Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2012 / Vwo
 
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2012, 13:52
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Bedoel je over vraag 13 of over die onjuist/juist vraag?
Vraag 13! :-)
Maar als jij zegt dat het niet klopt en meerderen zeggen dat, vertrouw ik blind op jou!

Klagen? ;a
Advertentie
Oud 23-05-2012, 13:55
duitsexamen
Citaat:
Vraag 13! :-)
Maar als jij zegt dat het niet klopt en meerderen zeggen dat, vertrouw ik blind op jou!

Klagen? ;a
Ik kan geen klacht indienen op examenklacht.nl
meerdere hier last van?
Oud 23-05-2012, 13:57
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Geen last van volgens mij...
Oud 23-05-2012, 13:59
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Al veel klachten over Duits zeg!
Ik keek 10 min. geleden nog en toen waren 't er iets van 700, nu al 3x zoveel.
Oud 23-05-2012, 14:00
Basvg
Basvg is offline
Citaat:
Vraag 13! :-)
Maar als jij zegt dat het niet klopt en meerderen zeggen dat, vertrouw ik blind op jou!

Klagen? ;a
Haha Ga zo bellen inderdaad, dus als we dat met z'n allen doen komt het vast wel goed.

Ik zal het proberen uit te leggen:
Bij vraag 13 gaat het erom of deze uitspraak waar is: het is verrassend dat de film succesvol is geworden, ook al gebeurt er vrij weinig ('handlungsarm').
In de tekst staat dit (regel 24/25): '... dem Thema gerecht zu werden. Das ist ...' verbazend voor een film waar eigenlijk niet veel gebeurd (letterlijk: een paar mensen die met elkaar praten).

Het gaat er dus niet om dat het succesvol is geworden, maar dat het thema goed naar voren is gekomen ofzo. Daar verwijst 'das' naar.
Oud 23-05-2012, 14:01
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ooooh, op die fiets! Dus het antwoord in 't correctiemodel klopt niet?
Dan zou iedereen toch sowieso een punt krijgen bij die vraag als 't CvE het gaat aanpassen, ongeacht die persoon hem goed of fout heeft beantwoord?
Oud 23-05-2012, 14:03
Basvg
Basvg is offline
Inderdaad, waarschijnlijk wordt hij dan bij iedereen goed gerekend.
Oud 23-05-2012, 14:13
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Ik heb er al over geklaagd.
Oud 23-05-2012, 14:26
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik kan niet klagen, want ik begrijp het niet. XD
Oud 23-05-2012, 15:01
Basvg
Basvg is offline
Citaat:
Ik kan niet klagen, want ik begrijp het niet. XD
Ehm ik zal het nog een keer proberen:
De vraag is of de uitspraak 'het is verbazend dat de film succesvol is geworden, terwijl er weinig in gebeurt'. (handlungsarm = er gebeurt weinig).

Kijken we naar de tekst, naar regel 24/25 dan staat er (in eigen woorden): het thema is goed naar voren gekomen. Dat is, voor een film waarin alleen maar een paar mensen met elkaar praten (= er gebeurt weinig), verbazingwekkend.

De uitspraak klopt dus maar half: ja, het is verbazend, en ja er gebeurt weinig, maar het is niet dat hij succesvol is geworden, maar iets over het thema.

Volgens het correctiemodel klopt hij echter wel. Dat is dus een fout volgens mij.
Heb net gebeld, ze gaan erachteraan!

Citaat:
Al veel klachten over Duits zeg!
Ik keek 10 min. geleden nog en toen waren 't er iets van 700, nu al 3x zoveel.
En nu alweer ruim 700 erbij, gaat hard zo! Staat nu op 2900.
Oud 23-05-2012, 15:45
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik kan niet klagen, want ik begrijp het niet. XD
Anders quote je gewoon even de uitleg van Bas bij je klacht.
Oud 23-05-2012, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Mmmmh, ligt eraan! In 2010 was 'ie 0,7 en die was korter dan dit examen, dus ik heb hoop dat 'ie sowieso boven de 0,5 komt te liggen. :-)
Oké. Mooi. Hopen op een N-term van 0,6/0,8 dan, aangezien deze langer was én meer meerkeuzevragen bevatte dan die uit 2010.
Oud 23-05-2012, 16:15
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Bij mij ging het wel goed Volgens mij heb ik 46/55 punten, dus dat is een mooi cijfer. Het haalt mijn SE-cijfer wel omlaag, maar ach, ik mag niet zeuren

