Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2011, 19:26
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

1)
Diese Schuhe stehen dir gut und ich mag deine Augen.
Es kostete viel Mut, das kannst du gerne glauben,
dich hier anzusprechen, mir Vorwände auszudenken,
also willst du mit mir reden, willst du etwas trinken?
Ich mag wie du dein Glas hältst und was du mir erzählst.
Ich mag, wie du dich anziehst, mich in deinen Bann ziehst.
Ich mag die Art wie du denkst, die Zeit, die du mir schenkst
Ich möchte mehr für dich sein, möchte jemand für dich sein.

Refr.)
Lass uns zusammen verschwinden von hier
Und irgendetwas Geheimnisvolles tun.
Lass uns einfach sehen, was passiert
wenn wir zusammen von hier abhauen;
wir haben gewartet und geredet jetzt ist es soweit,
lass uns zusammen verschwinden und lass uns sehen wie weit
wir kommen.

2)
Ich will wissen, ob du's wirklich ehrlich mit mir meinst
oder ob du wirklich nur so ehrlich scheinst;
ich möchte dir vertrauen können ohne dass du weißt,
dass ich ein Messer bei mir trag' in meinem Ärmel jederzeit.
Ich will, dass du mich verlässt, bevor du mich verletzt
und dass du mich vermisst bevor du mich vergisst.
Wenn das für dich so in Ordnung ist, geb' ich dir mein Wort hiermit,
dass ich mehr für dich bin, alles für dich bin.

Refr.)
Lass uns zusammen verschwinden von hier...

Littlr Phoebe naamzoek
Advertentie
Oud 25-04-2011, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Stuur een brief!
ik heb een tweet gestuurd met #schippers erin, zou dat ook helpen?
Oud 25-04-2011, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Oja ik denk dat nooit aan, dat het orthodoxe pasen een andere datum heeft. Hoe wordt die bepaald?
Geen idee! Vast iets met de maan en de Juliaanse kalender, of juist de Gregoriaanse, zoiets. Het staat ongetwijfeld op Wikipedia.
Oud 25-04-2011, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Orthodox Pasen wordt gevierd in Servië, Roemenië, Griekenland, Rusland en de Oekraïne, maar ook in de oriëntaalse orthodoxe kerken: koptisch, Syrisch, Armeens en Ethiopisch.

Men viert Jezus' overwinning op de dood. Na zijn kruisiging op Goede Vrijdag stond Hij op uit de dood: verrijzenis. Hierdoor is aan christenen de hoop gegeven op een beter leven nu of na de dood.

Waarom valt Orthodox Pasen op een andere datum?

In de eerste paar eeuwen na Christus vierde bijna iedere plaatselijke kerk Pasen op een verschillende datum. Sommige kerken bepaalden de datum aan de hand van het Joodse Pesach, andere vierden Pasen ieder jaar op 27 maart, en zo waren er nog meer tradities die allemaal een andere uitkomst gaven.

Het eerste Oecumenische Concilie in Constantinopel (een algemene vergadering van de hele kerk) maakte daar een eind aan. Men wilde één regel gebruiken om de datum van het feest van de Opstanding te berekenen.

Het Concilie besloot dat het feest van de Opstanding altijd na Pesach moest vallen, zoals ook de Opstanding zelf na Pesach was. Verder moest het een zondag zijn, de eerste dag van de week, als de nieuwe of Achtste Dag van de Schepping. Een vaste datum kwam dus niet in aanmerking.

Het Concilie bepaalde dat het feest moest vallen op de eerste zondag na de eerste volle maan na de eerste dag van de lente. De datum van Pesach wordt op een soortgelijke manier berekend, en deze berekening zou meestal voldoende moeten zijn om Pasen na Pesach te laten vallen. Voor de jaren waarin dat niet zo was voegde het Concilie toe "na het Joodse Pesach".

Het verschil in paasdatum is niet alleen het gevolg van het feit dat de Orthodoxe Kerk nog eeuwen na 1582 (het jaar waarin Rome de Gregoriaanse kalender invoerde) de Juliaanse kalender heeft gebruikt, hoewel de paasdatum wel volgens de Juliaanse kalender wordt berekend. Lang daarvoor heeft de Orthodoxe Kerk al overwogen de berekening te hervormen, maar men wilde geen methode invoeren waardoor Pasen vóór Pesach zou kunnen vallen.

Data van Orthodox Pasen. Het getal tussen haakjes is het aantal weken verschil. Als er geen getal staat valt de viering van Orthodox Pasen op de zelfde dag als het Rooms katholieke paasfeest.
Nou, leuk.
Oud 25-04-2011, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Rare zaak idd, met die SEHs.

