Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2002, 21:47
Fellaci
Fellaci is offline
Hoe valt dit te verklaren?
Advertentie
Oud 13-01-2002, 21:50
Rhinus
Rhinus is offline
Waar christenen zijn = ook oorlog..
Oud 13-01-2002, 21:54
Fellaci
Fellaci is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Waar christenen zijn = ook oorlog..
Bosnie, Afhanistan, Kosovo, Tsetjenie, Kasjmir, Palestina, Soedan, Ethiopie, Filipijnen, Indonesie, Macedonie, Nigeria, Somalie?

Allemaal gebieden waar moslims zitten. Hoe is dat te verklaren?

Oud 13-01-2002, 22:02
Rhinus
Rhinus is offline
Waar Joden zijn is ook oorlog.
Waar Hindoeisten zijn is ook bijna oorlog.
Waar atheisten zijn is zinloos geweld.

Waarom is dat?
Oud 13-01-2002, 22:26
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Je zou bijna zeggen, waar mensen zijn is oorlog
__________________
when i rock..
Oud 13-01-2002, 23:23
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Hindoeisten

misschien uit ontwetendheid...
Ach, mensen zijn teritoruim-dieren, get used to it.


__________________
You're either very brave or very stupid.
Oud 14-01-2002, 00:20
soulless
soulless is offline
Er is oorlog omdat er teveel stomme mensen zijn.

Zonder stomme mensen krijgt geen leidertje een leger op de been...

Verplichte post-natale abortus op mensen met een IQ onder de 3400 lijkt me echt de ultieme oplossing van dit oorlogsprobleem.
__________________
Ik en de keizer hebben een dochter en een kleinzoon! Heh...
Oud 14-01-2002, 01:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
Bosnie, Afhanistan, Kosovo, Tsetjenie, Kasjmir, Palestina, Soedan, Ethiopie, Filipijnen, Indonesie, Macedonie, Nigeria, Somalie?

Allemaal gebieden waar moslims zitten. Hoe is dat te verklaren?
Duitsland, Argentinië, Noord- en Zuid-Korea, Viëtnam, Malawi, Angola, Zuid-Afrika?

Dominant christelijk?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-01-2002, 10:11
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
Hoe valt dit te verklaren?
Dan weten we nu dus zeker dat moslims ook gewone mensen zijn!

Oud 14-01-2002, 10:20
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Waar atheisten zijn is zinloos geweld.
Dit heb je uit je duim gezogen om ook iets over atheisten te zeggen
Als ieder mens atheist was was er gewoon het minste oorlog geweest.
Oud 14-01-2002, 10:39
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Duitsland, Argentinië, Noord- en Zuid-Korea, Viëtnam, Malawi, Angola, Zuid-Afrika?

Dominant christelijk?

Duitsland? Als je het over Adolf hebt, hij was overtuigd atheist.
__________________
plop
Oud 14-01-2002, 10:40
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
dat ligt er imo echt niet aan dat er veel moslims wonen. net geleerd met geschiedenis; de staat gaat in oorlog niet de natie. en de natie zijn mensen die zich om een bepaalde manier met elkaar verbonden voelen bv door geloof en de staat is de regering van een land, het bestuur.

dus, imho ligt het aan de leiders van die landen, niet aan de bewoners. dus kun je het niet wijten aan het feit dat ze moslims zijn....

adieu parapleu!
Oud 14-01-2002, 10:41
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
beuk schreef:
Je zou bijna zeggen, waar mensen zijn is oorlog

ja gek, dat idee heb ik nou ook... zou er toch een kern van waarheid in zitten?
Oud 14-01-2002, 10:43
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
mitsj schreef:
Citaat:
Waar atheisten zijn is zinloos geweld.
Dit heb je uit je duim gezogen om ook iets over atheisten te zeggen
Als ieder mens atheist was was er gewoon het minste oorlog geweest.
niet waar; want mensen voeren niet alleen oorlog om godsdienst. dacht je dat hitler oorlog voerde vanwege godsdienst??? neuj... en napoleon? neuj.. allemaal uitbreiding van het rijk... das de voornaamste reden van oorlog; meer macht willen hebben. godsdienst is een bijzaak... later pas belangrijk geworden als reden voor oorlogen.
Oud 14-01-2002, 14:32
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
sublime schreef:
niet waar; want mensen voeren niet alleen oorlog om godsdienst. dacht je dat hitler oorlog voerde vanwege godsdienst??? neuj... en napoleon? neuj.. allemaal uitbreiding van het rijk... das de voornaamste reden van oorlog; meer macht willen hebben. godsdienst is een bijzaak... later pas belangrijk geworden als reden voor oorlogen.

idd.. tis onzin om je tegen het geloof an sich te keren omdat het "de oorzaak is van geweld"...

de grootste godsdiensten in de wereld pleiten vrede (dacht ik tenminste)..

Oud 14-01-2002, 14:39
Vi$TiKjûHtjûH
Vi$TiKjûHtjûH is offline
Citaat:
beuk schreef:
Je zou bijna zeggen, waar mensen zijn is oorlog

JUIST!