Laatst gewijzigd op 23-05-2012 om 20:49.
Oud 23-05-2012, 16:16
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Oké. Mooi. Hopen op een N-term van 0,6/0,8 dan, aangezien deze langer was én meer meerkeuzevragen bevatte dan die uit 2010.
Yep, hoop 't ook! Ik heb eigenlijk maar 0,4 nodig om met een 7 afgerond te slagen voor Duits, maar zo hoog mogelijk is natuurlijk fijn, want dat compenseert weer extra met andere cijfers.
Oud 23-05-2012, 16:26
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ratatouille, je kunt maar 55 punten halen voor Duits?
Oud 23-05-2012, 17:00
Joke:D
Joke:D is offline
Ik heb 50 punten Voor de mensen die t examen niet bij de hand hebben, het totaal waren er 55. Volgens de LAKS-pagina heb ik nu tussen de 8,6 en de 9,6 voor Duits. Ik sta dus zeker een 8 voor Duits op mijn eindlijst
Oud 23-05-2012, 17:06
Epicurus
Epicurus is offline
Ik heb de wel niet vraag met juist onjuist beantwoord verder wel primagedaan
Oud 23-05-2012, 17:24
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik heb de wel niet vraag met juist onjuist beantwoord verder wel primagedaan
ik weet dus niet meer wat ik daar heb opgeschreven, wel niet of juist onjuist... Heb m maar goed gerekend, heb een paar open vragen 0 punten gegeven terwijl ik er misschien nog punten voor krijg.
Oud 23-05-2012, 18:05
LOLexamen
Okeeeeeeee

Normaal ben ik niet zo slecht in Duits (tussen 5.5 - 7.0) maar ben er net achter gekomen dat ik een belachelijk laag cijfer heb. Ik moest er van wanhoop zelfs om lachen
Oud 23-05-2012, 20:02
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Okeeeeeeee

Normaal ben ik niet zo slecht in Duits (tussen 5.5 - 7.0) maar ben er net achter gekomen dat ik een belachelijk laag cijfer heb. Ik moest er van wanhoop zelfs om lachen
Balen zeg!

Oh, edit: inmiddels 6000 klachten over Duits? Gaat goed, da's meer dan 1/4, net als bij Nederlands.
Oud 23-05-2012, 20:19
Imn
Imn is offline
Jaaa, duits zit nu ongeveer op 25% en NL op 31% ofzo!
Wauuww, 2 klote examens.
Oud 23-05-2012, 20:19
Imn
Imn is offline
Citaat:
Okeeeeeeee

Normaal ben ik niet zo slecht in Duits (tussen 5.5 - 7.0) maar ben er net achter gekomen dat ik een belachelijk laag cijfer heb. Ik moest er van wanhoop zelfs om lachen
Hahah je bent zo grappig jij xD
Oud 23-05-2012, 20:21
Joke:D
Joke:D is offline
hmm, ik zou met een hoge norm niet ontevreden zijn... Of andere antwoorden bij 24 of 27, of 45.
Oud 23-05-2012, 20:28
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
hmm, ik zou met een hoge norm niet ontevreden zijn... Of andere antwoorden bij 24 of 27, of 45.
Ik ook niet, maar met een N-term van 0,4 ben ik al tevreden, dan slaag ik met een 7 op m'n eindlijst voor Duits.
Hoger is natuurlijk mooi meegenomen, aangezien dat straks weer extra compensatie kan geven voor evt. andere cijfers.
Oud 23-05-2012, 20:48
Ratatouille
Avatar van Ratatouille
Ratatouille is offline
Citaat:
Ratatouille, je kunt maar 55 punten halen voor Duits?
Dat bedoel ik ook Was in de war.
Oud 23-05-2012, 20:49
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik ook niet, maar met een N-term van 0,4 ben ik al tevreden, dan slaag ik met een 7 op m'n eindlijst voor Duits.
Hoger is natuurlijk mooi meegenomen, aangezien dat straks weer extra compensatie kan geven voor evt. andere cijfers.
hmm, eens kijken, met nog 2 punten erbij, kom ik op 52, moet de norm 1,0 zijn voor een 9 op mn eindlijst.. Gaat niet lukken