Absinthe: over nachtnet gesproken.. hoe goed/slecht is het nachtnet van tilburg naar utrecht?
Tegenwoordig weer best prima geloof ik. Waarschijnlijk moet je wel weer even een kwartiertje ofzo in Den Bosch wachten, maar er rijden in elk geval gewoon weer treinen tussen Den Bosch en Tilburg.
Oud 25-04-2011, 21:01
Verwijderd
frustratiebiertje
Oud 25-04-2011, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Nou, leuk.
Meh Ik denk, daar zit iets leuks achter, maar nee.
Oud 25-04-2011, 21:07
Verwijderd
Citaat:
frustratiebiertje
Die zijn lekker Lekker nors kijken, grote slokken nemen en denken aan medeklinkers. ("Gdvrddmm kk jezustering kggnggg ")
Oud 25-04-2011, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Die zijn lekker Lekker nors kijken, grote slokken nemen en denken aan medeklinkers. ("Gdvrddmm kk jezustering kggnggg [afbeelding]
")
ik moest hardop lachen, vooral die medeklinkers zijn erg herkenbaar
Oud 25-04-2011, 21:24
Verwijderd
Wat een heersch shirt is dit:
Oud 25-04-2011, 21:28
Verwijderd
dankzij mijn boy snap ik hem.
Oud 25-04-2011, 21:28
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Wat een heersch shirt is dit:
[afbeelding]
MIT?
Oud 25-04-2011, 21:30
Verwijderd
Citaat:
MIT?
ik vond hem wel mooi
Oud 25-04-2011, 21:42
Verwijderd
ik heb net foto's in het huis gemaakt, het was netenspannend. De andere vier zolders doe ik wel een andere keer, ik vond dit al griezelig
Oud 25-04-2011, 21:57
Verwijderd
alle zolderfoto's zijn mislukt
Oud 25-04-2011, 22:01
Noedelhap
Noedelhap is offline
Het heeft even geduurd, maar nu heeft Sterretje het zelf bevestigd. Hij en Barbie hebben het bed gedeeld tijdens de opnamen van Oh Oh Tirol.

De Hagenezen uit Oh Oh Cherso en Oh Oh Tirol blijven ons flink bezig houden. Na de arrestatie van Tijgertje werd vorige week gemeld dat Barbie zwanger was. Dat nieuws is inmiddels door haarzelf en door haar manager ontkend, maar Sterretje maakt er niet langer een geheim van dat hij en Barbie wel het bed hebben gedeeld.

NEEEEEEeeeeeeeeeeeee....
Oud 25-04-2011, 22:05
Martiño
Martiño is offline
Stel je voor dat die twee een kind krijgen.
Oud 25-04-2011, 22:12
Verwijderd
ik ben zo verschrikkelijk walgelijk waanzinnig verliefd, als een waanzinnige aan de waanzinpillen.
Oud 25-04-2011, 22:13
Martiño
Martiño is offline
Op wie dan?
Oud 25-04-2011, 22:33
Verwijderd
nog op altijd dezelfde!
Oud 25-04-2011, 22:35
Verwijderd
Kazet, ik ben datgene eens aan het lezen van je kat. Het geeft toeval aan of onzekerheid? Wat bedoelt hij er nou precies mee?
Oud 25-04-2011, 22:45
Verwijderd
een woud van armen
Oud 25-04-2011, 22:59
Verwijderd
Meh ik moet naar bed maar ik wil niet.
Oud 25-04-2011, 23:04
Signy
Signy is offline
Citaat:
Meh ik moet naar bed maar ik wil niet.
ik lig er al in, maar wil nog niet slapen.
Oud 25-04-2011, 23:05
Signy
Signy is offline
Citaat:
nog op altijd dezelfde!
diegene ook op jou?
Oud 25-04-2011, 23:06
Verwijderd
Citaat:
ik lig er al in, maar wil nog niet slapen.
Steeds als ik "Signy" lees is er een stemmetje in m'n hoofd die één of andere kutgrap wil maken met "op zich nie" Desalniettemin; het is ook nog veuls te warm om te slapen Ik lig er nog niet in maar heb al wel de toko gesloten beneden. Dus technisch gezien sta ik al met één been in het bed maar dat been heeft 't niet naar z'n zin en het andere been heeft overduidelijk genoeg gezien. </oeverloos>
Oud 25-04-2011, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Het heeft even geduurd, maar nu heeft Sterretje het zelf bevestigd. Hij en Barbie hebben het bed gedeeld tijdens de opnamen van Oh Oh Tirol.

De Hagenezen uit Oh Oh Cherso en Oh Oh Tirol blijven ons flink bezig houden. Na de arrestatie van Tijgertje werd vorige week gemeld dat Barbie zwanger was. Dat nieuws is inmiddels door haarzelf en door haar manager ontkend, maar Sterretje maakt er niet langer een geheim van dat hij en Barbie wel het bed hebben gedeeld.

