Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-12-2008, 21:17
Verwijderd
Citaat:

Wat voor werk wil je dan gaan doen?
Waarschijnlijk word ik zoiets nietszeggend als ''beleidsmedewerker''. Anyway, ik wil iets gaan doen met gelijke behandeling; gelijkheid; anti-discriminatie en dat alles in de breedste zin van het woord.
Momenteel ben in de voorbereidende fase van mijn Bachelor Essay, dat over artikel 5a van het Vrouwenverdrag gaat en wat ik tot nu toe gelezen hebt komt ongeveer neer op wat jij zegt: niet alleen mensen denken in hokjes, ook heel veel wetgeving en beleid líjken sekseneutraal, maar hebben in feite de mannelijk standaard als norm, waardoor ze in de praktijk toch nog (kunnen) discrimineren. En volgens dat artikel moeten ook seksestereotyperringen e.d. uitgebannen worden en dan niet alleen in hoofden van mensen, maar ook in de regeltjes die ooit door mensen zijn bedacht met die stereotypen nog in hun hoofd. Erg interessant al zeg ik het zelf.

Laatst gewijzigd op 01-12-2008 om 21:33.
Advertentie
Oud 01-12-2008, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk word ik zoiets nietszeggend als ''beleidsmedewerker''. Anyway, ik wil iets gaan doen met gelijke behandeling; gelijkheid; anti-discriminatie en dat alles in de breedste zin van het woord.
Momenteel ben in de voorbereidende fase van mijn Bachelor Essay, dat over artikel 5a van het Vrouwenverdrag gaat en wat ik tot nu toe gelezen hebt komt ongeveer neer op wat jij zegt: niet alleen mensen denken in hokjes heel veel wetgeving en beleid líjken sekseneutraal, maar hebben in feite de mannelijk standaard als norm, waardoor ze in de praktijk toch nog (kunnen) discrimineren. En volgens dat artikel moeten ook seksestereotyperringen e.d. uitgebannen worden en dan niet alleen in hoofden van mensen, maar ook in de regeltjes die ooit door mensen zijn bedacht met die stereotypen nog in hun hoofd. Erg interessant al zeg ik het zelf.
Dat is zeker interessant. Ik heb ook het vak Gendergeschiedenis gehad, waarin onder andere dit soort zaken in een historisch perspectief en vaak nog veel filosofischer aan de orde kwamen.
Oud 01-12-2008, 21:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Bij jezelf of in het algemeen? Ik heb mijn haar ALTIJD los.
Bij mezelf, gewoon hoe het voelt. Het zit in de weg!
Oud 01-12-2008, 21:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb echt een keer in de maand mijn haar los, om het te proberen, en elke keer opnieuw trek ik de conclusie dat ik het bijzonder onprettig vind.
Oud 01-12-2008, 21:34
Verwijderd
Ik heb altijd mijn haar los!
Oud 01-12-2008, 21:35
Tink*
Tink* is offline
Ik ga toch maar niet solliciteren voor fb.
Verwijderd
Citaat:
Dat is zeker interessant. Ik heb ook het vak Gendergeschiedenis gehad, waarin onder andere dit soort zaken in een historisch perspectief en vaak nog veel filosofischer aan de orde kwamen.
In Uppsala ga ik o.a. het vak Gender and Law volgen en naast/na een master in een nader te bepalen rechtsgebiedwil ik de master vrouwenstudies doen, dus die historische en filosofische nog benadering zal ik ook nog wel tegenkomen.
Verwijderd
Citaat:
Bij mezelf, gewoon hoe het voelt. Het zit in de weg!
Mijn haar laat ik knippen als het in de weg gaat zitten!
Oud 01-12-2008, 21:36
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Momenteel ben in de voorbereidende fase van mijn Bachelor Essay, dat over artikel 5a van het Vrouwenverdrag gaat en wat ik tot nu toe gelezen hebt komt ongeveer neer op wat jij zegt: niet alleen mensen denken in hokjes, ook heel veel wetgeving en beleid líjken sekseneutraal, maar hebben in feite de mannelijk standaard als norm, waardoor ze in de praktijk toch nog (kunnen) discrimineren. En volgens dat artikel moeten ook seksestereotyperringen e.d. uitgebannen worden en dan niet alleen in hoofden van mensen, maar ook in de regeltjes die ooit door mensen zijn bedacht met die stereotypen nog in hun hoofd. Erg interessant al zeg ik het zelf.
Dolle Mina, kom er maar in
Oud 01-12-2008, 21:40
Verwijderd
Citaat:
Dolle Mina, kom er maar in
Sarcasme of...?
