Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van homo's lesbi's of bi's?
Hartstikke Normaal 164 77.73%
Niks tegen ze, maar wil ze ook niet kennen 22 10.43%
't is gewoon een ziekte! 25 11.85%
Aantal stemmers: 211. Je mag niet stemmen in deze poll

Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-08-2008, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Misschien moet je deze mensen jouw bijbelinterpretatie (gewelddadig) opleggen, want ze hebben het totaal verkeerd begrepen. Maar gelukkig zijn er binnen de liefdevolle christelijke doctrine altijd goede herders die deze dwalende schapen op het rechte pad krijgen. Of zouden die ze op het idee hebben gebracht?

Het maakt mi dus niet veel uit wat er in de boeken staat en hoe je het zou kunnen interpreteren, je kunt beter uit het raam kijken naar hoe het geinterpreteerd wordt en beperk je dan vooral niet tot nederland want dat zou een ietwat gekleurd beeld kunnen opleveren.
Wat is je punt?

Ik geef een mogelijke uitleg voor mensen die de bijbel niet blind als een excuus voor rassenhaat en oorlog willen gebruiken.
Oud 17-08-2008, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Wat is je punt?

Ik geef een mogelijke uitleg voor mensen die de bijbel niet blind als een excuus voor rassenhaat en oorlog willen gebruiken.
Het punt: het is niet alleen een excuus, maar ook een aanleiding. En nee, dat betekent niet dat alle christenen homohaters zijn.
Oud 17-08-2008, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Het punt: het is niet alleen een excuus, maar ook een aanleiding. En nee, dat betekent niet dat alle christenen homohaters zijn.
Het gevaar is inderdaad dat je het op meerdere manieren kan opvatten maar je maakt uiteindelijk zelf de keuze.

En het gaat mij inderdaad om het laatste.
"Ik ben homo en blij dat ik geen christenen in de buurt heb" insinueert namelijk iets heel anders.
Oud 17-08-2008, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Het gevaar is inderdaad dat je het op meerdere manieren kan opvatten maar je maakt uiteindelijk zelf de keuze.

En het gaat mij inderdaad om het laatste.
"Ik ben homo en blij dat ik geen christenen in de buurt heb" insinueert namelijk iets heel anders.
Maar dat homohaters disproportioneel vertegenwoordigd zijn onder de aanhangers van abrahamistische religies zal toch iets te maken hebben met dat er in de heilige boeken staat dat homo's dood moeten.
Oud 17-08-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Maar dat homohaters disproportioneel vertegenwoordigd zijn onder de aanhangers van abrahamistische religies zal toch iets te maken hebben met dat er in de heilige boeken staat dat homo's dood moeten.
Die mensen passen de bijbel op een compleet andere manier toe dan het gros van de gelovigen die ik hier ken. Daarom indentificeer ik de mensen die ik ken niet met die homohaters.
Oud 17-08-2008, 19:28
BaByGiRlIe
BaByGiRlIe is offline
Homo's lesbi bi hetero wat doet dat er aan toe ??
Ik heb me eigen leven en hun ook vind er niks raars aan stel jij bent gay of lesbi je houdt dan toch van een gene je kan er niks aan doen dat je het bent en lijkt me ook moeilijk om te onder drukken maar wat ik bedoel hun zijn toch ook mensen ?
Je kunt zeggen wat je wil maar homo's en lesbi's zijn meestal wel de gezelligste mensen ( ben hetero) zeg dat er maar al vast bij
Maar hoe dan ook mensen kijk eerst naar jullie zelf daar zijn ook dingen die andere mensen walgelijk vinden
er zijn ook mensen die weten hoe ze je moeten kwetsen
Kwets geen mensen en kijk na je zelf en niet naar een ander
Oud 17-08-2008, 19:29
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik heb me eigen leven en hun ook vind er niks raars aan stel jij bent gay of lesbi je houdt dan toch van een gene je kan er niks aan doen dat je het bent en lijkt me ook moeilijk om te onder drukken maar wat ik bedoel hun zijn toch ook mensen ?
Je kunt zeggen wat je wil maar homo's en lesbi's zijn meestal wel de gezelligste mensen ( ben hetero) zeg dat er maar al vast bij
Maar hoe dan ook mensen kijk eerst naar jullie zelf daar zijn ook dingen die andere mensen walgelijk vinden
Oud 17-08-2008, 21:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Die mensen passen de bijbel op een compleet andere manier toe dan het gros van de gelovigen die ik hier ken. Daarom indentificeer ik de mensen die ik ken niet met die homohaters.
Lijkt me niet representatief.
Oud 18-08-2008, 13:48
Verwijderd
Citaat:
......................................................................
Oud 18-08-2008, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar jij zit blijkbaar in een liberaal christelijk milieu. De meeste christenen zijn niet liberaal en belezen, de meeste mensen met een fatsoenlijke opleiding zijn namelijk atheïst.
Oud 18-08-2008, 18:25
Verwijderd
Is er trouwens al door iemand gezegd; Niets op tegen zolang ze maar van me afblijven?
Oud 18-08-2008, 18:47
De Veroorzaker
Citaat:
Is er trouwens al door iemand gezegd; Niets op tegen zolang ze maar van me afblijven?
door jou. Maar dat vind ik eigenlijk van de meeste mensen.
Oud 18-08-2008, 20:00
Verwijderd
Flikkertopic inmiddels.
Oud 19-08-2008, 05:06
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Flikkertopic inmiddels.
Daar ben ik weer Sojabal

