Advertentie | |
|
10-01-2013, 10:50 | |
Ik neem ook inderdaad alleen fruit dat ik echt lekker vind. De fuji-appels zijn nu goedkoper dan de elstar, dus dat is in principe geen excuus Ik heb mezelf aangeleerd altijd fruit mee naar school te nemen (1 stuk) en meestal eet ik fruit als toetje, daar ik niet zo van vla en dergelijke hou.
10-01-2013, 19:40 | |
Verwijderd
|
Gooi ergens een appel door als je aan het koken bent ^^ Bij stamppot of iets anders waar appel eventueel wel bij zou kunnen smaken. Ik had met die stew gepland nog stukjes appel te vinden, maar uiteindelijk is er niks meer van te zien
Ik heb net een bakje verse fruitsalade kunnen wegsmijten en er liggen hier nog 2 bananen en een appel die dringend op moeten (ook 2 mandarijnen, maar daar ben ik geen fan van, die had ik gekregen). Vandaar dat ik de andere appels al in de stew had gegooid. Ik mag geen fruit in huis halen als ik veel vers eten in huis heb (vlees en groenten). Ik moet steeds opnieuw bedenken dat ik echt niet zoveel meer eet op een dag en dat ik keuzes moet maken en dat ik geen stapels eten in huis kan hebben dat niet in de diepvries mag. Vroeger nam ik wel eens een hoehetendiedingenweer van die kleine flesjes fruittoestand, maar ik weet niet of die echt zo gezond zijn. Ze zijn wel heel erg handig. Ik neem ook vaak Fruitontbijt mee uit Nederland, dat vind ik lekker als drankje 's ochtends + er zitten nog wat vezels in die ik ook niet meer in overvloed binnenkrijg. Daar zouden geen toegevoegde suikers in zitten, maar in hoeverre dat allemaal in de buurt komt van echt fruit, is natuurlijk maar de vraag. |
10-01-2013, 19:50 | |
Verwijderd
|
Verdorie, weet iemand welke flesjes ik bedoel? Ik bedenk me net dat ik die best wel eens kan bestuderen en dat die ontzettend handig voor mij zouden zijn als ze nog bestaan. Niet fruitshoot, want dat smaakt echt als water waar een sinaasappel langs is gerold, nog kleinere flesjes (kleiner of gelijk aan yakult), plastic flesjes met een aluminium aftrekdekseltje. Ze stonden in de koelvakken. Behoorlijk duur en qua smaak een beetje vergelijkbaar met Hero fruitontbijt. Ik dacht zelfs dat ze van Hero waren, maar ik kan het niet vinden. Er zaten ook groenten in verwerkt. Rood, oranje en geel was er geloof ik.
Edit: Mijn moeder wist het nog! Knorr! En toen wist ik Vie! ^^ Laatst gewijzigd op 10-01-2013 om 19:55. |
10-01-2013, 19:57 | |
Verwijderd
|
http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=8927
Van de markt gehaald, het was dus inderdaad niets ^^ |
11-01-2013, 16:00 | |
Het helpt mij om fruit duidelijk in het zicht en onder handbereik (op mijn werk) te hebben. Ik eet niet alleen maar fruit als ik honger heb, maar ook om een korte pauze in te lassen .
Variëren lijkt me inderdaad ook een goede tip (ook met seizoensfruit zoals frambozen en aardbeien). Een fruitsalade voor 1-2 dagen maken wil ook nog wel eens helpen; het is makkelijker en je kunt ook makkelijker een schep fruit bij je ontbijt doen enzo. Gedroogd fruit (dat vind ik ook tellen) als snack en of toevoeging in/bij een maaltijd vind ik zelf ook lekker. En als je wel eens iets bakt kan je daar ook fruit als basis voor nemen (appelmuffins, dadelcake, aardbeienkwarktaart etc. . En tenslotte kan ingevroren fruit wellicht een uitkomst bieden, dat is makkelijk te verwerken en niet duur.
11-01-2013, 16:19 | |
Vruchtensap, gepureerd fruit etc telt volgens mij ook mee als er maar geen suiker aan toegevoegd is (en het dus echt sap of moes is en geen fruitdrank oid).
11-01-2013, 17:11 | |
Oh, ik had er niet bij gezegd dat ik ook altijd prijsbewust shop (dus diepvriesfruit vind ik vaak veel te duur om 'zomaar' te kopen) . Maar verder zie ik in ieder geval een aantal tips waar ik wel wat mee kan.