Oud 01-12-2008, 21:42
Verwijderd
Dat zijn geen ongebruikelijke reacties, veel geschiedenisstudenten reageren ook zo op het vak gendergeschiedenis.
Oud 01-12-2008, 21:42
Miekje*
Miekje* is offline
Hallo mensen! Ik heb net sinterklaaas avond gevierd~!
Oud 01-12-2008, 21:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maar het is nog helemaal geen vijf december!
Oud 01-12-2008, 21:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik heb altijd mijn haar los!
Oud 01-12-2008, 21:45
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maar het is nog helemaal geen vijf december!
Weet ik maar wij konden niet die avond omadat mijn zus dan ergens heen moet en bla. En daaarom op deze avond!
Oud 01-12-2008, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn geen ongebruikelijke reacties, veel geschiedenisstudenten reageren ook zo op het vak gendergeschiedenis.
Natuurlijk. Maar ze moesten eens weten hoeveel onrecht er zelfs in Nederland nog is!
Oud 01-12-2008, 21:47
Verwijderd
Wij doen dan altijd spelletjes. En tussen kerst en nieuwjaar iets met cadeautjes.

Dit jaar is de hype algemene cadeaus te kopen en hiervoor te spelen ofzo dus daar moeten we ook aan mee doen.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Weet ik maar wij konden niet die avond omadat mijn zus dan ergens heen moet en bla. En daaarom op deze avond!
Flauw hoor! Maar wel leuk ja
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Sarcasme of...?
Euh, meer een uitnodiging tot uitleg!
Oud 01-12-2008, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Euh, meer een uitnodiging tot uitleg!
Heb je enig benul van rechten? Anders begin ik er niet aan.
Oud 01-12-2008, 21:49
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Flauw hoor! Maar wel leuk ja
JA! En ik heb heul beul gekregen omdat mijn moeder niet kon stoppen met 'kleinigheidjes' kopen En let niet op mijn spelfouen want ik heb wat op! En wanneer ga jij sinterklaas vieren?
Oud 01-12-2008, 21:52
Verwijderd
De emulator doet het. Ik blijk wel beter te zijn in Yoshi's Island dan Pip.
Oud 01-12-2008, 21:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
JA! En ik heb heul beul gekregen omdat mijn moeder niet kon stoppen met 'kleinigheidjes' kopen En let niet op mijn spelfouen want ik heb wat op! En wanneer ga jij sinterklaas vieren?
vijf december natuurlijk! Maar niet met mama. Ik doe surprises met het gezin van mijn beste vriendin.
Oud 01-12-2008, 21:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja ik wil wel samen zielig zijn Quis!
Oud 01-12-2008, 21:54
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
vijf december natuurlijk! Maar niet met mama. Ik doe surprises met het gezin van mijn beste vriendin.
Das ook leuk!
Maar ik kwam alleen even hallo en dag zeggen. Ik ga mijn spulletjes opruimen en dan slaapselen. Dagdag!
Oud 01-12-2008, 21:55
Laisve
Laisve is offline
Citaat:
Heb je enig benul van rechten? Anders begin ik er niet aan.
sjaars
Oud 01-12-2008, 21:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Das ook leuk!
Maar ik kwam alleen even hallo en dag zeggen. Ik ga mijn spulletjes opruimen en dan slaapselen. Dagdag!
en met je kadootjes pronken
daag!
Oud 01-12-2008, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Ja ik wil wel samen zielig zijn Quis!
Nou, om te beginnen: wie heeft het zwaarder (), m.a.w hoe lang heb jij hem al niet gezien?
Oud 01-12-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
sjaars
Sorry, dan wordt 't m niet vanavond, ik ben te gaar om in lekentaal (no offense) systemen te gaan uitleggen die voormij heel logisch/makkelijk zijn maar voor jou waarschijnlijk niet.
Oud 01-12-2008, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Sorry, dan wordt 't m niet vanavond, ik ben te gaar om in lekentaal (no offense) systemen te gaan uitleggen die voormij heel logisch/makkelijk zijn maar voor jou waarschijnlijk niet.
Haha snob
Oud 01-12-2008, 21:59
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou, om te beginnen: wie heeft het zwaarder (), m.a.w hoe lang heb jij hem al niet gezien?
twee weken niet, toen vijf dagen wel, nu acht dagen niet en nog 22 dagen te gaan!
Oud 01-12-2008, 22:00
Verwijderd
Jullie zijn mieptantes.
Oud 01-12-2008, 22:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jij bent selluf.
Oud 01-12-2008, 22:03
Verwijderd
WAAR MIEP IK DAN OVER
Oud 01-12-2008, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Haha snob
I know. Laten we zeggen dat het tijdstip en de hoeveelheid juridische taal die ik vandaag al heb verwerkt ook meespelen.
