Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2002, 14:51
Demi
Demi is offline
Vinden jullie dat jongeren worden gediscrimineerd?

Ik vind dat het op veel plaatsen wel gebeurt!
Zo las ik een paar weken terug een berichtje in de plaatselijke krant daarin stond:
Er zijn dit weekend weer een paar bushokjes gesneuveld, we moeten de jongeren harder gaan aanpakken. (iets andere bewoording)

Als ik zoiets lees word ik echt kwaad! Ze weten niet eens wie het gedaan hebben en wijzen dan gelijk de jongeren als schuldigen aan!
Ook bestaat er een negatieve vooroordelen over jongeren die prototypes komen elke keer terug (bv in de media) en dit zorgt voor een heel neatief beeld over jongeren bij de oudere generaties.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2002, 15:14
Ianto
Avatar van Ianto
Ianto is offline
Ik snap het ergens wel, ik heb nog nooit een groep bejaarden een bushokje of abri zien slopen, jongeren van rond de 16, 17 jaar wel.

Ik ken ook verdomd weinig 50'ers die met spuitbussen treinen en dergelijke lopen te 'taggen'.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Face it, als het op vandalisme aankomt zijn het nou eenmaal de jongeren die de meeste problemen veroorzaken.

Als je voor jezelf weet dat jij dat niet doet hoef je je ook niet aangesproken te voelen.
__________________
Angst is de moordenaar van het verstand
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:51
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Demi schreef:
we moeten de jongeren harder gaan aanpakken.
Ze kunnen toch alleen maar degenen aanpakken van wie ze weten, dat ze iets gedaan hebben.

Citaat:

Als ik zoiets lees word ik echt kwaad! Ze
weten niet eens wie het gedaan hebben en wijzen dan gelijk de jongeren als schuldigen aan!
Waarschijnlijk hebben ze gelijk...
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 15:56
Maffie
Maffie is offline
Citaat:
Ianto schreef:
Ik snap het ergens wel, ik heb nog nooit een groep bejaarden een bushokje of abri zien slopen, jongeren van rond de 16, 17 jaar wel.
Wacht maar tot ik bejaard ben (gnagnagna)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 16:11
scala
scala is offline
Citaat:
Ianto schreef:
ik heb nog nooit een groep bejaarden een bushokje of abri zien slopen,
Ik ken ook verdomd weinig 50'ers die met spuitbussen treinen en dergelijke lopen te 'taggen'.

wahha
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 17:00
Verwijderd
Zoals Ianto al zei: het zijn toch meestal jongeren doe dat soort dingen doen.
Toch ben ik het me je eens dat jongeren vaak over 1 kam worden geschoren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 19:40
marla85
marla85 is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Zoals Ianto al zei: het zijn toch meestal jongeren doe dat soort dingen doen.
Toch ben ik het me je eens dat jongeren vaak over 1 kam worden geschoren.

Ja dat vind ik ook wel. Denk je dat sommige mensen dan gelijk aan de zogenaamde 'buitenlanders' denken? raar woord eigenlijk, want ze wonen toch in Nederland?
__________________
how can he see he's got flies in his eyes, if he's got flies in his eyes.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 21:38
tacidvs
tacidvs is offline
[/anti-internettaaledit]
Citaat:
DutchECK schreef:

Toch ben ik het me je eens dat jongeren vaak over één kam worden geschoren.

__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 19:14
Kimmygirl00
Kimmygirl00 is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
[/anti-internettaaledit]
Ik vind dat ik zelf wel gediscrimineerd wordt. En dat vind ik jammer. Het is voor iemand die nooit gedrisrimineerd is moeilijk om te begrijpen, hoe je je dan voelt. Ik wordt zelf bijvoorbeeld gedriscrimineerd omdat ik een Turk en een moslim ben. Moslims hebben het na 11 september heel erg moeilijk, en ik heb daar zelf ook moeite mee. En zelf kan ik me door de uitspraken van Pim Fortuyn ook erg k*t voelen!

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 19:57
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef:
[/anti-internettaaledit]

Ik ben een ramp met alt-codes. Als ik een accent wil typen, moet ik eerst Word opstarten, vervolgens naar 'symbolen' gaan en de gewenste letter invoegen. Daarna moet ik die letter kopieren en dan in het tekstvenster in Internet Explorer plakken. Beetje veel werk, denk je niet?!?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 11:04
tester34
tester34 is offline
Wat ik voornamelijk merk is soms de behandeling van jongeren in de winkel.....sta je voor de kassa en voor jou rekent iemand van 40-50 jaar af. Dan gebeurt het soms dat ze supervriendelijk doen en dan opeens ben jij aan de beurt en dan gaat het allemaal toch even anders dan bij diegene die voor je was. Weliswaar niet echt vervelend ofzo, maar toch minder vriendelijk.

