Advertentie | |
|
31-07-2001, 21:50 | |||
Citaat:
-penelope (vrouw van odysseus) -persefone (dochter van demeter, vrouw van hades) zo goed?? hehe foutje, bedankt! X
07-08-2001, 10:29 | |||
Citaat:
14-08-2001, 17:09 | ||||
Citaat:
xxx Gs
14-09-2001, 20:46 | |
ik vind vooral namen leuk die echt grieks zijn, of gewoon heel raar klinken buiten het 'oudheidskader' om. Zo vink Nausikaa leuk (voor de duidelijkheid, dit is een prinses die Odysseus vind terwijl hij lavenloos in de bosjes ligt aangespoeld na een storm op zee. Voor de rest: raadpleeg de cdrom van 'Hopeloos geval' ;-) )
-x- |
18-10-2002, 17:26 | |
Ik vind Leander (> Leandros) de allermooiste naam!!!
gevonden op: http://www.koxkollum.nl/mythologie/mythl3.htm (wel nogal archaďsch geschreven, maar toch duidelijk...) leandros (leander) Een jongeling uit Abydos, die uit liefde voor Hero, eene schoone priesteres van Aphrodite, die op de Europeesche zijde van den Hellespont woonde, iederen nacht die zeeëngte overzwom, geleid door een op den toren van Sestos ontstoken licht. Maar in eenen stormachtigen nacht woei dat licht uit en Leandros werd een prooi der golven. Des morgens spoelde de zee zijn lijk bij den voet van den toren aan wal, zoodat hij ook nog in zijnen dood trouw bleef aan zijne belofte, om telkens weder op die plek zijne Hero te ontmoeten. Zij stortte zich, toen zij het lijk van Leandros zag, van den toren naar beneden. Nog een leuk verhaaltje ook
04-11-2002, 17:25 | |
Eurydice...klinkt gewoon mooi
Pentheus (=leed) ...vanwege de voorspelling in zijn naam Artemis...vink ook mooi klinken...
11-11-2002, 21:16 | |
Ragnarök vindt ik wel mooi woord, dat komt uit Noorse Mythologie...
Mjölnir : ook mooi woordt, ok noors, is de Hamer van Thor, vertaald iets van BliksemMaker
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien Verwijderd | 2 | 01-08-2003 19:39 |