Oud 01-12-2008, 22:05
Verwijderd
het is mijn handelsmerk, zal je wederrechtelijk aanranden...
Oud 01-12-2008, 22:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
WAAR MIEP IK DAN OVER
ELKE KEER ALS IK OVER MIJN VRIENDJE BEGIN HE
DAN NOEM JIJ MIJ EEN MIEPERT! je bent dus selluf.
Oud 01-12-2008, 22:06
Verwijderd
Citaat:
twee weken niet, toen vijf dagen wel, nu acht dagen niet en nog 22 dagen te gaan!
Oh. Dan win je. Ik acht dagen niet. Hoewel ik hem vrijdag nog ''zag'' maar dat was tijdens het werk en het was heel druk de we konden echt drie woorden wisselen op een hele avond, dus eigenlijk telt dat niet. Dus, acht dagen, terwijl ik vijf minuten fietsen van me vandaan woont.
Waarom nog 22 te gaan trouwens?
Oud 01-12-2008, 22:07
Verwijderd
Citaat:
het is mijn handelsmerk, zal je wederrechtelijk aanranden...
Aanranden is altijd wederrechterlijk.
Oud 01-12-2008, 22:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh. Dan win je. Ik acht dagen niet. Hoewel ik hem vrijdag nog ''zag'' maar dat was tijdens het werk en het was heel druk de we konden echt drie woorden wisselen op een hele avond, dus eigenlijk telt dat niet. Dus, acht dagen, terwijl ik vijf minuten fietsen van me vandaan woont.
Waarom nog 22 te gaan trouwens?
Omdat hij een maand in Engeland zit.
en 5 januari gaat hij weer, en dan heb ik de keuze tussen: hij komt 7 februari terug en ik kan aan dat dansproject meedoen in de krokusvakantie, of hij blijft daar en we missen valentijn samen en ik ga daarheen in de krokusvakantie.
Oud 01-12-2008, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Jullie zijn mieptantes.
En dat is ons goed recht! Ik heb even zin om te miepen. Gewoon omdat.
Oud 01-12-2008, 22:09
Verwijderd
Citaat:
en 5 januari gaat hij weer, en dan heb ik de keuze tussen: hij komt 7 februari terug en ik kan aan dat dansproject meedoen in de krokusvakantie, of hij blijft daar en we missen valentijn samen en ik ga daarheen in de krokusvakantie.
Valentijn missen lijkt me niet zo'n punt, of wel? En zit ie in Engeland omdat ie daar woont of...? (dat hij Engels is wist ik al, maar niet waar ie woont)
Verwijderd
Citaat:
Aanranden is altijd wederrechterlijk.
ja, je zit dus nog in je "jurdische fase".
pleeg gewoon noodweer en dan noodweerexces..
Verwijderd
Citaat:
Oh jeetje, Valentijn missen! Zoiets verschrikkelijks mag je echt niet laten gebeuren!
Oud 01-12-2008, 22:10
Verwijderd
Citaat:
ELKE KEER ALS IK OVER MIJN VRIENDJE BEGIN HE
DAN NOEM JIJ MIJ EEN MIEPERT! je bent dus selluf.
Weet je hoe vaak jij over je vriendje begint Ik heb nog niet de helft van de keren gezegd dat je miept
Citaat:
En dat is ons goed recht! Ik heb even zin om te miepen. Gewoon omdat.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Valentijn missen is niet zo erg, alleen een beetje jammer. Maar dan zie ik hem dus 15 dagen extra niet ofzo EN kan ik niet naar het dansproject. Maar dan heb ik wel een vakantie in Engeland. Ik vind het heel moeilijk
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Weet je hoe vaak jij over je vriendje begint Ik heb nog niet de helft van de keren gezegd dat je miept

Waar het hart vol van is, loopt de mond van over!
Oud 01-12-2008, 22:11
Verwijderd
Citaat:
ja, je zit dus nog in je "jurdische fase".
pleeg gewoon noodweer en dan noodweerexces..
Ik volg je niet hoor. En nee ik zit niet in een juridische fase, ik denk juridisch omdat ik een juridische opleiding volg.
Oud 01-12-2008, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Valentijn missen is niet zo erg, alleen een beetje jammer. Maar dan zie ik hem dus 15 dagen extra niet ofzo EN kan ik niet naar het dansproject. Maar dan heb ik wel een vakantie in Engeland. Ik vind het heel moeilijk
Zoek gewoon een vriendje die niet de hele tijd voor Jan Lul in Engeland zit.
Oud 01-12-2008, 22:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een vriendje dat. En ik zoek geen ander vriendje want ik moet met deze nog trouwen en kinderen krijgen en oud worden, jeweet
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten