|
|
Bekijk resultaten poll: Wat vinden jullie van homo's lesbi's of bi's? | |||
Hartstikke Normaal |
![]() ![]() ![]() ![]() |
164 | 77.73% |
Niks tegen ze, maar wil ze ook niet kennen |
22 | 10.43% |
't is gewoon een ziekte! |
25 | 11.85% |
Aantal stemmers: 211. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik geef een mogelijke uitleg voor mensen die de bijbel niet blind als een excuus voor rassenhaat en oorlog willen gebruiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En het gaat mij inderdaad om het laatste. "Ik ben homo en blij dat ik geen christenen in de buurt heb" insinueert namelijk iets heel anders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Homo's lesbi bi hetero wat doet dat er aan toe ??
Ik heb me eigen leven en hun ook vind er niks raars aan stel jij bent gay of lesbi je houdt dan toch van een gene je kan er niks aan doen dat je het bent en lijkt me ook moeilijk om te onder drukken maar wat ik bedoel hun zijn toch ook mensen ? Je kunt zeggen wat je wil maar homo's en lesbi's zijn meestal wel de gezelligste mensen ( ben hetero) zeg dat er maar al vast bij Maar hoe dan ook mensen kijk eerst naar jullie zelf daar zijn ook dingen die andere mensen walgelijk vinden er zijn ook mensen die weten hoe ze je moeten kwetsen Kwets geen mensen en kijk na je zelf en niet naar een ander
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
er kleeft geen waardeoordeel aan 'je kan er niets aan doen', het is slechts een nuchtere constatering (of ben je van mening dat je er 'wel wat aan kan doen'? dat vinden de refoboys een interessante theorie denk) ipv als als voorbeeld een kinderverkrachter aan te halen zou je het bijvoorbeeld ook kunnen stellen over hetero's. |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien gebruiken fundamentalisten het onzinverhaal dat mensen ervoor zouden kiezen om homoseksueel te zijn als excuus om hun haat te uiten. De uitspraak waar jij op reageerde kan net zo goed bedoeld zijn om dat soort uitingen tegen te spreken. Tenminste, ik ga er van uit dat niemand verder diep genoeg is gezonken om een dergelijke uitspraak als 'je kan er niets aan doen' op een meewarige en beledigende manier te stellen. En... oncomfortabel als het misschien mag klinken is het ook waarschijnlijk dat ook pedofielen vast zitten aan hun aangeboren geaardheid. Dat ze die in praktijk brengen is vanwege overduidelijke redenen natuurlijk onbespreekbaar; iemand dwingen tot seksueel contact is dan wel weer altijd een eigen keuze waarop iemand afgerekend kan worden. Kinderen kunnen geen bewuste keuze maken op dat gebied en dus is er dan per definitie sprake van dwang.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar daar staat niet heel specifiek iets genoemd ![]() Het kan ook nog hormonaal bepaald zijn staat een mooi stukje over eronder. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar met dat hormonale verhaal is het epigenetisch (bij mannen) en die twinstudies hebben niet een gen of mutatie aan kunnen tonen die maakt dat je homoseksueel bent. Bij vrouwen zou het dan wel weer een mutatie kunnen zijn gegeven het congenital adrenal hyperplasia verhaal. Hoewel daarin ook een grote variatie zit tussen etnische groepen, dus zou nurture ook een rol kunnen spelen?
|
Dit is wel een leuk artikel, met een nutteloze conclusie, dat wel:
Perhaps there is no one answer, that sexual orientation, whether homosexual or heterosexual; gay, straight, lesbian, or bisexual, all are a cause of a complex interaction between environmental, cognitive, and anatomical factors, shaping the individual at an early age.
||
Citaat:
Verder hersenscans bij homoseksuele ratten, etc etc etc. Sluit niet alle andere verklaringen definitief uit, sluit wel definitief uit dat het gaat om een 'keuze' die mensen zouden kunnen maken.
||
Citaat:
![]() Die hersenscans tonen alleen aan dat de hersens verschillend zijn tov control, maar dat kan ook door oefening gebeuren. Een toptenniser zijn of haar hersenen zijn ook verschillend tov control, maar dat is door oefening zo gekomen (waarschijnlijk is er ook een genetische basis, dat noemt men dan talent). Dat het geen keuze is weet ik wel zeker, maar ik denk wel dat het te sturen is tijdens de zwangerschap. (en nee, dat vind ik niet wenselijk)
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Edit: Sorry, nou beledig ik bouwvakkers, ik ken eigenlijk alleen maar leuke. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De functie van mutaties Inanis | 21 | 19-11-2008 01:41 | |
Seksualiteit |
Homo, Bi ??? GiovsGio | 331 | 04-05-2007 18:31 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bibliotheek leent behalve boeken ook homo's, zigeuners en islamieten uit. Hydrogen | 95 | 14-09-2005 19:22 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wat vinden jullie van Homoseksualiteit in het algemeen? February | 8 | 28-10-2004 18:06 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Homo-discussie België J. Geelman | 137 | 12-01-2004 15:01 | |
Seksualiteit |
Houding tegenover homo's JurG | 54 | 14-02-2002 19:33 |