Advertentie | |
|
02-10-2008, 14:35 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
02-10-2008, 17:15 | ||
Citaat:
wat ik wel erg jammer vind is dat er dus mensen (zoals wilders) zijn die sindsdien zonder enige nuance of redelijkheid pure afval de samenleving inslingeren. voor de rest heb ik niet echt de hoop dat misverstanden of vooroordelen ooit verdwijnen, het zijn menselijke eigenschappen die veelal vanuit compleet ongegronde angstgevoelens komen. maar de tijd dat politiek een serieuze professie was is al lang verdwenen, wat ook duidelijk blijkt aan de reacties die andere politiek leiders op wilders maken, terwijl het vrij eenvoudig is om zijn ondoordachte monologen uit de weg te schuiven, met slechts het minimale aan bronnenmateriaal en ervaring.
02-10-2008, 18:00 | ||
Citaat:
Als je negatieve beeldvorming wilt oplossen, los dan de oorzaken ervan op. Hoe zou er bijvoorbeeld negatieve beeldvorming kunnen zijn over criminele Marrokaanse hangjongeren als er geen criminele Marrokaanse hangjongeren zijn?
02-10-2008, 18:15 | |
Niets mis met negatieve beeldvorming over criminele hangjongeren (die al dan niet marokkaan zijn), wat minder is zijn al die ondoordachte conclusies m.b.t. de complete 'moslimidentiteit' (die nog steeds niet bestaat) die er uitgeflapt worden door personen die ongeveer zo heilig zijn als satan in de kerk, waarvan het gevolg is dat mensen die niet verder nadenken dan hun neushaar die conclusies zonder twijfel overnemen waardoor de boel verder stagneert.
en jij zou natuurlijk gezellig in een 'moslimwijk' kunnen komen wonen, kan je toch een oogje in het zeil houden ofnoh?
02-10-2008, 21:54 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
02-10-2008, 22:19 | ||
Citaat:
Wat voor nut heeft het noemen van iets dat dermate vanzelfsprekend is en niets bijdraagt of af doet aan het probleem? (behalve dan wellicht dat je de mensen in kwestie daardoor niet zomaar het land uit kan zetten, om je problemen door export op te lossen, als het ware)
02-10-2008, 22:23 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Maar dit is off topic: Ik vraag me nog steeds af, waar onze paralelle moslimwereld is... |
02-10-2008, 22:28 | |||
Citaat:
Citaat:
02-10-2008, 22:31 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
02-10-2008, 22:44 | ||||
Citaat:
Maar goed, het WODC is the place to go voor simpele criminologie: http://www.wodc.nl/onderwerpen/crimi...teit/view.ashx http://www.wodc.nl/onderwerpen/crimi...teit/view.ashx Citaat:
Citaat:
02-10-2008, 23:09 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
"In allochtone groepen zijn sterker criminele leeftijdsgroepen meer vertegenwoordigd en allochtone groepen zijn doorgaans meer geconcentreerd in de armste grootstedelijke woongebieden. Dit laatste is uiteraard een reflectie van het feit dat allochtonen in veel sterkere mate dan autochtonen tot de in sociaal-economisch opzicht lagere regionen van de samenleving behoren. Dat betekent dus dat allochtonen zich vaak aan de onderkant van de arbeidsmarkt bevinden, dat er in deze groep relatief veel werkloosheid voorkomt en dat allochtone jeugd vaak een gebrekkige scholing en opleiding heeft. Al deze kenmerken zijn sterk bepalend voor een gereduceerde kansenstructuur binnen de conventionele samenleving en daarmee voor een grotere geneigdheid tot deviant (delinquent) gedrag. Na correctie voor demografische en sociaal-economische factoren zien we dan ook een veel kleiner verschil in mate van delinquentie tussen allochtone en autochtone bevolkingsgroepen. Zonder correctie voor demografische en sociaal-economische factoren blijkt onder allochtone groepen drie- tot zesmaal zoveel criminaliteit voor te komen als onder autochtonen. Na correctie voor deze factoren wordt deze ratio ongeveer gehalveerd. Op basis van het beschikbare onderzoek kan worden geconcludeerd dat allochtone jongeren anderhalf- tot driemaal zoveel criminaliteit produceren als autochtone jongeren in vergelijkbare sociaal-economische omstandigheden." En hier komen dus naast sociaal-economische factoren, de culturele aspecten kijken. Maar we hadden het over negatieve beeldvorming. Citaat:
