Advertentie | |
|
10-10-2012, 15:18 | |
Bedankt voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat het inderdaad zo werkt, in okt 04 voor het eerst stufi ontvangen betekent tot en met sept 14 de tijd hebben een HBO dipl in ontvangst te nemen
Mijn volgende probleem is dus dat dat onhaalbaar lijkt! Al de hele dag aan het rondbellen waar en hoe ik binnen 22 maanden een erkend HBO dipl kan behalen... Ben bereid er mn hele sociale leven even voor op te geven, tips? (Heb dus HAVO en MBO-4) Excuses als dit hier niet past, wil de beheerder me dan verplaatsen? :$
10-10-2012, 15:24 | ||
Citaat:
Graag gedaan |
03-11-2012, 21:40 | |
Je studentenreisproduct is onderdeel van je recht op studiefinanciering. Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Als je op 2 november afstudeert, zul je nog wel ingeschreven staan op 2 november en dus nog recht hebben op studiefinanciering in november.
|
03-11-2012, 23:34 | ||
Citaat:
|
26-11-2012, 13:35 | |
Hoi,
Ik ben 3 Oktober 18 geworden alleen mijn stufi gaat pas in vanaf januari omdat het per kwartaal word geregeld. Dat is dus pas in 2013, Ik heb wel al studiefinanciering op tijd aangevraagd maar aangezien hij pas in 2013 ingaat moet ik dan de stufi van 2012 of 2013 kiezen of moet ik die van 2012 houden? en bij het belastbaar inkomen is het zo dat mijn ouders zijn gescheide maar mijn moeder is weer getrouwd in gemeenschap van goederen, komt het loon van mijn stiefvader bovenop het loon van mijn moeder daardoor? |
26-11-2012, 16:33 | |
Studiefinanciering 2013: http://www.ib-groep.nl/studiepunt/re...2013&periode=1
Ik voeg dit topic even samen met Het grote IBG/DUO-topic. |
03-12-2012, 15:04 | |
Hallo mensen!
Ik heb vrijdag een brief ontvangen van duo. Nu hebben ze gezegd dat ik mijn stufi moet stopzetten, omdat ik ben gestopt met mijn opleiding. Maar als ik dit vandaag - 3 december - doe, krijg ik dan nog wel stufi in december en januari? Bedankt voor het reageren. Wie kan me helpen?! |
03-12-2012, 17:04 | |||
http://www.ib-groep.nl/particulieren...stopzetten.asp
Daar staat: Citaat:
Citaat:
03-12-2012, 18:01 | |
nee dat krijg je niet, sterker je krijgt een verekening voor de tijd vanaf einde opleiding tot stopzetting, de gewone stufischuld die daaruit voortkomt mag terugbetaald worden met de "normale" terugbetaalregeling (of direct) en de OV-schuld moet direct.
04-12-2012, 16:30 | |
Per 1 februari heb ik geen recht meer op studiefinanciering omdat ik dan 4 jaar heb gehad. Wel heb ik een wijziging doorgevoerd, dat ik per 1 februari 2013 een nul lening wil met behoud van mijn studentenreisproduct.
Deze wijziging heb ik doorgevoerd via mijngegevens --> aangevraagd --> daar in gevuld 0 lening + ingaan per 1 februari 2013. Heb ik dit nu goed gedaan? Of had ik nog iets meer moeten doen? Alvast bedankt en groeten, Brands
04-12-2012, 17:54 | ||
Citaat:
|
07-12-2012, 11:10 | |
Ik heb ruim voor het krijgen van mijn studiefinanciering een studiefinanciering aangevraagd, alleen ik kwam er later achter dat ik recht had op een aanvullende beurs en heb dit laatst aangevraagd(26 nov). Ik heb telefonisch contact met ib-groep gehad en die zeide dat ze niet wisten of dat ik als ik mijn eerste stufi krijg(januari) ik ook de aanvullende beurs krijg of alleen de basisbeurs omdat het kon zijn dat ze nog niet alles verwerkt hadden en misschien dus pas februari de aanvullende beurs krijg.