Edit: en dan lees ik dat KreZor juist zegt dat dat niet duur is. Wat voor fruit bedoel je dan? Ik vind die doosjes met ingevroren bosvruchten, frambozen en zo altijd zo duur. Al moet ik zeggen dat ik die dingen ook nooit vers koop, want ook die prijzen gaan me echt te ver. |
11-01-2013, 20:28 | |
Als je gewoon seizoensfruit shopt, is fruit helemaal niet zo duur. Een doosje aardbeien/frambozen/bessen in de zomer kost geen ruk, maar in de winter moet je het doen met mandarijnen (al is die tijd net voorbij), appels, bananen, sinaasapels en kiwi's. Als je niet teveel wilt uitgeven, that is.
11-01-2013, 22:37 | |
Ja, dat klopt. Mijn reactie was te kort door de bocht. Buiten het seizoen koop ik dat soort fruit nooit, had ik moeten zeggen.
Ik ben sowieso wel van het seizoensfruit. En helaas is er hier in de buurt geen markt met fruitkraam op een moment dat ik niet hoef te werken, dus dat is geen optie. Ik heb wel aardbeien in de tuin (erfenisje van de vorige bewoners), maar de muizen kapen die altijd voor mijn neus weg. Laatst gewijzigd op 12-01-2013 om 08:50. |
12-01-2013, 02:54 | |
Ik eet sinds een tijdje elke dag een stuk fruit met yoghurt (en een beetje suiker). Dat maakt het voor mij een stuk aantrekkelijker. Ik vind het lekker en ik heb zowel fruit als zuivel hard nodig. Ik wissel af met het fruit, maar alleen fruit dat ik ook lekker vind en dan mag het soms ook wat duurder zijn (af en toe een mango, of een bakje diepvriesfruit). En ondanks dat ik weet dat banaan niet het beste fruit is, koop ik het toch regelmatig, want beter banaan dan helemaal geen fruit. Dus, ik maak het aantrekkelijker voor mezelf om fruit te eten.
|
04-02-2013, 12:14 | |
Mijn advies:
1. Gewoon fruit kopen. Dan heb je geld uitgegeven en voel je jezelf vaak eerder verplicht het te moeten eten. Als je het hebt liggen eet je het. Je gaat niet naar de supermarkt om een banaan te kopen, om hem vervolgens thuis op te eten. En als je boodschappen aan het doen bent, zie je vaak zoveel andere lekkere dingen, dat je zin in iets gezonds zoals fruit vaak snel over is en dan koop je het niet. 2. Fruit shake..... Kleine moeite.... en super lekker - gezond Koop 1 keer in de week wat bananen appels en of peren en een pak yoghurt of ijs. twee of drie stukken fruit in de mixer / blender , wat yogurt of ijs erbij. Even mixen en in een hand omdraai een heerlijke shake. Dit doen veel mensen..... omdat je niet altijd zin in fruit hebt, maar een shake je ieder willekeurig moment van de dag kan drinken. Zo zijn er mensen die het als ontbijt drinken. Mensen die het als of bij de lunch drinken. of sommige mensen zelfs na het eten of lekker op de bank, in plaats van een toetje.... Zo maak je van iets gezonds iets lekkers.... Laatst gewijzigd op 04-02-2013 om 16:32. Reden: Reclame is niet toegestaan |
04-02-2013, 12:41 | |
Verwijderd
|
Ik vind het zelf het handigst om vaste fruitmomenten te hebben. Op het werk halverwege de ochtend (en dan geen andere snack mee voor dat moment, zodat je vanzelf het fruit pakt als je trek krijgt) en zodra ik thuis kom uit mijn werk, met als extra voordeel dat je daarna niet hongerig staat te koken. In het weekend eet ik altijd fruit bij het ontbijt. Meestal luxer fruit dat vaak ook meer tijd kost om te eten, zoals een grapefruit of aardbeien. De kosten hou ik onder controle door vooral fruit van in het seizoen te kopen, ook omdat ik het sowieso onzin vind om fruit de halve wereld over te laten vliegen. Klein zomerfruit koop ik vaak op de markt.
|
04-02-2013, 17:19 | |
Verwijderd
|
Ik vind de regeling met Fruitontbijt tegenwoordig echt wel werken ^^ en ook de appel door een stamppot/stoofpot gooien. Ook haal ik nu af en toe een tros bananen, die blijft dan wel lang liggen, maar ze zijn dan nog geschikt voor milkshakes (melk drink ik ook niet meer standaard, ook al vind ik het heel lekker) en die maak ik nu regelmatig. Ik heb ook een doosje blauwe bessen gekocht voor in de diepvries die ik er af en toe ga doormikken.
Ik heb wel gezien dat die AH eenzelfde flesje aanbiedt als wat die Knorr Vie dingen waren, met groenten en fruit, maar daar trap ik dus niet meer in |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Wat kan ik wel en niet eten? dark princess | 37 | 05-09-2005 19:20 |