Citaat:
|
02-10-2008, 23:26 | ||||
Citaat:
daarom vind ik ook dat ze alle vrijheid hebben om groepen te vormen naar eigen inzicht, het enige wat ik wenselijk zou vinden is als de 'marrokaanse gemeenschap' duidelijk een afkeurend signaal laat horen over mensen binnen 'hun groep', dat gebeurt steeds meer maar nog te weinig, en aangezien nederlanders kampioen muggenziften zijn heb je daar best een kluif aan. ik snap wel waarom het dus expliciet in de pers wordt vermeld, waar ik me wel aan stoor is dat ze niet consequent zijn en het niet altijd doen, natuurlijk heb je zelfs al vermeldde je het altijd slechts een selectie van gebeurtenissen. maar in nederland gaat het meestal om groepen van wisselende samenstelling en aantallen, marokkanen wijken daarin iets meer af dan andere etnische groepen misschien dat het daarom zo onderstreept wordt. Maar goed de trouw en de volkskrant vind ik doorgaans wat sterker op dat vlak dan noem een telegraaf of metro, dus misschien moet je een ander abonnement nemen Citaat:
wel vind ik strengere straffen voor geweldsdelicten en minder vaak verzachtende omstandigheden wenselijk maar ook dat is een herhaling. Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-10-2008 om 23:43. |
03-10-2008, 01:36 | |||||
Citaat:
Citaat:
Al het andere zal symptoombestrijding zijn, die waarschijnlijk nog averechts zal werken ook. Citaat:
En als dat stelselmatig voorkomt in een bepaalde groep, blijft dat slechte publiciteit totdat dat fenomeen voorbij is. Staphorsters zullen in nadenkend Nederland ook altijd enigszins gereserveerd begroet worden. Zolang Staphorst een fundamentalistisch gat blijft zal dat ook zo blijven. Logisch en terecht, omdat Staphorst een fundamentalistisch gat is, en wie er vandaan komt, maar wel gewoon een brein blijkt te bezitten, normaal behandelt wordt. Het zou pas problematisch worden als niemand meer een kans krijgt, of het zichzelf bewijzen genegeerd wordt, vanwege waar ze vandaan komen. Citaat:
Überhaupt; bestaat er nog discriminatie, of is dat slechts een beeld dat onder etnische minderheden een eigen leven is gaan leiden? Fenomenen als contraracisten doen het laatste vermoeden, en 'maar dat is zo' is niet langer een tegenwerping.
03-10-2008, 02:08 | ||||
Citaat:
Citaat:
03-10-2008, 15:43 | ||
Citaat:
03-10-2008, 17:19 | ||
Citaat:
Typisch een voorbeeld van hoe de samenleving op zich wel iets heeft met gelijke behandeling, maar gewoon nog niet zo ver is om dat principe echt toe te passen.
03-10-2008, 20:49 | ||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
03-10-2008, 23:12 | |||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De gehele discussie over daderschap hebben we gevoerd over geweld, misdaad en conflicten die door religie zijn ontstaan. Ontkennen dat er zoiets bestaat, terwijl we het er net een aantal posts over gehad hebben lijkt me uitgesloten, niet? Religie veroorzaakt conflicten, is iets dat daarmee wel ongeveer boven alle twijfel verheven is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat ik verder niet hoef te onderbouwen dat er sociale segregatie ontstaat en bestaat onder migrantengroepen? Alleen al het bestaan van een taalbarričre is sluitend bewijs daarvoor, en het vormen van geďsoleerd sociaal netwerk dat los staat van de samenleving en alleen binnen de eigen groep is, is daarna slechts een logisch gevolg.
04-10-2008, 12:19 | |||
Alsjeblieft ga in een moslimwijk wonen T dan zie je dat die a) niet bestaan b) hoogstens ontstaan omdat de blanken uit eigen wil en kunne weg gaan.
