12-06-2012, 19:55 | |
Dus HUISarts zou moeten volstaan om het probleem volledig of grotendeels al te kunnen verdwijnen?
En ja... varkenvlees blijkt er ook niet zo goed voor te zijn. Alhoewel dat ze dat hier heel dikwijls klaar maken en ge moet hier eten wat de pot schaft natuurlijk. En mijn dokter is tot het einde van juni in verlof en heb er momenteel weer erg veel last van. |
12-06-2012, 19:57 | |
Een huisarts heeft altijd een vervangende collega. Dus even bellen, dan zullen ze je doorverwijzen naar de dienstdoende arts.
En dan vraag je of je moeder een stukje vlees minder braadt als ze varkensvlees heeft!
12-06-2012, 20:19 | ||
Citaat:
13-06-2012, 12:00 | |
inderdaad, maak een afspraak bij de dermatoloog/dokter.
Heb hetzelfde probleem gehad, maar ik ben een meisje. Eerst aan de pil gegaan, hielp niet. Daarna kreeg ik een antibiotica maar die hielp ook niet. Daarna ben ik doorverwezen naar de dermatoloog en die heeft roaccutane voorgeschreven. Alles is nu helemaal weg. Het duurt wel effe maar dan ben je er vanaf. Ik werd er ook erg onzeker van, maar dat verandert dan allemaal Roaccutane is duur maar bij mij werd het door mijn zorgverzekeraar vergoed, maar ik weet niet hoe dat bij jou is. Succes ermee! (en daarnaast: krab er niet aan, heb heeeeel veel spijt dat ik dat gedaan heb want dat blijf je altijd zien!!)
13-06-2012, 15:57 | |
Het verband tussen vet eten en puistjes is nooit aangetoond. Waar het waarschijnlijk door komt is dat je vet dat tijdens het eten aan je handen komt ongemerkt op je gezicht smeert. Dus dan helpt het beter als je gewoon regelmatig je handen wast met zeep.
14-06-2012, 01:33 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik wel heb gezegd is dat je het kunt proberen, om te kijken of je lichaam daardoor minder last gaat hebben van acne. |
14-06-2012, 12:06 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Een andere theorie, die de theorie hierboven ontkracht, stelt dat eiwitten en zout misschien de boosdoeners zijn. Ook al wordt acne veroorzaakt door hoog-glycemisch voedsel, dan nog zal frisdrank drinken niet het verschil maken. Verder zou ik niet weten waarom koffie acne zou veroorzaken |
14-06-2012, 13:00 | |||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
In die bron wordt ook uitgelegd waarom die theorie niet zuiver is |
14-06-2012, 13:23 | |
Ik heb zelf ook een beetje verder gezocht want a. ortho is een blad van orthomoculair artsen en dat riekt me te veel naar onzin (no offence voor jou hoor) en b. de artikelen geciteerd door dat artikel zijn inmiddels al behoorlijk gedateerd (eentje zelfs uit 1966).
Het recentste wat ik heb gevonden was een studie in korea waarbij ze mensen met acne een laag glycemisch dieet gaven en een controlegroep een normaal dieet en daarbij leek de huid van de mensen met een laag glycemisch dieet wat te verbeteren. Kanttekening daarbij is wel dat zij maar 32 mensen onderzocht hebben en dat is natuurlijk een veel te kleine steekproef om echt iets te kunnen zeggen. Maar zeker interessant!
14-06-2012, 14:01 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
28-06-2012, 14:06 | |
Ik weet niet in hoeverre wat je allemaal geprobeerd hebt, en hoe.
ik had vroeger heel veel last van acne (ik ben een vrouw, voor de info ) het best is aangepaste producten nemen ( ik ben een enorme voorstander voor Yon-Ka, maar ik weet niet of er daarvan verkooppunten in jouw buurt zijn) het zijn hele natuurlijke producten, heel licht, en heel aangenaam! + zeer veel aangepaste crèmes + een aangepaste mannenlijn. Best reinigen met een aangepaste reiniging, en zowiezo een lotion gebruiken + een dagcrème. s'avonds exact hetzelfde, maar dan met een nachtcrème ik weet niet in hoeverre je acné hebt, maar bij mij hielp dit om deze gewoonte op te bouwen... dermatoloog was ik zelf niet aan, ik kreeg een soort lotion, maar blijkbaar mocht ik er niet mee in de zon.. dus zo lang ik die lotion gebruikte (had genoeg voor drie maand) mocht ik niet in de zon komen --' savonds stond ik anders vol met droge rode schilferige plekken :/ |
28-06-2012, 16:02 | |
Van eten krijg je geen puistjes. Al is het wel zo dat als je gezond eet je weerstand hoger word en je wat minder last hebt van puistjes. Dus lekker veel groente en fruit eten :-) Wat ik zelf merk is dat bepaalde verzorgingsproducten soms dingen kunnen uitlokken. Ik heb dat zelf met shampoo en cremes. Dus niet agressieve producten gebruiken.
Het beste is om naar de dermatoloog te gaan. Ik heb zelf in totaal 3 roaccutane kuren gehad en ze hebben heel goed geholpen. Al heb ik wel het probleem dat het na een tijdje weer terugkomt (moet er wel bij zeggen dat ik een uitzonderlijk geval ben). |
28-06-2012, 16:15 | ||
Citaat:
|