Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En als het goed is volgende week, maar ja, ik hoorde gister dat onze manager wss helemaal niet in ons hotel is volgende week, dus het kan ook nog wel langer duren ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Minister Schippers heeft bedacht en laten berekenen dat als ambulances 45 minuten onderweg mogen zijn in plaats van 30 minuten, de helft van alle spoedeisende hulpen dicht kan. Maar de minister zegt er niet bij waarom we dat zouden willen
![]() Gevolgen zijn dan: - patiënten worden een kwartier later geholpen, wat in het geval van een beroerte, hartaanval of flinke bloeding een kwestie van leven of dood kan zijn - de verpleegkundigen en artsen die op de sluitende helft van de SEH's werken, moeten allemaal in een andere stad gaan werken, wat niet goed is voor de werklust - de ziekenhuizen met de openblijvende helft van de SEH's, moeten allemaal verbouwen zodat er genoeg spoedkamers zijn, wat ontzettend veel geld kost - de meeste patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen voor iets anders dan een operatie, komen binnen via de spoed. Dat betekent dat óf de ziekenhuizen met een sluitende SEH ook wel de helft van de verpleegafdelingen kunnen sluiten, en de ziekenhuizen met openblijvende SEH ineens dubbel zo veel spoedopnames te verwerken krijgen, wat inefficiënt is en daardoor duur; óf dat patiënten in het ene ziekenhuis op de spoed gezien worden, en vervolgens met de ambulance naar een ander ziekenhuis vervoerd moeten om daar opgenomen te worden, want ontzettend patiëntonvriendelijk is en bovendien betekent dat dure ambulances worden gebruikt voor taxiritjes. Wat is het voordeel ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze zeggen dat het goedkoper zou zijn. Maar ik weet niet of ze er bij de berekening wel rekening mee hebben gehouden dat er om een patiënt op de spoed te zien, niet alleen een specialist of SEH-arts nodig is, maar ook een verpleegkundige én een spoedkamer, en dat patiënten die met de ambulance worden gebracht, meestal opgenomen moeten worden in het ziekenhuis en daarvoor is ook een bed nodig in een kamer of zaal én verpleegkundigen om voor de patiënt te zorgen.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
you're not my demographic
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Geld besparend lijkt het mij ook al niet! Volgens het artikel is het geldbesparend omdat de overblijvende helft dan meer specialisten kan aannemen, maar met dubbel zo veel SEH-patiënten per specialisme heb je nog niet genoeg werk voor 1 specialist, dus dan worden er een paar arts-assistenten meer aangenomen, maarja, die zijn dan elders niet meer nodig, dus dat worden er niet meer of minder ofzo. Je zou dan hoogstens meer SEH-artsen kunnen aannemen, maar dat is dan wel héél theoretisch, want er zijn nu al drie keer zo veel vacatures voor SEH-artsen als dat er SEH-artsen zijn. Bovendien bestaat een spoedbezoek uit veel meer dan alleen een arts.
|
![]() |
|
Inderdaad, het ziekenhuis zelf zal ook fors moeten uitbreiden. Laboratoria en radiologie hebben meer capaciteit nodig, dus die moeten fysiek uitbreiden en meer personeel aannemen. Alle specialismen moeten meer arts-assistenten aannemen omdat er meer spoedoproepen komen. De IC moet uitbreiden, meer bedden en meer personeel. Dat kost veel geld en duurt jaren, en vaak barsten ziekenhuizen al uit hun voegen en is er weinig plaats voor uitbreiding, plus is er al jaren een personeelstekort.
__________________
you're not my demographic
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Hoi! - Soija.nl
|
![]() |
||
Citaat:
Er is een tijdje een proef geweest met Enschede op 't nachtnet, naar Schiphol, maar dat werd niet genoeg gebruik van gemaakt.
__________________
Hoi! - Soija.nl
|
![]() |
|
Verwijderd
|
De NS-planner is sowieso niet zo best als het op internationaal vervoer aankomt, en dat terwijl je met HAFAS, de planner die o.a. door de Deutsche Bahn gebruikt wordt op haar website, ritten van pakweg Zwolle tot Vladiwostok kunt plannen.
Maar ik heb even op bahn.de gekeken: op de meeste dagen is het om iets voor half twaalf afgelopen, maar in elk geval in de nacht van vrijdag op zaterdag gaat er om 0:26 en om 1:26 eentje richting Gronau. Hetzelfde geldt voor de nacht erop. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Eind 2001? toen was die lijn net weer in gebruik genomen, na 20 jaar stil te hebben gelegen. Ik maak er trouwens regelmatig gebruik van, het is namelijk een hele goede grensoverschrijdende verbinding, alleen de treinen van en naar Dortmund mogen van mij 's avonds wel wat langer doorrijden.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
We moeten meer deze richting op. Wat weet Schippers nou van de gezondheidszorg, zij heeft ook gewoon politicologie gestudeerd.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kazet, je kan niet 'tegen' de economie zijn
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|