Advertentie | |
|
27-12-2001, 00:54 | |
aan de ene kant kan ze dat doekje wel ff afdoen lijkt me, als ze aan het werk is.. ze ging het nu toch pas dragen? dus voorheen had ze dr blijkbaar ook geen problemen mee.. aan de andere kant slaat het nergens op om voor zoiets iemand te ontslaan, probeer er dan over te praten en tot een oplossing te komen ofzo.
|
27-12-2001, 01:33 | ||
Citaat:
27-12-2001, 06:59 | ||
Citaat:
Niet dat ik het kan vergelijken, maar ooit begin je toch ergens mee. Dus als je ooit iets deed hou je het altijd zo?? |
27-12-2001, 11:16 | ||
Citaat:
Groetjes, Suzan
27-12-2001, 12:35 | ||
Citaat:
On-topic, het is je werk, dus dan moet je rekening houden met wat je baas vindt. Als hij het niet representatief vindt (of wat dan ook), hou daar rekening mee, of probeer er over te praten oid.. |
27-12-2001, 13:23 | ||
Citaat:
in een grote stad zal dat wel minder zijn omdat daar meer allochtonen wonen maar hier in twente heb ik echt het idee dat er zo word gedacht.
27-12-2001, 17:54 | |
Het is natuurlijk idioot dat zon baas haar op grond van de uiting van haar geloofsovertuiging ontslaat, mensen moeten gelijk behandeld worden en in hun overtuiging gerespecteerd worden.
Maar toch vind ik dat de schuld niet alleen bij de baas gezocht moet worden, hij was alleen maar bang dat het een soort anti reclame voor zijn supermarkt zou gaan worden. Het probleem ligt in onze samenleving. Het probleem ligt bij meneer en mevrouw de vries die als het erop aankomt minder tolerant zijn als ze zich voordoen. Dat een man zo een hoofddoekje uit angst voor anti-reclame niet toestaat is alleen maar een reactie op de bekrompen ideen van de gemiddelde burger.
27-12-2001, 20:12 | |
in principe kun je dit vergelijken met het omdoen van een kettinkje met een kruis d'r aan. En, tuurlijk dat kettinkje valt minder op, maar het is imo wel te vergelijken. Een baas kan haar daarvoor ook niet ontslaan.
Als dat hoofddoekje nou klantonvriendelijk over zou komen (bijvoorbeeld doordat haar ogen niet goed te zien zijn) dan kan die baas wel vragen om dat aan te passen, en bij herhaaldelijke weigering dan moet het kunnen dat hij haar (volgens de normale procedure) ontslaat. Maar als je haar gezicht nog kunt zien, en er verder niets op aan te merken valt, dan kan hij haar niet ontslaan. En zeker niet op staande voet...
28-12-2001, 03:32 | ||
Citaat:
28-12-2001, 11:26 | |
Die vrouw heeft zich gewoon te houden aan de kledingvoorschriften van die supermarkt. In de meeste supermarkten mag je ook geen petjes, korte broeken of piercings dragen. En kom nu niet aan met 'ja maar dit is voor haar geloof'.
Ten eerste staat er nergens in de islam dat een vrouw een hoofddoekje moet dragen. Dit is meer een traditie maar zeker geen religieuze plicht. Ten tweede is iets dat uit religieuze overwegingen wordt gedaan niet belangrijker dan iets dat niet uit religieuze overwegingen wordt gedaan.
28-12-2001, 13:11 | ||
Citaat:
Je kunt zo'n winkelier wel een boete geven en dwingen die vrouw weer terug te nemen. Hij zal ongetwijfeld een andere manier zoeken om die vrouw te ontslaan. Wil je dit soort dingen aanpakken dan zul je imo bij de oorzaken moeten beginnen.