EN ZO IS HET , want mensen maken een strijd van het leven , MACHT , AANZIEN , das wat ze willen.. ! BAH!

xxxx vis

Oud 14-01-2002, 14:59
liesje 19
Avatar van liesje 19
liesje 19 is offline
waar VEEl mensen zijn = oorlog
__________________
de vogeltjes zijn weer op lengte vandaag ;)
Oud 14-01-2002, 14:59
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
soulless schreef:


Verplichte post-natale abortus op mensen met een IQ onder de 3400 lijkt me echt de ultieme oplossing van dit oorlogsprobleem.
dan blijf alleen ik over

Ads door Google
Oud 14-01-2002, 16:18
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef:
Duitsland? Als je het over Adolf hebt, hij was overtuigd atheist.

Conclusie: ik heb het niet over Adolf. Overigens was de nazi-leer wel degelijk gestoeld op katholicisme. Kinder, Kirche, Küche enzo.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 14-01-2002, 17:24
bakk-ster
bakk-ster is offline
wat is da nu weer voor onzin!!!!

overal ken oorlog zijn
Oud 14-01-2002, 17:55
Rhinus
Rhinus is offline
Meestal is er oorlog waar verschillende geloven zijn.

De meeste oorlogen zijn er omdat we allemaal verschillende dingen geloven.
Oud 14-01-2002, 18:06
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
want mensen voeren niet alleen oorlog om godsdienst
Nee daar was ik ook al achter , maar er zijn veel dode en oorlogen geweest die wel waren gebaseerd op religieuze redenen .
Daarom zei ik ook dat als iedereen atheist was er het minste oorlog was gevoerd , ik zei niet dat er gen oorlog geweest zou zijn .
Oud 14-01-2002, 18:14
Rhinus
Rhinus is offline
Alle oorlogen zijn er omdat mensen iets anders geloven. En ze denken dat hun gedachte de beste is. Daarom is oorlog.

Oud 14-01-2002, 19:51
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Fellaci schreef:
Hoe valt dit te verklaren?
Dat komt door de westerse regeringen, die belust zijn op de rijkdommen van de moslims.
Het is een feit dat 8 procent van wereld, het westen dus, teert op 90 procent van de grondstoffen in de wereld.
Overal waar momenteel oorlog is of gevoerd kan worden spelen Westerse belangen op het spel.De moslims worden bewust tegen elkaar opgehitst, zwak en verdeeld gehouden.

Net als alle derdewereldlanden zijn bijna alle moslimlanden het slachtoffer geweest, van kolonialisme, economische uitbuiting, systematische uitroeiing, economische boycots en politieke manipulatie door het westen.

Dit zijn allemaal harde feiten, en erger nog, de misdaden gaan nog steeds door, zij het op een minder intensieve en confrontationele manier, maar juist heel subtiel.

De wereld van de Islam wordt zwak en verdeeld gehouden door met name de Amerikaanse regering en door een aantal andere mensen en landen die niets anders doen dan gebruik maken van deze situatie.

De mensen die er profijt van hebben de islamitische wereld door oorlogen zwak en achterlijk te houden, verdienen daar veel geld aan, en ze worden daarbij geholpen door vele hypocriete Arabische/Islamitische regeringen die eerder het materiele gewin belangrijk vinden dan hoge ethiek en nobele doelen.

Dat doet het Westen om elke positieve ontwikkeling in de islamitische wereld te dwarsbomen, want een welvarende moslimwereld kan de de machtspositie van Amerika en zijn bondgenoten ernstig aantasten.


------------------
They repudiated them wrongly and haughtily, in spite of their own certainty about them. See the final fate of the corruptors!

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (14-01-2002).]
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 14-01-2002, 19:55
Silindistani
Silindistani is offline
Dat de westerse wereld de grondstoffen haalt uit de rest van de wereld, ok... Maar of ze bewust alle Islamitische landen tegen elkaar ophitsen betwijfel ik ten ZEERSTE. Daar zou ik eerst wel eens harde feiten van willen zien.
Advertentie
Oud 14-01-2002, 19:58
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Dat de westerse wereld de grondstoffen haalt uit de rest van de wereld, ok... Maar of ze bewust alle Islamitische landen tegen elkaar ophitsen betwijfel ik ten ZEERSTE. Daar zou ik eerst wel eens harde feiten van willen zien.
Kijk jij nooit naar het journaal ofzo?

Oud 14-01-2002, 20:11
Silindistani
Silindistani is offline
Ik zie inderdaad op het journaal altijd heel erg veel mensen die zeggen "Kom op, knok maar lekker door"
Volgens mij, zie ik altijd pogingen tot een vredesverdrag aangezet door westerse landen, die om een of andere hardhoofdige leider van een Islamitisch land verneukt worden.
Oud 14-01-2002, 20:14
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik zie inderdaad op het journaal altijd heel erg veel mensen die zeggen "Kom op, knok maar lekker door"
Volgens mij, zie ik altijd pogingen tot een vredesverdrag aangezet door westerse landen, die om een of andere hardhoofdige leider van een Islamitisch land verneukt worden.
Geef eens een voorbeeld van zo'n vredesverdrag dan.

