Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2001, 20:30
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Prada schreef:
Door gelovigen is het bestaan van God ook als vaststaand feit geaccepteerd...Niet echt een goed argument dus...Het blijven gewoon allemaal speculaties...
Joël zij dat de Bijbel de moderne wetenschap niet tegenspreekt. De moderne wetenschap spreekt Genesis tegen. Het is hier geen kwestie van 'wie heeft gelijk', het gaat hier over of ze elkaar tegenspreken of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2001, 21:15
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Hahahahahahaha!
Lach er maar om, toch klopt het. Vroeger werd de wetenschap vooral bedreven door de filosofie. Het midden-oosten had een rijke filosofische en daarmee wetenschappelijke traditie. Hier kwam een einde aan toen Al Ghazali de filosofie verwierp in zijn geschriften en een Soefi werd. Dit heeft de filosofie en de wetenschap eigenlijk "omgebracht" voor de tijd erna. In West Europa werd de filosofie voortgezet, eerst vooral op het gebied van de theologie, maar sinds de "verlichting" op alle fronten.

[Dit bericht is aangepast door danieldk (26-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 27-12-2001, 08:10
Regalk
Regalk is offline
[reactie op Dargull]

Terwijl wetenschappers dit pas onlangs ondekt hebben??? ga fijn fietsen, de Chinezen beschreven al in de 5e Eeuw na chr. het hele zwangerschaps proces, dus dit wonder is ijskoud gelogen, of slecht onderzocht.

1) Had men toen al een microscoop??
2) Zo ja, laat dan eens wat bronnen zien waar je dit vandaan hebt

Wederom niet waar, het geologische verhaal klopt, maar die wortels ontstaan niet door het "planten" bergen maar door seismische activiteit in de magma-laag onder de aar mantel door aantrekkings kracht uit de kern van de aarde krijg je puntvormige uitloping van vulkaan steen, en die bestaan niet alleen onder bergen, wat in dit stukkie ff handig weggelaten wordt


Okay... (ik weet hier verder niet veel van af dus ik ga er verder niet op in )


onbetwistbaar principe??? in de wetenschap??? 1+1=2 valt welenschappelijk zelfs nog te betwisten met andere woorden onzin!

uhm, deze snap ik niet

niet direct verklaarbaar, maar het hele geheugen gedeelte van de hersenen maak foutieve herinneringen aan, niet alleen het voorhoofd, zie Science, August '96, pure speculatie dus

"De motivatie en het overleg om bewegingen te plannen en te initiëren gebeurt in het voorste gedeelte van de frontale lobben, het prefrontale gebied. Dit is een gebied van associatie cortex..." Ik zie hier nergens iets over herinneringen/geheugen staan, het gaat hier om een bepaald gedrag dat je uitvoert (als je verder leest)

ze hebben die duisternis niet recent ondekt, maar pas recent kunnen bewijzen wetenschappers vermoeden door het aanspoelen van diep zee vissen zonder ogen of andere lichtgevoelige organen al vele eeuwen dat er geen licht door drinkt op grote diepte, dus hier is wederom informatie weggelaten

Heb ik verder geen info over...

het wetenshappelijke bewijs wat hierop volgde is alleen waar in een zuurstof/stikstof atmosfeer, daarbuiten hebben de maya's ook uitgebreide beschrijvingen van de atmosfeer achtergelaten en die geloofden niet in allah en hebben nooit contact gehad met de islamitsche wereld

Okay...

bullshit, alleen waar bij de huidige planeet indeling op "pangea" aarde was dit niet het geval, en dit is dus weer pure speculatie

Weet ik niet...

Het reken wonder is aan het zelfde verhaal onderhevig als de bijbel code en op ieder boek toepasbaar

Hier had ik het al eerder over wat-is-zijn-naam-ook-al-weer- gehad. En dit is inderdaad niet per se een bewijs, het kan ook toeval zijn. Het zijn van die kleine dingetjes waar je niet helemaal op let.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2001, 14:50
Regalk
Regalk is offline
<<up>>
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:02
Regalk
Regalk is offline
Ik word toch niet Joel á la Moslim
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 14:16
Rhinus
Rhinus is offline
Je kan niet bewijzen dat een geloof bestaat.

1) Anders zou er maar 1 geloof zijn.
2) Anders zouden er geen Atheisten(?) zijn.
3) Anders zou ik geloven.

[Dit bericht is aangepast door Rhinus (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:31
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
danieldk schreef:
Lach er maar om, toch klopt het. Vroeger werd de wetenschap vooral bedreven door de filosofie. Het midden-oosten had een rijke filosofische en daarmee wetenschappelijke traditie. Hier kwam een einde aan toen Al Ghazali de filosofie verwierp in zijn geschriften en een Soefi werd. Dit heeft de filosofie en de wetenschap eigenlijk "omgebracht" voor de tijd erna. In West Europa werd de filosofie voortgezet, eerst vooral op het gebied van de theologie, maar sinds de "verlichting" op alle fronten.