Mijn vraag is: stel ik krijg januari alleen de basisbeurs, krijg ik dan in februari de aanvullende beurs van januari met terugwerkende kracht? |
07-12-2012, 13:08 | |
Aanvullende beurs krijg je altijd met terugwerkende kracht als blijkt dat je er recht op hebt want het kan best een paar maanden duren voor ze alle gegevens hebben en het berekend hebben.
09-12-2012, 18:30 | ||
Citaat:
Dus: voor 1 december doorgegeven, dan krijg je rond 24 december al het juiste bedrag. |
11-12-2012, 15:00 | |||
Citaat:
Citaat:
En tijdens de master, kan ik dan wel een nullening aanvragen of niet? Want zo niet moet ik nu misschien als een gek maximaal lenen, want anders heb ik het aankomend jaar een flink probleem!
11-12-2012, 15:04 | |||
Citaat:
Citaat:
En tijdens de master, kan ik dan wel een nullening aanvragen of niet? Want zo niet moet ik nu misschien als een gek maximaal lenen, want anders heb ik het aankomend jaar een flink probleem! ps. Axel11 praat in zijn stuk over bachelor & master. Officieel ga ik in september beginnen aan mijn eerste master ooit. Is het dan niet zo dat je nog wel extra ov/lening krijgt of heeft dat er niets mee te maken?
11-12-2012, 18:28 | ||
Citaat:
Ja, de nullening kun je nog steeds aanvragen dan. Maar niet als je officieel deeltijdstudent bent: dan heb je ook geen recht op OV. Je PS is verder niet relevant hier. |
11-12-2012, 22:29 | ||
Citaat:
Want jij zegt dus dat ookal heb ik 4 (eigenlijk 5 maar functiebeperking dus dat jaar valt weg) jaar hbo gedaan dat 1 jaar master ook binnen prestatiebeurs valt. Maar hoe weet je dat zo zeker? Want dit jaar zit ik dus niet in de prestatiebeurs (ik heb nullening met ov) en dan zit ik volgend jaar weer wel in de prestatiebeurs? Ik zal van de week ook maar even gaan bellen, alleen vind ik het zo jammer dat de mensen aan de telefoon vaak andere antwoorden geven dan de mensen die de brieven schrijven
11-12-2012, 23:21 | ||
Citaat:
|
24-12-2012, 04:31 | |
En dan zijn ze nog dicht vandaag ook
Ik ging net doodsbang inloggen zie ik onder school en studie: financiering aangevraagd voor erasmus van 01-09-2009 t/m 31-08-2012 IK BEN HELEMAAL NOG NIET KLAAR! Als ik klik op informatie krijg ik te zien dat ik die gegevens aan hun heb doorgegeven heb nooit doorgegeven dat ik de 31ste klaar zou zijn Niet dat ik nog stufi krijg heb al sinds 2011 geen recht, maar zometeen roepen ze dat ik niet meer ingeschreven sta en dus moet terugbetalen wat hebben jullie daar staan? : |
24-12-2012, 05:38 | |
Wat nou als mijn universiteit mijn inschrijving niet aan het Centraal Register Inschrijvingen heeft doorgegeven? dan wordt mijn diploma dus ook niet daarin genoteerd en dus wordt mijn stufi nooit een gift en is mijn diploma waardeloos....
ik begrijp namelijk niet hoe die einddatum daar is gekomen..... |
24-12-2012, 07:59 | |
NEEE!!! ik klikte net op langstudeerders en dan staat er geen inschrijfgegevens gevonden voor iedereen die het niet begrijpt het gaat om dit
er staat dus aangegeven dat ik klaar/gestopt ben op 31-08-2012....DAT IS NIET ZO ....ik ging net even klikken op langstudeerders (zie afbeelding ik heb het omcirkeld) en toen kreeg ik alleen maar dat er geen inschrijfgegevens zijn gevonden HELP ik ben bang |
24-12-2012, 08:08 | |
Geen paniek, er zal wel een foutje in het systeem staan. DUO is na de kerst weer open. Bel ze even op en vraag wat er aan de hand is. Als het inderdaad niet klopt en jij op dit moment gewoon ingeschreven staat dan zullen ze dat zeker weer herstellen.