__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 14-01-2002, 20:19
Silindistani
Silindistani is offline
Het vredesverdrag tussen Arafat en Netanjahou (of hoe je het ook schrijft) comes to mind... Aan bijna alles werd voldaan, maar Arafat weigerde op een punt.

Noem jij nu maar eens een voorbeeld van het ophitsen tussen de Islamitische landen.
Oud 14-01-2002, 20:43
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Het vredesverdrag tussen Arafat en Netanjahou (of hoe je het ook schrijft) comes to mind... Aan bijna alles werd voldaan, maar Arafat weigerde op een punt.

Westerse regeringen die eerst voor een hoop puinhoop zorgen, vervolgens 50 jaar later met een verdrag aankomen, dat zeer onredelijk is, en daar moet Arafat en het Palestijnse volk blij mee zijn? Dit soort rondjes goodwill die er getoond worden zijn niks anders dan mediaspektakels om de publieke opinie in de rest van de wereld te beinvloeden. Aan zo'n verdrag veeg je liever je reet mee af en dat heeft Arafat gelukkig ook begrepen.
De zogenaamde zware concessie van Netanyahu waren zijn een stel lachertjes. Moeten de Palestijnen blij zijn met 25 procent van het oude Palestina en de rest zo maar opgeven? No way en de westerse regeringen kunnen wat dit betreft de pot op met hun verdragen.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 14-01-2002, 20:47
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Het vredesverdrag tussen Arafat en Netanjahou (of hoe je het ook schrijft) comes to mind... Aan bijna alles werd voldaan, maar Arafat weigerde op een punt.

Noem jij nu maar eens een voorbeeld van het ophitsen tussen de Islamitische landen.
De eerste Gofloorlog tussen Iran en Irak is een goed voorbeeld.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Oud 14-01-2002, 21:01
Clair de Lune
Clair de Lune is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Waar Joden zijn is ook oorlog.
Waar Hindoeisten zijn is ook bijna oorlog.
Waar atheisten zijn is zinloos geweld.

Waarom is dat?
WHAHAHAH : deze is mooooi!!! D : HWHAHAAH
Oud 14-01-2002, 21:12
timonx
timonx is offline
Waar oorlog is hoeft niet door moslims te komen met cristenen was het vroeger hetzelfde kijk maar naar de middeleeuwen alleen wij zijn de middeleeuwen al voorbij en volgen niet zomaar en leider. Bij de moslims zijn ze pas halverwege hun middeleeuwen maar uitijndelijk komen ze er vanzelf achter dat het zo neit werkt en dat je mensen vrij moet laten
__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Oud 15-01-2002, 18:58
Fellaci
Fellaci is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Duitsland, Argentinië, Noord- en Zuid-Korea, Viëtnam, Malawi, Angola, Zuid-Afrika?

Dominant christelijk?

Hou toch op. Ik had het hier over de recente oorlogen en niet iets van 61 jaar geleden.
Je noemt Korea en Vietnam. Dat zijn oorlogen waar het kapitalisme tegenover het communisme. Twee ideologien en niet het christendom dat een rol speelde. En als ik het goed heb is de Vietnam-oorlog ook al 26 jaar achter de rug. Om maar niet te spreken van de golfoorlog, Algerije en Egypte.
Oud 15-01-2002, 21:42
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Westerse regeringen die eerst voor een hoop puinhoop zorgen, vervolgens 50 jaar later met een verdrag aankomen, dat zeer onredelijk is, en daar moet Arafat en het Palestijnse volk blij mee zijn? Dit soort rondjes goodwill die er getoond worden zijn niks anders dan mediaspektakels om de publieke opinie in de rest van de wereld te beinvloeden. Aan zo'n verdrag veeg je liever je reet mee af en dat heeft Arafat gelukkig ook begrepen.
De zogenaamde zware concessie van Netanyahu waren zijn een stel lachertjes. Moeten de Palestijnen blij zijn met 25 procent van het oude Palestina en de rest zo maar opgeven? No way en de westerse regeringen kunnen wat dit betreft de pot op met hun verdragen.


Nou snap ik in ieder geval waarom het geen vrede is daar...
Oud 15-01-2002, 22:25
waaromniet?
waaromniet? is offline
Doordat moslims mensen zijn, case closed, ga hier verder geen woorden aan vuil maken.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "Bin Laden offers Europe truce"
Not for Sale
108 21-04-2004 11:24
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor of tegen een aanval op Irak
Rafael
5 12-02-2003 11:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Leger van militante moslims in de Balkan!
Fellaci
16 09-07-2002 11:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland:broeinest voor moslimterroristen.
Fellaci
85 02-02-2002 10:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Krijg de kanker: Nederland!
Fellaci
30 28-01-2002 14:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:40.