Advertentie | |
|
01-03-2012, 13:57 | |
Voor een kruidentuiniets voor op het balkon heb ik wel een ideetje, al moet je daar van houden. Je kunt een oude schilderstrap opdiepen (kringloop, marktplaats, sommige tuincentra, KLIK), die in een fris kleurtje schilderen en die vol zetten met (terracotta) potjes met keukenkruiden. Bovenop heb je wat meer ruimte, dus daar zou je een grotere pot kwijt kunnen met bijvoorbeeld aardbeitjes of iets.
|
30-05-2012, 12:22 | |
Verwijderd
|
Up!
Er zitten al aardig wat aardbeien aan de plantjes, en eentje begint ook al voorzichtig rood te worden, Ik heb zonnebloemen en die groeien ook al aardig! Alleen mijn munt- en peterselieplantje zijn een beetje vaag. Het ene moment lijken ze uitgedroogd te zijn en het volgende is er niks meer aan de hand. Ik vind het maar een beetje raar, maar zolang ze niet helemaal dood zijn, ga ik gewoon vrolijk door met water geven Verder heb ik nog een vraagje: Ik heb een witte, stenen rand om mijn balkon zitten. Toen het zo warm was, liepen daar heel veel (echt heel veel!) heel kleine kleine rode spinnetjes overheen. Ik heb alleen geen idee wat het zijn of waar ze vandaan komen. Iemand enig idee? Ik vind het opzich niet vervelend maar ben bang dat ik ze zometeen allemaal binnen heb en daar heb ik geloof ik niet zo'n behoefte aan... Nu het wat frisser is zitten ze er niet meer allemaal, maar wel nog steeds een royaal aantal.... |
02-07-2012, 12:40 | |
Ik heb gisteren mijn eerste mooie grote rode aardbei geoogst en opgegeten! Er zitten echt al een heleboel aardbeien aan de plantjes, en ze beginnen ook al een beetje rood te worden. Mijn snijknoflook en bieslook heb ik vorige week voor het eerst door de zelfgemaakte knoflooksaus gedaan en oei wat was dat lekker. Aan de tomatenplantjes zitten al bloemetjes, dus ik verwacht daar binnenkort ook tomaten aan te zien. Wat een voldoening geeft zo'n leuk groentetuintje zeg!
Helaas zijn mijn uien verloren gegaan, buiten wilden ze niet uitkomen en binnen vonden de katten het leuk om ze als sprietje al op te eten. Eens zien of ik van de week ergens nog volledige plantjes kan scoren, en iets van paprikaplantjes want er is nog wel heel veel ruimte over in mijn tuintje. Afgelopen weekend heb ik de rest van de tuin ook maar weer onkruidvrij gemaakt (een week op vakantie gaan betekent hier onkruid tot kniehoogte, echt verschrikkelijk). Ik ben echt blij met de keuze aan planten die we gemaakt hebben, en onze roos heeft nu (na anderhalf jaar) ook eindelijk mooie bloemen. Nu moet alleen onze bodembedekker wat meer aanslaan, maar het begin is er!
02-07-2012, 12:59 | |
Onze aardbeien werden vorig jaar zodra ze bijna rood genoeg waren om te eten, aangevreten door een muis. Ik heb nu zelfs helemaal nog geen rood-achtige aardbeien gezien.
Onze druivenplant hadden we erg fors gesnoeid in het najaar, dus waren we bang dat hij kapot zou gaan. Nou, die angst was ongegrond. Als het zo doorgaat, krijgen we nog meer druiven dan vorig jaar. |
02-07-2012, 21:35 | |
Aan mijn framboos zitten ook vruchtjes M'n aardbeienplant doet niets. Mijn tomaat staat nog binnen maar mag binnenkort wel ff buitenlucht snuffelen. M'n braam zit echt achterlijk vol dus dat zal ook wel weer een hele lading worden.
02-07-2012, 22:46 | |
Wat een lekkere groententuinverhaaltjes ^^. Hier zijn alle aarbeienplanten kapot gegaan door de winter, dus we hebben geen aarbeitjes uit eigen tuin dit jaar. Alle kruiden doen het wel goed, dus ik kan regelmatig lekker verse kruidenthee zetten en soep koken met kruiden uit eigen tuin. Één van onze appelboompjes doet het nog niet (net als vorig jaar), maar de andere zit nu al lekker vol met mini-appeltjes .
04-07-2012, 19:45 | |
Mijn stokroos hield wekenlang zijn knoppen angstvallig gesloten en hield me al die tijd in spanning wat voor kleur eruit zou komen, maar het werd: geel! Zelfs m'n buren kwamen langs om te zeggen dat ze hem zo mooi vonden
06-07-2012, 12:55 | |
Mooi, Daantje!
In de enorme hoosbui van gisteravond zijn een heleboel bloemen in de tuin gesneuveld. Stengels omgeknakt, bloemblaadjes gescheurd en eraf gevallen. Zonde... Gelukkig staan mijn zonnebloemen onhandig onder de leibomen geplant, en stonden die dus redelijk uit de regen. |
06-07-2012, 12:58 | |
Ik had gisteren voor het eerst m'n tomatenplant buiten gezet zodat ie buitenlucht kon snuffelen. Die kreeg dus gelijk die enorme hoosbui over zich heen. Hij moet zich wel enorm afgedankt gevoeld hebben Gelukkig staat ie nog overeind, wel een beetje sip maar dat trekt wel weer bij denk ik.
06-07-2012, 21:24 | |
Ik word wel een beetje jaloers al ik dat zo lees over hoosbuien. Ik hoop al tijden op regen
Huh, mijn reactie van een paar dagen terug staat er niet meer? Naja, mijn aarbeien doen het dus ook goed, hoewel alles wat rood is wordt geplunderd door nichtje, cactussen in bloei en andere plantjes ook. Heb nu ook nieuwe inrichting waardoor ik er meer kwijt kan. Dat was het volgens mij wel zo eventjes samengevat. |
09-07-2012, 11:21 | |
Verwijderd
|
Mijn aardbeienplantjes doen het opxich goed, al zijn er bladeren die aan de randen bruin worden. Echt alleen de randjes, net alsof die aan de buitenkant verbrand zijn ofzo. Beetje stom. Ze krijgen wel genoeg water, iemand een idee? En mijn zonnebloemen zijn al vrij groot. Opzich leuk, maar de onderkant van de stengel is roodbruin en de bladeren zijn een beetje gelig. En het lijkt erop dat er luizen ofzo in zitten, er zitten gaten in de bladeren. Ook die krijgen genoeg water, daar let ik wel op. Heeft iemand een idee wat ik daar aan kan doen?
|
09-07-2012, 12:43 | ||
Citaat:
|
09-07-2012, 19:30 | |
Als je luis hebt moet je lieveheerstbeestjes zoeken en die op de plant zetten, die worden dan heel blij en eten alles op Werkte ook goed bij mijn plant met spint. Als de bladeren geel zijn, heeft ie dan niet teveel water gehad?
01-08-2012, 07:35 | |
Tegen luizen kun je er met een plantenspuit een mengsel van water met zeepsop en spiritus op spuiten.
Mijn zonnebloemen hebben trouwens ook veel luizen en gaten in de bladeren. Ook zijn er twee geknakt, maar die zijn gewoon om de knak heen gegroeid en doen het weer prima. Ik heb nog geen bloemen en ook nog geen knoppen. Op internet staat dat de bloeitijd juli-aug-sept zou zijn. Kan het dan nog goed komen of heb ik pech? |
01-08-2012, 17:05 | ||
Citaat:
|
|
|