en aangezien ik 3 meerkeuzevragen fout had
Oud 24-05-2012, 10:03
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
hmm, eens kijken, met nog 2 punten erbij, kom ik op 52, moet de norm 1,0 zijn voor een 9 op mn eindlijst.. Gaat niet lukken

en aangezien ik 3 meerkeuzevragen fout had
Mmmh, ah joh, een 8 is toch ook super!
Oud 24-05-2012, 10:09
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Mmmh, ah joh, een 8 is toch ook super!
Ja, maar t zou een enorme bak zijn, eerst blijven zitten op duits (en wiskunde) en daarna met een 9 slagen xD
Oud 24-05-2012, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar t zou een enorme bak zijn, eerst blijven zitten op duits (en wiskunde) en daarna met een 9 slagen xD
Heb je in ieder geval niet voor niks een jaartje extra met die vakken geoefend
Oud 24-05-2012, 10:19
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Heb je in ieder geval niet voor niks een jaartje extra met die vakken geoefend
Ik ben ook de eerste die toegeeft dat het een luxeprobleem is. Maar tegenover 2 (als duits zou lukken) negens, zouden wel 2 vijven staan
Oud 24-05-2012, 10:21
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Waar zou jij dan twee vijven voor moeten hebben?
Volgens mij ben jij echt supergoed in bijna al je vakken.
Oud 24-05-2012, 10:33
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Waar zou jij dan twee vijven voor moeten hebben?
Volgens mij ben jij echt supergoed in bijna al je vakken.
Wis en scheikunde. Misschien muziek
Oud 24-05-2012, 10:34
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Wis en scheikunde. Misschien muziek
Ooooh, dat had ik niet van jou verwacht.
Hihi.

Komt goed!
Oud 24-05-2012, 10:42
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ooooh, dat had ik niet van jou verwacht.
Hihi.

Komt goed!
kom ik zo slim over dan? Ik snap t meestal wel, wis en natuur, maar heb tijd tekort, schei denk ik meestal te moeilijk na en muziek, tja, t is en blijft een raar CE
Oud 24-05-2012, 10:46
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
kom ik zo slim over dan? Ik snap t meestal wel, wis en natuur, maar heb tijd tekort, schei denk ik meestal te moeilijk na en muziek, tja, t is en blijft een raar CE
Vind ik wel.
Oud 24-05-2012, 14:12
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Vind ik wel.
Dankjewel
Oud 24-05-2012, 15:37
Miloutchi
Miloutchi is offline
Ik heb ook best vaak tijdtekort. Ik wijt het maar aan mijn zogenaamde dyslexie, haha. Vanaf de middelbare school denken al mijn leraren dat ik dyslexie heb. En zelfs nu zeggen ze vaak: 'Zeg, Milou? Heb jij geen dyslexie?' Maar op taaltesten scoorde ik altijd heel hoog (grote woordenschat en woordbeeld enzo), dus waarschijnlijk heb ik geen dyslexie.

En ja, muziek is echt een ramp, maar daar word je met de tijd wel gestuurd, haha. Als het fragment afgelopen is, heb je namelijk pech gehad. XD
Oud 24-05-2012, 16:15
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Ik heb ook best vaak tijdtekort. Ik wijt het maar aan mijn zogenaamde dyslexie, haha. Vanaf de middelbare school denken al mijn leraren dat ik dyslexie heb. En zelfs nu zeggen ze vaak: 'Zeg, Milou? Heb jij geen dyslexie?' Maar op taaltesten scoorde ik altijd heel hoog (grote woordenschat en woordbeeld enzo), dus waarschijnlijk heb ik geen dyslexie.

En ja, muziek is echt een ramp, maar daar word je met de tijd wel gestuurd, haha. Als het fragment afgelopen is, heb je namelijk pech gehad. XD
computerexamen, je mag alles onbeperkt luisteren!
Oud 25-05-2012, 17:16
Basvg
Basvg is offline
Ik ben zojuist gebeld door het LAKS over die klacht over vraag 13 (nadat ik zelf nog een keer had moeten bellen omdat hij blijkbaar niet goed ingevoerd was), maar helaas vinden ze het ongegrond.
Degene die ik sprak had een paar jaar geleden bij haar examen Duits precies zoiets, en heeft daar een lange discussie met haar docent over gehad. Uiteindelijk zei die dat je bij verwijswoorden (das) niet alleen naar de zin ervoor (wat het meest logisch is, ook in het Nederlands) maar ook een paar zinnen ervoor moet kijken. En daar staat inderdaad dat de film 'globaal' is geworden.

