Advertentie | |
|
![]() |
|
Op basis van gehouden peilingen kun je nagaan welke coalitie is:
http://nos.nl/dossier/141463-nederla.../coalitiespel/
||
Verwijderd
|
Citaat:
@Micromensje: Ik denk dat de drie partijen niets liever willen samenwerken. Het CDA meer met de PVV dan de VVD. CDA en PVV hebben allebei een gruwlijke hekel aan een paars kabinet. Als VVD de grootste wordt, dan kunnen ze met PVDA, maar wie wil daaraan ook meedoen? Geen CDA en PVV. D66 wellicht? GL erbij? Nee, de VVD gooit het wel over rechts, mits de PVV veel zetels haalt. Daarom stem ik -naast dat ik me het meest thuisvoel bij de standpunten van PVV- gewoon PVV. Als PVV geen genoeg zetels haalt, dan nemen CDA en VVD Pechtold met zijn D66 erbij en dat zou een ramp zijn. |
![]() |
|
![]() |
Zolang het geen CDA (en nog erger op sprookjes gebaseerde partijen) en PVV wordt, ben ik eigenlijk al tevreden. We leven niet meer in de middeleeuwen en we moeten ook geen haat zaaien.
Maar mijn meest ideale coalitie is Paars Plus, dus PvdA, VVD, D66 en GroenLinks. Als ik zou mogen stemmen, zou ik hoe dan ook D66 stemmen. |
![]() |
|
Wat mij betreft wordt het VVD/CDA/PVV.
Met 2 partijen die niet aan de studiefinanciering willen zitten lijkt me dat wat dat betreft de meest veilige keuze. Met de VVD ben ik het op dat punt na ook met de meeste dingen eens en kan er dus prima mee leven als zij de grootste worden ook al zal ik zelf niet op ze stemmen.
||
Verwijderd
|
Een ideale coalitie lijkt me D66/GL/PvdA, dus links-progressief, waarbij D66 en GL de meeste zetels hebben. De SP zie ik ook graag groot, maar dan toch liever in de oppositie, omdat ze wat veel dingen betreft toch te conservatief zijn.
Maar goed, dit lijkt me in de nabije toekomst niet haalbaar. Een realistischere, ook wenselijke coalitie is Paars. Iedere coalitie met PVV lijkt me kansloos. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Als het even kan een coalitie zonder PVV en CDA dus dan kom je op een paars+ coalitie uit
![]() CDA mag van mij de oppositie in omdat ik ze de afgelopen jaren zo 'arrogant' ben gaan vinden. PVV heeft leuke kritiek, maar geen tot weinig werkbare oplossingen.
|
![]() |
Het valt me op dat iedereen hier zo tegen het CDA is, terwijl ik niet echt bijzonder slechte standpunten weet te ontdekken, maar misschien zie ik iets over het hoofd? Mij lijkt een coalitie van CDA/VVD/D66 eigenlijk wel weer prima, met eventueel GroenLinks erbij als er zetels tekort zijn.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Daar komen ze wel uit hoor.
|
CDA-VVD-PVV heeft mijn voorkeur, met als kanttekening dat Rutte premier moet worden. Ik ben een beetje moe van Balkenende, het is tijd voor een nieuw gezicht en ik denk dat we met Rutte als voorman internationaal wel een goed figuur staan.
Balkenendes droomcoalitie (CDA-VVD-D66-groenlinks) kan ik ook wel zien maar dan moet er wel heel veel water bij de wijn gedaan worden. Wederom wil ik dan wel Rutte als premier zien, niet Balkenende. Ze zouden dan ook de VVD de 'economische posities' moeten geven (financiën, economische zaken etc) want lets face it die hebben gewoon het beste plan om de economie te herstellen. Groenlinks moeten ze dan de 'groene posities' geven zoals verkeer en waterstaat ed zodat het milieu de komende tijd ook zal verbeteren ![]() D66 zie ik liever niet in de regering, vind dat eigenlijk maar een faalpartij, maar zonder hen zal deze coalitie niet genoeg zetels hebben en een minderheidskabinet gaat naar mijn mening niet werken. Het belangrijkste vind ik is dat de PVDA uit de regering gehouden wordt. De plannen die zij hebben komen zo'n beetje overeen met een regelrecht horrorscenario. Bovendien heb ik Job Cohen altijd al een walgelijke man gevonden. Moet er niet aan denken dat die griezel straks ons land moet gaan besturen, dan gaan we straks theedrinken met foute imams op het binnenhof ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Mijn ideale coalitie zou zijn: GroenLinks/D66/PVDA/SP, maar dan niet met Cohen als premier, maar met Pechtold of liever nog: Halsema.
Ik baal enorm dat de VVD zo groot is geworden, als we een rechts kabinet krijgen, wordt het hier een vrij onleefbaar land lijkt mij zo. PVV spreekt voor zich, zij gaan Nederland een grote schietschijf opplakken voor terroristische doeleinden, zij zaaien haat waar ze kunnen en maken Nederland een ontolerant kloteland (ik zou dichteres moeten worden). VVD en Mark Rutte in het bijzonder vind ik een uitzonderlijk hoog 'klootzak' gehalte hebben. De hypotheekrenteaftrek voor de allerhoogste tophypotheken (van vele miljoenen, van miljonairseigenaren) is niet eens bespreekbaar, terwijl ze mensen op het sociaal minimum de rekening gepresenteerd krijgen met een huursverhoging van 57%. Een kale kip kun je niet plukken. Balkenende is een triest figuur, die het niet verdiend om nog in het kabinet te zitten. |
![]() |
|
Paars heeft mijn absolute voorkeur.
Buiten dat ik de PVV liever niet in een coalitie zie zitten is dat sowieso ook behoorlijk onmogelijk aangezien ze geen zetels in de 1e kamer hebben, dat pas over een jaar veranderd en dat dus totaal niet opschiet als je wetsvoorstellen erdoor wil krijgen. Dat is al afgezien het blok dat Wilders heeft opgegooit wat betreft de AOW-leeftijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
D66 moet, zeker na de stoere praat van Pechtold over 'regeren met Wilders is een ramp voor Nederland', zijn verantwoordelijkheid nemen en in de regering gaan. Een PvdA-coalitie betekent op dit moment dat we gewoon 4 jaar niets gaan doen. PvdA en VVD kunnen op dit moment niet samen, ze verschillen ongeveer op elk standpunt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is maar 1 reële mogelijkheid voor een regering en dat is centrumrechts. De enige vraag die nog beantwoord moet worden is of de PVV of D66 daarin komt. |
![]() |
||
Citaat:
Dat sociale leenstelsel zegt niet zo veel, als de SP daar juist op tegen is ![]()
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Op wie ga je stemmen? #4 Mark Almighty | 411 | 23-11-2006 14:56 |