28-12-2001, 14:42 | |
Verwijderd
|
Ik heb een iets ander bericht gelezen:
DEN BOSCH - Het 20-jarige Bossche meisje dat bij de politie aangifte heeft gedaan van discriminatie, heeft zelf ontslag genomen. Dat zegt bedrijfsleider S. van der Ven van supermarkt Nettorama in Den Bosch. Het Marokkaanse meisje verklaarde maandag bij de politie dat ze ontslag kreeg toen ze een hoofddoekje wilde gaan dragen. "Ik heb haar maandagmiddag verteld dat ik daar even over na wilde denken", zegt Van der Ven. "En later heb ik gezegd dat ik het liever niet had. Daarop zei zij meteen: dan stop ik ermee. Maar als zij vandaag (donderdag, red.) gewoon was komen werken, had ik daar weinig tegen kunnen doen." De politie heeft de bedrijfsleider vanwege de drukte rond de feestdagen nog niet heeft kunnen horen. Ook werknemers van Nettorama verklaarden gisteravond dat het meisje zelf ontslag heeft genomen. Als deze versie waar is dan komt het in een heel ander daglicht te staan. En krijgt deze zaak een helen anderen wending. Maar het zijn twee versies zoals altijd dus het is afwachten wat de rechter ervan zegt. Groeten, The marshall PS: Iedereen hier nog een gelukkig 2002 toe gewenst. |
30-12-2001, 01:59 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
30-12-2001, 14:56 | ||
Citaat:
Bovendien vind ik het niet kunnen als je een hoofddoekje op je werkt draagt met klanten er omheen. Ik ga toch ook niet met een pet oplopen of in een Cafello broekje in een supermarkt lopen, toch? |
30-12-2001, 15:05 | ||
Citaat:
|
30-12-2001, 15:08 | ||
Citaat:
|
30-12-2001, 15:28 | ||
Citaat:
Kijk, bij een supermarkt maakt een pet misschien niet zo uit, maar stel je bijvoorbeeld een ober met een pet voor, dat is toch geen gezicht..
30-12-2001, 16:12 | ||
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Maffie (30-12-2001).] |
31-12-2001, 12:55 | |
kijk in een supermarkt werken is iets anders dan in een rechtzaal. In een rechtzaal moet je onpartijdig, objectief overkomen. Daar vind ik een verbod op hoofddoeken en zichtbare kettingen met latijnse kruizen wel gepast.
In een supermarkt moet je vaak ook nog je haar vast omdat dat hygienischer is, een hoofddoekje is alleen maar nog hygienischer dacht ik zo
31-12-2001, 14:24 | |
Verwijderd
|
In zo'n baantje als supermarktcassière vind ik het absoluut onterecht dat ze ontslagen zou worden voor het dragen van een hoofddoek. NNP, je kunt wel schreeuwen over het correct gekleed zijn in een supermarkt, maar kom op zeg...doe nou alsjeblieft niet alsof dat een soort elitaire winkel is waar het personeel absoluut correct moet zijn. Als er íets een afspiegeling van de samenleving is, dan is het een supermarkt wel, dus je kunt verwachten dat het personeel daar dan óók een afspiegeling van de maatschappij is.
Een ander verhaal wordt het wanneer, zoals laatst, een meisje niet werd aangenomen bij de rechtbank omdat ze een hoofddoek wilde dragen. Dat vind ik namelijk weer níet kunnen. Dat komt omdat in een rechtbank nogal andere dingen spelen dan in een supermarkt. In een rechtbank moeten mensen absoluut niet het idee kunnen krijgen dat ze geen eerlijk proces krijgen. Als iemand terechtstaat en er zitten een aantal personeelsleden van die rechtszaal met duidelijke uitingen van een bepaalde levensovertuiging dan zou je best kunnen denken dat je geen eerlijk proces krijgt. En misschien ís het wel een eerlijk proces, het gaat om de indruk die je zou kunnen krijgen (zie jurisprudentie van het EHRM - McGonnell v. United Kingdom en Procola v. Luxembourg, voor de insiders ). In zo'n geval speelt de objectieve onpartijdigheid van de rechter namelijk een rol. Dat was ook het idee achter die pruiken in Engeland: zelfs het verschil tussen mannen en vrouwen uitvlakken. Absolute gelijkheid, geen ruimte voor geslacht, godsdienst of wat voor persoonlijke uitingen dan ook. En zo zou het moeten zijn, dan pas is er sprake van werkelijk eerlijke berechting en daarom vind ik dat bij de rechtbank GEEN plaats is voor hoofddoekjes, keppeltjes, Christelijke kruizen, gebedsriemen of wat voor uitingen dan ook... |
02-01-2002, 11:11 | ||
Citaat:
05-01-2002, 02:16 | ||
Citaat:
05-01-2002, 02:18 | ||
Citaat:
Lezen...
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Artikel 6 gw (godsdienstvrijheid) afschaffen? Verwijderd | 65 | 26-03-2008 18:52 |