Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-01-2013, 20:19
nienie1995
nienie1995 is offline
Ik vraag hierbij jullie hulp

mijn vriend is onlangs vertrokken naar roemenie en ik wil graag achter hem aan. Er zijn alleen enkele problemen waar ik jullie hulp bij nodig heb.

1.ik kan engels maar geen complete zinnen, wil graag kantoor engels leren als je begrijpt wat ik bedoel.

2. ik ben 17 dus hier in nederland leerplichtig, maar in roemenie ben je leerplichtig tot je 16de wat kan ik hiermee?

3.wat moet ik allemaal regelen om daar naar toe te komen

please help me kan echt niet lang zonder hem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2013, 13:20
Verwijderd
Als je vriend is geweest kan je hem toch precies vragen wat je moet regelen?

Engels moet je oefenen.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2013, 17:59
Araignee
Avatar van Araignee
Araignee is offline
Ik vind je eerlijk gezegd wel erg jong om zo een stap te nemen en dit lijkt me ook erg onverstandig. Maar dat is mijn mening, ik kan het natuurlijk mis hebben en als je dit echt goed overdacht hebt is het misschien een ander verhaal Je moet in ieder geval toestemming van je ouders hebben, aangezien je minderjarig bent,

Wat Engels betreft, veel Engels lezen en veel Engelstalige films, televisie e.d. kijken. Ook kun je misschien een taalcursus volgen. En wat betreft je tweede punt, als je inderdaad in Roemenië tot je 16e leerplichtig bent geef je zelf het antwoord al toch?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2013, 19:21
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ergens heen verhuizen voor je vriendje, lijkt me, op jouw leeftijd niet een goed idee, maar dat moet je zelf weten. Wat weet je eigenlijk al van Roemenie? Ben je er eens geweest of weet je alleen maar dingen via je vriend? Heb je al nagedacht over wat voor werk je daar denkt te gaan doen? Heb je al een opleiding afgerond? Voor veel banen zul je naast Engels ook Roemeens moeten spreken, dit zul je dan ook moeten leren. Ik zou zeggen, maak eerst een opleiding af waarmee je kans hebt op werk leer Engels en eventueel Roemeens. Probeer er tijdens die periode af en toe een paar weekjes naar toe te gaan en kijk dan nog eens of je het een goed idee vindt.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Ik wil in romenie werken maar moet engels leren en het liefst bussines of accountant
nienie1995
1 06-01-2013 22:03
Werk, Geld & Recht Ik wil in romenie werken maar moet engels leren en het liefst bussines of accountant
nienie1995
1 06-01-2013 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.