Nichterige homo's heb ik iig niet zoveel mee.
Oud 19-08-2008, 05:09
Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Beledigend is een tekst als: "je kan er niks aan doen dat je het bent". Daarom beledig ik ook graag terug in het algemeen. Ik begin nooit iig. Volgens jouw logica zou een kinderverkrachter geen blaam hebben want "je kan er niks aan doen dat je het bent".
Oud 19-08-2008, 06:14
Verwijderd
Citaat:
Beledigend is een tekst als: "je kan er niks aan doen dat je het bent". Daarom beledig ik ook graag terug in het algemeen. Ik begin nooit iig. Volgens jouw logica zou een kinderverkrachter geen blaam hebben want "je kan er niks aan doen dat je het bent".
Dat is natuurlijk grote kolder. Je kan er inderdaad niets aan doen dat je zo bent, alleen een kinderverkrachter kan weldegelijk inzien dat wat hij doet fout is. Homo's verkrachten toch geen hetero's of andere homo's?
Oud 19-08-2008, 07:51
Qimm
Qimm is offline
'je kan er niets aan doen dat je homo bent' impliceert dat het min of meer erg is om homo te zijn
Oud 19-08-2008, 08:53
Verwijderd
Citaat:
'je kan er niets aan doen dat je homo bent' impliceert dat het min of meer erg is om homo te zijn
Nee
Oud 19-08-2008, 09:34
Nona
Nona is offline
Tuurlijk wel. Net of er een excuus gezocht moet worden.
Oud 19-08-2008, 10:00
Verwijderd
Tuurlijk niet. "Je kan er niets aan doen dat je hetero bent" -_-
Oud 19-08-2008, 10:07
Verwijderd
Citaat:
ik snap je punt, maar toch ben ik het er niet mee eens. Je kan er namelijk niets aan doen dat je anders bent wat je seksuele geaardheid betreft.

er kleeft geen waardeoordeel aan 'je kan er niets aan doen', het is slechts een nuchtere constatering (of ben je van mening dat je er 'wel wat aan kan doen'? dat vinden de refoboys een interessante theorie denk)

ipv als als voorbeeld een kinderverkrachter aan te halen zou je het bijvoorbeeld ook kunnen stellen over hetero's.
Oud 19-08-2008, 10:45
De Veroorzaker
Citaat:
Je kan er niks aan doen dat je blank/rechtshandig bent.

Ik zie het probleem niet
Oud 19-08-2008, 11:05
Verwijderd
Het kan eventueel impliceren dat je er anders wel iets aan had moeten doen.
Oud 19-08-2008, 11:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Uhm, er niets aan kunnen doen is een feit. Je geaardheid is aangeboren, waarschijnlijk is de oorzaak genetisch, en je zou fysiek iemands hele brein moeten veranderen om het tot iets anders te maken.