Over terugbetalen hoef je je sowieso nog geen zorgen te maken. Stel dat die einddatum namelijk wel zou kloppen dan zou je pas op 1 januari 2015 moeten beginnen met terugbetalen. Het is dus niet zo dat er binnenkort een acceptgiro gaat vallen. Waarschijnlijk staat er bij iedereen onder het kopje Langstudeerders iets van geen inschrijvingsgegevens gevonden, omdat de langstudeerdersmaatregel is komen te vervallen.
24-12-2012, 08:21 | ||
Citaat:
|
24-12-2012, 09:53 | |
Je hebt geen recht op studiefinanciering: dan is niet van belang of bij de DUO nou wel of niet staat geregistreerd dat je een opleiding doet. Niet heel gek dat de DUO dat niet meer registreert. Stel dat iemand 10 jaar nodig heeft om zijn/haar diploma te halen, de DUO is niet geïnteresseerd hoe je dat diploma haalt als je geen studiefinanciering meer krijgt. Pas als je een diploma haalt geeft je universiteit dat altijd los door aan de DUO.
Verder: CRI en DUO zijn niet gekoppeld. Als het je gerust stelt: gewoon bellen. Misschien willen ze het wel aanpassen, maar noodzakelijk is het niet. |
24-12-2012, 09:56 | ||
Citaat:
tuurlijk registreren ze het nog wel! ze moeten toch weten of je wel of niet ingeschreven staat? er is mij ooit zelfs verteld bij zo'n servicekantoor dat ze na 9.5 jaar studie standaard beginnen met innen, behalve als je de volle 10 jaar nodig hebt en nog ingeschreven staan dan schorten ze het op. |
24-12-2012, 09:58 | ||
Citaat:
trouwens ze registreren eigenlijk wel dat ik dus klaar/gestopt ben |
24-12-2012, 10:00 | ||
Citaat:
Nee, je kunt een diploma halen zonder ingeschreven te staan als student. Dat telt ook voor de DUO. |
24-12-2012, 10:02 | |
Ik heb ook even een vraagje. Ik ging net eens kijken hoe hoog mijn studieschuld eigenlijk is in verband met binnenkort moeten beginnen met afbetalen. Ik zag dat er nog steeds een voorlopige lening en een reisproduct voorlopige lening bij mijn studieschuld staan opgeteld. Dit zijn toch dingen die kwijtgescholden moeten worden als je afgestudeerd bent? Wanneer worden deze dingen omgezet in een gift? Ik ben in april officieel afgestudeerd, maar zo te zien is zowel voor mijn master als voor mijn bachelor nog niets omgezet in een gift.
24-12-2012, 10:02 | ||
Citaat:
|
24-12-2012, 10:05 | ||
Citaat:
|
24-12-2012, 10:18 | ||
Citaat:
alleen lees ik net dit: Andere einddatum van dezelfde studie Staat er bij ons al een einddatum van je studie geregistreerd, maar ga je toch langer door met dezelfde studie aan dezelfde school of universiteit? Geef die nieuwe einddatum dan op tijd aan ons door. Voorbeeld: staat op je laatste bericht dat je op 30 juni met je studie stopt en doe je toch nog een jaar langer over dezelfde studie? Geef je nieuwe einddatum dan uiterlijk op 1 juli aan ons door. http://www.ib-groep.nl/particulieren...ezelfde_studie ze hechten er dus wel waarde aan |
24-12-2012, 10:32 | |||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 24-12-2012 om 11:38. Reden: Quotes toegevoegd voor de duidelijkheid. |
24-12-2012, 12:34 | ||
Citaat:
|
Advertentie |
|
|
|