Advertentie | |
|
07-04-2008, 10:42 | ||
Citaat:
10-04-2008, 21:47 | |
Verwijderd
|
Ik heb van 2002 tot 2006 psychologie gedaan, ook helemaal afgemaakt (master gehaald). Nu wil ik in september nog een master van 2 jaar gaan doen. Ik weet dat ik geen recht meer heb op stufi, maar ik wil wel bij de ibg geld lenen. Heb ik in dat geval wel nog recht op een OV kaart?
|
10-04-2008, 22:46 | ||
Citaat:
|
10-04-2008, 23:08 | ||
Citaat:
11-04-2008, 00:55 | ||
Citaat:
Wallflower zou misschien ook nog wel gelijk kunnen hebben wat betreft het extra jaar stufi, maar ik weet niet of dat wel telt als het je tweede master is en je er dus al eentje helemaal afgerond hebt. Denk dat je daarvoor even de IBG moet bellen. |
11-04-2008, 11:56 | ||
Citaat:
Zet jij dus ergens 4 maanden je stufi stop omdat je meer dan 12k hebt verdiend dan komen die er gewoon weer bij
12-04-2008, 12:26 | ||
Citaat:
12-04-2008, 12:27 | ||
Citaat:
|
16-04-2008, 12:43 | ||
Citaat:
Volgensmij kan je nog geen stufi aanvragen op dit moment, aangezien je (waarschijnlijk) nog geen officiele aanmelding van je school hebt. Pas als je staat ingeschreven (niet te verwarren met het verzoek tot inschrijven wat je via studielink(?) doet) kan je pas stufi aanvragen voor die opleiding! Bij mijn opleiding hoor ik pas rond mei of ik ben toegelaten. |
16-04-2008, 13:48 | ||
Citaat:
16-04-2008, 23:01 | |
In januari is mijn basisbeurs + maximale aanvulling (heb ik recht op) teruggebracht tot alleen de basisbeurs, omdat de inkomensgegevens van mijn moeder niet binnen zijn gekomen. Deels onze fout: de brief die hier over ging hebben we verkeerd geïnterpreteerd en toen geen actie ondernomen.
Mijn moeder heeft een IB60-formulier opgevraagd en deze naar de IB-Groep opgestuurd. Met ieder telefoontje is het formulier binnen en de aanvraag in behandeling. Dit duurt dus al tot nu. Dat is toch wel erg lang - in ieder geval langer dan zes weken. Is daar niet iets aan te doen? Mijn aanvullende beurs werkt met terugwerkende kracht, dus ik kan op zich wel een aardig bedrag verwachten, maar kan ik niet zelf iets doen aan deze lange tijd? |
16-04-2008, 23:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, als je ouders laat zijn met aangifte kan dat inderdaad. Ik wacht nog op bericht over 2006 en 2007 geloof ik... |
17-04-2008, 21:42 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Kost je wel wat rente, maar als je in de knoop komt door het werken misschien toch een optie? |
17-04-2008, 22:20 | ||
Citaat:
(vertragen gaat toch al gebeuren, gelukkig maar een maandje of wat, dus op zich heb ik de tijd wel. Alleen liever alles normaal en volgens planning!) |
17-04-2008, 23:45 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
18-04-2008, 08:28 | ||
Citaat:
19-04-2008, 15:50 | |
Ik heb vandaag een brief binnen gekregen dat ik volgens de IBG niet bij gemeente Utrecht sta ingeschreven. Daar heb ik een maand geleden een brief met de benodigde documenten naar toe gestuurd, maar blijkbaar is dat dus niet helemaal goed gegaan.. Ik moet me binnen 4 weken inschrijven bij de gemeente. Dinsdag ga ik dit doen.
Nou is de dagtekening van de brief van de IBG 12 april. Een week geleden dus, terwijl hij vandaag via de post kwam. Moet ik me nou binnen 4 weken vanaf nu inschrijven of heb ik eigenlijk nog maar 3 weken? Want ik hoop dan maar dat de gemeente het snel verwerkt. Weet iemand dit? |
19-04-2008, 16:02 | ||
Citaat:
19-04-2008, 16:26 | ||
Citaat:
|
20-04-2008, 13:02 | |
Hmm ik kom er niet echt uit. Tot wanneer heb ik recht op studiefinanciering en OV?
Ik ben 1 september 2004 een opleiding gestart (universitair) en ga hem deze zomer afronden. De examenaanvraag dien ik in juni in. Ik lever dan voor 25 juli of voor 22 augustus mijn laatste resultaten in (afhankelijk van hoe snel m'n scriptie nagekeken is). De datum die dan op m'n bul vermeld staat is van 30 juli of 27 augustus. En de uitreiking is dan op 3 september of 8 oktober. Ik heb nou zoveel data, dat ik echt niet weet naar welke datum ik moet kijken. Ook weet ik niet hoe het werkt met studiefinanciering krijgen in juli/augustus als je het jaar erop niet meer studeert. En moet ik nou nog collegegeld betalen over 2008/2009, wanneer de uitreiking pas op 8 oktober is?
20-04-2008, 13:09 | ||
Citaat:
24-04-2008, 22:43 | |
Ik kom hier ook niet uit:
deze zomer wil ik ook afstuderen, HBO, wordt waarschijnlijk augustus (nog net dit studiejaar). Dan loopt ook keurig mijn recht op stufi en OV af, allemaal prima. Alleen: waarschijnlijk ga ik dán de kosten induiken. Ik wil uit huis en zoiets is niet echt goedkoop, aangezien ik ook nog nooit op kamers ben geweest en dus geen spullen heb. Ik weet dat ik nu bij de IB-Groep (alvast) geld kan lenen en dit bedrag kan bewaren, maar ik vind dat zonde van de rente als ik er nu niets mee doe. Maar nergens vind ik terug dat je ook kunt lenen vlak na je studie, dus ik neem aan dat dat gewoon écht niet kan bij de IB-Groep. Is wel logisch, maar ik gok het toch het hier voor de zekerheid na te vragen. En ja ik wil fulltime gaan werken, maar het is puur de overbrugging van misschien een paar maandjes.. |
24-04-2008, 23:34 | |
Ik heb precies hetzelfde Adore. Ga ook in de zomervakantie uit huis, terwijl ik dan net stop met m'n studie. Ik heb gelukkig wel behoorlijk wat spaargeld opgebouwd, is dat nog een optie de komende paar maanden? En in de zomer extra werken, of komt het dan al te laat?
Anders zou ik toch kiezen voor lenen bij de IB-groep, omdat bij een bank simpelweg nog duurder is. En als je straks fulltime gaat werken heb je zo'n lening ook al snel weer afbetaald natuurlijk.
24-04-2008, 23:53 | ||
Citaat:
Het is allemaal zo lastig, je weet precies niet wat de goede keuze is! En anders moet ik inderdaad beslissen toch bij de IB te lenen, want de bank is me inderdaad te duur. |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4 Verwijderd | 500 | 25-06-2010 16:44 |