Jammer, maar goed het is maar 1 puntje.
Oud 31-05-2012, 11:56
examenssssss
examenssssss is offline
Wow het examen wordt helemaal afgeslacht door leraren. http://forum.fok.nl/topic/1823789
Dit belooft heel veel goeds, hopelijk n-term rond de 1,5 (ook al is het natuurlijk normaal 0 xD).
Oud 31-05-2012, 19:55
Joke:D
Joke:D is offline
http://www.duits.de/forum/topic.php?id=3291 Gemiddeldes waar je echt van schrikt.

En omdat sommige dingen het best verwoord worden door docenten:
http://www.duits.de/forum/topic.php?id=3241
Citaat:
Tja, ik doe dit werk sinds 1977 en ik heb nog nooit meegemaakt, dat er leerlingen huilend uit de gymzaal liepen. Nu was het dan zover. De commissie moet gedacht hebben: "Een paar jaar achter elkaar N=0, dat zal ons niet weer overkomen!' Ik lees net, dat leerlingen massaal hebben geprotesteerd tegen de lengte van het examen en ik geef ze geen ongelijk
Citaat:
Is het een soort wraakoefening omdat het examen vorig jaar redelijk goed gemaakt is?
Citaat:
Het wordt hoog tijd dat wij onze stem eens gaan verheffen tegen de grillen en willekeur van dit soort "Halbidioten", die dit examen in elkaar geflanst hebben.
Citaat:
Ik vind dat we zouden moeten toetsen op leesvaardigheid. Het aspect leestempo moet - wat mij betreft - slecht van ondergeschikt belang zijn.
Citaat:
Het moet afgelopen zijn met de dictatuur van de tekst, vooral als het CITO niet in staat is een normaal examen te maken.
Citaat:
Verdikkeme: verkeerde envelop gepakt. Racevaardigheid in plaats van leesvaardigheid. Wat dom van me!
Citaat:
Mijn beste leerling die bij de cito voortgangstoetesen tienen scoorde haalt slechts 48 punten... Bij het vlug doorlezen van teksten vind ik al 2 fouten (Tekst 4, 2e alinea "vorsichtigen"; tekst 6, regel 85 "aufschoben"), dus blijkbaar wordt het niet eens door een deskundige doorgenomen alvorens het ter perse gaat. (...) Met vrienden als Cito en CvE heb je geen vijanden meer nodig... Of probeert men het record hoogste N-term te verbreken?
Aangezien de hoogste N-term op t moment voor havo-economie op 2,3 staat...
Citaat:
Ik daag de ontwerpers van dit examen uit, deze teksten alleen al voor te leggen aan duitstalige gymnasiasten. Ik verwed er heel wat onder dat deze leerlingen nauwelijks in staat blijken er een behoorlijk cijfer uit te slepen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2012 om 20:11.
Oud 01-06-2012, 09:58
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Dat is wel heel heftig Joke.
Ik kan me haast niet voorstellen dat het Cito uitgaat van een norm van 0,0, dan moet een groot deel van de vwo'ers sowieso al een her doen, omdat ze een 3 voor Duits zouden hebben. Heel triest wel hoor.
Oud 01-06-2012, 13:01
Marc W
Marc W is offline
Ik heb in ieder geval 1 fout. Dus maximaal 49 punten. Vraag 43 heb ik B zou D moeten zijn. De rest lijk ik goed te hebben. (Al kijk ik het nu pas na, want ik wou me eerst op andere examens richten, en ik weet niet meer 100% zeker wat ik heb ingevuld.)