Bovendien gebruiken fundamentalisten het onzinverhaal dat mensen ervoor zouden kiezen om homoseksueel te zijn als excuus om hun haat te uiten. De uitspraak waar jij op reageerde kan net zo goed bedoeld zijn om dat soort uitingen tegen te spreken. Tenminste, ik ga er van uit dat niemand verder diep genoeg is gezonken om een dergelijke uitspraak als 'je kan er niets aan doen' op een meewarige en beledigende manier te stellen.

En... oncomfortabel als het misschien mag klinken is het ook waarschijnlijk dat ook pedofielen vast zitten aan hun aangeboren geaardheid. Dat ze die in praktijk brengen is vanwege overduidelijke redenen natuurlijk onbespreekbaar; iemand dwingen tot seksueel contact is dan wel weer altijd een eigen keuze waarop iemand afgerekend kan worden. Kinderen kunnen geen bewuste keuze maken op dat gebied en dus is er dan per definitie sprake van dwang.
Oud 19-08-2008, 11:55
De Veroorzaker
Citaat:
Uhm, er niets aan kunnen doen is een feit. Je geaardheid is aangeboren, waarschijnlijk is de oorzaak genetisch, en je zou fysiek iemands hele brein moeten veranderen om het tot iets anders te maken.
Bron van dat je geaardheid waarschijnlijk genetisch is?
Oud 19-08-2008, 12:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Het kan eventueel impliceren dat je er anders wel iets aan had moeten doen.
dat bedoelde ik ja.
Oud 19-08-2008, 12:27
Verwijderd
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosex...c_explanations

Maar daar staat niet heel specifiek iets genoemd
Het kan ook nog hormonaal bepaald zijn staat een mooi stukje over eronder.
Oud 19-08-2008, 12:28
Verwijderd
Citaat:
dat bedoelde ik ja.
Welke ziel denkt er zo
Oud 19-08-2008, 12:51
De Veroorzaker
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosex...c_explanations

Maar daar staat niet heel specifiek iets genoemd
Het kan ook nog hormonaal bepaald zijn staat een mooi stukje over eronder.
Gay men have also been shown to have higher levels of circulating androgens [2] and larger penises [3], on average, than straight men.

Maar met dat hormonale verhaal is het epigenetisch (bij mannen) en die twinstudies hebben niet een gen of mutatie aan kunnen tonen die maakt dat je homoseksueel bent. Bij vrouwen zou het dan wel weer een mutatie kunnen zijn gegeven het congenital adrenal hyperplasia verhaal. Hoewel daarin ook een grote variatie zit tussen etnische groepen, dus zou nurture ook een rol kunnen spelen?
Oud 19-08-2008, 12:54
Verwijderd
Ik denk niet dat nurture er veel mee heeft te maken, behalve misschien in de manier hoe makkelijk iemand er voor out zou komen. Je moest eens weten hoeveel gaye marokkanen en turken er zijn die er niet voor uit durven te komen
Oud 19-08-2008, 13:15
De Veroorzaker
Dit is wel een leuk artikel, met een nutteloze conclusie, dat wel:

Perhaps there is no one answer, that sexual orientation, whether homosexual or heterosexual; gay, straight, lesbian, or bisexual, all are a cause of a complex interaction between environmental, cognitive, and anatomical factors, shaping the individual at an early age.
Oud 19-08-2008, 15:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Om er maar eentje te noemen jouw eigen post bijvoorbeeld

Verder hersenscans bij homoseksuele ratten, etc etc etc. Sluit niet alle andere verklaringen definitief uit, sluit wel definitief uit dat het gaat om een 'keuze' die mensen zouden kunnen maken.
Oud 19-08-2008, 15:38
De Veroorzaker
Citaat:
Om er maar eentje te noemen jouw eigen post bijvoorbeeld

Verder hersenscans bij homoseksuele ratten, etc etc etc. Sluit niet alle andere verklaringen definitief uit, sluit wel definitief uit dat het gaat om een 'keuze' die mensen zouden kunnen maken.
gelukkig, ik was bang dat je met het Xq28-fabeltje ging komen.