NEEEEEEeeeeeeeeeeeee....
Waar je je druk om maakt :')
Oud 25-04-2011, 23:08
Signy
Signy is offline
Citaat:
Steeds als ik "Signy" lees is er een stemmetje in m'n hoofd die één of andere kutgrap wil maken met "op zich nie" Desalniettemin; het is ook nog veuls te warm om te slapen Ik lig er nog niet in maar heb al wel de toko gesloten beneden. Dus technisch gezien sta ik al met één been in het bed maar dat been heeft 't niet naar z'n zin en het andere been heeft overduidelijk genoeg gezien. </oeverloos>
maak de grap maar hoor.
Oud 25-04-2011, 23:09
Signy
Signy is offline
Citaat:
plus één.
Oud 25-04-2011, 23:10
Verwijderd
Citaat:
maak de grap maar hoor.
Dat is nou juist de tragiek in deze kwestie; zelfs een slechte kutgrap wil maar niet lukken
Oud 25-04-2011, 23:16
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik kan niet meer slapen vannacht
Oud 25-04-2011, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Ik kan niet meer slapen vannacht
Ik zapte een poosje terug langs The Roast Of (waar ik overigens een hekel aan heb) en daar viel me op dat er overdreven veel gecensureerd wordt. En toen dacht ik aan shows als Oh Oh Cherso en Jersey Shore en nou ja, het lijkt me dat die meuk veel schadelijker is voor de jeugd dan het woordje "cunt". Hoewel "cunt" natuurlijk wel een überwoord is, helemaal op z'n Brits. Maar toch! Gekke wereld.
Oud 25-04-2011, 23:41
Verwijderd
Hahahahaha Scream 4 was meer dan geniaal
Oud 25-04-2011, 23:43
Verwijderd
Oh en stefenootje in scream 4 hielden ze ook zo'n horror/terror night
Oud 25-04-2011, 23:44
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Hahahahaha Scream 4 was meer dan geniaal
hij was ok
Oud 25-04-2011, 23:44
Verwijderd
Citaat:
hij was ok
Jij bent duidelijk van een andere generatie. Lang geleden dat ik me zo kostelijk vermaakt heb bij een film Voor het grootste deel vanwege jeugdsentiment, maar toch.
Oud 25-04-2011, 23:45
Verwijderd
Scream (4) trekt me totáál niet. </gottik>
Oud 25-04-2011, 23:46
Verwijderd
Ik keek er al een jaar naar uit
Oud 25-04-2011, 23:47
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Jij bent duidelijk van een andere generatie. Lang geleden dat ik me zo kostelijk vermaakt heb bij een film Voor het grootste deel vanwege jeugdsentiment, maar toch.
Ik vond hem gewoon niet zo speciaal. Hij was ok voor mij waarmee ik bedoel geen topfilm, maar ook niet de typische B-blockbuster.
maar ik heb me er wel een paar keer echt verschoten. Ook dat einde was wel een beetje voorspelbaar.
Oud 25-04-2011, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vond hem gewoon niet zo speciaal. Hij was ok voor mij waarmee ik bedoel geen topfilm, maar ook niet de typische B-blockbuster.
maar ik heb me er wel een paar keer echt verschoten. Ook dat einde was wel een beetje voorspelbaar.
Dat zeg ik, scream was voor jou vast niet de eerste enge film die je zag, voor mij wel en daarom is het puur jeugdsentiment en daarom vond ik 'm zo geweldig, niet omdat de film perse zo goed is.
Oud 25-04-2011, 23:49
Verwijderd
Ik zou best graag een horrornight willen beleven waar ik iebel van word.
Oud 25-04-2011, 23:51
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Dat zeg ik, scream was voor jou vast niet de eerste enge film die je zag, voor mij wel en daarom is het puur jeugdsentiment en daarom vond ik 'm zo geweldig, niet omdat de film perse zo goed is.
Eigenlijk de eerste enge film van mij. /laat
Oud 25-04-2011, 23:51
Verwijderd
Gekke belg
Oud 25-04-2011, 23:53
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Gekke belg
Tja het kwam er nooit van omdat de Belgische cinema's films na 1-2 weken al verplaatsen naar 22:30
Oud 25-04-2011, 23:54
Verwijderd
Tot groot ongenoegen van mijn immer beschermende moedertje keek ik op m'n tiende al de klassieke horrorfilms. En daarnaast las ik ook King, Herbert, Saul, Barker en Koontz. Mijn moeder waarschuwde me dat er "later niets voor me over zou zijn" en ze had gelijk
Oud 25-04-2011, 23:57
Verwijderd
ik heb me 2 uur af zitten vragen wie die rebecca ook al weer was.

Allison Brie uit Community (Annie)
Oud 25-04-2011, 23:57
Macrador
Macrador is offline
Maar was Scream 4 vrij trouw aan het origineel?
Oud 25-04-2011, 23:58
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
ik heb me 2 uur af zitten vragen wie die rebecca ook al weer was.
Oud 26-04-2011, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Maar was Scream 4 vrij trouw aan het origineel?
Mwah, maar wel boordevol prachtige verwijzingen <3
Oud 26-04-2011, 00:02
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Mwah, maar wel boordevol prachtige verwijzingen <3
Maar ik kan hem ook niet vergelijken met andere horrorfilms ik moet dringend mijn horrorfilmbagage vergroten.
Ik gok op Saw, Mirrors en dan weet ik het al niet meer.

Regels voor berichten