Overigens, ik ben het wel met jullie eens dat een examen een test van je kennis van Dúits moet zijn, en niet van je snelleeskunsten. Ik was zelf ook maar net op tijd klaar. Wil je het examen moeilijker maken, kies dan ingewikkeldere teksten. Maak het niet moeilijk door het veel te lang te maken. (Dit ondanks dat ik zelf waarschijnlijk een cijfer boven de negen heb.)
Oud 01-06-2012, 13:28
Cucumber.
Avatar van Cucumber.
Cucumber. is offline
Citaat:
Ik heb in ieder geval 1 fout. Dus maximaal 49 punten. Vraag 43 heb ik B zou D moeten zijn. De rest lijk ik goed te hebben. (Al kijk ik het nu pas na, want ik wou me eerst op andere examens richten, en ik weet niet meer 100% zeker wat ik heb ingevuld.)

Overigens, ik ben het wel met jullie eens dat een examen een test van je kennis van Dúits moet zijn, en niet van je snelleeskunsten. Ik was zelf ook maar net op tijd klaar. Wil je het examen moeilijker maken, kies dan ingewikkeldere teksten. Maak het niet moeilijk door het veel te lang te maken. (Dit ondanks dat ik zelf waarschijnlijk een cijfer boven de negen heb.)
Je kon maximaal 55 punten halen, het aantal vragen was 50. ^^
Oud 01-06-2012, 13:34
Marc W
Marc W is offline
Citaat:
Je kon maximaal 55 punten halen, het aantal vragen was 50. ^^
Pfff, ok. Nou ja 1 vraag van 1 punt heb ik dan fout, dus waarschijnlijk 54 punten.
Oud 01-06-2012, 13:53
Miloutchi
Miloutchi is offline
Mijn lerares heeft ook gereageerd op dat forum, haha.

Citaat:
Enorm slechte gemiddelde score bij mij. De laagste tot nu toe hier op het forum: 28 punten :-( Het is weliswaar geen sterke groep, maar toch. Toen ik de teksten zag, voelde ik al aan dat het mis zou gaan. Een collega van me, die tot vorig jaar de atheneumklas had, was ook geshockeerd.
Het feit dat mijn enige dyslectische leerling altijd goede punten voor leesvaardigheid scoorde en nu een onvoldoende lijkt te hebben, geeft ook te denken over de hoeveelheid tekst die moest worden verwerkt. Slechts een leerling is voor het einde vertrokken, maar dat is qua inzet een geval apart - in negatieve zin.
Ik moet wel lachen over die laatste leerling, haha. Klopt wel. XD
En dat we geen sterke groep zijn, klopt ook. Maar dat is niet vreemd aangezien we 2 jaar geen Duits hebben gehad.

Edit: En er is ook zo'n leraar die klaagt over de grensstreek. Nou, ik woon op de grens en heb Duitse familie. En er zijn heel veel klasgenoten die ook Duitse familie hebben. Dat zegt vrijwel niets over het niveau van Duits.

Laatst gewijzigd op 01-06-2012 om 14:01.
Oud 02-06-2012, 00:40
Joke:D
Joke:D is offline
Citaat:
Edit: En er is ook zo'n leraar die klaagt over de grensstreek. Nou, ik woon op de grens en heb Duitse familie. En er zijn heel veel klasgenoten die ook Duitse familie hebben. Dat zegt vrijwel niets over het niveau van Duits.
Precies, als ik het aantal klasgenoten met onvoldoendes zie.... En de binnenstad hier is in de zomer Klein Deutschland, de nieuwe apotheek/drogist op de markt heette eerst zelfs Apotheke ipv apotheek.
Oud 02-06-2012, 09:05
examenssssss
examenssssss is offline
Hoe kan je nou weer gaan klagen over de grensstreek? Wat wil ze doen alle leerlingen aan de grensstreek geen duits examen laten maken?
Oud 20-07-2012, 15:12
Marc W
Marc W is offline
Voor de volledigheid, ik had 2 fout, en een 9,8.
Advertentie
 


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eindexamens 2014 [HAVO] Duits en Economie, Hoe ging het?
JVV079
5 17-05-2014 18:11
Algemene schoolzaken 4 vwo---> 4 havo
laalala
35 21-11-2011 17:54
HAVO Duits Havo
annieky
6 03-06-2009 01:02
VMBO Duits?
Sell-by.date
8 01-06-2006 12:41
HAVO Duits
Leeuwtje
46 22-05-2006 06:48
Eindexamens 2003 [Duits 1,2 vwo] Hoe ging Duits?
break of dawn
21 22-05-2003 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:11.