Citaat:
Nou, jasses wat een onderdrukking Citaat:
Nou jasses wat een taalbariére; of denk je dat 10% van de autochtonen geen moeite met nederlands hebben? Sorry maar je denktrant is hopeloos achterhaald en enigszins neerbuigend. Ja er is een verband en dat heeft met name te maken met het feit dat kutjong van hun eigen groep niet te horen krijgen dat het niet kan (gelukkig steeds meer zoals dat gister in p&w eindelijk eens een journalist de mening van een marokkaanse vroeg en die antwoorde terstond in perfect neerlandsch: hard aanpakken) en het feit dat de strafmaat voor geweldsdelicten te laag is om afschikwekkend te zijn. Versobering van gevangenisomstandigheden, inname van priveleges, enkelband, bij herhaling automatische verhoging van de strafmaat, werkstraffen die beginnen bij 160 ipv 40 uur papier prikken. dat zijn zaken die moeten gebeuren; niet gillen dat nederland in brand staan en dat moslims het as van het kwaad zijn.want als ik moet concluderen dat moslims in hun theehuizen en moskeeën overleggen hoe ze niet moslims kunnen uitroeien dan moet ik aannemen dat in voornamelijk christelijke wijken laatstgenoemde in hun kerken en café's aan het bespreken zijn hoe ze alle niet-christenen kunnen uitroeien. ja er zijn problemen met criminele jongeren, ja dat moet aangepakt worden maar schreeuwen dat gouda (een stadje van likmekont) een oorlogsgebied is bereik je niets mee.
Laatst gewijzigd op 04-10-2008 om 12:28. |
04-10-2008, 12:51 | ||
Citaat:
Maar goed, mijn enige punt hier is dat het onzinnig is om problemen niet te mogen benoemen. Dat is schieten op de boodschapper. Dat kritiekpunt van Kenjirro tegenover Wilders was dus ook onterecht, aangezien Wilders behoorlijk chargeerde, maar het nog steeds over een bestaand fenomeen heeft. Sterker nog, het ontkennen en roepen dat het niet zo is levert Wilders juist extra stemmen op. Waarom denk je dat hij chargeerd? Wilders wint geen stemmen bij overdrijven op zich, hij wint doordat zijn politieke opponenten vervolgens de plank totaal mis slaan en de indruk wekken dat het inderdaad 'zij versus wij' is. Immers, als zelfs de geďntegreerde knuffelmoslims Wilders aanvallen, dan moet er dus wel een 'moslims versus de rest' zijn, dat is het beeld dat dan ontstaat. Dus laten we gewoon ver boven het niveau van Wilders en zijn trouwe stemmenwervers als Timo Eekhoudt, Gerard Spong en Els Lucas gaan staan, en ons niet verlagen tot uitspraken als 'je mag niet zeggen dat het een Marrokaan is!'. Als een dergelijke stelling iets bij mij oproept is het namelijk een idee van racisme. Alsof Marrokanen allemaal debiel zijn en je daarom hun afkomst niet mag noemen om die debiliteit maar met de mantel der liefde te bedekken. Staan we daar boven of niet?
04-10-2008, 19:45 | |||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
04-10-2008, 19:49 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
05-10-2008, 00:04 | |||
Citaat:
http://www.verwey-jonker.nl/doc/vita...561103_def.pdf Citaat:
05-10-2008, 00:21 | |||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maar dat is ook erg afhankelijk van welk medium je leest. taalbariére is er niet. onderdrukking van vrouwen, nou gezien de verdeling van financiën zal dat niet veel meer zijn dan bij autochtonen. parallelle moslimwereld waar? ja hangjongeren zonder leven die opgegroeid zijn zonder correctie en remming die hebben we zat.
