Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-11-2008, 21:31
fib
Avatar van fib
fib is offline
Ik wil graag mijn Engels te verbeteren. Ik ben heel slecht in deze taal, dit heeft waarschijnlijk te maken met faalangst, onzekerheid, dyslectie ed. Op school heb ik Engels zoveel mogelijk proberen te omzeilen. Ervaring in het buitenland is goed voor je ontwikkeling. Het lijkt me een geweldige om voor een bepaalde tijd in een ander land te verblijven. Via dit topic wil ik informeren over de mogelijkheden om in het buitenland de Engelse taal te leren.

Mijn situatie is als volgt. Binnenkort word ik 22 jaar oud. Ik zit in het laatste jaar van een hbo opleiding. In augustus hoop ik mijn hbo-diploma te halen. De opleiding is ‘wel leuk’, maar niet zo bijzonder. Ik kijk niet zover vooruit. Ik heb best veel nagedacht én gesproken over mijn toekomst qua werken. Toch weet ik nog steeds niet wat voor werk bij mij past. Ik vind soms dat de opleiding niet bij me past. Ik overweeg om verder te studeren op de universiteit. Tegelijkertijd twijfel ik over mijn capaciteiten daarvoor. Als het gaat om denkniveau dan zit ik op hbo-niveau. De universiteit is voor mij alleen haalbaar met kei en kei hard studeren.

Ik realiseer me steeds meer dat ik mezelf ontzettend belemmer doordat ik zo slecht ben in Engels. Deze taal is niet alleen in het dagelijks leven belangrijk maar ook in het buitenland. Ik wil graag reizen maken, maar de taal vormt voor mij een barrière. Dit zie ik graag veranderen. Bovendien wil ik graag iets van de wereld zien.

Ik verwacht dat het aanleren van de Engelse taal bij mij moeizamer zal verlopen omdat ik dyslectisch ben. Ik mis bijvoorbeeld een feeling voor de taal. Welke mogelijkheden zijn er voor mij om in het buitenland de Engelse taal te leren?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2008, 07:25
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Ik studeer niet in het buitenland, maar mijn ervaringen in Zuid Europa waren dat het niveau van het Engels over het algemeen zeer ondermaats is. Daarnaast wordt in veel buitenlandse universiteiten eigenlijk geen les gegeven in het Engels. Je zou dan een master moeten doen in de UK of VS, waar ze van nature Engels spreken, maar ik weet niet hoe makkelijk het is om bij die masters binnen te stromen. Over het algemeen stellen ze daar volgens mij redelijk strenge eisen om onderwijs van Nederlands niveau aan te bieden.

Binnen Nederland weet ik in ieder geval dat in Wageningen in principe all Master-vakken volledig in het Engels zijn. Daarnaast zijn het merendeel van de Bachelor-vakken in het Engels. Ik weet niet of je HBO aansluiting biedt voor een studie die je leuk vind. Dat heeft nog als bijkomend voordeel dat er wel mensen om je heen zijn die wel Nederlands spreken en je dus kunnen helpen met problemen die je tegen komt. Dan kan je alleen niet iets van de wereld zien.

Ik weet niet hoe het zit met het percentage Engelse vakken op andere universiteiten.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 07:57
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe het zit met het percentage Engelse vakken op andere universiteiten.
Veel masters zijn volledig engelstalig om op deze manier ook de internationale studenten naar de universiteit toe te trekken.

Kan je geen buitenlandse stage gekoppeld aan een taalcursus voor je HBO nog inbouwen? Dat je bijvoorbeeld je afstuderen in het buitenland gaat doen?

Een vriendinnetje van mij (wel universiteit) heeft ook het probleem van zwaar dyslectisch zijn. Aangezien ze sowieso een jaar extra stufi krijgt vanwege dyslexie heeft zij ervoor gekozen om in april te beginnen met een taalcursus bij een of ander instituut (weet ik niet precies) en daar net zo lang te blijven tot ze tevreden is over haar niveau van Engels. Vervolgens doet ze dan haar bacheloreindopdracht (bachelor - afstuderen) ook in Engeland om op deze manier haar Engels op zo'n hoog niveau te krijgen dat ze in de masterfase weer goed mee kan komen.

Ik weet niet of het voor jou nog een optie is, maar zoiets zou je kunnen overwegen natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 19:00
Verwijderd
Citaat:
Ik studeer niet in het buitenland, maar mijn ervaringen in Zuid Europa waren dat het niveau van het Engels over het algemeen zeer ondermaats is. Daarnaast wordt in veel buitenlandse universiteiten eigenlijk geen les gegeven in het Engels.
Om hierop verder te gaan, in Scandinavië wordt geloof ik ook vaak in het Engels les gegeven én is het niveau hoger.
Maar de optie stage en/of taalcursus in een Engelstalig land lijkt me in jouw geval beter.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2008, 17:42
fib
Avatar van fib
fib is offline
Citaat:
Om hierop verder te gaan, in Scandinavië wordt geloof ik ook vaak in het Engels les gegeven én is het niveau hoger.
Maar de optie stage en/of taalcursus in een Engelstalig land lijkt me in jouw geval beter.
Ik zit zelf ook meer te denken aan een taalcursus in de zomervakantie. Iemand iedeen?
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Eindexamens 2005 wat te doen na je examen - leuke tip!
claudia82
2 25-04-2005 17:06
Studeren International Economic Studies vs. International Business
-::SyrinX-NL::-
27 12-10-2004 17:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 16:56
Verhalen & Gedichten Boekbespreking: het kiezen van het boek!
Verwijderd
16 11-02-2004 15:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De ongefundeerde afkeer naar George W. Bush en de Amerikanen.
the atmosfere
154 17-08-2003 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.