En ik schrijf: 'soms', maar dat is in mijn ogen nog te vaak.

Ergens vind ik dat toch wat vreemd.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 11:06
TRUNKS!
TRUNKS! is offline
Citaat:
tester34 schreef:
Wat ik voornamelijk merk is soms de behandeling van jongeren in de winkel.....sta je voor de kassa en voor jou rekent iemand van 40-50 jaar af. Dan gebeurt het soms dat ze supervriendelijk doen en dan opeens ben jij aan de beurt en dan gaat het allemaal toch even anders dan bij diegene die voor je was. Weliswaar niet echt vervelend ofzo, maar toch minder vriendelijk.

En ik schrijf: 'soms', maar dat is in mijn ogen nog te vaak.

Ergens vind ik dat toch wat vreemd.
gevoel heb k ook wel es

Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Demi schreef:
Vinden jullie dat jongeren worden gediscrimineerd?

Ik vind dat het op veel plaatsen wel gebeurt!
Zo las ik een paar weken terug een berichtje in de plaatselijke krant daarin stond:
Er zijn dit weekend weer een paar bushokjes gesneuveld, we moeten de jongeren harder gaan aanpakken. (iets andere bewoording)

Als ik zoiets lees word ik echt kwaad! Ze weten niet eens wie het gedaan hebben en wijzen dan gelijk de jongeren als schuldigen aan!
Ook bestaat er een negatieve vooroordelen over jongeren die prototypes komen elke keer terug (bv in de media) en dit zorgt voor een heel neatief beeld over jongeren bij de oudere generaties.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?


Over het algemeen zijn het inderdaad meer jongeren, men generaliseert een beetje en je krijgt dat.
Er zijn echter nog miljoenen voorbeelden. Bijvoorbeeld: jongeren hebben een hekel aan politiek. Of jongeren kijken alleen naar de commerciele omroepen.

In mijn geval klopt hier niets van, ik vind politiek juist interessant en ik kijk vrijwel alleen naar nederland 3.

En zo zijn er nog meer "jongeren", dat weet ik zeker. Maar het is altijd een groep die men generaliseert. En tja wat doe je er tegen...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 11:52
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Wacht maar tot ik bejaard ben (gnagnagna)
mja dan kunnen we klagen over de discriminatie van bejaarden
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 12:53
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Wacht maar tot ik bejaard ben (gnagnagna)
yeah, hanggroepbejaarden!!
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 18:28
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
autodropje schreef:
mja dan kunnen we klagen over de discriminatie van bejaarden


Volgens de de ouderen partij in zandvoort worden de bejaarden al gediscrimineerd. Zij zijn tegen discriminatie van bejaarden volgens hun folder.

Geen AOW meer, geen bejaarden service meer, geen senioren pas meer, geen pensioen meer, geen ...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 19:20
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Demi schreef:
Vinden jullie dat jongeren worden gediscrimineerd?

Ik vind dat het op veel plaatsen wel gebeurt!
Zo las ik een paar weken terug een berichtje in de plaatselijke krant daarin stond:
Er zijn dit weekend weer een paar bushokjes gesneuveld, we moeten de jongeren harder gaan aanpakken. (iets andere bewoording)

Als ik zoiets lees word ik echt kwaad! Ze weten niet eens wie het gedaan hebben en wijzen dan gelijk de jongeren als schuldigen aan!
Ook bestaat er een negatieve vooroordelen over jongeren die prototypes komen elke keer terug (bv in de media) en dit zorgt voor een heel neatief beeld over jongeren bij de oudere generaties.
Hoe kijken jullie hier tegenaan?


Sorry hoor, maar het zijn ook jongeren die dit doen....

Jongeren worden sowieso gediscrimineerd, we hebben vrijwel niets in te brengen en minimumjeugdloon is ook gewqoon discriminatie; een vakkenvuller van 16 vult net zoveel vakken als een vakkenvuller van 30, bwvs.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Yildirim ontvangt doodsbedreigingen --> oorzaak Geert Wilders.
Promillage
132 31-08-2007 10:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ('was 't maar wah')
Hydrogen
500 07-06-2006 14:17
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie positieve discriminatie
oesterpoester
10 05-02-2006 20:08
Drugs & Alcohol Alcoholverbod onder 21 jaar?
Faerie
37 30-11-2005 16:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap AIVD: Lonsdale-jongeren niet racistisch
michael1
302 23-08-2005 14:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jahjah legt intens onbehagen Marokkaanse jongeren bloot
BiL@L
65 13-03-2003 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.