Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2012, 18:16
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
Hallo ik ben een franstalig meisje benverhuist naar vlaanderen, mij ouders hebben me in een Nederlandstalige school inschrijven en heb daar veel moeite mee. Moeite mee in de zin van taken te maken vooral over onderwerpen dat ik niet erg ken of niet versta. Ook is mijn zinsbouw niet al te goed. Zoui iemand mij aub kunne helpen die iets over kolonialisme weet .Het zou mij erg helpen, mijn taak was namelijk volgens de leerkracht ' ondermoots qua taal stijl en inhoud. Ik begrijp het niet , hopelijk vlug een reactie . Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2012, 18:35
Verwijderd
Wil je iets over de Nederlandse kolonies weten of de algemene?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 18:47
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
eigenlijk gewoon kolonialisme in zijn algemeen daarmee bedoel ik vooral de neg en positive argumenten ..
Ik moet een antwoord zien te geven op de vraag . Kolonialisme een zegen of een vloek ( en voor wie dan wel en wie niet)
Mijn tekst is blijkbaar dikke 0 ,merci voor het antwoord
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 18:53
Verwijderd
Het is een nadeel voor het bezette land omdat bij veel bezette landen ze goederen moet leveren aan de bezetters.
Ze voor de bezetters moeten werken of slaven werden.
Voordeel voor hun is dat ze moderne werden. Sommige bezetters wilde het land verbeteren en zette er scholen neer.
Ook gingen fabrieken naar die landen toe en kwam er werk.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 18:56
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
het zijn net dezelfde argumenten die ik gebruikt heb .. ik snap die leerkracht toch niet Mercikes
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:01
Verwijderd
Nadeel voor de bezetters is dat er ziektes werden meegebracht vanuit het bezette land. Ze het land moesten verdedigen tegen vijanden die het bezette land wilde hebben. En moesten het volk op afstand houden.
Voordeel is dat door een land bezette je de vijand dwars kan zitten. Je krijgt kostbare goederen binnen door uit die landen te halen. Je kan kolonies stichten en als er oorlog uitbreekt heb je meer land dus meer kans op overwinning.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:05
Verwijderd
Citaat:
het zijn net dezelfde argumenten die ik gebruikt heb .. ik snap die leerkracht toch niet Mercikes
Dit is mijn eigen kennis. Ik weet niet of ze goed zijn. Je kan anders nog op het internet kijken. Als er het zelfde staat wat jij hebt ga je ermee naar die gozer toe.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:08
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
Ken je enkele voorbeelden ook toevallig ? bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:09
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
Tja maar op het internet zelf vind je ook niet meer hoor , het gaat gewoon aan de leerkracht liggen denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Ken je enkele voorbeelden ook toevallig ? bedankt
Van wat?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Tja maar op het internet zelf vind je ook niet meer hoor , het gaat gewoon aan de leerkracht liggen denk ik
Ik denk het ook.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:14
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
Een land waar 'positieve' kolonisatie geweest is en een waar er 'negatieve' kolonisatie ...
Tja het ergste van al is dat het maar een prof van Nederlands is mja..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:20
Verwijderd
Nou waar wij hebben gezeten is het nog wel mis gegaan. Indonesië was in de 2e WO bezet door Japannners maar toen ze weg waren wilde Nederland geen Indonesische onafhankelijkheid. Het was nog steeds van hun en stuurde militairen. Het lukte de Nederlanders niet om het land terug te krijgen en met dank aan de internationale druk van de Verenigde Staten, accepteerde Nederland de Indonesische onafhankelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:23
Verwijderd
Ik dacht dat het in Suriname wel goed ging. Hier staat er meer over: http://www.scholieren.com/werkstukken/9961
Met citaat reageren
Oud 06-05-2012, 19:50
Lo0litaa
Lo0litaa is offline
Nou voor ons niet maar voor Algerije was het toch redelijk positief , vooral op vlak van onderwijs . Ga ik zeker lezen
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 15:32
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Het gevolg van kolonialisme, nou ja, meer de-kolonialisatie, is dat de landen die kolonies waren op eigen benen moeten gaan staan, en in veel gevallen gaat dat gepaard met burgeroorlogen en onafhankelijkheidsoorlogen van kleinere volken en coups, staatsgrepen. Voorbeelden: Vietnam, Suriname, meeste Afrikaanse landen. Binnen tien jaar gaat het fout, lijkt het. Ik weet niet of je hier iets aan hebt?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Waar geschiedenis studeren?
miramichi
16 06-11-2011 13:26
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geschiedenis 1
turtlez
2 16-04-2008 14:09
Studeren Geschiedenis UVA/VU
Verwijderd
2 06-07-2007 11:39
Algemene schoolzaken Enquete over vakken Duits en Geschiedenis
Nishu
24 05-05-2007 20:07
Studeren geschiedenis (alweer) universitair of hbo?
Verwijderd
5 02-12-2004 23:43
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme...
BiL@L
62 17-09-2003 04:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.