Advertentie | |
|
03-08-2012, 22:05 | |
Ik heb het asiel gebeld. Kreeg een aardige vrouw aan de lijn die me vertelde dat ik ze vanaf nu elke dag op een vast tijdstip eten moet geven. Vervolgens belt het asiel mij over een paar dagen, dan komen zij van de week langs met een vangkooi en worden de katten (inclusief moeder natuurlijk) meegenomen naar het asiel. Toen ik zei dat ik wel één van de kittens wilde hebben, zei ze dat dat niet "zomaar" iets is en dat kittens die geboren zijn als zwerfkat vaak de rest van hun leven schuw blijven. We willen wel graag een katje redden, dus we denken er nog over na
|
06-08-2012, 12:36 | |
Katten waarvan het asiel zegt dat ze niet plaatsbaar zijn zou ik liever ook niet naar een asiel brengen.
Ik heb zelf een (zogenaamd) verwilderde kat opgevangen. Niemand zou 'm ooit kunnen hanteren werd gezegd. Maar het is een grote knuffelkont geworden. Geduld doet wonderen.
07-08-2012, 16:41 | |
Het asiel heeft ook niet gezegd dat ze niet plaatsbaar zijn, alleen dat ze meer aandacht dan andere katten nodig hebben Ik moet zeggen dat de moeder ook steeds minder schuw wordt, als ik heel rustig doe en haar naar mij toe laat komen, kan ik haar zelfs aaien. De katten miauwen trouwens ook niet, de moeder maakt wel een soort brabbelgeluidjes wat lijkt op kattengejank. De kittens hoor je af en toe heel hoog piepen, maar dat lijkt ook niet echt op gemiauw. Morgen worden ze trouwens (als het goed is, ik heb er een hard hoofd in) gevangen.
|
08-08-2012, 13:15 | |
Nou, de katten zijn net gevangen en worden naar het asiel gebracht Aan de ene kant zielig, maar aan de andere kant misschien maar beter. Ze worden als ze oud genoeg zijn naar een gastgezin overgebracht die ze leert omgaan met mensen.
Moederpoes schijnt nog maar 8 maanden à 1 jaar oud te zijn en wordt zodra de kittens oud genoeg zijn gesteriliseerd. Volgens de asielmedewerker was deze poes al te verwilderd om nog in een gezin te plaatsen, en wordt ze zodra ze is gechipt en gesteriliseerd teruggezet bij ons in de tuin. Dat vinden wij ook niet erg, een aanloopkat. Kittens zijn nog maar 5 weken ongeveer, dus nog maar 3 weken oud toen wij ze vonden. Maar ze worden in ieder geval goed verzorgd! Iedereen bedankt voor de reacties |
Advertentie |
|
|
|