voor uit de proclamatie van Schreeuw om Leven, een ander zingt een opwekkingslied. Spandoeken zijn er niet en folders worden nauwelijks uitgedeeld. Dat hoeft ook niet, vindt Verwoert, die de actie in Utrecht cordineert. De nachtwake is in de eerste plaats een herdenking, geen demonstratie. ,,Dit is een stil getuigenis. En het belangrijkste is: bidden, bidden en nog eens bidden.'' Op dertien plaatsen in het land stonden in de nacht van donderdag op vrijdag mensen voor abortusklinieken. Een jaarlijkse actie van stichting Schreeuw om Leven, op de dag dat in 1980 in de Tweede Kamer de Abortuswet werd aangenomen. In Utrecht is Verwoerts grootste zorg de buurt. Christenen zijn niet gewend om actie te voeren, waardoor meer dan eens ontactisch werd opgetreden. ,,We moeten niet beginnen met het oordeel, maar met de liefde van God.'' Wat dat betreft is er in het verleden het nodige misgegaan, weet hij. Vooral de rooms-katholieke tak van de antiabortusbeweging ging over de schreef met het blokkeren van de ingangen van abortusklinieken. ,,Dat waren ombarmhartige en liefdeloze acties. Die hebben veel verpest, want daardoor zien ze ons nog steeds als fundamentalisten.'' In het verleden heeft dat bij het Vrelinghuis in Utrecht ('polikliniek voor zwangerschapsafbreking') ook wrevel gegeven. Een spandoek, vastgemaakt aan het hek, werd eens met geweld verwijderd. Helemaal voorbij is het nog niet met de agressie tegen antiabortusdemonstranten. Net als een thermoskan koffie rondgaat, klettert een slecht gemikte plens water op straat. De aanvaller is al niet meer zichtbaar voor het half geopende bovenraam van het monumentale pand. Het tafereel herhaalt zich diverse malen. ,,Vervelende studenten die daar een kamer huren'', weet voorzitter L.P. Dorenbos van Schreeuw om Leven, die donderavond laat in Utrecht zijn ronde langs verschillende abortusklinieken afsluit.
27-12-2007, 21:27 | |
Laat die mensen iets nuttigs gaan doen. Ik snap best dat je tegen abortus bent, maar als ik een herdenking zou houden voor elk religieus-gestuurd, instandgehouden en uitgevoerd misverstand, misdaad of passieve pijn, dan kan ik mijn jaar volplannen.
27-12-2007, 21:47 | ||
Citaat:
Ik ben ook tegen abortus maar sta niet achter de manier hoe Schreeuw om Leven het aanpakt. Het VBOK vindt ik wel een goede organisatie. |
27-12-2007, 23:39 | ||
Citaat:
Als ze zich nu echt om leven zouden bekommeren... Maar wat je bij dergelijke mensen ziet is dat ze aan heel veel dingen schijt hebben, en heel wat mensen van hen dood moeten (de SGP is bijvoorbeeld voor de doodstraf), maar zich dan opeens verschrikkelijk druk maken over een paar klompjes cellen. Heel banaal: ga dan kinderen in Afrika helpen. Die hebben het veel harder nodig.
28-12-2007, 14:18 | ||
Citaat:
En je roept wel veel maar dan moet je het ook onderbouwen: hoe weet je het standpunt van de VBOK mbt de doodstraf? waarin zijn ze hypocriet en hoe zetten ze mensen onder druk? |
28-12-2007, 14:22 | |||
Citaat:
Citaat:
Met hun valse morele chantage zetten ze mensen onder druk en vallen ze hen lastig terwijl ze daar geen recht op hebben. Het is asociaal.
28-12-2007, 16:06 | |||
Citaat:
Citaat:
Overigens, lees tevens de NRC Next van vandaag. Een columnist heeft daar in een deel van zijn column wijze woorden door over de mensen die ophef maken over de folder van Dixons te stellen dat dit land kapot gaat aan dergelijk egoïsme.