Laatst gewijzigd op 05-10-2008 om 00:29. |
05-10-2008, 01:42 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
"Eerste generatie allochtone vrouwen in Rotterdam en hun perspectief op activering". Daar hebben we het al over gehad T_ID. Inderdaad zijn er nog een aantal eerste generatie allochtone vrouwen aanwezig, die niet actief participeren in de maatschappij. Het is een relatief klein aantal vrouwen, en gezien hun achtergrond is het te begrijpen. Ze zijn niet goed geintergreerd, noch hebben ze destijds die kans gekregen. Ze zijn geisoleerd, maar niet vanwege hun religie. Ik weet dit, omdat bijna al mijn tantes van de eerste generatie zijn (die overigens wel goed participeren in de maatschappij). Maargoed ik geef je een kans en kijk nu op de pagina. ... Oke gekeken, geen parallele moslimwereld te bekennen. Ga je nou concreet een wijk aanwijzen? Of een buurt? Immers jij stelt dat Wilders, hoewel hij iets wat overdrijft, gelijk heeft. Wordt er nu wel een beetje moe van, met dat gezever eromheen. Overtuig mij van je gelijk, want ik weet ook wel dat niet alle allochtone vrouwen actief in de maatschappij participeren. Dat is niets nieuws, en niet de parallele moslimwereld waar jij en Geert Wilders op doelen. Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-10-2008 om 01:56. |
05-10-2008, 12:31 | |||
Citaat:
Überhaupt zijn er op wel meer plekken personen die dermate gesegregeerd zijn dat je ervan kunt spreken dat ze in een eigen wereld leven. Citaat:
05-10-2008, 14:01 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
05-10-2008, 14:47 | |||
Citaat:
Citaat:
dus die groep nederlanders in zuid frankrijk die alleen maar nederlands lullen die zijn ook het as van het kwaad. hoe kan je de 1e generatie er nu bijhalen als het over criminele jongeren gaat. dat je van die 1e generatie verwacht dat ze afkeuring laten blijken ala, maar vroegah had je nog geen inboergeringcoersoes.
05-10-2008, 17:35 | |||
Citaat:
Iets dat ik best kan begrijpen trouwens als ik zie hoe Nederlanders en Engelsen zelfs op vakantie de botterik uit kunnen hangen. Bij circulatie (geen migratie, geen overnachting, maar een telkens herhalend tijdelijk verblijf, dus bij iemand met een vast vakantiehuis in Frankrijk) is het overigens wel zo dat Engelsen Frans proberen te leren, en Nederlanders al helemaal. Citaat:
Dat is tevens wat de isolatie in stand houdt. En het fenomeen dat geďntegreerde vrouwen afgekeurd worden door traditionele mannen, en die op hun beurt weer een man eisen die hen ziet als persoon en niet als slaafje, is ook een bekend probleem.
05-10-2008, 18:02 | |||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
05-10-2008, 19:14 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/...5-p033-art.htm
05-10-2008, 19:29 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat artikel dat je aanhaalt gaat over iets heel anders en onderbouwd je aanname niet. Wijs je nou nog een moslimwijk (zoals beschreven door geert, of iets dat er sterk op lijkt) aan, of kunnen we deze "discussie" afsluiten, en aantonen dat zowel jij als Geert de plank hebben misgeslagen? |
05-10-2008, 22:37 | ||||
Citaat:
het heeft alleen niets te maken met een paar (letterlijk) oude vrouwtjes die niet goed geďntegreerd zijn, en die paar vrouwtjes omschrijven ook geen 'paralelle moslimwereld' Citaat:
overigens kan ik zelfs stellen dat die criminele jongeren geen moslims zijn aangezien de berichtgeving het 8/10 keer over dronken jongeren heeft. Citaat:
nogmaals dit heeft niets met criminele jongeren te maken. die isolatie van jou is een enorm kleinschalige problematiek, sterker nog alle criminaliteit onder christelijk jong wordt toch ook niet gekoppeld aan het feit dat staphorstenaren geisoleerd leven
05-10-2008, 23:21 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
05-10-2008, 23:26 | ||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
05-10-2008, 23:30 | ||
Citaat:
Maar de discussie is al lang kapot gemaakt, en niet door mij. Ik geef een keiharde bron van isolatie, meerdere zelfs, en fluitend wordt daarna tot vijf keer toe beweerd dat er nergens isolatie is. Er zijn vast ook geen Amerikanen in Bagdad.