Die hersenscans tonen alleen aan dat de hersens verschillend zijn tov control, maar dat kan ook door oefening gebeuren. Een toptenniser zijn of haar hersenen zijn ook verschillend tov control, maar dat is door oefening zo gekomen (waarschijnlijk is er ook een genetische basis, dat noemt men dan talent).

Dat het geen keuze is weet ik wel zeker, maar ik denk wel dat het te sturen is tijdens de zwangerschap. (en nee, dat vind ik niet wenselijk)
Oud 19-08-2008, 17:20
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Welke ziel denkt er zo
je zou verbaasd zijn over de idiotie die heerst bij sommige mensen.
Oud 19-08-2008, 19:13
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
......................................................................
een heuse sugababe/breezerslet
Oud 17-09-2008, 16:16
Tsjah....
Tsjah.... is offline
Ik heb 't gewoon niet zo op homo's ze zijn meestal een beetje... raar... Behalve als ze niet zo nichterig doen.
Ik weet niet waarom maar lesbi's heb ik niks tegen...
Oud 17-09-2008, 16:27
JD-Fan
JD-Fan is offline
smerige mensen
Oud 17-09-2008, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 't gewoon niet zo op homo's ze zijn meestal een beetje... raar... Behalve als ze niet zo nichterig doen.
Ik weet niet waarom maar lesbi's heb ik niks tegen...
Omdat je een hersenloze bouwvakkeronbenul bent, waarschijnlijk

Edit: Sorry, nou beledig ik bouwvakkers, ik ken eigenlijk alleen maar leuke.
Oud 17-09-2008, 19:52
Mickey_
Mickey_ is offline
OMG ik had niet gedacht dat er mensen waren die zo denigrerend dachten over homo's!
Wat is er in godsnaam mis mee? Ze vallen op het eigen geslacht! NOU EN? Ze zijn hartstikke gezellig. Als iemand een bril heeft zeg je toch ook niet dat ze niet goed wijs zijn?
Oud 17-09-2008, 21:20
Qimm
Qimm is offline
Hoe kom je er nou bij dat alle homo's gezellig zijn
Oud 17-09-2008, 21:26
Verwijderd
Citaat:
Ze zijn hartstikke gezellig.
Oud 18-09-2008, 00:37
Verwijderd
Oud 23-09-2008, 20:15
kefkevde
kefkevde is offline
Citaat:
Er zit nogal een groot gat tussen keuze 1 en keuze 2.
Ontwijken doe ik "ze" niet, maar ze hebben ongetwijfeld een paar foutjes in de hersenen...

wa jom betekend ni da we op het zelfde geslacht vallen dat we ni in orde zijn in onze kop hoor
Oud 23-09-2008, 20:47
Verwijderd
Citaat:
Als iemand een bril heeft zeg je toch ook niet dat ze niet goed wijs zijn?
Zijn ze toch ook niet?
Oud 24-09-2008, 21:39
De Veroorzaker
Citaat:
Zijn ze toch ook niet?
nee mensen met een bril zijn intelligent!
Oud 25-09-2008, 10:22
Nona
Nona is offline
Citaat:
wa jom betekend ni da we op het zelfde geslacht vallen dat we ni in orde zijn in onze kop hoor
Ik zeg niet dat het "niet in orde is", maar neurologisch gezien verschillen homoseksuele mannen (en lesbische vrouwen) wel degelijk van anderen van hetzelfde geslacht.
Oud 25-09-2008, 10:33
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik zeg niet dat het "niet in orde is", maar neurologisch gezien verschillen homoseksuele mannen (en lesbische vrouwen) wel degelijk van anderen van hetzelfde geslacht.
Mensen vinden het vaak moeilijk dit soort observaties zonder waardeoordeel te lezen.
Oud 25-09-2008, 13:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Dat is toch wel net even wat anders dan 'foutjes in je hersenen', hè?
Oud 25-09-2008, 13:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
True, maar er lopen te veel idioten rond die dat als rechtvaardiging voor discriminatie aanvoeren, om te denken dat het direct gaat om een objectieve uitspraak zonder waardeoordeel.
Oud 25-09-2008, 18:37
De Veroorzaker
Citaat:
mannen en vrouwen onderling ook, een afgetrainde topsporter tov een mcdonaldsfan ook, beetje nutteloze opmerking dus.

Regels voor berichten