28-12-2007, 17:57 | |
vbok / doodstraf heeft geen grond om op te staan.
wat weet jij trouwens van mensen onder druk zetten? jij vindt wel dat ze tegen abortus zijn, maar dat weet ik eigenlijk niet. (keuzevrijheid dan). bovendien vallen ze hen lastig als ze er zelf heen gaan ja, recht om lastig gevallen te willen worden. (als je daar heen gaat sta je toch meestal aan een bepaalde kant al wel, waarbij je daar denk ik op allerlei manieren geholpen kan worden). |
28-12-2007, 18:56 | |||
Citaat:
Citaat:
28-12-2007, 19:31 | |||
Citaat:
Citaat:
|
28-12-2007, 20:09 | ||
Citaat:
Daarna gaan de maskers echter af, en wordt de vrouw onder druk gezet om de zwangerschap uit te dragen. Hierbij negeren ze de belangen van de vrouw uiteraard volstrekt. Een aantal actievoerders heeft foto's van hun manipulatiemateriaal gemaakt, en licht toe waarom ze zo gehandelt hebben: http://www.indymedia.nl/nl/2005/08/29924.shtml Dat is nog een deel van de sluipmoord door dit gristelijke kabinet. Staatssectretaris Bussemaker, eerder al door de Raad van State teruggefloten na haar onwettige treiteren van Women on Waves, heeft VBOK namelijk geplaatst in een 'multidisciplinaire werkgroep' waaruit alle hulpverleningsinstanties bestaan. Er is echter ook direct kritiek op, omdat VBOK geen hulp verleent en geen juiste informatie geeft: http://www.parool.nl/nieuws/2007/NOV/13/o1.html De artsen kwamen daar geheel terecht tegen in opstand. Een pressiegroep met dubieuze connecties hoort niet gepresenteerd te worden als een bonafide organisatie, laat staan als zijnde hulpverleners. Überhaupt zegt het genoeg dat VBOK op hun site onder 'hulpverlening' (excuses voor de term) zich ook gewoon richt op kinderen. Ze bieden geen hulp, ze zetten mensen onder druk. Dat kinderen die zwanger zijn daardoor totaal de shit in draaien en voor het leven getekend zijn zal VBOK een worst wezen.
28-12-2007, 21:48 | |
Een dergelijke site aandragen zie ik nu niet echt als zijnde steekhoudend. Onderstaande link laat wel degelijk zien dat er ook sprake is van begeleiding na abortus. http://www.vbok.nl/hulp3.htm
29-12-2007, 13:01 | ||
Citaat:
Voor een dergelijke sadistische instelling kan men uiteraard geen goed woord over hebben.
29-12-2007, 19:47 | |||
Citaat:
Citaat:
edit: ik heb ze trouwens even plat gemaild, ben wel benieuwd wat ze er zelf over kwijt willen. Laatst gewijzigd op 29-12-2007 om 20:00. |
29-12-2007, 22:33 | ||
Citaat:
Nee.. Ik denk dat men beter echte hulpverleners kan inzetten, onpartijdige mensen met het belang van hun client voorop.
30-12-2007, 15:55 | ||
Citaat:
|
31-12-2007, 00:55 | ||
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat wanneer dergelijke zieke geesten het kader vormen, hun werkwijze fatsoenlijker is dan dat.
31-12-2007, 01:25 | |
Word eens wakker; dergelijke taferelen zoals je noemt spelen zich niet binnen de christelijke hulpverlening af. Christenen =/= fundamentalisten. Je zou op zijn hoogst de uiterst reformatorische groepering dit kunnen noemen.
En waar valt te lezen/zien wat dergelijke 'zieke geesten' zoal uitkramen?
31-12-2007, 01:30 | ||
Citaat:
schreeuw om leven is niet serieus te nemen, maar niet vergelijkbaar volgens mij met de vbok. en. |
31-12-2007, 01:40 | ||
Citaat:
De man mag van geluk spreken dat zijn publiek een minder veroordelend wereldbeeld had, anders was hij niet levend naar huis gegaan. Dat is dus VBOK.. de organisatie waar hulpbehoevenden, in sommige gevallen in grote nood, tegenwoordig door Bussemaker naartoe verwezen worden... Net zoals je het behandelen van kwaadaardige kanker niet aan een homeopaat over laat, laat je psychologische begeleiding na een abortus dus niet over aan vertegenwoordigers van VBOK of aanverwante organisaties.
31-12-2007, 01:53 | ||
Citaat:
|
31-12-2007, 12:58 | |||
Citaat:
Citaat:
Het was wel met vrij specifiek doorvragen, maar goed, erg verhelderend over het wereldbeeld van mensen in een organisatie die pretenderen hulp te verlenen.
02-01-2008, 13:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-01-2008, 16:06 | ||
Citaat:
|
07-01-2008, 13:44 | ||
Citaat:
|