[Dit bericht is aangepast door danieldk (26-12-2001).]
Je praat over Gazali. Die leefde vier eeuwen na de komst van de islam.
__________________
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:38
danieldk
danieldk is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Je praat over Gazali. Die leefde vier eeuwen na de komst van de islam.
Dankzij hem werd het geloof centraal gesteld, en daarbij was er geen plaats meer voor wetenschap.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 06:26
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
upperdepupperdeup!
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 10:13
'± 37° €elçius'
'± 37° €elçius' is offline
WAHHAHAH
Ik lach de moslims UIT:

Citaat:
...door wetenschappers geverifieerd.
Citaat:
...geverifieerd zijn met geavanceerde onderzoeksuitrusting en verfijnde wetenschappelijke methodes.



MIJN GOD... ze denken dat het woordje "wetenschapper" indruk maakt... Een iman noemt zich ook een wetenschapper.

Als ik dit lees denk ik.... wat een zielig maar bedreigend geloof...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 14:18
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
'± 37° €elçius' schreef:
WAHHAHAH
Ik lach de moslims UIT:
MIJN GOD... ze denken dat het woordje "wetenschapper" indruk maakt... Een iman noemt zich ook een wetenschapper.

Als ik dit lees denk ik.... wat een zielig maar bedreigend geloof...

Hoezo dé moslims?
denken alle moslims zo dan!?

En dan kom je een keer dat een wetenschapper het bewezen heeft, krijg je zo een reactie
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:23
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Het is ook nooit goed, he.

Ik ga langzaamerhand NIEMAND meer geloven, laat staan mezelf

Iedereen begrijpt elkaar verkeerd, iedereen ziet alles anders en zelfs wetenschappelijke waarheden zijn binnen controleerbare ruimtes en daarnaast zijn er praktisch alleen maar uitzonderingen op de genoemde regels...
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 15:54
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
'± 37° €elçius' schreef:
WAHHAHAH
Ik lach de moslims UIT:

Citaat:
...door wetenschappers geverifieerd.
Citaat:
...geverifieerd zijn met geavanceerde onderzoeksuitrusting en verfijnde wetenschappelijke methodes.



MIJN GOD... ze denken dat het woordje "wetenschapper" indruk maakt... Een iman noemt zich ook een wetenschapper.

Als ik dit lees denk ik.... wat een zielig maar bedreigend geloof...
Goed zo, ga zo door.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ratsja schreef:

waarom kies je niet voor een andere geloof, gewoon proberen, misschien bevalt het wel..
Zo gaat dat niet.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:07
Mujahideen
Mujahideen is offline
DarGull, ben jij misschien een verre familie van Einstein???
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:13
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Zo gaat dat niet.
nee zo wil je het niet
dat is wat anders
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:21
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ratsja schreef:
nee zo wil je het niet
dat is wat anders
Geef me een goeie reden waarom ik het wel zou doen.

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:24
Mujahideen
Mujahideen is offline
ratsja, hoe is de mens volgens jou ontstaan en kom met bronnen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:24
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Geef me een goeie reden waarom ik het wel zou doen.

je gelooft immers ook
elke dag bruine bonensoep eet je niet
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:27
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ratsja schreef:
je gelooft immers ook
elke dag bruine bonensoep eet je niet
Leef jij soms in een eigen wereld ofzo????

Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 16:44
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Leef jij soms in een eigen wereld ofzo????

ik ben niet gelovig
jij wel dus.
waarom geen ander geloof.
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 18:05
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ratsja gelooft dat hij niks geloofd. Dat is ook een geloof. Niemand gelooft niks.

[Dit bericht is aangepast door legatus (17-01-2002).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 18:23
ratsja
Avatar van ratsja
ratsja is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ratsja gelooft dat hij niks geloofd. Dat is ook een geloof. Niemand gelooft niks.

[Dit bericht is aangepast door legatus (17-01-2002).]
hahah
geloof in de vorm van een godsdienst
__________________
vows are spoken to be broken, feelings are intense, words are trivial, pleasures remain, so does the pain, words are meaningless and forgettable
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 19:48
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
*is niet christen*

Maar weet wel dat er geen bewijs is, het heet niet voor niets geloof, je gelooft dat het waar is en daar heb je vertrouwen in ook al zijn er geen bewijzen...
__________________
~**~*!!!sToEiKoEiEn AaN dE mAcHt!!!*~**~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Atheïsten
Verwijderd
500 12-07-2012 16:48
Levensbeschouwing & Filosofie Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven?
Gatara
106 21-06-2008 12:37
Verhalen & Gedichten Humoristisch fantasy verhaal: meningen graag
IlbertRood
0 04-11-2005 16:01
Levensbeschouwing & Filosofie de manipulatie van het NT
Verwijderd
101 26-03-2005 21:14
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim Fortuyn getaart muhhahaha
HoñeY
156 15-04-2002 16:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.