Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2012, 13:28
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Hoi

Ik werk sinds een maan (weer) bij Albert Heijn. Toen ik er kwam werken heb ik mijn rekeningnummer opgegeven, en die eindigt op een 9. Waarschijnlijk leek die 9 zodanig op een 5 dat mijn teamleider een 5 in het systeem heeft gezet (ik ben dyslectisch, dus heb soms een beetje moeite mijn schrijven ). Hoe dan ook, ik heb dus geen loon ontvangen afgelopen maandag. Ik dus naar mijn teamleider, en die kwam er toen dus achter dat het rekeningnummer niet klopte. Zij is toen meteen naar mijn bedrijfsleider gegaan en die heeft het veranderd. Nu is het probleem dus, dat hij met het 'hoofdkantoor' heeft gebeld en ik mijn salaris pas weer over 4 weken ontvang (dubbel salaris dus), omdat het geld overmaken met iedereen tegelijk gaat en ze niet voor 1 iemand uitzondering gaan maken, en het mijn eigen schuld was dat het rekeningnummer niet klopte.

Nu baal ik dus als een stekker. Elke dag kom ik om 3 uur uit school om vervolgens van 4 tot 9 werken. Ik heb nu echt het gevoel dat ik voor niets heb gewerkt deze maand. Bovendien, ik heb het geld HEEL hard nodig. Ik moet een aantal dingen afbetalen, verzekering, huur, telefoon, internet én eten betalen, en ik heb dus gewoon écht mijn loon nodig naast stufi en studielening. Mijn bedrijfsleider zei gewon: dat is pech, moet je het maar lenen van iemand. Alsof ik zomaar 600 euro van iemand kan lenen.

Nu is dus mijn vraag; kan ik hier nog iets tegen doen, dat ik mijn loon alsnog krijg? Ik bedoel, hoeveel tijd kost het nou om geld over te maken. Ik heb namelijk echt geen zin om in de financiële problemen te komen doordat iemand een 9 voor een 5 aanzag.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2012, 13:41
Verwijderd
Leg de ernst van de situatie uit aan je teamleider?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 14:03
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Heb ik dus al gedaan, en die leeft gelukkig mee. Het probleem is alleen dat een teamleider opzich niets kan doen, alleen de bedrijfsleider. Ze kunnen niet zelf het geld o.i.d. overmaken. Het enige wat de bedrijfsleider dus kan doen is contact opnemen met de salarisadministratie, en die willen het dus niet overmaken, en vinden dat ik dus maar moet wachten tot de volgende uitbetalings-dag.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 14:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik vrees dat het weinig zin heeft hier tijd en moeite in te steken: daar krijg je je geld denk ik niet veel sneller dan binnen een maand van.

Als je in de problemen komt en even lenen niet (helemaal) lukt, kun je bijvoorbeeld je zorgverzekering niet betalen. Dan krijg je na enige tijd een aanmaning en dan heb je nog wat tijd om te betalen.

En/of je kunt met je verhuurder bellen en vragen om wat uitstel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 19:25
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Of lenen van stuffie en dan weer volgende maand terug betalen aan het duo. Opgelost!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:23
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Of lenen van stuffie en dan weer volgende maand terug betalen aan het duo. Opgelost!
Alleen dat geld komt pas op 23 november a.s. als je het nu aanvraagt
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 20:49
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Alleen dat geld komt pas op 23 november a.s. als je het nu aanvraagt
ooh ja.. true.... ik maak mensen graag blij met een dooie mus.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 08:16
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Wat Axel11 zegt: als je een maand achterloopt heb je niet direct problemen. De zorgverzekering en je provider sturen je eerst een herinnering. In een maand heb je geen incassobureau aan je broek hangen, dus als je alsnog betaalt als je loon wel binnen is, heb je geen probleem.
Ik zou wel even contact opnemen met de verhuurder en je situatie uitleggen, maar ook in dit geval zal je met een maandje niet direct enorme problemen hebben.

Voor je eten of afbetalen van wat rekeningen kun je geld lenen of kijken hoe je uitkomt met je stufi.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 13:30
Ivo.b
Ivo.b is offline
Kan je niet vragen of je een voorschot kan krijgen?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 18:37
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
mja het is je eigen schuld, je kan een voorschot vragen of als dat niet mogelijk is de situatie uitleggen aan degene waaraan je de rekeningen moet voldoen, waarschijnlijk hebben ze er wel begrip voor en geven ze je een uitstel van betaling.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 21:24
S0meone
S0meone is offline
Moeilijk gaan doen heeft geen nut, Je krijgt dat geld volgende maand, Verwacht maar niet dat je 't deze maand nog krijgt...
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 09:46
Verwijderd
Als een voorschot zou kunnen binnen de salarisadministratie, had ze nu sowieso haar loon wel gehad denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 0-urencontract, doorbetaling van loon tijdens vakantie
Adore
8 19-11-2010 19:49
Werk, Geld & Recht Uurloon van alpha-hulp in de thuiszorg.
Verwijderd
5 18-04-2008 11:11
Werk, Geld & Recht loon krijgen via teruggave belasting?
qwertyuiop
2 13-04-2007 16:52
Werk, Geld & Recht Kan ik mijn baas aanklagen?
RagNaa
23 23-10-2006 19:45
Werk, Geld & Recht [Ochtendje proefdraaien] Nog geen loon ontvangen
Hakkie
17 15-11-2004 01:44
De Kantine Wat staat er onder jouw CTRL - V part II
Bruut
500 14-12-2003 15:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.