05-10-2008, 23:33 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
05-10-2008, 23:34 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
05-10-2008, 23:35 | |||
Citaat:
Maar goed, mocht je nog ergens kunnen aantonen dat nergens sprake is van isolatie, wat jouw bewering tegenover Wilders was, dan zie ik dat met plezier tegemoet. Tenzij dat gebeurd is de conclusie dat je kritiek op Wilders overdreven en voorbarig was redelijk onontkoombaar. Citaat:
05-10-2008, 23:50 | ||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
06-10-2008, 05:46 | |||
Citaat:
aangezien ik mijn hoofd erom durf te verwedden dan 1 op de 10 autochtonen van dezelfde leeftijdscatagorie ook moeite heeft met het schrijven van nederlands (ref; discussies over het niveau van het nederlands afgelopen jaar + het feit dat ik er zelfs moeite mee heb) Citaat:
06-10-2008, 13:06 | ||||
Citaat:
Als we er even voor het gemak van uit gaan dat geen van die mensen een baan krijgt doordat ze niet kunnen communiceren veroorzaakt dat alleen al enorme problemen. En dan moet je de normale werkeloosheid, plus de extra werkeloosheid wegens sociaal-economische factoren onder diezelfde groep er nog een keer bij optellen ook. Citaat:
En ondanks dat ik heel wat ranzig slecht geschreven brieven van de hand van autochtonen voorbij heb zien komen konden die mensen wel functioneren. Sterker nog, die brieven schreven ze tijdens hun werk. Dan is het een probleem dat geen probleem is. Wat wel een probleem is, is dat er bij een welzijnsorganisatie, Versa Welzijn bijvoorbeeld aangezien ik dat ken, mensen binnenkomen die in Nederland zijn geboren, al 25-30 jaar in Nederland zijn, wiens partner al meer dan tien jaar in Nederland is, die zich niet verstaanbaar kunnen maken. En dan heb ik het niet over niveau hoersubsidie, maar echt onverstaanbaar. En soms agressief als ze er daardoor niet met je uitkomen. Ze eruit smijten is natuurlijk not done, want omdat het allochtonen zijn is in het beleid vastgelegd dat je geen gevolgen aan die verbale en fysieke agressie mag verbinden. (dit alles is rechtstreeks uit het beleid van baliemedewerkers afkomstig, en wordt sollicitanten verteld) Iets dat op zijn beurt natuurlijk weer frictie oproept omdat het je reinste discriminatie is dat alleen autochtonen op hun gedrag aan de balie afgerekend mogen worden. Heck, als je die situatie uitgebreid zou schetsen en aan de PVV zou mailen dan is Wilders vanavond op televisie om uitleg te eisen over het racisme bij welzijnsorganisaties, en wederom zou je hem niet eens helemaal ongelijk kunnen geven. Dáár liggen de echte problemen. Als mensen in gelijke gevallen gelijk behandeld zouden worden dan hadden we dat probleem niet. Citaat:
06-10-2008, 13:40 | ||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
die moeite die kan op d, t, op gramatica of simpelweg lidwoorden slaan, waarom zou dat dusdanig beperkend zijn dat normaal functioneren onmogelijk is. ik kan me nog voorstellen dat er tussen de 21% eerste generatie turken en 13% eerste generatie marokkanen nog wat mensen rondlopen die een dusdanige moeite hebben dat normaal functioneren beperkt is, maar de 2e generatie, kom zeg. even een retorische vraag hoeveel marokkanen van de 2e of 3e generatie ken jij die niet normaal kunnen functioneren door hun niveau van de nederlandse taal? geen, dacht ik al. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
alsjeblieft strafmaatverhoging, toe nou.
Laatst gewijzigd op 06-10-2008 om 13:46. |
06-10-2008, 23:11 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Zelfs jij als student sociale geografie hebt niet aan kunnen tonen dat het bestaat, hoewel je het wel beweerde. |
06-10-2008, 23:24 | ||
Citaat:
Dat isolatie bestaat, dit enigszins overdreven kan worden opgevat als een parallelle wereld, en de overdrevenheid van jouw kritiek was echter vanaf eerste voorbeeld al vastgesteld.
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Ha! Spammend, groots, nieuw, vers IZSADC-topiq! Verwijderd | 501 | 24-04-2005 16:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De waarheid over de vs!! Verwijderd | 163 | 09-03-2004 14:21 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 16:08 | |
Muziek |
playlist-topic Tombooo | 27 | 13-03-2003 00:28 |