Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik vraag mezelf af hoeveel mensen doodleuk in de aula in een rijtje gaan staan voor de gratis condooms
![]() ze zouden mss gratis of goedkoper moeten zijn voor mensen in de bijstand ofzo maar verder niet vind ik. en daarbij komt dat ze bij mij op school dan alleen maar gebruikt zouden worden voor flauwekul, in de zomer worden die dingen sowieso 9 van de 10 keer alleen maar gebruikt als waterbalonnen. maar goed, dat is op mijn school dus ik weet niet hoe het er elders aantoe gaat. |
![]() |
||
Citaat:
Sinds de start van de Chlamydia Screening in april 2008 zijn tot nu toe 2940 chlamydia infecties gevonden. Van de deelnemende jongeren had 4,2% een chlamydia-infectie. Bij jongeren onder de 20 jaar had zelfs 6,9% chlamydia. http://www.ggd.rotterdam.nl/smartsit...829&style=6400 Ik weet niet of het een groot probleem is maar als een bedrijf ze weggeeft bij het een of ander aan die doelgroep dan krijg je toch gezeik over jongeren lokken met seks dus het is niet heel slecht om ze op school uit de delen denk ik.
|
het enige is is dat ik me als 15 jarige met al die mensen naast me (die mij grotendeels kennen) bij de kassa vragen voor de condooms (die achter liggen) niet durf...
eigenlijk zou ik hier wel even een tip voor willen hebben :$
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Zoek anders een winkel uit waar je je beter op je gemak voelt, of waar je ze zelf kan pakken. Ik heb er zelf ook een hekel aan om de kassatante precies uit te leggen welke condooms ik dit keer wil gebruiken. |
![]() |
|||
Regels zijn er om te verbuigen natuurlijk, zeker als ze zo expliciet zijn. Zie ook de topics over smartphones in het klaslokaal en de multiculturele samenleving die ook beginnen met ik moet voor school.
Maar goed, ontopic: Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Sterker nog, het tegenovergestelde is waar. Seksualiteit doodzwijgen en geen anticonceptie beschikbaar stellen leiden tot meer ongewenste zwangerschappen, meer seks, en vooral op een manier dat mensen er niet gelukkig van worden.
|
Oneens, zoals LauraJansen zei, de school moet niet aansporen tot seks. Zeker niet tieners op een middelbare school.
Want: 1. Doordat de school condooms verstrekt zet ze aan tot seks. Op de middelbare school zijn genoeg mensen die wel seks willen hebben maar niet onbeschermd (bang voor kinderen krijgen ofzo), maar ze zijn ook te bang om condooms te kopen. Doordat de school deze verstrekt gaat meer mensen dus seks hebben. 2. Als meer mensen seks hebben is de kans op een zwangerschap ook groter, er kan altijd iets verkeerds gaan: of het condoom scheurt, of er zijn niet meer genoeg. Dan zullen er altijd wel mensen zijn die toch seks hebben en daardoor zwanger raken. 3. Meer zwangerschappen op de middelbare school leidt tot meer uitval en/of abortussen (= abortussen die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden). Ik heb hier geen bronnen maar ik kan me zo voorstellen dat het zo gaat. Condooms verstrekken = aanzetten tot seks = averechts resultaat.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen die geen seks willen hebben gaan dat echt niet opeens wél doen omdat de school condooms verstrekt. Ik herinner me nog de discussies die mijn moeder altijd had met mijn vader. Van mijn moeder mocht ik aan de pil, maar mijn vader werd daar altijd boos om en beschuldigde mijn moeder ervan mij aan te zetten tot seks. Maar seks had ik sowieso wel gehad, daar had het wel/niet aan de pil zijn niets mee te maken. Mijn moeder, echter, had een realistischer beeld. Zij wist dat ik het toch wel zou doen en had liever dat ik dan bescherming had. Het wel of niet verstrekken van voorbehoedsmiddelen heeft niets te maken met het aanzetten tot seks. Ik ben echter ook tegen, maar om een andere reden, namelijk: Scholen horen niet verantwoordelijk te zijn voor dit soort dingen. Waarom zou een school mijn seksleven moeten betalen? |
![]() |
||
Citaat:
Seks houd je toch niet tegen, wat je ook probeert. Je hele argument is gebaseerd op het idee dat onthouding goed is, en dat aanmoedigen ook, maar het tegenovergestelde daarvan is waar.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
http://forum.scholieren.com/showthre...condooms+kopen
Er zijn vast nog wel meer mensen die zo denken, ik ben in ieder geval al vaak genoeg zulke topics tegegekomen.
||
Citaat:
Seks onder scholieren gebeurt vaak spontaan, en vaak zonder condoom als er toevallig geen bij de hand is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou er niet tegen zijn als ze het zouden doen, maar ik vind niet dat het verplicht moet worden. |
![]() |
||
Citaat:
En je hebt natuurlijk verscheidene onderzoeken, zoals bijvoorbeeld het Amerikaanse onderzoek dat erop wees dat het promoten van seksuele onthouding geen enkel effect heeft, en wellicht zelfs een negatief effect omdat focussen op onthouding steevast samengaat met het doodzwijgen van seksualiteit. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...rkt-niet.dhtml
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Middelbare scholen moeten gratis condooms verstrekken. Heyapple | 2 | 27-01-2011 18:09 | |
Seksualiteit |
Zou u aub deze enquete willen invullen? efixer | 116 | 04-03-2004 14:19 |